مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

قلعه تاریخی سیگیریا سریلانکا

قلعه سنگی سیگیریا، قلعه ای در منطقه ماتاله کشور سریلانکا است که متعلق یه قرن پنجم میلادی بوده و یکی از میراث تاریخی این کشور برای جذب گردشگر محسوب می شود.
شهر سیگیریا در ۱۷۳‬ کیلومتری کلمبو پایتخت سریلانکا واقع شده است. در شهر سیگیریا قله رویایی “کوه شیر” با ۳۷۰ متر ارتفاع قرار دارد.

آفرهای ویژه : لیست تورهای سریلانکا همراه با تخفیف فقط در تورلند

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

بر روی این قله، یک قلعه نظامی قرار دارد که اگر می خواهید از این قلعه بازدید کنید باید ۱۲۰۰ پله ای که از پایین کوه شروع و تا قله ادامه دارد را طی کنید. وقتی این پله ها را بالا می روید به کارگران و برده هایی فکر کنید که در زمان ساخت این قلعه، سنگ و ابزار الات لازم را از پایین کوه به بالای آن می برده اند. گفته می شود اجساد برخی از این کارگران در میان دیوارهای همین قلعه دفن شده اند. البته اگر می خواهید به این موضوع فکر نکنید می توانید خودتان را با نقاشی هایی که در دل کوه و در مسیر پله ها قرار دارد، سرگرم کنید. در ابتدای پله ها مجسمه پاهای شیری بزرگ را می بینید که زمانی به عنوان نماد نگهبانی از قلعه ساخته شده بود و اکنون فقط پاهای آن باقیمانده است.

۰۰

طبق اسناد موجود از سیگیریا در زیر نمای قدیمی این قلعه که طراحی شده است آمده :

۰۱

این قلعه سر به فلک کشیده توسط پادشاه کاشایاپا پسر داتوسنا ساخته شد. البته ایده اصلی ساخت این قلعه که قرار بود ابتدا به عنوان یک دژ نظامی استفاده شود، از داتوسنا بود. طبق افسانه‌ها، کاشایاپا پسر ناخلفی بود که برای به دست آوردن تاج و تخت پدرش، او را زنده زنده میان آجرهای یک دیوار دفن کرد و خودش جانشین او شد.
کاشایاپا از سال ۴۷۷ تا ۴۹۵ پادشاهی کرد و در تمام این سال‌ها به بازسازی و گسترش قلعه سیگیریا پرداخت. درنهایت هم در جنگی که با برادر ناتنی خود داشت با لشکر فیل‌هایش به میدان رفت. در میانه جنگ، فیلی که کاشایاپا بر آن سوار شده بود، دیوانه شد و او را محکم بر زمین زد که این ضربه باعث مرگ او شد.
با مرگ کاشایاپا، شایعات زیادی درباره نحس بودن قلعه سیگیریا بر سر زبان‌ها افتاد و مردم کم‌کم شهر را ترک کردند. بعد از آن، تا قرن ۱۴ از این مکان به عنوان معبد بودائیان استفاده می‌شد. افسانه‌های زیادی درباره ثروت بی‌اندازه پادشاه کاشایاپا گفته می‌شود؛ ثروتی که در یکی از گوشه‌های این قلعه تاریخی پنهان شده و هیچ کسی از مکان آن خبر ندارد.
از دیدنی های قلعه یکی استخری است که در بالای قله و در کنار قلعه ساخته شده است و دیگر تخت پادشاهی کاشایاپا است که در بالاترین قسمت تالار اصلی قرار گرفته است. دیوار آینه از دیگر قسمت های این قلعه است. این دیوار به دستور کاشایاپا آن‌قدر صیقل داده شده بود که او می‌توانست تصویرش را در آن ببیند که البته الان دیگر آن حالت آیینه ای را ندارد.
البته جذابیت این منطقه فقط به خاطر این قلعه نیست. بلکه خود کوه سیگیریا و جنگل های اطراف آن نیز از دلایلی است که این منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری در سیریلانکا تبدیل شده است. مثلا شما می توانید فیل سواری را در جنگل های کنار این کوه تجربه کنید.
این قلعه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

۰۳

۰۴

۰۵

۰۶

۰۷

۰۸

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

قلعه تاریخی سیگیریا سریلانکا
4.1 (82.22%) 9 votes

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *