مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جزیره بالی – بخش ۱

بالی جزیره خدایان

بالی جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان و بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگراندونزی ، دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیائی که نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده است.
این جزیره جمعیتی حدود سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سالهای اخیر بدلیل رشد فراوان صنعت توریست بسیاری ازاسترالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می کنند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۱

مردم بالی از تبار نژادی ماقبل‌ تاریخی هستند که از راه خاک اصلی قارهٔ آسیا در حدود ۲۵۰۰ پيش از ميلاد به مجمع‌الجزایر اندونزی کوچ كردند. با رسیدن هندوها دوره ماقبل تاریخ به پایان رسید. رسیدن هندوها در سال ۱۰۰ پيش از ميلاد بوسیله سفال نوشته‌های براهمی که بدست آمده اند تائید شده است.
شاهنشاهی ماجاپاهیت كه در سالهاي ۱۲۹۳ تا ۱۵۲۰ ميلادي در جاوه شرقی مستقر شده بوده اند در سال ۱۳۴۳ یک کوچ نشین هم در جزیره بالی برپا کردند. در پی حملات پیاپی، شاهنشاهی ماجاپاهیت کمی پیش از ۱۵۰۰ میلادی، سرنگون شد و این امر باعث مهاجرت گسترده به بالي شد.

۲

صنايع دستي، نقاشيهاي زيبا، مجسمه بودا و ديگر مجسمه هاي هندو، پارچه هاي تزئيني و زيبا از جمله وسايلي است كه توريست ها را وادار به خريد مي كند.
يكي از بهترين مكانها براي خريد در منطقه كوتا، فروشگاه ديسكاوري در ميدان كرتيكا مي باشد كه انتهاي اين فروشگاه به ساحل ختم مي شود.
درفاصله چند دقيقه اي، مركز خريد ماتاهاري (Matahari) با فروشگاه و رستورانهاي متنوع و شيك قرار دارد.

۳

برخي از مركز خريد در دنپاسار واقع شده اند و يكي از آنها پاسار بادونگ (Pasar Badung) است که مرکزی عظیم در کنار رودخانه ميباشد و این مكان یک مجموعه پر از تکاپو با ساختار چند طبقه از فروشگاه ها و دکه هایی است که هر چیزی از ماهی های تازه ، آب میوه ها و سبزیجات معطر گرفته تا تندیس ها و صنایع دستی اهالی بالی و جاوه در آن به فروش می‌رسد. در ساحل مقابل رودخانه، مجموعه كومباساري(Kumbasari) ، منزل گاه بسیاری از فروشگاه های کوچک است که لباس های طرح دار ارزان قیمت، جواهرات، نقره جات و عتیقه جات مشکوک و ناچیز را به فروش می‌رسانند

۴

دنپاسار همچنین چندین فروشگاه زنجیره ای مدرن و مجهز به تهویه مطبوع مثل نيو دواتا آيو (New Dewata Ayu) وماتاهاري (Matahari) دارد. خارج از شهر، صنایع دستی گيريا سانگاهارا (Kriya Sanggraha) در شرقی‌ترین حومه توپاتي (Topathi) درهشت کیلومتری مرکز شهر، مجموعه عظیمی از تمام محصولات صنایع دستی بالی را در خود جای داده است، و البته قیمت‌ها همگی ثابت هستند.
اين شهر، یک مرکز عمده تجاری و اداری است و منزل گاه ترکیبی از جمعیت‌های بالی‌ شین، جاوا نشین و سایر مهاجرین از مجمع‌الجزایر دیگر است. اکثر بازدیدکنندگان مستقیماً به تفریح‌گاه‌هایی نظیر سانور(Sanur) ، كوتا (Kuta) و نوسادوآ (Nusa Dua) عزيمت می‌کنند، جایی که اکثر هتل‌ های جزیره، رستوران‌ها و امکانات خرید در آنجا واقع شده است.

۵

شهر ديگر در اين جزيره كوتا (Kuta) است.اولین و بزرگ ‌ترین تفریح ‌گاه بالی، در چند کیلومتری جنوب مرکز قرار گرفته است و از هسته اصلی اش به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر در طول ساحل توسعه یافته است تا به همسایگی‌های خود ملحق شود. اینجا تعدادی هتل گران قیمت وجود دارد، اما بیشتر برای مسافرین کم خرج و یا با خرج متوسط محبوب تر است. جاذبه اصلی آن، ساحل با‌شکوه آن است که به دلیل قابلیت موج سواری در آنجا معروف است.

۶

۷

۸

۹

۱۰

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جزیره بالی – بخش ۱
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *