مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

این شهر ها خالی از اتومبیل می شوند

در حال حاضر بیش از ۱۰۰سال است که مردم با اتومبیل رانندگی می کنند و بطور میانگین، آن را اصلی ترین وسیله ی حمل و نقل تلقی می کنند. اما متاسفانه ، همیشه اتومبیل راحت ترین وسیله نیست. به عنوان مثال، در لندن، رفت و آمد با دوچرخه بسیار راحت تر و سریع تر از اتومبیل است. هر کشور دارای شهر ها و شهرستان هایی است که در آنجا ترافیک کاملا دیوانه کننده است.
بنابراین، بسیاری از شهرها شروع به ایجاد محدوده های مخصوص عابر پیاده کرده اند که در آن مناطق تردد خودرو ممنوع است.
ما در تورلند بسیار دوست داریم این امکان برایمان وجود داشته باشد که در شهری زیبا و دوست داشتنی که خالی از اتومبیل است قدم بزنیم. برخی از شهرها در دنیا درحال تبدیل کردن این رؤیا به حقیقت هستند.

کپنهاگ، دانمارک

Copenhagen, Denmark

کپنهاگ، دانمارک
کپنهاگ کمترین تعداد اتومبیل را در اروپا دارد. اگر به دهه ۱۹۶۰ میلادی برگردیم، می بینیم که از آن زمان، دولت شروع به گسترش مناطق عابر پیاده و باریک کردن بزرگراه ها در مرکز شهر کرده است. امروزه ، کپنهاگ دارای بیش از ۲۰۰ مایل ( ۳۲۰ کیلومتر) مسیر دوچرخه سواری است. علاوه بر این دولت طی برنامه ای قصد توسعه ی شاهراه مخصوص دوچرخه سواری برای تردد به حومه و اطذاف شهر است.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

هامبورگ، آلمان

Hamburg, Germany

هامبورگ، آلمان

هر چند در مرکز شهر هامبورگ، اتومبیل به شدت و بطور سختگیرانه ای ممنوع نشده است، اما شهرداری در تلاش است تا بهترین کار را برای رفاه شهروندان بمنظوری پیاده روی در شهر، دوچرخه سواری و یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهد. “شبکه ی سبز” عنوان پروژه ای است که در آن قرار است به ایجاد یک شبکه از مسیر های عاری از ترافیک وسایل نقلیه موتوری برای پیاده روی و دوچرخه سواری بپردازند. در ۲۰ سال آینده مقدار بسیاری زیادی پارک، خطوط مخصوص دوچرخه و پیاده رو در هامبورگ وجود خواهد داشت و این شبکه ی سبز بیش از ۴۰% از فضای شهر هامبورگ را پوشش خواهد داد.

مادرید، اسپانیا

Madrid, Spain

مادرید، اسپانیا

بسیاری از خیابان های مرکزی شهر در مادرید اسپانیا، مناطقی هستند که ماشین اجازه ی تردد در آن اماکن را ندارد و هر کسی که با ماشین وارد این مناطق شود، مجبور به پرداخت ۱۰۰ $ جریمه می باشد و تنها مورد استثنا مربوط به ساکنان این محله می باشد. علاوه بر این، افرادی که آلوده کننده ترین اتومبیل ها را دارند، مجبور به پرداخت مبالغ بیشتری برای پارکینگ می باشند. همچنین شهرداری برنامه هایی دارد تا باعث شود که مرکز شهر عاری از اتومبیل باشد و با طراحی مجدد خیابان های شلوغ، در عرض ۵ سال آینده مناطقی مخصوص پیاده روی ایجاد کند.

پاریس، فرانسه

Paris, France

پاریس، فرانسه
دو سال پیش، سطح آلاینده ها به طرز چشمگیری در پاریس افزایش یافته بود، بنابراین دولت شهر شروع به اجرای طرح زوج و فرد پلاک ماشین ها کرد. اجرای این طرح باعث کاهش سطح آلودگی تا حدود ۳۰% گردید. تا سال ۲۰۲۰، شهرداری پاریس قصد دارد تعداد خطوط مخصوص دوچرخه سواری را افزایش دهد و تنها به اتومبیل های برقی اجازه ی ورود به مرکز شهر را بدهد. در حال حاضر نیز مناطق مخصوص پیاده روی بسیاری در شهر پاریس وجود دارد که حتی ساکنان آن محله ها نیز در تعطیلات آخر هفته مجاز به رانندگی در محله نمی باشند.

هلسینکی، فنلاند

Helsinki, Finland

هلسینکی، فنلاند
جمعیت فنلاند در ۱۰ سال آینده افزایش خواهد یافت. اما در مقابل، تعداد اتومبیل کاهش خواهد یافت. در یک پروژه ی پیشنهادی جدید، ترافیک ماشین تنها در حومه شهر است، و در مرکز شهر تنها حمل و نقل عمومی وجود دارد. بسیاری از برنامه های تلفن همراه برای کمک به ساکنان شهر جهت پیدا کردن نزدیک ترین محل اجاره ی دوچرخه یا ایستگاه تراموا توسعه داده شده است. بنابراین، نیاز به اتومبیل در هلسینکی، در حال کم و کمتر شدن است.

چنگدو، چین

Chengdu, China

چنگدو، چین
خیابان های شهر چنگدو در چین، از ابتدا به گونه ای طراحی شده اند که برای رسیدن به هر مکان در شهر، بیشتر از ۱۵ دقیقه با پای پیاده راه نباشد. تردد ماشین ها تنها در نیمی از جاده مجاز است و نیم دیگر به دوچرخه سواران و عابران اختصاص داده شده است.

بوگوتا، کلمبیا

Bogota, Colombia

چنگدو، چین

در بوگوتا، مسیرهای دوچرخه سواری و مناطق مخصوص عابر پیاده در سال ۱۹۵۰ یجاد گردید. امروزه، ۱۸۵ مایل ( ۳۰۰ کیلومتر ) مسیر دوچرخه سواری وجود دارد. بسیاری از خیابان مرکز شهر عاری از خودرو هستند و در آنجا تنها حمل و نقل عمومی مجاز می باشد.

میلان، ایتالیا

Milan, Italy

میلان، ایتالیا
دولت شهر میلان به شهروندان که اتومبیل خود را برای این هدف، در خانه پارک می کنند کوپن حمل و نقل عمومی رایگان می دهد . همه ماشین ها در یک سیستم خاص ثبت نام شده اند و هنگامی که یک اتومبیل پارک شده باشد، پول یک بلیط اتوبوس یا قطار، به کارت صاحب خودرو واریز می شود.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

این شهر ها خالی از اتومبیل می شوند
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *