مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۵ مکان ممنوعه برای گردشگرها

بنظر میرسد که با پول میتوان به هر نقطه از جهان که خواست سفر کرد و حد و مرزی وجود ندارد. اما مکان هایی وجود دارند که توریستی حق پا گذاشتن به انها را ندارد.

ما در تورلند یک لیست تهیه کردیم تا شمارا با برخی از مکان های مرموز و ممنوعه که هر کسی حق پا به آنجا گذاشتن را ندارد نشان دهیم , با ما همراه باشید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

 

جزیره سورتسی

Surtsey Island

علت ممنوع بودن سفر: ازمایش های علمی

Cause of travel ban: scientific experiments

جزیره Surtsey

در سال ۱۹۶۳ , در آب های ایسلند , یک آتشفشان زیر آب آغاز شد , و در مدت زمان کوتاه یک جزیره جدید ۲٫۷ کیلومتر مربع به وجود آورد.  به عنوان یک مثال برجسته از تشکیل جزیره و آغاز زندگی جدید , بلافاصله توجه دانشمندانی از کشورهای مختلف را به خود جلب کرد. از آن زمان Surtsey , که نامش از شخصیت های اساطیری گرفته شده , یعنی رهبر غول آتش , تنها در خدمت اهداف علمی بوده , و آن را یک منطقه ممنوعه برای گردشگران قرار دادند.

 

ایلها دا کوایمادا گراند

Ilha da Queimada Grande

علت ممنوع بودن سفر: فراوان بودن مار های سمی

Cause of travel ban: an abundance of poisonous snakes

ایلها دا کوایمادا گراند

ایلها دا کوایمادا گراند , که در ۳۵ کیلومتری از سواحل برزیل واقع شده است , مانند بهشتی بر روی زمین بنظر میرسد. ممکن است شما هر هزینه ای برای رفتن به سفر در این جزیره انجام دهید , با این حال , به دلیل ازدحام و هجوم آوردن مارهای سمی: با مساحت ۰٫۴۳ کیلومتر مربع این جزیره دارای ۴۰۰۰ مار است. خطرناک ترین آنها insularis bothrops یا lancehead طلایی است. پنج برابر قوی تر از مارهای دیگر است که با نیشش , لحظه مرگ نزدیک میشود. به همین دلیل مقامات برزیلی از سفر به ایلها دا کوایمادا گراند , که به جزیره مارها معروف است خود داری کرده و سفر به این جزیره را ممنوع کرده اند.

 

جزیره نگهبانان شمالی

North Sentinel Island

علت ممنوع بودن سفر: تجاوز بومی ها

Cause of travel ban: aboriginal aggression

جزیره نگهبانان شمالی

یکی از جزایر آندامان در خلیج بنگال است که خانه بومیان خطرناک Sentinelese است , آنها از هر گونه تماس با تمدن اجتناب میکنند و به شدت در برابر هر گونه نفوذ خارجی مقاومت میکنند. به گفته دانشمندان , بومیان حدود ۶۰،۰۰۰ سال بدون تماس با بشریت به دور از تکنولوژی و نو آوری به سربردند. این افراد به جانانه از قلمرو خود دفاع میکنند: به عنوان مثال , در سال ۲۰۰۴ آنها به هلیکوپتر دولت هند با تیر و کمان شلیک کردند ,که بعد از سونامی دنبال کسانی که نیاز به کمک دارند میگشتند. مقامات هند از شهروندان خواست تا به دور از مردم Sentinelese باشند و ورود به انجا را ممنوع کرد.

 

معبد ایسه در ژاپن

Ise Grand Shrine, Japan

علت ممنوع بودن سفر: تنها برای نخبگان است

Cause of travel ban: only for the elite

معبد ایسه در ژاپن

مهم ترین زیارتگاه در کل کشور ژاپن مجتمع معبد ایسه از Jingu است. معبد اصلی که توسط حصار های چوبی با ارتفاع زیاد احاطه شده است. تنها کشیش های عالی رتبه و اعضای خانواده سلطنتی مجاز به ورود به انجا میباشند. تا سال ۱۹۴۵ دسترسی به ایسه بسیار بسیار سخت بود , راهبان ورود به معبد را با این اعتقاد که نقض حرمت معبد است و اگر حرمتش را زیر پا بگذاریم تمام ژاپن دچار مشکل خواهند شد ممنوع کردند.

 

جزیره گراینارد

Gruinard Island

علت ممنوع بودن سفر: تست سلاح های بیولوژیکی

Cause of travel ban: biological weapons testing

جزیره گراینارد

در سال ۱۹۴۲ , دولت بریتانیا در جزیره اسکاتلندی Gruinard را برای آزمایش سلاح های بیولوژیکی خرید در طول این آزمایش , مشخص شد که منطقه آلوده به سیاه زخم است , باعث مرگ ۹۵٪ مردم شد. تا ۱۹۸۰, جزیره یکی از مرگبارترین مکان های روی این سیاره بود. تنها در سال ۱۹۸۶ دانشمندان “پاکسازی” جزیره را شروع کردند , و آن را در سال ۱۹۹۰ امن اعلام کردند , با این وجود هیچ کسی در آنجا ساکن نشده. کارشناسان هشدار می دهند که میکروب سیاه زخم در خاک این جزیره وجود دارد , که یعنی تا صد ها سال برای زندگی مناسب نیست و خطرناک است.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۵ مکان ممنوعه برای گردشگرها
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *