مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۵ مکان اسرار آمیز جهان (قسمت دوم)

با بخش دوم از تور مجازی اماکن اسرار آمیز جهان در تورلند همراه ما باشید.

کی جونگ دونگ (روستای صلح)، کره شمالی

Kijong-dong (Peace Village), North Korea

اماکن اسرا آمیز جهان، کی جونگ دونگ (روستای صلح)، کره شمالی

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

اماکن اسرا آمیز جهان، کی جونگ دونگ (روستای صلح)، کره شمالی
به نظر می رسد این روستا کره ای به عمد خالی و بدون سکنه ساخته شده است. این روستا در منطقه ی غیرنظامی بین کره شمالی و جنوبی واقع شده است که بعد از آتش بس در سال ۱۹۵۳ میلادی، دولت کره شمالی تصمیم به استفاده از این روستای کوچک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی کرد، چرا که این تنها روستایی است که از قلمروی سرزمین کره جنوبی قابل رؤیت است، و این می تواند جالب باشد. اگرچه مقامات کره شمالی اطمینان داده اند که شهروندان عادی در روستا زندگی می کنند، اما بررسی های دقیق نشان می دهد که پنجره های خانه هیچ شیشه ای ندارند و خالی از سکنه هستند. در این روستا چراغ ها همگی به طور همزمان در یک زمان خاص از روز روشن می شوند. به نظر شما، آیا این یک شهر جعلی است؟

فوردلاندیا، برزیل

Fordlandia, Brazil

اماکن اسرا آمیز جهان، فوردلاندیا، برزیل

اماکن اسرا آمیز جهان، فوردلاندیا، برزیل

هنگامی که که هنری فورد در شرکت بزرگ پروژه شهر سازی خود شروع به کار کرد، این مکان توسط این صنعتگر آمریکایی در سال ۱۹۲۷ تاسیس گردید. قرار بر این بود که یک کشت و زرع وسیع لاستیک در جنگل های بارانی آمازون، کرانه ی شرقی رودخانه تاپاجوس ایجاد کند. فورد ایده ی خود را برای شهرک صنعتی با تمامی امکانات رفاهی ممکن توسعه داد. استخر شنا، زمین گلف، خانه های ییلاقی، و حتی یک محل برای تمرین رقص ملی آمریکا از امکاات یبود که او برای شهرک خود در نظر گرفته بود. با این وجود مردم بومی آنجا با این ایده بطور کامل موافق نبودند و با ممنوعیت استفاده از الکل مخالفت کردند. به نظر می رسید که همواره کارگران برزیلی و صنعتگران آمریکایی در حال نزاع و درگیری بر سر این موضوع بودند، و نهایتا در سال ۱۹۳۰ میلادی، کارگران بومی در یکی از سالن های غذاخوری شهر شورش کردند. ماشین ها را در رودخانه انداختند و مدیران را تا جنگل تعقیب کردند. از آن به بعد، شهر از آن حالت خود خارج شد.

سینمای متروکه، صحرای سینا

Abandoned movie theater, Sinai desert

اماکن اسرا آمیز جهان، سینمای متروکه، صحرای سینا

اماکن اسرا آمیز جهان، سینمای متروکه، صحرای سینا

مردم محلی می گویند که این سینما توسط یک فرانسوی ثروتمند ساخته شده است. او یک بار در حال راه رفتن و قدم زدن با دوستان خود در بیابان بود که با خود فکر کرد تنها چیزی که اینجا نیاز است یک سینما است. او تصمیم گرفت این سالن سینما را ایجاد کند، بهمین دلیل او در قاهره یک ژنراتور، یک صد صندلی، و یک صفحه نمایش غول پیکر خریداری کرد. همه چیز برای نمایش فیلم اول آماده شده بود، اما از آنجائیکه مردم محلی اصلا از این ایده خوششان نیامده بود، آن ها ژنراتور را شکستند و پیش از آنکه داستان شروع شود آن را به پایان رساندند. بنابراین در حال حاضر در قلب بیابان و در سکوتی محض، شما می توانید یک صفحه ی بزرگ سفید را ببینید که هرگز فیلمی بر روی آن به نمایش گذاشته نشد.

ورشا، فاماگوستا، قبرس

Varosha, Cyprus

اماکن اسرا آمیز جهان، ورشا، فاماگوستا، قبرس

اماکن اسرا آمیز جهان، ورشا، فاماگوستا، قبرس
در اوایل دهه ی ۱۹۷۰ میلادی، ورشا، فاماگوستا منطقه ی توریستی مدرنی بود که سواحل لوکس خود را به میلیاردرها و افراد مشهور و سلبریتی ارائه می داد. در آن زمان، قبرس یک مقصد توریستی معروف برای بریژیت باردو و الیزابت تیلور، بود که در سواحل ورشا، فاماگوستا حمام آفتاب می گرفتند. همه چیز در اگوست ۱۹۷۴ میلادی هنگامی که ترکیه به قبرس حمله کرد و بخش شمالی آن را اشغال کرد، تغییر کرد. ۱۵،۰۰۰ نفر ساکنان ورشا، از ترس قتل عام فرار کردند. آن ها با این تصور که خیلی زود به خانه هایشان بر می گردند، خانه ها و تمام دارایی شان را گذاشتند و رفتند. اما شرایط سیاسی به همان منوال باقی ماند و بازگشت آن ها به خانه هایشان غیر ممکن گردید.

هتل متروکه ی دل سالتو، کلمبیا

The abandoned Hotel del Salto in Colombia

اماکن اسرا آمیز جهان، هتل متروکه ی دل سالتو، کلمبیا

اماکن اسرا آمیز جهان، هتل متروکه ی دل سالتو، کلمبیا

هتل لوکس دل سالتو، که با نام آبشار Tequendama نیز معروف است، در سال ۱۹۲۴ میلادی در شهر سن آنتونیو ساخته شده است. با گذشت زمان، رودخانه بوگوتا بیشتر و بیشتر آلوده شد، و به تدریج گردشگران علاقه خود را نسبت به این منطقه از دست دادند. بسیاری از مردم این نقطه دیدنی و جذاب را برای خودکشی انتخاب می کنند، بنابراین در حال حاضر اعتقاد بر این است که هتل خالی از سکنه گردیده است.

جزیره ی اکتشاف، ایالت متحده

Discovery Island, USA

اماکن اسرا آمیز جهان، جزیره ی اکتشاف، ایالت متحده

اماکن اسرا آمیز جهان، جزیره ی اکتشاف، ایالت متحده

جزیره ی اکتشاف، یک پارک تفریحی دیزنی در فلوریدا می باشد. یک بار، که در آب های دریاچه ی Bay تعدادی باکتری خطرناک پیدا شد، پارک را( در ماه جولای ۱۹۹۹) تعطیل کردند و پس از آن هرگز باز نشد و برای همیشه متروکه ماند.

پارک سرزمین مقدس، کانکتیکات، ایالات متحده

Holy Land theme park, Connecticut, USA

اماکن اسرا آمیز جهان، پارک سرزمین مقدس ، کانکتیکات، ایالات متحده

اماکن اسرا آمیز جهان، پارک سرزمین مقدس ، کانکتیکات، ایالات متحده

در سال ۱۹۵۸، John Greco پارک مذهبی در Waterbury، کانکتیکات ساخت. این پارک در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی بسیار محبوب و پرطرفدار بودند، و تعداد کل بازدید کنندگان آن به بیش از ۴۰،۰۰۰ نفر در سال می رسید. در سال ۱۹۸۲ میلادی Greco، تصمیم گرفت تا برای بازسازی و توسعه پارک، آن راطور موقت ببندد، اما دو سال بعد او درگذشت و این پارک هرگز دوباره افتتاح نشد.

تئاتر Orpheum در ماساچوست، ایالات متحده

The Orpheum Theater in Massachusetts, USA

The Orpheum Theater in Massachusetts, USA

The Orpheum Theater in Massachusetts, USA
تئاتر Orpheum در New Bedford یک سالن تئاتر قدیمی و رها شده در ماساچوست، ایالات متحده است. این سالن در سال ۱۹۱۲ میلادی افتتاح گردید و در سال ۱۹۵۹ میلادی بسته شد.
در پشت سالن تئاتر؛ در حال حاضر چند خانه و یک سوپر مارکت وجود دارد، اما بقیه ی فضای اطراف آن همچنان خالی است. برخی از شرکت های غیر انتفاعی در حال برنامه ریزی برای احیای New Bedford و ایجاد جاذبه های فرهنگی در آنجا هستند.

امیدوارم شما نیز از این تور مجازی لذت برده باشید و همچنان ما را در تورلند دنبال کنید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۵ مکان اسرار آمیز جهان (قسمت دوم)
5 (100%) 1 vote
۲ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *