مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

متروکه های بسیار جذاب و زیبا

افراد بسیاری هستند که هر ساله هزینه های زیادی را صرف سفر به مدرن ترین و جدیدترین نقاط توریستی دنیا می کنند. در این میان، افرادی نیز هستند که ترجیح می دهند تا به نقاطی خلوت بروند و از آرامش این مکان ها استفاده کنند. در این مقاله تصمیم داریم اماکنی را برای شما معرفی کنیم که در عین آرامی تاریخچه ای تاریک نیز به همراه دارند، شهرها و مکان هایی که روزی محل زندگی هزاران نفر بوده اند اما امروزه به صورت کامل متروک در آمده اند.

مکان هایی در جهان وجود دارد که بنا به دلایلی مدتها پیش، انسان ها آن جا را رها کرده اند و حالا آن مکان ها که زمانی برای خود شکوه و عظمتی وصف نشدنی داشته اند، تبدیل به مکانی متروکه و مخوف شده اند. در حالی که اگر به گذشته های دور تر بر گردیم، همین مکان ها برای خود، روزی طبیعتی بکر بوده اند، که بشر برای رسیدن به اهداف خود آن جا را آباد کرده و حالا دوباره، تبدیل به نشانه ای شده اند که هم ترسناک هستند و هم جذاب.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

حضور در این مکان ها به ما این اجازه را می دهد تا نگاهی اجمالی به چشم اندازی از آینده ی جهان داشته باشیم. زمانی که شاید دیگر بشریتی وجود نداشته باشد. بشر به راحتی طبیعت را دستخوش تغییراتی قرار می دهد که بسیاری از آن ها قابل جبران نیستند.
ما در اینجا نمی خواهیم نسبت به شدت این مشکل چشم پوشی کنیم، اما بالاتر از همه ی این ها، می خواهیم زیبایی های اسرار آمیز و مطلق این مکان ها را با شما به اشتراک بگذاریم. نگاهی به این تصاویر بیاندازید. تصاویر خیره کننده و جذاب!

 

ویرانه های یک قلعه ی قدیمی در سینترا، پرتغال

The ruins of an old castle in Sintra, Portugal

ویرانه های یک قلعه ی قدیمی در سینترا، پرتغال
یک کلیسای متروکه در دیترویت، ایالات متحده آمریکا

An abandoned church in Detroit, USA

یک کلیسای متروکه در دیترویت، ایالات متحده آمریکا
کریستال میل، کلرادو، ایالات متحده آمریکا

Crystal Mill, Colorado, USA

کریستال میل، کلرادو، ایالات متحده آمریکا

کلرادو، شهری است که زمانی به علت کشف چندین معدن در مناطق مختلف آن با رشد بسیار زیادی مواجه شد و توانست جمعیت بسیاری را جذب خود کند. این شهر در سال ۱۹۲۲ پس از اینکه راه آهن آن تعطیل شد رونق خود را از دست داد و به مرور زمان متروک شد.

تونل راه آهن فراموش شده در پاریس، فرانسه

A forgotten railway tunnel in Paris, France

تونل راه آهن فراموش شده در پاریس، فرانسه
چاه سینترا، پرتغال

Sintra Well, Portugal

سینترا ول، پرتغال

شهر سینترا، جواهر فرهنگی و تاریخی کشور پرتغال به شمار می‌رود. سالانه تعداد بی‌‍‌‌شماری گردشگر به این شهر سفر کرده و از دیدن بناهای تاریخی آن لذت می‌برند. ساختمان‌ها و نقاط تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارند که همگی جالب توجه هستند، همانند کاخ زیبای کوئینتا دا رگالریا (Quinta da Regaleria) که در نزدیکی مرکز تاریخی این شهر قرار گرفته و با ظاهر پر شکوهش توجه همگان را به خود جلب نموده است.
کاخ کوئینتا دا رگالریا علاوه بر آنکه در قلب و ذهن بسیاری از گردشگران راه یافته، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز جای دارد.

این کاخ رمانتیک و کلیسای با شکوهش در فاصله سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۰ ساخته شده‌اند. در معماری آنها عناصر سبک گوتیک و رومانسک در هم تلفیق شده و خودنمایی می‌کنند. درهای این کاخ ۵ طبقه هم اکنون به روی عموم باز است اما ساختمان کلیسای کاتولیک رومی هنوز برای بازدید چندان قابل اطمینان نبوده و به صورت کلی در دست تعمیر است. این بنا نیز از طبقات گوناگون و تزئیناتی به شکل ستاره پنج پر برخوردار می‌باشد.
برج مارپیچ و هشت وجهی این کاخ به یکی از خاص‌ترین تونل‌های زیرزمینی تبدیل شده و در نهایت به یک چاه ختم می‌گردد. این مارپیچ به سمت پایین حرکت کرده و وارد سرداب‌های پرپیچ و خم و باغ‌های مخفی می‌گردد، جایی که دو دریاچه مصنوعی و تعداد زیادی فواره قرار گرفته‌اند. همه چیز در این کاخ به گونه‌ای پیش می‌رود که گویی در قلعه پریان به سر می‌برید.

شهر ارواح که در طول جنگ داخلی اسپانیا تخریب شده است، Belchite، اسپانیا
A ghost town destroyed during the Spanish Civil War, Belchite, Spain

شهر ارواح که در طول جنگ داخلی اسپانیا تخریب شده است، برونته، اسپانیا

Belchite، شهری که در جنگ داخلی اسپانیا یکی از مراکز اصلی نبرد شناخته می‌شد. این شهر در سال ۱۹۳۷ محاصره شد و در اثر درگیری شدید تقریباً به شکل کامل از بین رفت. خرابه های باقی مانده از این جنگ مخرب این روزها به نقاطی توریستی تبدیل شده است.

جنگ داخلی اسپانیا یکی از آشفته ترین و غم انگیزترین دوره ها در تاریخ اخیر اسپانیا بوده است. این جنگ باعث ویرانی Belchite شد و نابودی و ویرانی یک شهر در طول درگیری و نزاع، غم انگیزترین موضوع حائز اهمیت است. پیکاسو در شاهکار خود، اثر گوئرنیکا، بوضوح نشان داده است که جنگ داخلی اسپانیا اولین مورد بمب گذاری هوایی عمدی در جمعی از شهرها و شهرستان های غیر نظامی و تخریب بنای یادبود Belchite بوده است. در کنار شهری مدرن به همین نام، شهر ارواح شامل چندین کلیسا و صومعه که از این واقعه باقی مانده اند، قرار دارد که با وجود غم انگیز بودن آن، یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی اسپانیا محسوب می شود.

یک خانه ی ییلاقی، نروژ
A house in the countryside, Norway

یک خانه در حومه شهر، نروژ
اسکلت یک کشتی سرگردان در شهرستان لوث، ایرلند
The skeleton of a stranded ship in County Louth, Ireland

اسکلت یک کشتی سرگردان در شهرستان لوث، ایرلند
کلیسا متروکه و تنها، فرانسه
A lonely abandoned church, France

کلیسا متروکه و تنها، فرانسه
یک کلیسای کوچک و متروکه ی دیگر

Another abandoned chapel

کلیسای متروکه
جاده ی آجر زرد در  پارک خالی از سکنه “سرزمین اوز”، کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا
The yellow brick road in a deserted ’Land of Oz’ theme park, North Carolina, USA

جاده ی آجر زرد در پارک خالی از سکنه "سرزمین اوز"، کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا
پلکانی به بهشت، اوآهو در هاوایی
The once popular ’Stairway to Heaven’, Oahu, Hawaii

پلکان بهشت، اوآهو در هاوایی

بی شک هاوایی یکی از بهترین مناطق گردشگری با مناظر طبیعی بکر و فوق العادست. پلکانی به بهشت نام مسیری است در هاوایی که به بالای یک کوه ختم میشود و این نام به دلیل مسیر فوق العاده دیدنی و زیبای آن بر روی آن گذاشته شده است. پلکان بهشت یا پلکان هایکو به کوه کواولائو ختم می شود و دارای ۳۹۲۲ پله است. البته این پله ها بسیار خطرناک هستند مخصوصا زمانی که خیس هستند. این پلکان در سال ۱۹۴۲ و برای اهداف نظامی و ارسال سیگنال به کشتی ها در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. پلکان هایکو در ابتدا با استفاده از چوب ساخته شده بود ولی در سال ۱۹۵۰ برای استحکام بیشتر با آهن و فلزات دیگر بازسازی شد. متأسفانه علی رقم تلاش های فراوان این پلکان به مکان امنی تبدیل نشد و ایستگاه رادیویی در سال ۱۹۸۰ تعطیل شد.

یک کشتی متروکه در نزدیکی فورتونتورا، جزایر قناری
An abandoned ship near Fuerteventura, Canary Islands

یک کشتی متروکه در نزدیکی فورتونتورا، جزایر قناری

قلعه ی فرو ریخته در Kopice، لهستان

A crumbling castle in Kopice, Poland

قلعه ای در لهستان

KOPICE، ویرانه های کاخ KOPICACH است که با نام ” کاخی بر روی آب ” نیز شناخته شده است. در واقع Kopice یک روستا در شهرستان Brzeg، استان اوپوله، در Gmina Grodków است.
بدون شک، بزرگترین جاذبه ی گردشگری این منطقه، همین خرابه های کاخ است که هنوز هم بسیار چشمگیر به نظر می رسند. بررسی و گشت وگذار درکاخ، همیشه حس عظمت و شکوه سابق این ساختمان را آشکار می سازد.

دهکده ی متروکه ی ماهیگیری  در رودخانه یانگ تسه، چین
A deserted fishing village on the Yangtze River, China

دهکده ی متروکه ی ماهیگیری در رودخانه یانگ تسه، چین

روستای خالی از سکنه ی هوتوان، متعلق به ماهی‌گیرانِ رود یانگ تسه ( بزرگترین رودخانه‌ی آسیا) در کشور چین است که بعد از ترک آن توسط صاحبانش به یک باغ مخفی زیبا تبدیل شده است ویکی از جاذبه های گردشگری در چین به شمار می رود.

بعد از ۵۰ سال مادر طبیعت تصمیم گرفت که قلمرو خود را از روستای هوتوان چین پس بگیرد و آرام آرام همه نشانه های سکونت انسان در این منطقه را پاک کند. این روستای متروک در عرض ۵۰ سال تبدیل به یک باغ مخفی زیبا شد که به طور کامل با پوشش های گیاهی و سرسبز در حال مخفی شدن است. روستای هوتوان یکی از ۳۹۴ جزایر چین است که در رودخانه یانگ تسه چین قرار دارد. روستای هوتوان تا چند دهه ی پیش یک منطقه پر رونق ماهیگیری بود که به تدریج با از بین رفتن رونق آن اهالی به مکان دیگری مهاجرت کنند و تنها عده بسیار اندکی در این روستا باقی می مانند.
بعد از این اتفاق طبیعت این منطقه در طول این ۵۰ سال با رشد پوشش گیاهی و پیچک های ضخیم و قدرتمند تمام تلاش خود را برای باز پس گیری سرزمین خود انجام داده است و حالا گردشگران و علاقه مند زیادی برای دیدن این جادوی طبیعت به این منطقه سفر می کنند.

یک قلعه خالی از سکنه ی دیگر

Another deserted castle

قلعه ی خالی از سکنه
هتل دل سالتو ، کلمبیا
The Hotel del Salto, Colombia

هتل دل سالتو ، کلمبیا

هتل دل سالتو، یک هتل رها شده در جنوب غرب بوگوتا، پایتخت کلمبیا است. این هتل در سال ۱۹۲۸ برای اسکان گردشگرانی که از آبشار Tequendama که یکی از جاذبه های توریستی مهم کلمبیا است افتتاح شد. هتل دل سالتو در مقابل آبشار و در لبه ی صخره ، یک تصویر زیبا و خیره کننده ای از آبشار را به مهمانان خود ارائه می داد. در طول دهه های بعد، آلودگی رودخانه ی بوگوتا باعث شد به تدریج علاقه ی گردشگران به این منطقه کاهش یابد و هتل در نهایت در اوایل دهه ی ۱۹۹۰ بسته شد. آبشار Tequendama با ارتفاع ۱۵۷ متر همچنان یکی از مهمترین جاذبه های توریستی کلمبیا است.

بقایای یک کاخ قدیمی، بلژیک

What remains of an old palace, Belgium

کاخ قدیمی بلژیک
یک خانه ی ییلاقی متروکه

An abandoned country house

خانه ی روستایی متروکه

یک کلوپ شبانه که بر اثر آتش‌سوزی ویران شده است، اتریش

A nightclub ravaged by fire, Austria

یک کلوپ شبانه ویران شده در آتش، اتریش

لاشه ی یک کشتی تجاری، دریای سرخ
The wreck of a merchant ship, the Red Sea

لاشه ی یک کشتی تجاری، دریای سرخ
یک هنرستان هنرهای زیبا که روزی زیبا و با شکوه بوده است، واقع در یک باغ زمستانی
A once beautiful conservatory in a winter garden

هنرستان هنرهای زیبا در یک باغ زمستانی

امیدوارم همراهی با ما در این تور مجازی برای شما مفید و لذت بخش بوده باشد و ما را با نظرات خود در پیشرفت و بهبود مجله ی گردشگری تورلند یاری کنید. ما در تیم تورلند از همراهی و یاری شما سپاسگذاریم.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

متروکه های بسیار جذاب و زیبا
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *