مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری نروژ

نروژ؛ سرزمین آبدره ها، یخ، و شفق شمالی، جایی مناسب برای کسانی است که به دنبال یک راه واقعا متفاوت برای گذراندن تعطیلات خود هستند. دمای انجماد، جنگل ناشناخته، آب و هوای سخت و نا ملایم شمالی – با وجود همه ی این ها، نروژ همان جایی است که افسانه ی وایکینگ ها و والکیری ها از آن بیرون آمده است.

پژواک تاریخ غنی کشور نروژ، در سراسر قلمروی آن پراکنده شده است، اما جاذبه ی اصلی این کشور طبیعت آن است. آبدره های محلی نروژ جز زیبا ترین مکان ها در سیاره ی زمین هستند: سکوت، سطوح آینه وار آب ها، صخره های عجیب و غریب و در عین حال جذاب و نفس گیر، آبشارها، و فانوس های دریایی – همگی شگفتی های طبیعی ای هستند که پشت سر هم آن ها را در نروژ می بینید. این صحنه های طبیعی زیبا و جذاب شما را حیرت زده می کنند و دهان شما از شدت زیبایی آن ها باز می ماند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

در اینجا، درست مانند یک گیلاس که در روی یک دسر خوشمزه ی خانگی خود نمایی می کند، شما می توانید نگاهی گذرا و اجمالی به چیز های واقعا خاص، یعنی، شفق شمالی بیاندازید. و البته، هرگز بازدید از روستاهای مینیاتوری نروژ را که دارای ساختمان های خانه عروسکی قرمز و مراتع گوزن شمالی هستند و همچنین در سراسر کشور گسترده هستند فراموش نکنید.
بنابراین، ما در تورلند به شما توصیه می کنیم که اگر شما قصد سفر به نروژ را دارید، حتمن دوربین خود را با خود ببرید. به ما اعتماد کنید، در نروژ بیشتر از هر چیز به دوربین تان نیاز دارید.

صخره ترول تونگا

صخره ترول تونگا، نروژ

ترول تونگا (به معنای زبان ترول) – یک لبه ی صخره ی سنگی که به طور افقی از کوه اسکیه گدال بیرون زده و حدود ۲۳۰۰ فوت بالاتر از سطح شمالی دریاچه ی رینگدالسواتنت قرار دارد.

در کشور نروژ، در امتداد خط ساحلی و مناطق ناهموار و پر صخره، چندین ساختار سنگلاخی جالب و شگفت‌انگیز وجود دارد که هر ساله هزاران صخره‌نورد حرفه‌ای و گردشگر ماجراجو را به سمت خود می کشاند. ترول‌تونگا یکی از این صخره های جذاب و دیدنی است. ترول‌تونگا صخره‌ای در بالای کوه اسکیه گدال در منطقه‌ی اُدا می باشد. از آنجایی که صخره ترول تونگا به ساختار زبان شباهت بسیار دارد به این اسم شناخته شده است. در آن سوی صخره، پرتگاهی وجود دارد که ارتفاع آن از سطح دریا ۳۵۰ متر است. برای رسیدن به ارتفاع ۹۵۰ متری یک مسیر پلکانی و یک راه پیاده‌روی کوهستانی وجود دارد بعد از رسیدن به این قسمت، گردشگران می‌توانند از مسیر پیاده‌روی که توسط عبور دیگر مسافران به وجود آمده است ادامه ی مسیر را بپیمایند. قبلا گردشگران با استفاده از تله‌کابین این فاصله‌ی ۹۵۰ متری را طی می‌کردند و به بالای صخره‌ها می‌رسیدند ا ما امروزه دیگر تله‌کابین این منطقه مورد استفاده نیست و گردشگران و ماجراجویان باید مسیر طولانی‌تری را طی کنند.

 

شب های سفید در جزایر لوفوتن در دریای نروژ

شب های سفید، جزایر لوفوتن، دریای نروژ

طبیعت زیبا و بکر نروژ سالیانه گردشگران بسیاری را به این کشور می کشاند. در این میان جزیره رویایی لوفوتن با طبیعت زیبا، صخره های تیز و بلندش، و همچنین آب و هوا خوش خود، یکی از زیباترین جزایر شمالی نروژ برای لذت بردن از طبیعت می باشد.

شفق شمالی در آسمان شهر هامرفست، فینمارک، نروز

شفق شمالی، آسمان شهر هامرفست، فینمارک، نروز

جاده اقیانوس اطلس

جاده اقیانوس اطلس، نروژ

آبشار هفت خواهر، گیرانگرفیورد، استان موره اوگ رومسدال

آبشار هفت خواهران، گیرانگرفیورد، استان موره اوگ رومسدال، نروژ

گیرانگرفیورد، آبدره‌ای در غرب نروژ است. این دره در ناحیه مور جنوبی در استان موره اوگ رومسدال واقع شده است. گیرانگرفیورد شامل آبشار های حیرت انگیزی مثل آبشار “هفت خواهر” یا آبشار “سوتر” می باشد. گیرانگرفیورد جزو میراث جهانی یونسکو بوده و بازدید از آن برای کشتی های توریستی کروز، از ضروریات است. ناحیه والدال منطقه ای زیبا و محبوب برای قایق سواری، کوهنوردی، اسکی است و در مجاورت هتل منطقه گردشگری جووی و آبشار گروندالن واقع شده است.

 

لباس های سنتی نروژی

لباس های سنتی نروژی

پل Storseisundet، پلی که جاده ی اتصالی از شبه جزیره رومسدال به جزیره اویروی در استان موره اوگ رومسدال را می سازد

The Storseisundet Bridge, Norway

شهر افسون گری از السوند، نروژ غربی

شهر افسون گری از السوند، نروژ غربی

ترولستیگن(پیاده روی ترول)- جاده ی کوهستانی مارپیچ در منطقه Vestlann نروژ

ترولستیگن(پیاده روی ترول)- جاده ی کوهستانی مارپیچ، نروژ

ترولستیگن(پیاده روی ترول)- جاده ی کوهستانی مارپیچ، نروژ

هر جوری که به این جاده نگاه کنید، پیچ و خم های جاده ی کوهستانی “مار” فوق العاده به نطر می رسد.

 

دره لودالن

۹۶۹۰۵-۱۰۰۰-۱۴۵۰۸۵۱۰۰۵-۳

سنگ کیراگبولتن، یک تخته سنگ نخود شکل واقع در کوه کیراگ است

سنگ کیراگبولتن، یک تخته سنگ نخود شکل واقع در کوه کیراگ است.

یکی دیگر از مناطق مناسب عکاسی که در ارتفاع ۹۸۴ متری کوه های کیراگ و در مجاورت آبدره لایس فیورد قرار گرفته است، کیراگبولتن می باشد. کیراگبولتن تخته سنگ گردی است که دو متر پهنا دارد. این تخته سنگ گرد و شگفت‌انگیز بین شکاف صخره‌های کوه کیراگ گیر افتاده و به حالت معلق باقی‌مانده است. ایستادن بر روی این تخته سنگ، دل و جرأت بسیاری می‌خواهد زیرا پرتگاهی با عمق ۹۸۴ متر، در زیر این تخته سنگ وجود دارد. در واقع پایین این صخره، آبدره‌ی لایس فیورد واقع شده است. صخره‌ی کیراگبولتن برای صخره‌ نوردان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به پرش از ارتفاع، مقصد بسیار مناسبی است.

صخره پریکستولن بر فراز لایس فیورد

صخره پریکستولن بر فراز لایس فیورد، نروژ

صخره‌ی پریکستولن صخره‌ای بزرگ و مرتفع در کشور نروژ است. این صخره‌ی وسیع در ارتفاع ۶۰۴ متری از آبدره‌ی لایس فیورد و روبروی فلات کیراگ قرار دارد. در نوک این صخره، محوطه‌ای نسبتاً مسطح، به شکل مربع با ابعاد تقریبی ۲۵ در ۲۵ متر وجود دارد که از نظر بسیاری از گردشگران یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری نروژ به شمار می رود. بالا رفتن از صخره‌ی پریسکتولن ۲ الی ۳ ساعت طول می‌کشد و بعضی قسمت‌های مسیر بسیار ناهموار و دارای شیب تند است.
برای سفر و ماجراجویی در این صخره‌ها، مسافران باید تجربه‌ی صخره‌نوردی و پیاده‌رویی‌های طولانی مدت را داشته باشند و همچنین از ارتفاع نیز نترسند.

نمایی از شهر ترومسو

نمایی از شهر ترومسو، نروژ

نمایی از شهر ترومسو، نروژ

ترومسو یا ترومسا، شهری در شهرستان ترومس (ترومز) در نروژ است. این شهر هجدهمین شهر بزرگ نروژ ازنظر مساحت و هفتمین شهر این کشور ازنظر جمعیت است. ترومسو در عرض جغرافیایی ۶۹٫۷ درجهٔ شمالی واقع است و با توجه به عرض جغرافیاییِ این شهر و به‌دلیل شب قطبی، خورشید از آغاز آذرماه(۲۱ نوامبر) تا دو ماه پس از آن (روز نخست بهمن‌ماه) زیر افق باقی می‌ماند و جز چند ساعت که گرگ‌ومیش است، دیگر ساعات شبانه‌روز تاریکی مطلق بر این منطقه حکمفرماست.

 

اسکله جزایر لوفوتن

اسکله جزایر لوفوتن، نروژ

لوفوتن منطقه ای در شهرستان نوردلند، نروژ است که از تعدادی جزیره کوچک تشکیل شده است. در واقع، لوفوتن مجمع الجزایری از روستا های زیبا با خلیج آب های آبی، مراتع پوشیده از گل و کوه های مرتفع می باشد.

 

سنگ کانستینن، سنگی شبیه قارچ

Kannesteinen Rock, Norway

Kannesteinen Rock طی هزاران سال توسط امواج توفنده، شبیه به یک قارچ عظیم و باشکوه تراشیده شده است. این سنگ در مناطق روستایی اپدال، نروژ، تقریبا در ۱۰ کیلومتری غرب مرکز Måløy واقع شده است. در حالی که اندازه گیری دقیق ابعاد آن با نگاه کردن به عکس ها کار سختی است، این سنگ حدود سه فوت ارتفاع و به اندازه کافی عریض هست که سه یا چهار نفر بتوانند روی آن بایستند.

پارک ملی اینردال

Innerdal National Park

دریاچه ی یخ زده، جزایر لوفوتن، و آبشار

دریاچه ی یخ زده، جزایر لوفوتن، و آبشار، نروژ

کلیسای جامع قطب شمال در ترومسو، نروژ

کلیسای جامع قطب شمال در ترومسو، نروژ.

«اژدهای خفته»، جزیره Vaeroy
«Sleeping dragon», Vaeroy Island

فانوس دریایی Hellesoy

Hellesoy lighthouse

اولسن

شهر اولسن، نروژکلانشهرهای معدودی در سراسر دنیا هستند که می توانند چشم اندازی به زیبایی شهر اولسن داشته باشند.

منطقه اسوالبارد

منطقه اسوالبارد، نروژاین منطقه به بهشت خرس های قطبی شهرت دارد و از جمله مقصد مسافران کشتی های کروز چون فرد اولسن و هرتیگروتن است.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری نروژ
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *