مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

دیدنی های مالزی

مالزی یکی از مدرن ‌ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است که پایتخت آن کوالالامپور است. تنوع فرهنگی در مالزی بسیار زیاد است. اگر کشورها را بر اساس تنوع و گوناگونی های آن ها مرتب کنیم، مالزی در بالای فهرست قرار خواهد گرفت.

مالزی نه تنها مرکز فرهنگ های مختلف است بلکه ترکیبی از عادات و رسوم مختلف، غذاها، مذاهب، باورها و عقاید گوناگون است که همگی در کمال آرامش، در کنار هم زندگی می کنند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

از نظر جغرافیایی و آب و هوایی نیز مالزی دارای تنوع بالایی است. از جزایر بزرگ و کوچک گرفته تا کوهستان، زمین های حاصل خیز و جنگل های استوایی، در مالزی وجود دارد.

نکته منحصر به فرد در مورد مالزی این است که خشکی های آن نیز به دو قسمت اصلی تقسیم شده اند.

در غرب مالزی، نیمه ی جنوبی شبه جزیره ی مشترک با تایلند قرار گرفته است و سراسر قسمت شرقی مالزی را دریای چین جنوبی در بر می گیرد و جزیره ی برونو در آنجا قرار دارد

در تورلند همراه ما باشید تا مروری بر بهترین اماکن و جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی مالزی داشته باشیم.

پارک ملی گونونگ مولو

Gunung Mulu National Park

پارک ملی گونونگ مولو

پارک ملی گونونگ مولو

پارک ملی گونونگ مولو یکی از الهام بخش ترین جاذبه های طبیعی در سراسر شرق آسیا است.

افرادی که به بیرون رفتن علاقه دارند، به طور دل چسبی از تماشای بهترین نمونه های هوازدگی سنگ آهک های گرمسیری در تمام دنیا از جمله قله های نوک تیز و دره های عمیق، شگفت زده خواهند شد.

یکی از طولانی ترین شبکه غار ها در دنیا در پارک ملی غارهای مولو قرار دارد.

در این پارک بزرگترین اتاق زیرزمینی جهان، اتاق ساراواک، واقع شده است که می تواند چهل هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را در خود جای بدهد.

در مولو یکی از بزرگترین مسیرهای غاری دنیا، غار دییر، به چشم می خورد که می تواند پنج کلیسا به اندازه سنت پول در لندن را در خود جای بدهد.

یکی دیگر از جاذبه های اصلی پارک، غار آب های زلال (Clear Water Cave)، طولانی ترین غار در جنوب شرق آسیا است.

این غار های وسیع زیستگاه میلیون ها خفاش و پرندگان سویفتلت است که هر روز عصر هنگام غروب به صورت دسته های بزرگ در داخل جنگل جمع می شوند!

برای رسیدن به اینجا می توانید سوار بر قایق سریع السیر شوید و از کوالا بارام به مارودی بروید. از مارودی، سوار یک قایق تجاری سریع السیر دیگر شده و از مسیر رودخانه توتو (یک انشعاب از رودخانه بارام) به کوالا آپو یا لونگ پانای بروید.

این قایق هر روز ظهر از مارودی حرکت می کند و صبح روز بعد به مارودی بازمی گردد. سفر شما حدود سه ساعت طول می کشد.

از راه هوایی نیز می توانید به اینجا بیایید، خطوط هوایی مالزی (ماسوینگز) هر روز سه پرواز از میری به مولو دارد که هر پرواز حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.

لنکاوی

Langkawi

لنکاوی، مالزی

لنکاوی، مالزی

لنکاوی، با نام رسمی لنکاوی گوهر کداح، مجمع‌الجزایری از ۱۰۴ جزیره که در شمال غربی ساحل دریای آندامان است.

این جزیره‌ ها بخشی از استان کداح است که با تایلند همسایه است.

در گذشته اقتصاد لنکاوی، پیشتر بر پایه ی برنج‌کاری و کشتگاه‌های کائوچو بود اما امروزه بیشتر درآمد آن از راه گردشگری است.

بسیاری از جاذبه های گردشگری آن جاذبه های زیبای طبیعی هستند به طور مثال، ماسه های سفید، نسیم ملایم، آب های روشن و زلال، آبشارهای آرام و محیطی آرامش بخش، که مناسب سرگرمی های آرام و ریلکس است.

علاوه بر این، لنکاوی محلی برای علاقه مندان به طبیعت است. سواحل زیبا، درختان استوایی همیشه بهار و جنگل های بارانی جزایر، پناه گاهی امن برای حیات وحش محلی و جانوران دریایی به شمار می رود.

در سال های اخیر اقامتگاه ها، هتل ها، رستوران ها و دیگر امکانات توریستی در لنکاوی توسعه و گسترش یافته است و شرایط مناسبی را برای استفاده ی توریست ها از جاذبه های طبیعی لنکاوی فراهم کرده است.

پارک ملی تامان نگارا

Taman Negara

تامان نگارا، مالزی

تامان نگارا، مالزی

پارک ملی تامان نگارا، در سال های ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ میلادی با عنوان پارک ملی جورج شاه ۴ در مالزی با وسعتی بیش از ۴۳۴۳ کیلومتر مربع افتتاح شد.

بعد از استقلال کشور مالزی به نام تامان نگارا تغییر یافت که در زبان بومی مالایی به معنای پارک و یا جنگل ملی می‌باشد.

این جنگل در سه محدوده ی ایالتی پاهنگ، کلانتان، و ترنگانو گسترده شده‌است. این جنگل در ایالت پاهنگ بیشترین وسعت را دارد که حدود ۲۴۷۷ کیلومتر مربع است.

این پارک به یکی از بزرگترین مراکز بوم‌گردی تبدیل شده‌است. جاذبه‌های متنوع زیست‌شناسی و زمین شناسی بسیاری در این محدوده به چشم می‌خورد.

پارک ملی تامان نگارا، اکوتوریسم محبوب و پناه گاه برخی پستانداران کمیاب مانند؛ ببر هندوچینی، کرگدن سوماترایی، گاو وحشی مالایی، و فیل آسیایی است.

رودخانه ی تاهان که از میان این جنگل می‌گذرد توانسته نمونه ی کمیابی از ماهی مالایی را در خود نگه دارد.

از دیگر جاذبه‌های این منطقه پل های معلق در جنگل، غارهای اطراف، و بومی‌نشین‌های منطقه است.

هتل‌ ها و اقامت‌گاه‌ های متفاوتی در این منطقه وجود دارد. برای عکاسی و فیلمبرداری در این منطقه نیاز به مجوز است.

در حقیقت تامان نگارا یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی در دنیا است که حدود ۱۳۰ میلیون سال قدمت دارد.

فراوانی و تنوع طبیعت در تامان نگارا فوق العاده است و این پارک را به یکی از پیچیده ترین و غنی ترین اکوسیستم های دنیا تبدیل کرده است.

یکی از محبوب ترین کارها در تامان نگارا، پیاده روی بر روی یک پل معلق طویل بر فراز درختان است که در آن بازدید کنندگان می توانند در هنگام راه رفتن از دیدن مناظر و جانوران عجیب و غریب لذت ببرند.

در تامان نگارا، گردش شبانه نیز ارائه می شود که برای دیدن گیاهانی است که تنها در شب باز می شوند، و برای تماشای موجودات شبانه مانند جغد، پلنگ و موجودات آبزی یک فرصت استثنائی است.

کوالالامپور

Kuala Lumpur

کوالالامپور، مالزی

کوالالامپور، مالزی

کوالالامپور، مالزی

کوالا لامپور پایتخت رسمی کشور مالزی و بزرگ‌ترین شهر آن می باشد.

شهر زیبای کوالا لامپور در ساحل غربی شبه جزیره مالزی واقع شده است.

شهر کوالا لامپور تلفیقی از فرهنگ و سنت قدیمی و بافت مدرن شهری است و بیش از ۴۰ خط هوایی و همچنین بندری به نام کلانگ در فاصله ۴۱ کیلومتری مرکز خود دارد.

این شهر، سرویس حمل و نقل داخل و بیرون شهری خوبی دارد و می توان از انواع وسایل نقلیه همچون مترو، اتوبوس، قطار یا تاکسی استفاده کرد.

این جاذبه گردشگری آسیایی در فاصله ۳۵ کیلومتری از دریا قرار دارد و فرهنگ آن ترکیبی از سه فرهنگ اصلی مالایی، چینی و هندی است.

در کوال دلامپور، در کنار ساختمان هایی با قدمت صدساله می توانید آسمان خراش های مدرن را نیز ببینید. به همین دلیل، گردشگرانی که به این شهر مسافرت می کنند، دوست دارند دوباره به آنجا سفر کنند.

آب و هوای کوالا لامپور گرمسیری است. هوای گرم این شهر با باران های سنگین همراه است و دمای هوا گاهی به بیش از ۳۵ درجه می رسد.

کوالا لامپور یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیا به شمار می رود.

با مسافرت به کوالا لامپور می توان از هر ساعت اقامت خود در آن شهر زیبا لذت برد.

محله چینی ها، روستای فرانسوی، پارک دریاچه، موزه ملی، برج های دوقلوی پتروناس مناره کوالالامپور، میدان استقلال Dataran Merdeka، مسجد نگارا، مسجد جامع کوالالامپور، و مرکز تجارت جهانی پوترا و … همه جاذبه های بسیار زیبای این شهر هستند.

این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی به حساب می‌آید که مستقیماً زیر نظر دولت اداره می‌شود. کوالا لامپور و مناطق اطراف آن به عنوان منطقه‌ای مستقل در دل ایالت سلانگور قرار دارند.

در حدود ۲۰۰ سال پیش کوالا لامپور تنها یک معدن قلع در غرب کشور مالزی بود در حالیکه امروزه، به پایتخت فدرال کشور و بزرگترین کلان شهر مالزی تبدیل شده است.

کوالا لامپور که به زبان محلی ها کی ال (KL) نیز گفته می شود یک شهر شلوغ و دارای فرهنگ های متنوع است، که معروفیت آن به خاطر آسمان خراش ها، مراکز خرید، و رستوران های آن می باشد.

کوالا لامپور دارای یک مرکز شهر واقعی نیست اما برای توریست ها و همچنین تجارت، دارای اماکن متعددی می باشد.

مناطق قدیمی کوالا لامپور که تحت استعمار بود از جمله میدان مردکا دارای معماری زیبایی می باشد.

مثلث طلایی و برج های معروف پتروناس، نماد مدرنیته در کوالا لامپور هستند.

پنانگ

Penang

پنانگ، مالزی

پنانگ، مالزی

پـنانگ، ایالتی در کشور مالزی است که بسیاری آن را به نام مروارید شرق می‌شناسند و مرکز آن جرج تاون می باشد.

بخش عمده ای از پنانگ در یک جزیره واقع شده است که جرج تاون نیز در همین جزیره است.

پــنانگ در تنگه مالاکا در سواحل شمال غربی مالزی قرار دارد. با توجه به شهر تاریخی جورج تاون و تنوع خوارکی ها، پنانگ یک مقصد توریستی محبوب به شمار می رود.

به سبب موقعیت پنانگ روی نقشه، یکی از پر رفت و آمد ترین مسیرها برای عبور کشتی ها است و دارای فرهنگ، معماری و غذاهای متنوعی نیز می باشد.

سفر شما به مالزی بدون بازدید از پنانگ و آثاری مانند شهر جرج تاون، معماری استعماری بریتانیایی آن، و همچنین معابد هندی و چینی آن کامل نخواهد بود.

کوچینگ

Kuching

کوچینگ، مالزی

کوچینگ، مالزی

کوچینگ یکی از شهرهای مالزی و مرکز ایالت ساراواک در شرق مالزی است.

کوچینگ، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت ساراواک و بزرگترین شهر در جزیره ی بورنئو و همچنین چهارمین شهر بزرگ در مالزی است.

کوچینک سرشار از جاذبه های طبیعی، اماکن تاریخی، و بازارهای رنگارنگ و شلوغ است.

از جمله اماکن تاریخی کوچینگ، می توان به قلعه مارگاریتا و کاخ آستانا اشاره کرد.

مرکز مدنی کوچینگ به دلیل شکل چتر مانند سقف آن کاملا متمایز است، این مرکز شامل یک پلانتاریوم و یک نمای فوق العاده از آسمان است.

کوچینگ، مالزی
دقیقاً مشخص نیست که نام کوچینگ در چه ریشه دارد اما این نام در زبان مالایی، معنای گربه می‌دهد و در حالی که این شهر دارای جمعیت چشمگیری از گربه‌ها نیست، اما به خاطر نام آن در بسیاری از آگهی‌های گردشگری از آن با نام شهر گربه‌ها یاد شده است و در گوشه و کنار شهر تندیس‌ های زیادی از گربه‌ ها را نیز می‌توان دید.

کوتا کینابالو

Kota Kinabalu

کوتا کینابالو، مالزی

کوتا کینابالو، مالزی

کوتا کینابالو، مالزی

کوتا کینبالو، مرکز ایالت صباح در مالزی خاوری است و در جزیره ی بورنئو قرار دارد. کوتا کینبالو مرکز ناحیه ی کرانه ی باختری صباح نیز به شمار می‌آید.

کوتا کینابالو از یک طرف به دریای جنوبی چین و بوستان تانکو عبدالرحمان و از طرف دیگر به دامنه‌ های کوه سربه‌فلک‌کشیده ی کینابالو می‌رسد. این ناحیه ی کلان‌شهری کیلومترها در راستای ساحل ادامه دارد.

کوتا کینابالو به دلیل نزدیکی به جزایر گرمسیری، جنگل های بارانی، پناهگاه‌های حیات وحش، پارک های ملی و بزرگترین پارک مالزی و کوه کینابالو به سرعت در نظر گردشگران محبوب و پر طرفدار شد.

کینابالو دارای یک مرکز شهر کوچک و تعدادی نقاط دیدنی، آثار تاریخی، و رصدخانه است.

پارک عبدالرحمان تانکو که دارای پنج جزیره کوچک و ایده آل برای غواصی و شنا است در نزدیکی کینابالو قرار دارد.

ارتفاعات کامرون (کمرون هایلندز)

Cameron Highlands District

ارتفاعات کامرون (کمرون هایلندز)

ارتفاعات کامرون (کمرون هایلندز)

کمرون هایلندز یک سکونتگاه مسکونی و کوهسار در پاهانگ مالزی است.

ارتفاعات کامرون (کمرون هایلندز) بهترین مکان برای فرار از گرمای مناطق کم ارتفاع و همچنین یکی از قدیمی ترین نقاط دیدنی مالزی در کوه های تیتیوانگسا است.

کمرون هایلندز، بزرگترین تفرجگاه مرتفع مالزی است، که مناظر تماشایی بسیاری دارد.

تفریحات زیادی در کمرون هایلندز وجود دارد. پیاده روی در بین روستاهای کوچک و دوست داشتنی، تماشای پروانه ها، مزارع توت و زنبور عسل، و کشتزارهای وسیع چای، یا خوردن غذا در غذاخوری های دلپذیر، همگی از تجربه های مطبوع و آرامش بخش در این مکان هستند.

همچنین چندین زمین گلف نیز برای ورزشکاران این رشته فراهم شده است.

شما در کمرون هایلندز از بودن در فضای باز خسته نخواهید شد. اگر چند روز از زمین های کم ارتفاع و سوزان خارج شوید به طور حتم دوباره انرژی خود را بدست خواهید آورد.

یکی دیگر از فعالیت ها در ارتفاعات کامرون، که بیشتر یک کار سنتی محسوب می شود، نوشیدن چای و خوردن بیسکوییت است.

این سنت انگلیسی به روزهایی مربوط می شود که افسران استعمارگر انگلیسی از این مکان تپه مانند به عنوان یک محل خنک برای فرار از گرمای سوزان زمین های کم ارتفاع استفاده می کردند.

تماشای پرندگان و پیاده روی نیز از جمله تفریحات معروف این ناحیه هستند.

ارتفاعات کامرون که در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، از مجموعه ای از شهرهای کوچک از جمله رینگلت، تانا راتا، برینچانگ، ترینگ کاپ، کوالا ترلا و کامپونگ راجا تشکیل شده است.

رفتن به ارتفاعات کامرون کار دشواری نیست. با خروج از بزرگراه اصلی شمال-جنوب و کمتر از یک ساعت رانندگی می توانید به ارتفاعات کامرون برسید، و همچنین می توانید با ۳٫۵ رانندگی در مسیر دلپذیر و آسان از کوالا لامپور به این منطقه بیایید.

ارتفاعات کامرون از طریق تاپا یا بزرگراه جدید واقع در سیمپانگ پولایی قابل درسترسی است.

اگر از کوالا لامپور به این منطقه می آیید، وارد خروجی سیمپانگ پولایی شوید، پس از ۴۵ دقیقه رانندگی با رفتن در بزرگراه شمال- جنوب به شمال تاپا می رسید. سربالایی این مسیر نسبت به مسیر تاپا کم شیب تر و پیچ و خم آن کمتر است.

خدمات اتوبوس و تاکسی از پایانه پودورایا در کوالا لامپور نیز در دسترس شما قرار دارند و شما را به تانا راتا می برند. به غیر از آن، می توانید با قطار به تاپا بروید و سپس سفر خود را با اتوبوس یا تاکسی ادامه دهید.

شهر ملاکا

Malacca City

شهر ملاکا، مالزی

شهر ملاکا، مالزی

ملاکا معروف به شهر قرمز در جنوب مالزی و در ۲۰ کیلومتری کوالا لامپور قرار گرفته است و یکی از مراکز توریستی در مالزی به شمار می رود.

در گذشته شهر ملاکا در نیمه ی راه دریایی چین به هند و در جنوب غربی مالزی قرار داشته و مسافران این مسیر در این نقطه توقف می کردند و به تجارت و داد و ستد می پرداختند.

ملاکا سال های زیادی تحت سلطه و نبرد بین دولت های هند، پرتغال، انگستان و هلند بوده است و به همین دلیل این شهر مدرن، امروزه یکی از بهترین مکان ها برای دیدن معماری، فرهنگ، سنت ها و خوراکی های اقوام مختلف به شمار می رود.

ساختمان ها و بناهای باقی مانده در ملاکا دارای ویژگی ها و خصوصیات معماری پرتغالی می باشد.

از قدیمی ترین معماری های سبک هلندی در شرق، می توان به آثار باقی مانده از قلعه ی قدیمی در بخش هلندی اشاره کرد.

شهر ملاکا یک شهر بندری است و شعبه ای از دانشگاه مولتی مدیا و نیز دانشگاه ها و کالج های دیگر در آن فعالیت می کنند.

از دیدگاه تاریخی این شهر سابقه ی نسبتا طولانی دارد.

برای اینکه به شهر ملاکا سفر کنید باید از کوالا لامپور با اتوبوسی که دو ساعت و نیم در راه خواهد بود خود را به آنجا برسانید.

در صورتی هم که با ماشین شخصی به مسافرت میپردازید از اتوبان سرمبان به سمت جوهور حرکت نمائید. تابلوها به راحتی گویای مسیر هستند.

کوتا بهارو

Kota Bharu

کوتا بهارو، مالزی

کوتا بهارو، مالزی

کوتا بهارو یک منطقه ی مسکونی در مالزی است که در کلانتان واقع شده‌است.

اغلب به عنوان توقفگاه توسط بسیاری از مسافران برای بازدید از جزایر زیبای پرهنتیان استفاده می شود.

کوتا بهارو دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد، فروشگاه ها و خوراکی های متنوعی است. این دهکده شامل مجموعه ای از خانه های سنتی است که محل موزه ی صنایع دستی، فروشگاه های سوغاتی و صنایع دستی و رستوران هستند و حیاط های کوچک بین آن ها فضای جالبی را برای گردشگران ایجاد کرده است.

بیشتر رونق و اقتصاد کوتا بهارو از بازارهای شلوغ در اطراف شهر می چرخد، که بازار مرکزی بزرگترین بازار آن است و اطراف آن با کافی شاپ ها و خیابان های پر رفت و آمد محاصره شده است. در این بازارها زنان محلی میوه ها و سبزیجات و غذاهای سنتی را به فروش می رسانند.

امیدوارم این مقاله برای شما همراهان همیشگی تورلند، مفید و جذاب واقع شده باشد.

خاطرات و عکس های سفرهایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

دیدنی های مالزی
3 (60%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *