مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

هایپرلوپ با سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر; تحولی در صنعت حمل و نقل

هایپرلوپ نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که اولین بار توسط ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پل، و اسپیس‌اکس مطرح گردید.

این تیم کار خود را در سال ۲۰۱۴ میلادی در یک گاراژ در لس آنجلس آغاز کرده است و در حال حاضر ۲۰۰ نفر در سه شعبه ی آن در لس آنجلس و نوادا مشغول به کار و تحقیق هستند. آنها مهندس، جوشکار، مکانیک، طراح و سازندگان خاص خود را دارند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

تیم هایپرلوپ

در سیستم هایپر لوپ تعدادی کپسول‌ در داخل لوله‌هایی تحت شرایط خلأ  قرار می‌گیرند. استفاده از شرایط خلأ بمنظور از بین بردن اصطکاک است. هایپرلوپ سرعتی بالغ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. با این سرعت تنها در ۳۵ دقیقه می توان از لس‌آنجلس به سان فرانسیسکو رفت. هایپر لوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب به کپسول وارد می شود و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود، حرکت می‌کند.

هایپرلوپ

هایپرلوپ

هنگامیکه ایلان ماسک اعلام کرد که با این فناوری می‌تواند مسافران را با سرعت ۷۰۰ مایل و با استفاده از کپسول‌های متحرک در درون یک استوانه جابجا کند، همه تصور می کردند که این تنها یک رویا باشد، اما همین رویا، چنان جذبه و شکوه خاصی دارد که بسیاری از کشورها تمایل دارند تا به هر قیمتی این پروژه را راه‌اندازی کرده و از مزایای بالاترین سرعت زمینی در جابجایی و انتقال کالا و مسافر بهره ببرند. از جمله این کشورها می توان به روسیه، استرالیا، سنگاپور و چند کشور اروپایی اشاره کرد.

شرکت Hyperloop One و نیز Hyperloop Transportation Technologies) HTT) دو کمپانی رقیب در زمینه راه‌اندازی این پروژه هستند که دوست دارند اولین تجربه ی بالاترین سرعت را قبل از هر جایی، در یک کشور آمریکایی پیاده‌سازی کنند، اما وجود برخی موانع قانونی در تعویق اجرایی شدن این پروژه در آمریکا نقش مهمی دارد.

دوبی به عنوان اولین میزبان پروژه هایپرلوپ

امارات متحده عربی، همواره در زمینه ی پروژه‌های رویایی و بلند‌پروازانه پیشتاز بوده است، این بار نیز توسعه ی فناوری‌ هایپر لوپ توانسته است نظر امیرنشین ثروتمند را به خود جلب کند و دبی اولین مکانی باشد که به پروژه ی هایپر لوپ جامه ی عمل می پوشاند.

دبی همواره ثابت کرده است که ترسی از سرمایه‌گذاری بر روی پروژه های بزرگ ندارد و از آنجاییکه این شهر، جایگاه بلندترین برج، هتل، مرکز خرید و پیست اسکی سر پوشیده در دنیاست، شاید هایپر لوپ نیز بتواند بر جاذبه‌های این شهر علاقه‌مند به پروژه‌های بزرگ بیافزاید.

شرکت هایپر لوپ وان در ویدیو جدیدی که منتشر کرده است بر این امر تأکید دارد که فاصله ی بین دوبی و ابوظبی را با استفاده از این فناوری در کمتر از ۱۲ دقیقه می توان طی نمود. این در حالی است که اگر بخواهید این مسافت را با خودرو بپیمایید دست کم می‌بایست دو ساعت وقت صرف کنید.

همچنین با استفاده از فناوری هایپرلوپ، زمان صرف شده در سفر بین دبی و دوحه به ۲۳ دقیقه کاهش خواهد یافت، مسافتی که با اتومبیل، ۷ ساعت و با هواپیما، یک ساعت طول خواهد کشید. با استفاده از این تکنولوژی، زمان لازم برای سفر بین دو شهر دوبی و ریاض به ۴۸ دقیقه کاهش می‌یابد که این زمان در حدود یک ساعت کمتر از زمان مورد نیاز در یک سفر هوایی بین این دو نقطه خواهد بود.

شرکت هایپر لوپ وان نیز علاقه بسیاری از خود نشان می‌دهد تا این پروژه را در دبی راه‌اندازی کند. در ماه آگوست، این شرکت قراردادی را با DP World، که سومین اوپراتور بزرگ مسافربری و حمل و نقل بندری در دنیاست، به امضا رساند. هدف از این قرارداد، استفاده از هایپرلوپ به منظور ارتقا کارایی و بهره‌وری بندر جبل علی است که در دبی قرار دارد. این شبکه به منظور ترانسفر بار از بندر به داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هایپر لوپ وان

هایپر لوپ وان

هایپر لوپ وان

هایپرلوپ یک راه جدید برای جابجایی افراد و کالاها است که دارای قیمتی معادل بلیط اتوبوس و سرعتی معادل سرعت هواپیما است. هایپرلوپ بر اساس نیاز جامعه، انرژی کارآمد و امنیت ایجاد شده است. تصور کنید: یک باند گسترده برای حمل و نقل.

هایپرلوپ

هایپرلوپ را در امارات متحده عربی روی هم سوار می کنند.

هایپر لوپ وان

همه چیز در امارات متحده عربی به سرعت در حال پیشرفت است. در کمتر از سه هفته، آنها ملاقاتی با شیخ محمد، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی و همچنین شیخ حمدان، ولیعهد دبی داشتند.

هایپر لوپ وان
پروژه ی هایپرلوپ، تحت عنوان “شتاب دهنده” توسط بنیاد آینده ی دبی، به طور کامل حمایت و تشویق می شود. در مقاله ی منتشر شده توسط آژانس خبرگزاری آمریکایی “آسوشیتد پرس” در چند هفته ی اخیر، سیف العلیلی، مدیر عامل شرکت بنیاد آینده ی دبی، گفت: “تصور کنید که شما می توانید در ریاض زندگی کنید، در دبی کار کنید، شام خود در ابوظبی میل کنید و در قطر به تماشای یک فیلم بنشینید… او افزود که دبی در تلاش است تا به عنوان یک ماموریت به این مهم دست یابد.”

در همان هفته نیز  تیمی به ابوظبی رفت تا لوکیشن های قابل اجرا برای پرتال های هایپرلوپ آینده را پیدا کنند. برای داشتن شناختی عمیق از این پروژه می توانید نگاهی به برنامه ی شتاب دهنده ی آینده ی دبی و بازدید شیخ محمد بیاندازید. و در نهایت عکس های فوق العاده ای که مدیر بخش توسعه ی محصول و بنیانگذار شرکت و مدیر ارشد گروه مهندسی گرفتند را مشاهده کنید.
هدفی که باعث شد تا به فکر طراحی و ایجاد سیستم جدیدی در حمل ونقل باشیم راحتی و تجربه ی راهی جدید و بهتر برای مسافران بود و این اتفاق با کاهش زمان، کار، تاخیر، ازدحام، فرسودگی،و آلودگی ممکن خواهد بود. با اجرایی شدن پروژه ی هایپرلوپ،  انقلاب عظیمی در سیستم حمل و نقل  رخ خواهد داد، چرا که در آن سرعت جابجایی بین نقاط مختلف، به شکل اعجاب‌انگیز و غیر قابل باوری تغییر می کند و همه معادلات را به هم خواهد ریخت.

هایپر لوپ وان
تیم های مهندسی و تدارکات کارشان را با همکاری معماران و طراحان برنده ی جایزه بیارک اینگلس گروه شروع کردند و موفق شدند اولین نقشه های مفهومی از سیستم هایپرلوپ-۱ در امارات متحده عربی را تهیه کنند. در زیر تصاویری که نشان دهد که چگونه هایپر پرتال های یکپارچه که معادل ایستگاه ها یا فرودگاه ها هستند، چگونه در چشم انداز شهری گنجانده شده اند و هایپر پاد ها که مانند خودروهای سواری مستقل هستند تا چه اندازه جادار می باشند.

هایپر لوپ وان

هایپر پورتال برج خلیفه، منظره ی درب ورودی اصلی، دبی.

پورتال را به طور برجسته و آشکاری در مقابل برج خلیفه قرار داده ند، تا تأکیدی بر توانایی هایپرلوپ در ادغام هماهنگی و هارمونی با محیط باشد. پورتال هایپر لوپ در برج خلیفه نه تنها برای شما دسترسی مستقیم به بلندترین ساختمان جهان را ممکن می سازد، بلکه رفتن به بزرگترین مرکز خرید جهان- بازار دبی- را نیز برای شما آسان می سازد.

هایپر لوپ وان

هایپر پورتال برج خلیفه، منظره از برج خلیفه، دبی

طراحی فضای پورتال به خوبی با محیط آن ترکیب شده است، و گویی سقف پورتال، بازتابی از تراس های داخلی دایره ای شکل آن می باشد. در این دایره های پنجره هایی وجود دارد که نور روز که به پورتال وارد می شود، فیلتر می کنند.

هایپر لوپ وان

در تصویر زیر شما می توانید مرکز کنترل هایپر پورتال برج خلیفه، در دبی را ببینید. مانیتورهای مرکز کنترل به طور همزمان شرایط کپسول ها و پاد ها را تحت کنترل دارند.

مرکز کنترل هایپر پورتال برج خلیفه، دبی

در عکس زیر، منظره هوایی و همچنین چشم انداز داخلی هایپر پورتال برج اتحاد در ابوظبی را می بینید.

 هایپر پورتال برج اتحاد در ابوظبی

 هایپر پورتال برج اتحاد در ابوظبی

 هایپر پورتال برج اتحاد در ابوظبی

نمای شرقی  هایپر پورتال برج اتحاد در ابوظبی

در طول سفر با هایپرلوپ شما می توانید به کارهای خود برسید و حتی بسیاری از ملاقات های خود را در آنجا انجام دهید. از اینرو شما می توانید کابین گروهی را برای خود انتخاب کنید.

 هایپر لوپ. گروپ آپشن

اگر قصد دارید تنها سفر کنید، می توانید گزینه ی سالن را انتخاب کنید. در این پادها زاویه ی صندلی ها به گونه ای طراحی شده است که حریم خصوصی هر مسافر حفظ شود. مبلمان چرمی با بدنه ی چوبی زیبایی خاصی به طراحی داخلی سالن بخشیده است.

هایپرلوپ. کابین سالنی

پروژه ی هایپرلوپ، سریع تر از آنچه شما فکر کنید اتفاق می افتد. آن ها موتور هایشان را در ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی تست کرده اند، و سیستم کامل هایپرلوپ را در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی تست خواهند کرد. مسیرهای هایپر لوپ در پنج کشور در حال توسعه و گسترش است. هدف آنها این است که تا سال۲۰۲۰ میلادی بتوانند محموله های کالا را با هایپر لوپ جابجا کنند و در سال ۲۰۲۱ میلادی موفق به جابجایی مسافران با این سیستم شوند.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

هایپرلوپ با سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر; تحولی در صنعت حمل و نقل
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *