مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

ویرانه های باستانی شهر سوخته ی پمپئی، ایتالیا

پمپئی شهری باستانی در جنوب کشور ایتالیا است که نزدیک به ۱۷۰۰ سال زیر خاکسترهای آتشفشانی مدفون بوده است. پمپئی قبل از وقوع آتشفشان به مدت ۶۰۰ سال بندری با شکوه در امپراتوری روم بود و در دامنه کوه وزوو در بخش ناپل قرار داشت. این شهر زیبا، در واقع ییلاق رومیان ثروتمند بوده است.

شهر باستانی پمپئی، ناپل، ایتالیا

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

در ماه اوت سال ۷۹ میلادی، آتشفشان کوه وزوو ناگهان فوران کرد و به مدت ۳ روز، آسمان تیره و تار شد و خاکستر و گدازه های آتشفشانی بر شهر فرو ریخت. پس از آن که انفجار و فوران آتشفشان فرو نشست، شهر پمپئی در زیر تلی از خاکستر و گدازه، به ضخامت ۲/۵ تا ۳ متر مدفون شده بود. ۲ هزار نفر از ۲۰ هزار سکنه شهر در اثر فرو ریختن سقف‌ها و تنفس گازهای سمی جان باختند.

آتشفشان کوه وزوو پمپئی

شهر باستانی پمپئی، ناپل، ایتالیا

در سال ۱۷۴۸ میلادی کشاورزی که مشغول کندن زمین بود، چند مجسمه در خاک یافت و این کشف منجر به یافتن شهری شد که به کلی در خاکستر مدفون شده بود. به این ترتیب، اطلاعات قابل توجهی راجع به این شهر رومی که در زمان خود در اوج شکوفایی بود، به دست آمد.

شهر باستانی پمپئی، ناپل، ایتالیا

آثار بدست آمده از شهر باستانی پمپئی، ناپل، ایتالیا

حفاری از اواسط قرن ۱۸ میلادی آغاز شد و منجر به کشف گنجینه های فرهنگی و اطلاعات فراوانی راجع به زندگی دوران باستان گردید. تابلوهای نقاشی، مجسمه‌های گوناگون، سکه، آینه، قلم و ظروف مختلف از جمله اشیائی بودند که از زیر خاک بیرون آمدند و در حال حاضر در موزه ی شهر ناپل نگهداری می‌شوند.

آثار به دست آمده از شهر باستانی پمپئی، ناپل، ایتالیا

شهر باستانی پمپئی، ناپل، ایتالیا

اطلاعات دقیقی در خصوص شهر تاریخی پمپئی وجود ندارد، اما قدمت آن به قرن هشتم پیش از میلاد باز می گردد. در سال۶۲ میلادی شهر پمپئی بر اثر وقوع زمین‌لرزه ویران شد اما تا سال ۷۹ میلادی مجددا بازسازی شد که در همان سال، فوران آتشفشان کوه وزوو، شهر را برای همیشه در کام خود فرو برد.

شناسایی و کشف شهر هرکولانیوم که در مجاورت شهر باستانی پمپئی قرار داشت، مقدمه‌ای شد تا این شهر تاریخی نیز پس از قرن ها از زیر لایه‌های ضخیم خاکستر به بیرون رانده شود.

شهر هرکولانیوم، ناپل، ایتالیا

شهر هرکولانیوم، ناپل، ایتالیا

محل گردهمایی‌ها، گرمابه‌ها، بسیاری از خانه‌ها و برخی ویلاهای شهر تاریخی پمپئی به صورت کاملا دست‌نخورده از دل خاکبرداری‌ها بیرون آورده شدند، و همین امر موجب شد تا باستان‌شناسان شهر پمپئی را تنها شهر باستانی که نقشه توپوگرافیک آن بدون هیچ دست‌خوردگی سالم مانده، اعلام کنند.

شهر باستانی پمپئی، ناپل، ایتالیا

خیابان‌های شهر بر اساس سنت اصیل رومی‌ها در خطوط مستقیم‌ و به طور شبکه‌ای ایجاد شده ‌است. این خیابان‌ها با سنگ‌های چندضلعی فرش شده‌ و دو طرف آنها را انبوهی از خانه‌ها و فروشگاه‌ها فراگرفته‌ است.

شهر باستانی پمپئی، ناپل، ایتالیا

این شهر باستانی کوچک، دیدنی‌های بسیار تاریخی ای دارد که عظمت و شکوه آنها هر بیننده ای را متحیر می سازد. امروز در تورلند قصد داریم شما را با جاذبه های شهر باستانی پمپئی بیشتر آشنا کنیم. همراه ما باشید.

سالن آمفی تئاتر شهر پمپئی

سالن آمفی تئاتر شهر پمپئی

سالن آمفی تئاتر شهر پمپی ۸۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است و در نوع خود از اولین ها در جهان می باشد. این سالن بزرگ میزبان بازی پهلوانان و گلادیاتورها بوده که ۲۰،۰۰۰ نفر ظرفیت داشته است و طرفداران بر اساس طبقه ی اجتماعی در سه بخش در سالن به تماشا می نشستند.

معبد آپولو

معبد آپولو

معبد آپولو به عنوان قدیمی ترین بنای مذهبی شهر پمپی در نظر گرفته شده است، یک کپی از مجسمه برنزی خدا نبوت، که یک تیر و کمان را نگه داشته، در آن قرار دارد.
معبد آپولو در غرب میدان فوروم پمپئی قرار دارد. در دو سمت معبد، تندیس‌هایی از آپولو و دایانا قرار دارد که البته تندیس‌های اصلی، پس از کشف و بررسی، در موزه باستان‌شناسی ناپل جای گرفته‌اند.

معبد ژوپیتر

معبد ژوپیتر پمپئی

کوه وزوو در بک گراندی از معبد ژوپیتر قرار گرفته است. معبد ژوپیتر که قدمت آن به قرن دوم میلادی می‌رسد، به پرستش ژوپیتر، جونو، و مینروا اختصاص داشته است. در این معبد، تندیسی از سنگ مرمر از ژوپیتر قرار داشت که اکنون در موزه باستان‌شناسی ناپل نگهداری می‌شود. رومی ها ژوپیتر را به عنوان عالی ترین خدایان خود یا پادشاه خدایان می شناسند و برایشان بسیار مورد احترام است.

کاسا دل فائونو (خانه ی فائونو)

کاسا دل فائونو (خانه ی فائونو)، پمپئی

کاسا دل فائونو (خانه ی فائونو)، پمپئی

موزاییک نقاشی منظره ی جنگ اسكندر مقدوني و داريوش سوم

کاسا دل فائونو یکی از بزرگترین اقامتگاه های مسکونی شهر پمپئی است، که المثنی موزاییک معروف الکساندر ، که منظره ی جنگ اسكندر مقدوني و داريوش سوم را در ايسوس را به تصویر می کشد، در آنجا وجود دارد. اصل اين تابلو موزائيك اينك در موزه ی ملي ناپل نگهداری می شود.

کاسا دل مناندر (خانه ی مناندر)

کاسا دل مناندر (خانه ی مناندر) پمپئی

کاسا دل مناندر (خانه ی مناندر) پمپئی

یکی از بزرگترین و چشمگیر ترین اقامتگاه های خصوصی در شهر پمپی، ایتالیا است که بسیاری از آثار هنری بزرگ در آن قرار دارد. این یکی از لوکس ترین خانه های اشرافی در جمهوری روم است، که طبق شواهد باستان شناسی که در خود رم پیدا شده است ، نشان می دهد که از لحاظ معماری دوره ی بهتری بوده است.

خانه ی وتی

خانه ی وتی پمپئی

خانه ی وتی پمپئی

یکی دیگر از معروف ترین اقامتگاه های لوکس پمپئی که بقایای آن پس از فوران آتشفشان وزوو همچنان باقی است، به اصطلاح خانه ی وتی نامیده شده است که پر از نقاشی های دیواری زیبا است.

ویلای اسرار

ویلای اسرار پمپئی

ویلای اسرار، یک ویلای رومی در حومه ی شهر پمپی، در جنوب ایتالیا است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است و به خاطر یک سری از نقاشی های دیواری در یک اتاق آن معروف شده است.
این نه تابلوی نقاشی، نشان از مراحل ورود یک زن جوان به فرقه ی دیونیسوس است.

 

نظر شما راجه به شهر باستانی و سوخته ی پمپئی چیست؟؟؟
امیدوارم این مقاله توانسته باشد نظر شما مخاطبان همیشگی تورلند را به خود جلب کند.
نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

ویرانه های باستانی شهر سوخته ی پمپئی، ایتالیا
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *