مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

برج‌های دوقلوی پتروناس، کوالالامپور

برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمانخراش های جهان، در شهر کوالالامپور، کشور مالزی هستند که با احتساب آنتن بالای برجها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. هر یک از برج ها ۸۸ طبقه دارند و جمعاً ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال است.
این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم اتصال دارند. همچنین این دو برج توسط پلی بین طبقات چهل و یکم  و چهل و دوم به هم وصل می شوند. ارتفاع پل از سطح زمین ۱۷۵ متر و طول آن ۵۶ متر است.

برج‌های دوقلوی پتروناس، کوالالامپور

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

کار ساخت برج‌های دوقلوی پتروناس از سال ۱۹۹۵ میلادی شروع شد و در سال ۱۹۹۸ میلادی به اتمام رسید. دولت مالزی ساخت این برج ها را به عنوان نماد پیشرفت اقتصادی این کشور در دستور کار خود قرار داد. امروزه برج‌های دوقلو پتروناس به یکی از نمادهای اصلی کوالالامپور و مالزی تبدیل شده‌اند.
معمار این بنا سزار پلی است.
از آنجاییکه برج‌های دوقلوی پتروناس به مرکز نمایشگاه های مالزی (KLCC) نزدیک هستند، به این برج ها نیز به اشتباه، برج های KLCC  می گویند. حتی در سرتاسر جاده‌های مالزی، تابلو هایی که شما را به سمت این برج ها هدایت می‌کند و عکسی از برجها را نیز داراست به این برج ها با همان نام KLCC اشاره دارند.

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس هر کدام توسط ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها، طی مسابقه‌ای برای تکمیل پروژه ساخته شده‌اند و سپس دو برج با پلی به هم وصل شدند.

در طبقه ی پایین برج‌های دوقلوی پتروناس، مجتمع خرید بزرگ سوریا قرار دارد. البته به دلیل گرانی برخی اجناس در سوریا، خرید از این مجتمع به توریست ها توصیه نمی‌شود. در طبقه پایین، آکواریم زیبایی قرار دارد که در آن شما از دالان شیشه‌ای زیر آب کوسه‌ها و سفره ماهی‌های غول پیکر را از نزدیک خواهید دید. در طبقات بالای برج، سینما و فروشگاه کتاب بزرگی قرار دارد. موزه آثار هنری این برجها نیز شایان توجه است.

برج های پتروناس کوالالامپور، با ۴۵۲ متر ارتفاع تا سال ۲۰۰۴ میلادی بلندترین ساختمان در جهان به شمار می رفت.
در این مفاله برخی از ویژگی های شگفت آور و جذاب آن را برای شما ذکر می کنیم تا در سفر خود به کوالالامپور و بازدید از برج های پتروناس آن را تجربه کنید.

 

پارک کی.ال.سی.سی

پارک کی.ال.سی.سی

در پایین ساختمان برج، پارک کی.ال.سی.سی با فضای سبز ۱۷ هکتاری برای استفاده ی شهروندان و کسانی که قصد پیاده روی دارند، بهترین جا است. یک آب نمای بزرگ نیز در پارک وجود دارد!

مرکز خرید سوریا (سوریا مال)

مرکز خرید سوریا (سوریا مال)

سوریا مال یکی از بزرگترین مراکز خرید مالزی است، که به طور تخصصی نماینئگی کالاهای خارجی و فانتزی را دارد.

پل آسمان

پل آسمان، برج‌های دوقلوی پتروناس

پل آسمان دو برج را به هم وصل می کند، و بهترین مکان برای پیاده روی در سراتاسر بلندترین پل دو طبقه در جهان است! بلیط پل آسمان رایگان است، اما تنها برای ۱،۰۰۰ در روز قابل دسترس است.

سکوی بازدید(سکوی مشاهده)

سکوی بازدید(سکوی مشاهده)، برج‌های دوقلوی پتروناس، کوالالامپور

برای رفتن به سکوی مشاهده، می بایست تا طبقه ی  ۸۶ ام برج های پتروناس در ارتفاع ۳۶۰ متری بالا بروید. دیدنی ترین مناظر در هنگام غروب آفتاب است که می توانید کوالالامپور را در هاله ای صورتی رنگ نظاره کنید.

ویژگی های دیگر برج‌های دوقلوی پتروناس

 برج‌های دوقلوی پتروناس، کوالالامپور

 کوالالامپور

هر چند که برج‌های دوقلوی پتروناس دارای رستوران، مرکز خرید و … است، اما این ساختمان عمدتا به عنوان یک ساختمان اداری برای اغلب شرکت های بزرگ مالزی مورد استفاده است.

 

 

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

برج‌های دوقلوی پتروناس، کوالالامپور
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *