مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

پرنده ی سنگاپوری، دومین چرخ و فلک بزرگ جهان

پرنده ی سنگاپوری، نام بلندترین چرخ و فلک سنگاپور و دومین چرخ و فلک بزرگ جهان می باشد که ظرفیت ۷۸۴ نفر را دارد.

پرنده ی سنگاپوری، سنگاپور

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

از مارس ۲۰۰۸ میلادی(افتتاخ این چرخ و فلک) ، پرنده ی سنگاپوری با ۱۶۵ متر ارتفاع در کشور سنگاپور به عنوان بلندترین چرخ و فلک دنیا شناخته شده بود، تا اینکه پس از ساخت‌ های رولر با ارتفاع ۱۶۷٫۶ متر در لاس وگاس آمریکا، این چرخ و فلک در جایگاه دوم قرار گرفت و های رولر تنها با ۲٫۶ متر اختلاف ارتفاع در جایگاه بلندترین چرخ و فلک دنیا ایستاد.

های رولر، لاس وگاس

های رولر، لاس وگاس، امریکا

رتبه‌های بعدی بلندترین چرخ و فلک‌های دنیا پس از این دو چرخ و فلک به ترتیب به ستاره نانچانگ با ارتفاع ۱۱۶ متر در شهر نانچانگ چین و چشم لندن با ارتفاع ۱۳۵ متر در انگلستان که در ساحل رودخانه تایمز قرار دارد، انتساب داده شده است.

ستاره نانچانگ، نانچانگ، چین

ستاره نانچانگ، نانچانگ، چین

چشم لندن، لندن، انگلستان

چشم لندن، لندن، انگلستان

پرنده ی سنگاپوری (سینگاپور فلایر) با ارتفاع ۱۶۵ متر، عنوان یکی از بلندترین چرخ و فلک ها را در جهان به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، از بالای این چرخ و فلک شما می توانید بهترین مناظر و چشم انداز ها را از کلان شهر مدرن سنگاپور داشته باشید!

پرنده ی سنگاپوری (سینگاپور فلایر)

پرنده ی سنگاپوری (سینگاپور فلایر)

پرنده ی سنگاپوری (سینگاپور فلایر)

در این مقاله قصد داریم به شما یادآور شویم که در بالای این چرخ و فلک عظیم چه چیزهایی را باید تماشا کنید. در تورلند همراه ما باشید.

ساختمان اقامتگاه ملکه

ساختمان اقامتگاه ملکه، سنگاپور

یکی از جاهایی که از بالای چرخ و فلک نگاه شما را به خود جلب خواهد کرد، ساختمان اقامتگاه ملکه(Empress Place Building)است. اهمیت سنگاپور به عنوان یک مرکز تجاری استعماری، در این کاخ دادگستری زیبا و قدیمی در دهانه ی رودخانه خلاصه می شود. که این ساختمان در حال حاضر به موزه ی تمدن آسیایی تبدیل شده است، که یکی از دیدنی های سنگاپور به شمار می رود.

این موزه ی سنگاپور دارای دو قسمت مجزا است. قسمت اول ساختمان قدیمی تائو نان اسکول در خیابان ارمنی ها و در ساختمانی به سبک نئوکلاسیک، متعلق به سال ۱۹۱۰ میلادی قرار دارد و بخش عمده ی آن بر تاریخ و فرهنگ چین تمرکز دارد. آثار چاپ باتیک (نوعی چاپ دستی بر روی پارچه)، انواع سوزن دوزی ها، و ظروف نقره و چینی، از دیدنی ترین بخش های آن هستند.

قسمت دوم موزه در ساختمان تاریخی اقامتگاه ملکه در سنگاپور، واقع در ساحل شمالی رودخانه سنگاپور قرار دارد که در سال ۲۰۰۳ میلادی افتتاح شده است. در این قسمت آثار متعلق به فرهنگ های هندی، چینی، آسیای جنوب شرقی و جهان اسلام قرار دارند.

موزه تمدن آسیا به زیبایی هر چه تمام تر آداب و رسوم و فرهنگ مردم جنوب شرق آسیا و مراحل شکل گیری تمدن این منطقه به شکل امروزی آن را به نمایش می گذارد.

پارک مرلیون

پارک مرلیون، سنگاپور

یکی از بهترین جاذبه هایی که تا به حال گردشگران نسبت به آن علاقه نشان داده اند پارک مرلیون است. پارک مرلیون در سال ۱۸۲۱ میلادی ساخته شده و از قدیمی ترین پارک هایی است که می توانید در سنگاپور پیدا کنید. مشخصه ی بارز پارک مارلیون، همان مجسمه‌ی مرلیون به ارتفاع ۳۷ متر است که موجودی تخیلی با سر شیر و بدن ماهی است و از دهانش آب بیرون می ریزد. شکل عجیب این مجسمه در ذهن هر بیننده ای می ماند.

مجسمه مرلیون، به عنوان سمبل سنگاپور، شکل یک شیر با بدن ماهی را دارد که نمایانگر تلفیقی از نام قدیمی و نام جدید سنگاپور است. نام قدیم این کشور تماسک Temasek به معنی شهر دریایی و نام جدید این کشور سنگاپور به معنای شهر شیرها می باشد.

تئاتر اسپلاندا بر روی خلیج مارینا

تئاتر اسپلاندا بر روی خلیج مارینا، سنگاپور

هر چند در یک نگاه، شبیه به دو تور ماهیگیری بزرگ که در خلیج مارینا انداخته شده اند به نظر می رسند، اما این ساختمان های قابل توجه و زیبا در واقع یک سالن تئاتر و کنسرت پیشروی جهانی هستند.

تئاتر-اسپلاندا در فضای ۶۰۰۰۰ متر مربع (۶هکتاری)، یک مرکز هنر های نمایشی واقع در خلیج مارینا در نزدیکی کناره ی رودخانه ی سنگاپور است، که از یک سالن کنسرت با ظرفیت ۱۸۰۰ نفر و یک سالن تئاتر با ظرفیت حدود ۲۰۰۰ نفر برای هنرهای نمایشی تشکیل شده است.

پیست مسابقات فرمول ۱

پیست مسابقات فرمول ۱، سنگاپور

در سال ۲۰۰۸ سنگاپور پیست فرمول ۱ خود را با جاده های شهری خود ادغام کرد. با وجود اینکه شما با ماشین اجاریتان نمی توانید در این جاده رانندگی کنید، اما در روز مسابقه می توانید مسابقه را از بالای چرخ و فلک تماشا کنید و لذت ببرید!

مالزی و اندونزی

مالزی و اندونزی

چرخ فلک سنگاپور آنقدر بلند و مرتفع است که در یک روز روشن به راحتی می توانید چشم اندازی فراتر از مرز های سنگاپور را نظاره کنید.

 

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

پرنده ی سنگاپوری، دومین چرخ و فلک بزرگ جهان
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *