مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های توریستی شهر ساحلی شرم‌الشیخ مصر

شهر ساحلی شرم‌الشیخ، در نوک جنوبی شبه‌جزیره ی سینا در کشور مصر میان جبل‌الموسی و دریای سرخ واقع شده است. شرم‌الشیخ در موقعیت مهمی، در دهانه ی خلیج عقبه قرار دارد و اهمیت استراتژیک این شهر باعث شد تا شرم الشیخ از یک روستای ماهیگیری به یک بندر مهم و پایگاه نیروی دریایی تبدیل شود. اقتصاد منطقه پیش‌تر به ماهی‌گیری و کشتی‌رانی و اکنون متکی به جهانگردی است.

این شهر در نیمه ی دوم قرن بیستم دو بار و در مجموع برای ۱۶ سال در اشغال اسراییل قرار داشت. در بحران سال ۱۹۵۶ میلادی توسط اسراییل اشغال و در سال ۱۹۵۷ میلادی به مصر بازگردانده شد، بار دوم نیز در سال ۱۹۶۷ میلادی توسط اسراییل اشغال شد و کنترل آن پس از صلح میان مصر و اسراییل در سال ۱۹۷۹ میلادی مجددا به مصر بازگردانده شد.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

شرم‌الشیخ –که در میان مردم محلی به نام شرم شناخته شده است- به خاطر داشتن اقامتگاه های لوکس، سواحل فوق العاده، و وفور جاذبه های گردشی در خود، تبدیل به یکی از برجسته ترین مقاصد توریستی مصر شده است. اینجا در تورلند برای شما لیستی از دیدنی ها را تهیه کرده ایم تا در سفر به نوک آفتابی شبه جزیره سینا انجام دهید! همراه ما باشید.

جزیره فرعون

جزیره فرعون، شرم الشیخ، مصر

جزیره فرعون، جزیره ای در شمال خلیج عقبه در ساحل شرقی شبه جزیره ی سینا در مصر است که همچنین با نام جزیره مرجانی نیز شناخته شده است. جزیره فرعون منطقه ی طبیعی زیبا و برجسته ای است که با قلعه ی قرن دوازدهم میلادی خود تکمیل شده است. برای بازدید از آن می بایست تور قایق رزرو کنید!

منطقه حفاظت شده نبق

منطقه حفاظت شده نبق، شرم الشیخ، مصر

نبق گنج خوش منظره و زیبای شبه‌جزیره ی سینا است! بازدید کنندگان هرگز نباید سافاری و گشت و گذار در حیات وحش، غواصی در میان کشتی های غرق شده، و یا امکان کشف فرهنگ های بدوی و مهمان نوازی مردم محلی را از دست بدهند.

خلیج ناما

خلیج ناما، شرم الشیخ، مصر

خلیج ناما دارای تفریحگاه های طبیعی و خیره کننده ای است که در امتداد خلیج گسترده شده اند و برخی از شهرستان محبوب ترین کافه ها، رستوران ها، و بازار های شهر در آنجا قرار دارند. خلیج ناما، مکانی برای سرگرمی های مورد علاقه ی توریست ها می باشد!

کوه سینا

کوه سینا، شرم الشیخ، مصر

کوه سینا در شبه جزیره ی سینا، همان کوهی است که نخستین بار بر حضرت موسی وحی شد که در سرزمین مقدس نعلین خود را از پا در بیاورد. چشم انداز فوق العاده و نفس گیر کوه قطعا یک تجربه مذهبی و حس و حال خاصی خواهد داشت! برای رسیدن به این نقطه می بایست از ۴۰۰۰ پله بالا بروید.

دیر کاترین مقدس

دیر کاترین مقدس، شرم الشیخ، مصر

دیر کاترین مقدس نام صومعه ای تاریخی در شبه‌جزیره سینا و بر روی کوه‌پایه کوه سینا در مصر است.

برای گردشگرانی که علاقه ای به کوهپیمایی سه ساعته تا کوه سینا ندارند، یکی از قدیمی ترین صومعه مسیحی در جهان، همین دیر کاترین مقدس است که درست در کوه پایه های کوه سینا قرار دارد، و ۱۵۰۰ سال پیش ساخته شده است. در سال ۲۰۰۲ میلادی، دیر کاترین مقدس به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید.

در این دیر سندی به نام آشتی‌نامه محمد وجود دارد که آن را به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) نسبت می دهند و گفته می‌شود که متن آن به خط حضرت علی بن ابی‌طالب می باشد.

پارک ملی رأس محمد

پارک ملی رأس محمد، شرم الشیخ، مصر

پارک ملی رأس محمد، شرم الشیخ، مصر

در نوک شبه جزیره سینا یکی از بهترین نقاط غواصی شرم الشیخ قرار دارد! پارک ملی ساحلی خانه ی هزاران گونه جاندار، از جمله سخت پوستان و لاک پشت  ها می باشد!

نواحی ساحلی دریای سرخ (رد سی ریویرا)

نواحی ساحلی دریای سرخ (رد سی ریویرا)، شرم الشیخ، مصر

علاوه بر رأس محمد، تفرجگاه ساحلی و غنی ریویرا دارای چندین منطقه ی حفاظت شده است. در این تفرجگاه شما می توانید غواصی کردن در اطراف صخره ها را یاد بگیرند، و یا اینکه به سادگی از گنجینه های باستان شناسی لذت ببرید.

برنامه ریزی برای سفر به شرم الشیخ

شرم الشیخ، مصر

شرم الشیخ کجا است

شرم الشیخ، مصر

شرم الشیخ یک بندر ماهیگیری (سابق) واقع در نوک جنوبی شبه جزیره ی سینا در مصر است. در سال ۱۹۹۰ میلادی، قوانین سخت گیرانه ی زیست محیطی برای حفاظت از محیط زیست ساحلی در برابر روش های ماهیگیری غیر قانونی معرفی شد، و از آن سال به عنوان قطب مهم گردشگری پا در عرصه گذاشت.

بهترین زمان برای بازدید از شرم الشیخ

کریسمس در شرم الشیخ، مصر

بهترین زمان برای رفتن به شرم الشیخ بستگی به این دارد که شما تا چه اندازه با آب و هوای گرم سازگار هستید. دمای هوا در جولای و اگوست (۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور) به طور معمول ۴۵-۴۰ درجه سانتی گراد است. نوامبر و دسامبر (۱۰آبان تا ۱۰ دی) آب و هوای معتدل و ملایم تری دارد، اگر چه گردشگران باید توجه داشته باشند که روزها به نسبت کوتاهاست و در حوالی ساعت ۶ بعد از ظهر هوا تاریک می شود. اگر شلوغی و ازدحام جمعیت برای شما مهم نیست، در نتیجه شرم الشیخ یک مکان عالی برای گذراندن یک کریسمس آفتابی و تعطیلات سال نو می باشد.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های توریستی شهر ساحلی شرم‌الشیخ مصر
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *