مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری کاتماندو، پایتخت نپال

کاتماندو پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور نپال است که در مرکز نپال در دره ی کاتماندو و در کنار رودخانه ی بگماتی قرار گرفته‌است. کاتماندو با دو شهر پاتان و بهاکتاپور یک مجموعه شهری را تشکیل می‌دهد.

کاتماندو، نپال

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

شما می توانید با گشت و گذار در کاتماندو و راه رفتن در معابد تاریخی و صومعه ها که متعلق به هندوها و بودایی ها هستند، هزاران سال فرهنگ را در آنجا کشف کنید. امروز در تورلند قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری برتر پایتخت نپال، کاتماندو، بیشتر آشنا کنیم. هراه ما باشید.

میدان بختاپور دوربار

میدان بختاپور دوربار، کاتماندو، نپال

میدان بختاپور دوربار، در مقابل کاخ سلطنتی قدیمی پادشاهی سابق کاتماندو یکی از سه میدان دوربار (کاخ سلطنتی) در دره ی کاتماندو در نپال است، که همه ی آن ها میراث جهانی یونسکو به شمار می روند.

در طول قرن ۱۹ این مکان محل بازی خانواده سلطنتی بوده است که در طول سال ها بر اثر بلایای طبیعی بسیاری از ساختمان های این میدان زیبا تخریب شده و نیاز به مرمت و ترمیم پیدا کرده است. اما میدان بختاپور دوربار به عنوان یادگار معماری سنتی نپال باقی مانده است و به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسیده است.

معبد چیچن

معبد چیچن، کاتماندو، نپال

معبد چیچن، معبد بودائیان تبت می باشد که در اواخر قرن هفدهم میلادی تأسیس شده است و حدود ۳۰۰ راهب از آن مراقبت می کنند. این معبد زیبا جز ۶ معبد مادر و مهم در نپال به شمار می رود.

معبد چیچن در اواخر دهه ی ۱۹۵۰ میلادی در طول انقلاب فرهنگی نابود شد و در دهه ی ۱۹۸۰ میلادی توسط Dilgo Khyentse Rinpoche، سنت غنی صومعه ی چیچن اصلی به خانه ی جدید خود در نزدیکی استوپای عظیم بودا، در کاتماندوی نپال انتقال یافت.

بودهانات

بودهانات، کاتماندو، نپال

بودهانات گنبدی واقع در ۱۱ کیلومتری مرکز و حومه ی شمال شرقی کاتماندو است، که گنبد عظیم و با شکوه ماندالا آن را به یکی از بزرگترین گنبد های کروی در نپال تبدیل کرده است.

بودهانات در یک مسیر تجاری باستانی واقع شده است. اینجا محلی برای مراقبه و عبادت است، افرادی که می خواهند در سفر های خود مکان های مذهبی زیادی را ببینند بازدید از این معبد را از دست ندهند. تجار و بازرگانان تبتی قرن هاست که در این مکان عبادت می کنند.

صومعه کوپان

صومعه کوپان، کاتماندو، نپال

صومعه کوپان که از معبد بودهانات نیز خیلی فاصله ندارد، در واقع محل آموزش مذهب بودایی به افراد خارجی می باشد و از دهه ی ۱۹۷۰ میلادی در ماه های نوامبر و دسامبر شروع به آموزش دوره های یک ماهه ی مدیتیشن کرده است. به این نکته توجه داشته باشید که صومعه کوپان فقط روزهای شنبه برای بازدید عموم باز است.

معبد هراتی دوی

معبد هراتی دوی، کاتماندو، نپال

اسم تبتی معبد هراتی دوی “سوایام بونات” به معنای “درخت والا” است. این بنا با معماری مذهبی و باستانی خود یک موزه، کتابخانه، گنبد زیبا و … دارد. بازدیدکنندگان در بازدید از معبد هراتی دوی اطلاعات زیادی در مورد فرهنگ و سنت نپالی ها درعبادت یاد خواهند گرفت.

معبد پاشو پاتینات

معبد پاشو پاتینات، کاتماندو، نپال

معبد زیبای هندوها، پاشو پاتینا، در کنار رودخانه ی باگماتی بنا شده است و از سال ۱۹۷۹ به لیست میراث فرهنگی یونسکو اضافه گردیده است. اگر در ماه های فوریه یا مارس به معبد می روید، فستیوال ” ماها شیوا راتی ” را که بیش از ۷۰۰۰ نفر از مردم نپال در آن شرکت می کنند و جشن می گیرند، را از دست ندهید.

لامبینی

لامبینی، کاتماندو، نپال

لامبینی، یکی از قدیمی ترین و باستانی ترین اماکن مذهبی بودا است که ۶۲۳ سال قبل از میلاد مسیح، ملکه ” مایا دوی” شاهزاده ” سیدارتا گوتاما ” را در این محل به دنیا آورده است. از آنجائیکه لامبینی یکی از مهم ترین و مقدس ترین اماکن برای بودائیان به شمار می رود، ساخت هتل یا رستوران در اطراف آن ممنوع و غیر قانونی است.

برنامه ریزی سفر به کاتماندو

کاتماندو، نپال

آسان ترین راه برای گشتن در اطراف شهر زیبای کاتماندو، اجاره کردن کالسکه های دوچرخه ای، تاکسی، یا حتی دوچرخه است. البته قبل از اینکه اجاره کنید، بهتر است راجع به قیمت به توافق برسید.

بهترین زمان برای سفر به کاتماندو اکتبر تا نوامبر (مهر تا آذر) است، زیرا در این ماه ها بیشتر وقت ها خورشید می تابد. در طول تابستان به دلیل بارش باران های موسمی، ممکن است برنامه های شما کمی جابجا یا کنسل شود. همچنین ماه های فوریه تا می (بهمن تا خرداد) نیز زمان مناسبی برای سفر به نپال است، چون زمستان تمام شده و هنوز زمان بارش باران ها فرا نرسیده است.

درباره ی غذا، خیلی ها می گویند که غذاهای نپالی متنوع ترین غذاها در آسیا است. سعی کنید سوپ عدس با برنج یا یک نوع غذای گیاهی با ادویه کاری مخصوص نپال را حتما تست کنید. همچنین خوردن ” مومو”، یک نوع پیراشکی نپالی با ادویه جات و ترشی های مخصوص نپال، را نیز فراموش نکنید.

آیا شما تا بحال به نپال و شهر کاتماندو سفر کرده اید؟ خاطرات و تجربیات سفر خود را با ما و دوستانتان در تورلند به اشتراک بگذارید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری کاتماندو، پایتخت نپال
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *