مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های آکسفورد : آشنایی با برترین جاذبه های آکسفورد انگلستان

آکسفورد شهری در منطقه ی جنوب شرق انگلستان و مرکز شهرستان آکسفوردشایر است. آکسفورد پنجاه و دومین شهر بزرگ در انگلستان و یکی از شهر هایی است که سریع ترین رشد و بیشترین تنوع قومی را دارد. این شهر در ۹۲ کیلومتری لندن، ۱۱۱ کیلومتری بریستول، ۱۰۵ کیلومتر ساوتهمپتون و بیرمنگام و همچنین ۴۰ کیلومتر ریدینگ واقع شده است. آکسفورد قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان را در خود جای داده و جاذبه های آکسفورد تنوغ گوناگونی دارند.

آکسفورد
نمایی از شهر آکسفورد

این شهر در سراسر جهان به خاطر دانشگاه آکسفورد، به عنوان قدیمی ترین دانشگاه زبان انگلیسی در جهان شناخته شده و معروف است. ساختمان های شهر آکسفورد بیانگر نمونه های قابل توجه معماری از سال های اواخر دوره ی ساکسون می باشد. آکسفورد پایه های اقتصادی گسترده ای دارد. صنایع آکسفورد شامل؛ ساخت موتور، آموزش، انتشارات، فن آوری اطلاعات، مشاغل دانش بنیان، و برخی از شاخه های علمی می باشد.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

معرفی جاذبه های آکسفورد

نام شهر اکسفورد به تنهایی، با نزدیک به ۴۰ دانشکده ی مختلف، القا کننده ی یک فضای علمی و تحقیقاتی است. با این حال، چیزی بیشتر از علم در آکسفورد وجود دارد، و شما در بازدید از این شهر با تاریخ، علم، و فرهنگ سنتی انگلیسی بیشتر آشنا خواهید شد.

امروز در تورلند قصد داریم تا شما را با جاذبه های آکسفورد بیشتر آشنا کنیم. همراه ما باشید.

کتابخانه بادلین

کتابخانه بادلین، آکسفورد
کتابخانه بادلین از جاذبه های آکسفورد

کتابخانه بادلین را که عموما با نام باد (Bod) می شناسند، کتابخانه ی اصلی دانشگاه آکسفورد انگلستان است. کتابخانه بادلین با داشتن ۹ میلیون کتاب، بعد از کتابخانه بریتانیا، دومین کتابخانه بزرگ بریتانیا از نظر مجموعه‌است. قدیمی ترین مجموعه های کتابخانه ی بادلین به قرن ۱۳ میلادی باز می گردد.

گنجینه عظیم این کتابخانه، در طی چهار قرن رشد چشمگیری کرده است. این مجموعه که در بدو تأسیس در سال ۱۶۰۲ میلادی بالغ بر ۲۰۰۰ جلد بود، در اواسط دهه ی ۱۹۹۰ مشتمل بر شش میلیون جلد کتاب چاپی و ۱۴۴۳۰۰ جلد نسخه خطی شد.

اکنون تعداد نسخ خطی فارسی به ۲۵۳۰۰ نسخه می‌رسد و حدود هفت هزار کتاب چاپی فارسی نیز در آن نگهداری می‌شود.

ردکلیف کمرا

ردکلیف کمرا، آکسفورد
ردکلیف کمرا از جاذبه های آکسفورد

ساختمان ردکلیف کمرا در آکسفورد انگلستان، توسط جیمز گیبس طراحی و در سال‌های ۱۷۳۷–۱۷۴۹ میلادی ساخته شده‌ است. ردکلیف کمرا از طریق یک راه زیرزمینی به کتابخانه ی بادلین وصل می شود. این بنای برجسته با طراحی مدورش که به سال ۱۷۴۹ میلادی بر می گردد، اتاق مطالعه ی کتابخانه است. این ساختمان که از جاذبه های آکسفور است را با راهنمای تور بازدید کنید.

دانشگاه گیاه شناسی آکسفورد

دانشگاه گیاهشناسی آکسفورد، آکسفورد
دانشگاه گیاهشناسی آکسفورد

دانشگاه گیاه شناسی آکسفورد، قدیمی ترین باغ گیاه شناسی بریتانیا است که دارای ۷۰۰۰ گونه ی مختلف گیاه می باشد و گلخانه ی آن ۳۰۰ سال قدمت دارد. این دانشگاه در سال ۱۶۲۱ میلادی توسط اعضای هیأت علمی دانشکده پزشکی تأسیس شد.

موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد

موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد، آکسفورد
موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد
موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد، آکسفورد
موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد

موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد، واقع در Parks Road در آکسفورد، انگلستان بسیاری از نمونه های تاریخ طبیعی را به نمایش گذاشته است. درمیان گالری این موزه که مجسمه های عظیم دایناسور ها در محفظه های مخصوصی قرارداده شده اند، قدم بزنید و سیر تاریخ طبیعی را نظاره کنید.
همچنین این موزه شامل یک سالن سخنرانی است که توسط گروه های شیمی، جانور شناسی و ریاضی دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
پس از بازدید از این بخش، به سراغ موزه پیت ریورز در ساختمان مجاور موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد سری بزنید.

موزه پیت ریورز، آکسفورد
موزه پیت ریورز از جاذبه های آکسفورد

در موزه پیت ریورز مجموعه های باستان شناسی و انسان شناسی دانشگاه آکسفورد را به نمایش گذاشته اند. این موزه از جاذبه های آکسفورد بوده و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

موزه تاریخ علوم

موزه تاریخ علوم، آکسفورد
موزه تاریخ علوم، آکسفورد
موزه تاریخ علوم، آکسفورد
موزه تاریخ علوم

مجموعه ای شامل ۱۸۰۰۰ وسایل و تجهیزات علمی مربوط به دوره های مختلف، قرون وسطی تا قرن بیستم، در موزه ی تاریخ علوم به نمایش گذاشته شده است. تخته سیاهی که آلبرت انیشتین در زمان کنفرانس خود در آکسفورد از آن استفاده کرده نیز در این موزه در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده است.

کلیسای سنت مری دانشگاه آکسفورد

کلیسای سنت مری دانشگاه آکسفورد
کلیسای سنت مری دانشگاه آکسفورد

کلیسای سنت مری، بلندترین سختمان در “های استریت” و همچنین اولین مرکز علمی است که زمانی محل برگزاری کنفرانس ها و جشن ها بوده است. به شما توصیه می شود که از ۱۲۴ پله ی آن بالا بروید و از چشم انداز زیبای آن لذت ببرید.

برج کارفکس

برج کارفکس، آکسفورد
برج کارفکس، آکسفورد

برج کارفکس، یادآور کلیسای قدیمی سنت مارتین مربوط به قرن ۱۳ میلادی است، که زمانی در این مکان قرار داشته است. هر ۱۵ دقیقه یک بار صدای ساعت ناقوس در می آید و قلب جغرافیایی شهر را به تپش وا می دارد.

کتابفروشی بلک ول

کتابفروشی بلک ول، آکسفورد
کتابفروشی بلک ول محلی برای عاشقان کتاب

کتابفروشی بلک ول یک کتابفروشی تاریخی است که از سال ۱۸۷۹ میلادی در خیابان براد شروع به کار کرده است. دانشجویان، اساتید هیئت علمی و همه ی کسانی که عاشق کتاب هستند، به این کتابفروشی تاریخی می آیند. در مورد هر موضوعی که بخواهید، در اینجا کتاب مرتبط پیدا خواهید کرد.

تالار شهر آکسفورد

تالار شهر آکسفورد، آکسفورد
تالار شهر آکسفورد
تالار شهر آکسفورد، آکسفورد
تالار شهر آکسفورد

تالار شهر آکسفورد، در سال ۱۸۹۷ میلادی ساخته شده است. قبلا کتابخانه و اداره ی پلیس بوده است، و امروزه مکان حضور دولت محلی به شمار می رود. موزه آکسفورد نیز در این تالار قرار دارد و تاریخچه ی شهر و دانشگاه های آکسفورد را پوشش می دهد.

قایق سواری

قایق سواری، آکسفورد
قایق سواری از تفریحات و جاذبه های آکسفورد

برای تجربه ی تفریحات تابستانی محبوب و پرطرفدار در آکسفورد، یک قایق فلت اجاره کنید و خود را به آب های رودخانه چرول بسپارید. شما می توانید در پل مگدالن یا Cherwell Boathouse، قایق اجاره کنید.

برنامه ریزی بازدید از جاذبه های آکسفورد

آکسفورد
نمایی از شهر دیدنی آکسفورد

سه روز کامل برای بازدید از جاذبه های مرکز شهر آکسفورد کافی است، اما چند روزی را هم برای گردش در محله های اطراف از قبیل جریکو یا ایست آکسفورد در نظر بگیرید.

حمل و نقل در آکسفورد
حمل و نقل در آکسفورد

برای گردش در شهر و بازدید از دیدنی های آن به ویژه در ساعات شلوغ، بهترین گزینه پیاده روی است. دو شرکت اتوبوسرانی آکسفورد و استیج کوچ در شهر فعالیت می کنند. هزینه سفر یک روزه با هر کدام از این شرکت ها ۴ یورو است که می توانید بلیط آن را مستقیم از خود راننده تهیه کنید.

اقامت در آکسفورد
اقامت در آکسفورد

برای اقامت در آکسفورد خوب است بدانید که در مرکز شهر هتل های زیادی وجود دارد که در صورت اقامت در آن ها دسترسی به تمام مکان های دیدنی آسان خواهید بود؛ اما می توانید در مسافت های دور تر از مرکز شهر هم خانه بگیرید و هزینه رفت و آمد خود به مکان های دیدنی را بپردازید.

نظرتون راجع به شهر آکسفورد چیه؟

شما هم دوست دارید به آکسفورد سفر کنید؟

نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های آکسفورد : آشنایی با برترین جاذبه های آکسفورد انگلستان
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *