مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری برتر شهر میلان

شهر میلان مرکز استان لومباردی در شمال ایتالیا و همچنین دومین شهر پر جمعیت ایتالیا بعد از رم می باشد.

در ابتدای قرن ششم پیش از میلاد توسط اینسوبری ها ساخته شد و در سال ۲۲۲پیش از میلاد توسط رم باستان فتح شد و نام آن به مدیولانوم تغییر پیدا کرد. اهمیت این شهر به تدریج، تا تبدیل شدن به پایتخت امپراتوری روم غربی، افزایش یافت.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

شهر میلان در طول زمان، نقش های مختلفی را در تاریخ ایتالیا ایفا کرده است که برای مثال می توان به پایتخت و مرکز سیاسی و فرهنگی دوک‌نشین میلان در دوران رنسانس و پایتخت پادشاهی ایتالیا در دوران ناپولیونیک اشاره کرد.

میلان، ایتالیا

در حوزه ی فرهنگی از قرن چهاردهم میلادی، مرکز اصلی چاپ و نشر کتاب در ایتالیا بشمار می رود و به لطف لا اسکالا و سنت قدیمی اپرا در آن، یکی از شهرهای مهم موسیقی جهان محسوب می شود.

در طی انقلاب صنعتی، میلان به پایتخت اقتصادی ایتالیا تبدیل شد و با همراهی شهرهای تورین و جنوا مثلث صنعتی در اروپا را تشکیل دادند.

میلان شهر مد و مرکز اصلی مد ایتالیا به حساب می آید و معروف‌ترین شرکت های مد جهان از جمله: آرمانی، ورساچه، پرادا، دولچه و گابانا، میو میو و همچنین کمپانی معروف ری بن در شهر میلان قرار دارند. اگرچه شهرهای بزرگ دیگری همچون رم و فلورانس نیز در زمینه ی مد فعال هستند اما میلان بعنوان شهر مد در سطح ایتالیا معروف ‌است. شهر میلان در کنار پاریس، لندن، توکیو و نیویورک بعنوان پایتخت مد در جهان مطرح است.

میلان شهر مد ایتالیا

شهر میلان در ایتالیا به دلیل داشتن یکی از بین المللی ترین فرهنگ های به خود می بالد. گذشته و تاریخچه ی هنری غنی میلان پایه و اساس شکوفایی صنعت مد و طراحی آن است. در این مقاله برخی از برجسته ترین دیدنی های شهر میلان را به شما معرفی خواهیم کرد. فرقی نمی کند که در جستجوی چه چیزی هستید، هنر، تاریخ، و یا حتی مد! همه ی اینها را می توانید در بازدید از میلان داشته باشید. در تورلند همراه ما باشید.

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه، میلان

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه، یک کلیسا و پرستشگاه در شهر میلان، شمال ایتالیا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ممکن است شما فکر کنید که دلیل اینکه این کلیسا در لیست جاذبه های برتر میلان قرار دارد، سبک گوتیک و رنسانس آن است، اما کاملا در اشتباه هستید. تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی باعث پربازدید بودن کلیسا شده است. نقاشی دیواری شام آخر لئوناردو داوینچی، در سالن ناهار خوری کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه قرار دارد.

تابلوی شام آخر

تابلوی شام آخر، میلان

در نبوغ و استعداد داونیچی هیچ چون و چرایی وجود ندارد، اما در حقیقت او در زمینه ی نقاشی های دیواری آنچنان با تجربه نبوده است و تابلوی او بسرعت، بعد از اتمام کار در حال نابود شدن است. بنابراین قبل از اینکه خیلی دیر شود، در صورت سفر به میلان حتما آن را ببینید!

اپرای لا اسکالا

اپرای لا اسکالا، میلان

خانه ی اپرای میلان که به نام لا اسکالا معروف است، در طول ۲۵۰ سال اخیر میزبان برخی از خوانندگان و موسیقی دانان بزرگ و مشهور بوده است. لا اسکالا احتمالاً معروفترین ساختمان اپرا در سرتاسر جهان است که تا به امروز شهرت جهانی خود را حفظ کرده است!

گالری ویتوریو امانوئل

گالری ویتوریو امانوئل، میلان

گالری ویتوریو امانوئل، بازاری در بخش شمالی میدان دلدوئومو و یکی از مراکز مد در ایتالیا است. این بازار در بین مردم میلان به گالریا معروف است. نام این بازار به افتخار ویکتور امانوئل دوم نخستین پادشاه ایتالیای یکپارچه است.

طراحی بازار در سال ۱۸۶۱ بوسیله ژوزپه منگونی انجام شد و ساختمان آن بین سال‌های ۱۸۶۵ و ۱۸۷۷ ساخته شد. بازار به سبک نئوکلاسیک نزدیک به باروک ساخته شده است. سقف بازار از شیشه و چدن ساخته شده و کف آن را موزائیک‌های رنگی گوچک طراحی شده پوشانده است. بازار میدان دلدوئومو را به تئاتر لا اسکالا وصل می‌کند.
گالری ویتوریو امانوئل نسبت به سایر جاذبه های گردشگری میلان، جذاب تر و زیباتر است و در واقع این گالری یکی از قدیمی ترین و بهترین فروشگاه های میلان به شمار می رود.

کلیسای جامع میلان

کلیسای جامع میلان، میلان

کلیسای جامع میلان، یک کلیسای جامع در شهر میلان است که به مریم مقدس تقدیم شده‌است. این کلیسا، اسقف‌نشین شهر میلان است. ساخت این کلیسای گوتیک تا تکمیل آن حدود ۶ قرن طول کشیده است. این کلیسا پس از کلیسای سن پیترو دومین کلیسای بزرگ ایتالیا است و سومین کلیسای بزرگ در جهان محسوب می‌شود.

کلیسای جامع میلان در میدان اصلی میلان قرار دارد و با مجسمه های شومی تزیین شده است. یکی از این مجسمه ها «تندیس مادونینا» با روکش طلا و برنز است که درست در بالای مناره ی اصلی کلیسا قرار داده شده است.

قلعه اسفورزا

قلعه اسفورزا، میلان

قلعه اسفورزا در قرن ۱۵ میلادی توسط فرانچسکو اسفورزا، دوک میلان، در بقایای استحکامات و باروی متعلق به قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است که بعد بازسازی و توسعه ی آن، در قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی به یکی از بزرگترین قلعه ها در اروپا تبدیل شده است. در سال های ۱۸۹۱-۱۹۰۵ میلادی بازسازی و توسعه توسط لوکا بلترامی انجام گردید، و در حال حاضر خانه ی چندین موزه ی شهر و مجموعه های هنری است.

در واقع قلعه اسفورزا یکی از بزرگترین قلعه ها در اروپا است که امروزه موزه های بسیاری از جمله موزه ی هنر باستان و موزه ی آلات موسیقی در این قلعه برقرار است.

میدان دامو

میدان دامو، میلان

میدان دامو با مساحتی بالغ بر ۱۷۰۰۰ متر مربع، میدان اصلی میلان می شاشد که علاوه بر کلیسای جامع، بسیاری از جاذبه های گردشگری میلان از جمله رویال پالاس را در خود جای داده است.

گالری هنری بررا

گالری هنری بررا، میلان

در گالری عکس بررا در شهر میلان، برخی از ارزنده ترین آثار نقاشی هنرمندان معروفی همچون رافائل، تایتان و کارواژیو در معرض نمایش گذاشته شده است.

ورزشگاه سن سیرو

ورزشگاه سن سیرو

بازدید از استادیوم معروف سن سیرو ی آث میلان را در برنامه ی سفر خود به میلان قرار دهید. این ورزشگاه نه تنها میزبان برخی از مهیج ترین لحظات فوتبال، بلکه میزبان بزرگان موسیقی از باب مارلی گرفته تا باب دیلن نیز بوده است!

بخش نویگلی

بخش نویگلی، میلان

نویگلی یک سیستم کانال کشتیرانی و به هم پیوسته در اطراف میلان است که بخش تاریخی نویگلی نام خود را از این کانال های باستانی ای که زمانی شهر را بهم ارتباط داده اند گرفته است. همچنین برخی از بهترین رستوران های شهر که غذاهای سنتی میلان را سرو می کنند، در این مکان قرار دارند.

برنامه ریزی سفر به میلان

بخش نویگلی، میلان

شهر میلان یک مقصد گردشگری خوب برای تمام طول سال است و نمی توان فصلی را به عنوان اوج شلوغی میلان در نظر گرفت. در عوض بخاطر وفور رویداد ها، فستیوال ها، و نمایشگاه های مختلفی که در میلان برگزار می شود، بهتر است پیش از سفر برنامه ی موزه ها و هتل های میلان را چک کنید.

اگر شما نیز دوستدار مد هستید دو انتخاب برایتان وجود دارد. نمایشگاه های های پاییزه / زمستانه در ماه های فوریه و مارس (بهمن تا فروردین) و نمایشگاه های بهاره/ تابستانه در ماه های سپتامبر و اکتبر (شهریور تا آبان).

شما طی چند روز می توانید بیشتر جاهای اصلی و دیدنی میلان را ببینید، اما اگر قصد خرید و یا لذت بردن از فرهنگ پویای میلان را دارید، زمان بیشتری برای سفر خود در نظر بگیرید.

حمل و نقل در میلان
رانندگی در میلان می تواند یک تجربه ی مهیج برای شما باشد! خوشبختانه این شهر دارای شبکه ی حمل و نقل با دسترسی آسان و سریع است. می بایست بلیط مترو، اتوبوس و مسیر های تراموا را پیش از سوار شدن خریداری کرد. همچنین، شهر میلان طرح کرایه ی دوچرخه نیز دارد، می توانید در میلان دوچرخه سواری کنید و با فرهنگ و زندگی روزمره ی مردم میلان بیشتر آشنا شوید.

نظرتون راجع به شهر میلان چیست؟

شما هم علاقه دارید که به میلان سفر کنید؟

امیدوارم این مقاله برای شما نیز جذاب و مفید باشد و اطلاعات خوبی را به شما انتقال دهد.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری برتر شهر میلان
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *