مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری گلاسگو اسکاتلند

گلاسگو، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند و سومین شهر پرجمعیت در پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است، که در دو طرف رود کلاید گسترش یافته و از سمت غرب به اقیانوس اطلس شمالی می‌ریزد.
در قرن ۱۹ میلادی شهر گلاسگو به عنوان «دومین شهر بزرگ امپراتوری بریتانیا» شناخته ‌شده بود. در سال ۱۹۹۰ میلادی، شهر گلاسگو به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا و در سال ۱۹۹۹ میلادی از نظر معماری و طراحی، به عنوان شهر برتر بریتانیا برگزیده شد. گلاسگو پس از لندن بزرگ‌ترین مرکز خرید بریتانیا به شمار می رود و مارک مشهوری همچون ورساچه اولین فروشگاه اختصاصی خود را در گلاسگو تأسیس کرده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز گلاسگو، میزبان بازی‌های کشورهای همسود بریتانیا بود. همواره از اهالی گلاسگو به عنوان یکی از صمیمی‌ترین مردم بریتانیا یاد می‌شود.

گلاسگو، رود کلاید
از قرون وسطی تا قرن ۱۷ میلادی تغییرات بزرگی در شهر گلاسگو رخ داده است؛ به طوری که از یک روستای معمولی حوالی رود کلاید و کلیسای جامع تبدیل به دومین شهر بزرگ امپراتوری بریتانیا شد. در قرن ۱۵ میلادی، بنیان‌گذاری دانشگاه گلاسگو باعث رشد سریع شهر شد و در دوره ی موسوم به دوره ی روشنگری اسکاتلند، گلاسگو نقش بزرگی داشت.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

درقرن ۱۶ و ۱۷ میلادی دوره‌ای که بسیاری از سرزمین‌های آمریکای شمالی (کانادا و ایالات متحده ی امروزی) به بریتانیا تعلق داشت، گلاسگو به پررونق‌ترین بندر تجارت با آمریکای شمالی تبدیل شد. سرمایه داران بریتانیایی با کمک دانش فنی، کشتیرانی پیشرفته و نیروی کار رایگان برده‌های سیاه در آمریکای شمالی و جزایر کارائیب به کاشت محصولات کشاورزی در ابعاد وسیعی پرداختند که پیش از آن در تاریخ بی سابقه بود. این محصولات کشاورزی، از جمله توتون و تنباکو، در مقادیر کلان با کشتی به شهرهای غرب بریتانیا خصوصاً گلاسگو ارسال و از آنجا به سایر کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شد.

گلاسگو، بزرگترین شهر اسکاتلند، که شهری زیبا، برجسته، و بزرگ، است سرشار از فعالیت ها و تفریحاتی برای انجام دادن است. پیاده روی در خیابان های گلاسکو و تماشای زیبایی ها و معماری خیره کننده ی آن، یک تور فرهنگی به موزه ها، و یا نمونه ای از تفریحات شاد و مهیج شبانه، تنها بخش کوچکی از فعالیت های شما در گلاسکو خواهد بود. مطمئن باشید که میهمان نوازی مردم گلاسکو شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد و به شما خوش خواهد گذشت.

موزه و گالری هنری کلوین گروپ (کلوین گروو)

موزه و گالری هنری کلوین گروپ (کلوین گروو)

در موزه و گالری هنری کلوین گروو نمایشگاه های گسترده و متنوعی برگزار می شود. اگر قصد دارید یک روز از سفر خود به گلاسگو را در کنار فرهنگ و هنر بگذرانید، اینجا بهترین گزینه است. این موزه و گالری هنری، با نمایش شاهکار هنری سالوادور دالی، آثار هنری تاریخ طبیعی و همچنین خاطرات جنگ، به خود می بالد.

کلیسای جامع گلاسکو

کلیسای جامع گلاسکو

کلیسای جامع گلاسگو که به آن کلیسای جامع سنت مانگو، نیز می گویند امروزه به عنوان انجمن کلیسای اسکاتلند در گلاسکو می باشد. عنوان کلیسا، افتخاری و تاریخی است، و قدمت آن به دوران قبل از اصلاحات اسکاتلند بر می گردد. کلیسای جامع گلاسکو در شمال های استریت و شرق خیابان کلیسا، در کنار درمانگاه سلطنتی گلاسکو، واقع شده است.
سفر به شهر گلاسکو، بدون بازدید از کلیسای جامع گلاسکو، شاهکار قرون وسطی، کامل نخواهد بود. این کلیسا، یکی از گنجینه های اسکاتلند است و یک مجموعه ی جذاب و دیدنی از شیشه های کاری های منقوش پس از جنگ در آن به چشم می خورد.

مدرسه هنر گلاسگو

مدرسه هنر گلاسگو

مدرسه هنر گلاسگو (Glasgow School of Art) یکی از مراکز معتبر هنری و از معدود مدارس هنری مستقل در بریتانیا است که بیش از ۱۶۰۰ دانشجو و هنرمند از کشورهای مختلف جهان در این مدرسه مشغول به کار هستند.

ساختمان مرکزی این مدرسه توسط هنرمند و معمار مشهور اسکاتلندی چارلز رنی مکینتاش طراحی شده که از فارغ‌التحصیلان همین مدرسه بوده است. پردیس اصلی مدرسه هنر گلاسگو در منطقه گارنِت‌هیل در مرکز شهر گلاسگو واقع شده، و پردیس دوم آن در ساختمان خانه ی هنردوست، ازجمله کارهای دیگر چارلز رنی مکینتاش، در پارک بِلاهیوستون در جنوب گلاسگو قرار دارد.

مکینتاش را بزرگترین معمار گلاسکو می دانند و طراحی این مدرسه نیز شاهکار خود اوست. برای بازدید از ساختمان های زیبا و منحصر به فرد مدرسه و همچنین دسترسی انحصاری به گالری مبلمان آن، بلیط یک تور را تهیه کنید.

پارک کلوین گروپ (کلوین گروو)

پارک کلوین گروپ (کلوین گروو)

پس از یک روز پر مشغله که به گشت و گذار و تماشای اماکن دیدنی شهر پرداخته اید، پیشنهاد خوبی است که برای استراحت به این پارک کلاسیک عصر ویکتوریایی بیایید. امکانات ورزشی فراوانی در میان باغ های زیبای پارک و همچنین مشرف به رودخانه کلوین برای استفاده ی عموم مردم وجود دارد.

مرکز علوم گلاسگو

مرکز علوم گلاسگو

مرکز علوم گلاسکو، که در حاشیه ی شهر گلاسکو قرار دارد، مملو از تجهیزات و وسایل علمی متنوع است. به شما توصیه می کنم بازدید از این مرکز را در برنامه های گردشی سفر خود قرار دهید. همچنین تماشای تئاتر نمایشی علوم را نیز نباید فراموش کنید، اما اول از ساعات برگزاری آن مطمئن شوید، زیرا بطور فصلی متغیر است.

میدان جورج

میدان جورج

میدان جورج در مرکز شهر گلاسکو قرار دارد که با بسیاری از معماری های مشهور شهر در اطراف خود، به انتظار دیدار بازدیدکنندگان نشسته اشت. اگر خوش شانس باشید و بتوانید کریسمس به آنجا بروید، زیبایی و جاذبه های آن دو چندان است.

گالری هنر های مدرن

گالری هنر های مدرن

پر بازدید ترین گالری هنری در اسکاتلند، گالری هنر های مدرن گلاسگو می باشد، و علت آن نیز وجود آثارهنری بین المللی گوناگون است که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می شود.

برنامه ریزی برای سفر به گلاسگو

گلاسگو

بهترین راه برای گشت و گذار در گلاسکو پیاده روی است. ممکن است در خیابان های شبیه بهم گلاسگو گم شوید، بهمین خاطر بهتر است با خود یک نقشه و کتابچه ی اماکن دیدنی شهر را بهمراه داشته باشید. در مرکز شهر ممکن است با مشکل ترافیک و پیدا کردن پارکینگ مواجه شوید، بنابراین اگر زمان برایتان مهم است مو توانید از شبکه های اتوبوس و مترو که ارزان و با دسترسی آسان است، به تمام جاذبه های دیدنی شهر بروید. شما حتی می توانید با گرفتن یک تور اتوبوس سفر خود را آغاز کنید.

برای اقامت در شهر گلاسکو و بازدید از جاذبه های برجسته ی آن یک تعطیلات آخر هفته ی طولانی می تواند کافی باشد، اما اگر شما عاشق شور و نشاط جاری در زندگی و خیابان های آن هستید، و برایتان امکان دارد، بیشتر بمانید و با فرهنگ مردمان آن بیشتر آشنا شوید. گلاسگو دارای مراکز خرید جذاب و دیدنی، جاذبه های فرهنگی، و یک خط ساحلی زیبا است که به راحتی می توانید با اتومبیل خود را به آنجا برسانید و از آن لذت ببرید.

امیدوارم این مقاله برای شما جذاب و مفید باشه. از همراهی شما با تورلند سپاسگزاریم.

 

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری گلاسگو اسکاتلند
5 (100%) 1 vote
۱ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *