مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

موزه ملی و یادبود ۱۱ سپتامبر، نیویورک

موزه ی یادبود ۹/۱۱، جایی است که شما می توانید در مورد حوادث وحشتناک ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ چیزهای زیادی یاد بگیرید. در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی برج‌های دوقلوی نیویورک که روزی رکورددار بلندترین ساختمان‌های دست‌ساز بشر بود با فاصله زمانی حدود ۲۰دقیقه مورد اصابت ۲ فروند هواپیمای غول‌پیکر قرار گرفت و یکی پس از ۱۰۲ دقیقه و دیگری پس از ۵۶ دقیقه در مقابل چشم جهانیان فرو ریخت.

۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

ساخت این بنای یادبود به سرعت پس از این حادثه و تخریب برج دو قلوی مرکز تجارت جهانی (World Trade Center) به اجرا گذاشته شده و هدف اصلی از اجرای آن نیز یادبود قربانیان این حادثه از جمله مأموران امداد و آتش‌نشانی بود که در جریان کمک‌رسانی به مجروحان و حادثه دیدگان، جان خود را از دست دادند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۱ و در دهمین سالگرد این حادثه، مراسم یادبودی در این مکان برگزار شد که در آن زمان به تازگی به روی عموم باز شده بود.

موزه در ۱۵ ماه می سال ۲۰۱۴ آماده شده و در ۲۱ ماه می به صورت رسمی به روی عموم باز شد. سه ماه بعد از این افتتاح، این بنای یادبود توسط بیش از یک میلیون نفر مورد بازدید قرار گرفت که آمار قابل توجهی است.

در سال ۲۰۱۲ مرکز یازده سپتامبر در همکاری با مرکز یادبود یازده سپتامبر، یک مراسم اختصاصی برگزار کرد و طی آن میزبان اعضای خانواده‌ی قربانیان و بازماندگان این حادثه شد و یک تور اختصاصی برای آن‌ها ترتیب داد.

به عنوان یک آمریکایی، و یا به عنوان یک بازدید کننده ی بین المللی، این بنا بر روی ذهن شما تأثیر خواهد گذاشت. در بازدید از این بنا حتما به جاهایی که در این مقاله ذکر می شود نیز سری بزنید.

استخرهای یادمان برج های دوقلو

استخرهای یادمان برج های دوقلو

دو استخر یک هکتاری، با بزرگترین آبشار مصنوعی در شمال امریکا، دقیقا همان جایی که برج های دوقلو بودند، ایستاده است و نام کسانی که در آن حادثه فوت شدند، بر روی دیوار استخر ذکر شده است.

استخرهای یادمان برج های دوقلو

۲۹۸۳ اسم بر روی ۷۹ صفحه ی برنزیِ دو استخرنوشته شده است. “مایکل آراد” نام طرح خود را “بازتابش فقدان” انتخاب کرده است. در نگاهی کلی به نظر می آید اسامی به صورت اتفاقی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند اما دقیق شدن بر روی طراحی این بنا نشان می دهد اسامی قربانیان به شکل شبکه ای در هم پیچیده از روابط اجتماعی، حرفه ای و حتی اتفاقی قربانیان با یکدیگر بر روی صفحه های برنزی حک شده است. این دو استخر بزرگ مربع شکل، با آبشارهایی که از چهار طرف این استخر به مرکز آن سرازیر می شود، مزین شده اند.

موزه یادبود برج های دوقلو

این بنا در كنار طرح بلند پروازانه شیشه و فلز مركز حمل و نقل معمار اسپانیایی «سانتیاگو كالاتراوا» قرار دارد. در اصل این موزه به سبب تفكرات ایده‌آلیستی – نمایشی آمریكایی، بیشتر بار سیاسی دارد تا معماری.

ستاد رویایی با بحران: آمریکا تحت فشار حمله

ستاد رویایی با بحران

این فیلم به بررسی حوادث آن روز، و تدوین مصاحبه با چهره های برجسته مانند جورج دبلیو بوش می پردازد. این فیلم روزانه هر نیم ساعت یکبار، به مدت حدود ۱۵ دقیقه به نمایش گذاشته می شود. شما می توانید مصاحبه با تصمیم گیرندگان کلیدی حوادث روز یازده سپتامبر، از جمله رئیس جمهور امریکا جورج دبلیو بوش، فرماندار نیویورک جورج پاتاکی، شهردار نیویورک، رودلف جولیانی، و دیگر افراد را، به طور انحصاری در موزه یادبود یازده سپتامبر شاهد باشید.

درخت بازمانده از حادثه ۱۱ سپتامبر

درخت بازمانده از حادثه 11 سپتامبر

درخت بازمانده از حادثه 11 سپتامبر

این درخت گلابی به طرز شگفت آوری از سقوط ساختمان جان سالم به در برده است که آن را دوباره احیا کرده اند و در حال حاضر به عنوان نماد تولد دوباره می باشد. نهال این درخت، هر سال به جوامع نیازمند اهدا می شود.

فوندیشن هال (سالن پایه)

فوندیشن هال

فوندیشن هال

این اتاق بزرگ شامل بخشی از دیوارهای اصلی باقیمانده از مرکز تجارت جهانی (World Trade Center) و همچنین ستون آخر آن، که در ارتفاع ۳۶ فوتی ایستاده است. این ستون
با یادگارهای، کتیبه های یادبود، و پوستر های بجای مانده از آهنگرها، نیروهای نجات و دیگران پوشانده و تزئین شده است.

موزه Ground Zero

موزه Ground Zero

Ground Zero، اصطلاحی است که از آن برای توصیف منطقه‌ی آزمایش انفجار بمب هسته‌ای استفاده می‌شده، اما بعدها این نام به هر نقطه‌ای که شاهد حادثه‌ای تلخ، دراماتیک و توأم با خشونت بوده است نیز اطلاق می‌شود.

در صبح روز ۱۱ سپتامبر، عکاس و کارگردان ویدئویی فرانسوی استفان سدنائویی شاهد حوادث مرکز تجارت جهانی بود و فیلم برداری از این حادثه را از پشت بام ساختمان خود در خیابان گریت جونز منهتن انجام داد. و در طول روز های بعد، استفان داوطلب شرکت در  عملیات نجات جایی شد، که امروزه Ground Zero نام دارد.  در این موزه آرشیوی از بیش از ۵۰۰ عکس او که بین روزهای  ۱۲ سپتامبر تا ۱۶ سپتامبر در طی عملیات حفاری گرفته شده است به نمایش گذاشته شده است.

موزه Ground Zero
در این موزه به شما این امکان داده می شود تا بتوانید با مصنوعات و کلیپ های صوتی مربوط به حادثه ی یازده سپتامبر تعامل داشته باشید.

برای رفتن به موزه ی یادبود ۱۱ سپتامبر به نکات زیر توجه کنید

موزه ی یادبود ۱۱ سپتامبر

تابستان فصل توریستی نیویورک است، بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که این موزه نیز بسیار شلوغ خواهد بود.

نحوه ی رفتار شما در بازدید از این موزه بسیار مهم است، تا حد امکان می بایست آرام و محترمانه رفتار کنید. زیرا در میان بازدید کنندگان برخی از آنها ممکن است از خانواده ی افراد قربانی باشند، و در نتیجه آنها می خواهند از این موزه در نهایت سکوت بازدید کنند.

موزه ی یادبود ۱۱ سپتامبر

این موزه برای کودکان زیر ۱۰ سال، به خصوص آنهایی که خیلی سر و صدا می کنند، مناسب نیست.

برای ورود به این نمایشگاه شما را از بدلیل مسائل امنیتی چک می کنند و شما تنها مجاز هستید کیف های کوچکتر از ابعاد ۸ × ۱۷ × ۱۹ اینچ را با خود به داخل موزه ببرید و کیف های بزرگتر را باید به بخش امانات بدهید.

امیدوارم با ارائه ی این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفید و جذابی به شما داده باشیم.

از همراهی شما با مجله گردشگری تورلند سپاسگزاریم.

نظرات، پیشنهادات، و انتقادات خود را به منظور پیشرفت در ارائه ی مطالب مفید گردشگری، با ما در میان بگذارید.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

موزه ملی و یادبود ۱۱ سپتامبر، نیویورک
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *