مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری برتر هنگ کنگ

هُنگ کُنگ شهری جزیره‌ای در جنوب چین، و یکی از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان است. هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود، و در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین پیوست.
شهر هنگ‌کنگ با ۳۹ ساختمان بلند، که ارتفاع هر یک بیش از ۲۰۰ متر است، به شهر آسمان‌خراش‌ها معروف است. از مجموع ۱۵برج مرتفع دنیا، ۴ برج آن در هنگ‌کنگ واقع شده است. منطقه هنگ‌کنگ چهارمین منطقه در جهان از نظر تراکم جمعیت به‌شمار می‌آید.
همچنین هنگ کنگ، به خاطر بندرگاه طبیعی عمیق خود که پذیرای کشتی‌های بزرگ باربری بین‌المللی است، شهرت فراوان دارد.

هنگ کنگ با وجود کوکتل های خوش طعم چین و فرهنگ غربی، شهری شلوغ، پر جنب و جوش، و در عین حال جذاب و منحصر به فرد می باشد. به دلیل فرهنگ غذایی خوب، مراکز خرید خوب و معیشت خوب، زندگی در خیابان های شلوغ آن جریان دارد و بسیار هیجان انگیز است! در این مقاله شما را با جاذبه های توریستی برتر شهر هنگ کنگ آشنا می کنیم. در تورلند همراه ما باشید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

ویکتوریا پیک (قله ی ویکتوریا)

ویکتوریا پیک (قله ی ویکتوریا)

ویکتوریا پیک، نام کوهی با ارتفاع ۵۵۴ متر و در نیمه ی غربی شهر هنگ‌کنگ می باشد. در قله ی ویکتوریا، هتل‌هایی برای اقامت مسافران ساخته‌ شده‌اند، که هرچند بعضی از آن‌ها پنج ستاره‌ می باشند اما دارای قیمت های مناسبی هستند. منطقه ی اعیان‌نشین مید-لِولز نیز در ارتفاعات کوهپایه ی ویکتوریا پیک قرار دارد.

با یک سفر کوتاه از مرکز شهر هنگ کنگ، می توانید خود را به بلندترین نقطه ی جزیره برسانید. وقتی که به قله ی  این کوه زیبا در جزیره هنگ کنگ می رسید، تمام هنگ کنگ زیر پای شما است و می توانید چشم انداز کلی و زیبایی از شهر را تماشا کنید.

اوشن پارک (اقیانوس پارک) هنگ کنگ

پارک آبی (اقیانوسی) هنگ کنگ

این پارک بسیار بزرگ و زیبا در جنوب جزیره هنگ کنگ واقع شده است، و دارای آکواریومی است که بسیاری از جانوران اقیانوسی در آن به نمایش گذاشته شده ‌اند. این پارک دارای هفتاد بخش متنوع برای بازی،سرگرمی، تفریح، و گردشگری می باشد، و هفتمین پارک محبوب و مشهور دنیا به شمار می رود. پارک آبی هنگ کنگ، یک مرکز سرگرمی و آموزشی بسیار جذاب است که شما می توانید  سوار رولرکوسترهای هیجان انگیز و وحشتناک آن شوید، و یا اینکه در زیر آب به سفرهای سیاحتی و شکار کوسه بپردازید.

جزیره لاما

جزیره لاما

لاما، سومین جزیره ی بزرگ هنگ کنگ، واقع در جنوب غربی شهر می باشد که با پیاده روی در مسیرهای پیاده رو و پل های معلق، می توانید از تماشای مناظر زیبای زیر پای خود لذت ببرید. جزیره ی لاما با سواحل زیبا و تمیز، معماری سنتی، هنر مدرن و رستوران های فوق العاده پذیرای میهمانان خود می باشد.

ساختمان HSBC

ساختمان HSBC

ساختمان HSBC، یک بنای ۴۷ طبقه در شهر هنگ کنگ است که توسط معمار مشهور، نورمن فاستر طراحی شده است. در این ساختمان، سیستم منحصر به فرد و جدیدی برای شکل دهی به فضاها بکار رفته است. این آسمان خراش بلند و تنومند، انعکاس تاریخچه ی هنگ کنگ است، با روشن بودن چراغ های این ساختمان باشکوه در شب، منظره ی بسیار زیبایی در شهر پدید می آورد که گشت و گذار روزانه ی شما را کامل می کند.

مرکز بین المللی امور مالی (IFC)

مرکز بین المللی امور مالی (IFC) 

اگر ویکتوریا پیک به اندازه ی کافی نظر شما را جلب نکرده است، باید به شما بگویم که مرکز بین المللی امور مالی یکی از بلندترین ساختمان های هنگ کنگ است که در طبقه ی صدم آن یک سکوی بازدید وجود دارد، که شما می توانید در آنجا به تماشای مناظر پانورامای شهر بنشینید.

معبد من مو

معبد من مو

معبد من مو یکی از قدیمی ترین معابد هنگ کنگ واقع در مرکز زندگی معنوی این شهر استعماری است. جاده ی منتهی به معبد، شبیه به جاده ی هالیوود می باشد.

دیزنی لند هنگ کنگ

دیزنی لند هنگ کنگ

دیزنی لند هنگ کنگدیزنی جادوی خود را به آسیا نیز رسانده است و با هفت بخش مضمونی یک فضای سرگرمی خانواده ای و پر هیجان را در سطح جهانی در  آسیای شرقی ایجاد کرده است. دیزنی لند از جاذبه های توریستی شهر هنگ کنگ است که در ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شد و به رویای بچه ها و بزرگترها در هنگ کنگ رنگ واقعیت بخشید. در این مجموعه قلعه زیبای خفته، چرخ و فلک سیندرلا، میکی موس، وینی پیف، سفید برفی و بقیه شخصیت های کارتونی به نمایش گذاشته شده اند که شما می توانید با آنها عکس بگیرید. در این پارک رستوران، فروشگاه تنقلات و نوشیدنی نیز وجود دارد.

صومعه پو لین

صومعه پو لین

برای بازدید از مجسمه ی تیان تان می بایست به  صومعه پو لین، واقع در جزیره ی لانتو  بروید، ۲۰۰ پله ی قدم خوش منظره و زیبا را بالا بروید تا در  بالای تپه بزرگترین مجسمه ی بودای جهان را که در فضای آزاد نشسته تماشا کنید.

معبد ده هزار بودا

معبد ده هزار بودا

این معبد زیبا که در شهر شاتین واقع شده است به دلیل داشتن هزاران مجسمه ی بودای مینیاتوری معروف و مشهور است، و علیرغم نام معبد که ده هزار بودا می باشد، در واقع ۱۳ هزار مجسمه ی بودا در این معبد وجود دارد.

باغ نان لیان

باغ نان لیان

باغ نان لیان یک باغ کلاسیک چینی در دیاموند هیل (تپه الماس)، Kowloon، هنگ کنگ می باشد که ۳٫۵ هکتار مساحت دارد. این باغ به سبک امپراتوری تانگ؛ با تپه ها، چشمه های آب، درختان، سنگ ها و سازه های چوبی طراحی شده است.

باغ نان لیان، یک پروژه ی مشترک از صومعه چی لین و دولت هنگ کنگ است که در تاریخ ۱۴ نوامبر سال ۲۰۰۶ میلادی به روی مردم گشوده شد. بازدید کنندگان این باغ زیبا می توانند در میان بناهای کلاسیک چوبی، آثار بودایی، و برکه ی نیلوفر آبی قدم بزنند و روحی تازه کنند.

برنامه ریزی برای سفر به هنگ کنگ

 سفر به هنگ کنگ

شهر هنگ کنگ در تمام طول سال، بازدید کنندگانی را به سوی خود جذب می کند، بنابراین از قبل مطمئن شوید که هتل خود را به خوبی انتخاب و رزرو کرده اید. اگر شما برای سفر خود از لحاظ مالی در مضیقه هستید، در نظر داشته باشید که بسیاری از هتل ها در طول ماه های زمستان و تابستان نرخ ارزان تری را ارائه می دهند، که البته تابستان می تواند بشدت مرطوب باشد.

خوب است بدانید، در حالی که زبان رسمی چین ماندارین است، بسیاری از مردم هنگ کنگ، کانتونی و انگلیسی صحبت می کنند.

واحد پول رایج آنها، دلار هنگ کنگ است. نرخ تبادل ارز در داخل کشور بسیار خوب است، بنابراین بهتر است صبر کنید تا به آنجا برسید و پول خود را تبدیل کنید، و البته فراموش نکنید که آن قبل از خروج از هنگ کنگ نیز باقیمانده ی پول خود را به پول رایج خود تبدیل کنید!

نظر شما راجع به سفر به شهر شلوغ و پر جنب و جوش هنگ کنگ چیست؟

آیا شما هم دوست دارید سفر به آنجا را تجربه کنید؟

نظرات و پیشنهادات خود را، با ما در تورلند به اشتراک بگذارید.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری برتر هنگ کنگ
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *