مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

مناظر طبیعی الهام بخش نویسندگان انگلستان

در طول قرن ها، نویسندگان انگلیسی با غرور و احساس و شعف فراوان درباره ی “سرزمین سبز و دلپذیرشان” نوشته و شعرهای بسیاری سروده اند. بهمین دلیل ما در تورلند، تصمیم گرفتیم تا مجموعه ای از این تصاویر چشم گیر و جذاب را با شما در میان بگذاریم تا شما نیز حس کنید با دیدن این مناظر چقدر احساسات ادبی و هنری شما غلیان می کند و دلتان می خواهد قلم را در دست بگیرید و شروع به نوشتن کنید.

در این مقاله، نه منظره ی ادبی باور نکردنی که الهام بخش بزرگترین نویسندگان انگلستان بوده اند را برای شما انتخاب کرده ام. با ما همراه باشید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

The Lake District

The Lake District
The Lake District که با نام دریاچه یا سرزمین دریاچه نیز شناخته شده است، منطقه ای کوهستانی در شمال غرب انگلستان است. یک مکان عالی و پر طرفدار برای تعطیلات، که دلیل معروفیت آن دریاچه ها، جنگل ها و کوه ها و همچنین شعرها و نوشته هایی است شاعران و نویسندگان قرن نوزدهم مانند ویلیام وردزورث برای آن نوشته اند.
از بسیاری جهات، منطقه ی دریاچه، منبع ادبیات انگلیسی است چرا که بسیاری از نویسندگان و شاعران انگلیسی شوق و اشتیاق خود را با دیدن این تپه ها، کوه های ناهموار، دریاچه ها و … به قلم آورده اند و اثر هنری فاخری آفریده اند. برای مثال می توان به ویلیام وردزورث، بئاتریکس پاتر، آرتور رانسام، لرد تنیسون و سر والتر اسکات اشاره کرد.

Bath

Bath
باث (Bath) شهری است واقع در ناحیه جنوب غربی انگلستان. این شهر در حدود ۱۵۰ کیلومتری غرب لندن واقع شده‌است و نزدیک به ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.باث از دیرباز به عنوان مرکز چشمه‌های آب گرم طبیعی برای رومی‌ها شناخته شده بوده‌است. از زمان الیزابتی تا جورجیایی، باث بیشتر مخصوص ثروتمندان بود و به همین علت مجموعه بی نظیری از معماری جورجیایی را در خود جای داده‌است (مهم‌تر از همه، هلال سطلنتی). باث در لیست میراث جهانی یونسکو جای دارد.
Bath معمولا با نام Jane Austen عجین و آمیخته است. جین کسی است که ارتباط بسیار قوی با این شهر داشته و بسیاری از شخصیت های خود را در کتاب Northanger تشویق و ترغیب به تجربه ی زندگی در این شهر کرده است.

Kent

Kent
کِنت،  یک شهرستان تشریفاتی و غیر شهری در ناحیه ی جنوب شرقی انگلستان است. این شهرستان در همسایگی ساسکس شرقی، ساری و لندن بزرگ  قرار دارد.
جفری چاسر بزرگترین شاعر قرون وسطی بوده است که اغلب او را با نام “پدر ادبیات انگلیسی” می نامند. هیچ تور ادبی در انگلستان کامل نخواهد بود مگر اینکه مراحل معروف ترین کار او را جستجو و دنبال کنند. اثر او “قصه های کانتربری” است، از لندن تا کلیسای جامع کانتربری.

Dorset

Dorset
دورست یکی از شهرستان کشور انگلستان است که در ناحیه جنوب غربی انگلستان قرار دارد و مرکز آن شهر دورچستر است.
از تمام بزرگان در ادبیات انگلیسی، آثار توماس هاردی (باستثنای دوراز اجتماع خشمگین و تس از خانواده دوربرویل ) به طور جدایی ناپذیری بیشتر به چشم انداز های این منطقه مرتبط است. مجموعه ی کاملی از توصیفات که واقعیت روشن و واضحی از زندگی روستایی بریتانیا در قرن نوزدهم را به ذهن ما می بخشد. رمان های او مربوط به تغییرات اجتماعی در حوالی خط ساحلی ژوراسیک دورست و روستاهای کشاورزی بوده است. ویژگی اصلی نوشته‌های هاردی توصیفات شاعرانه و جبرگرایی است و شخصیت‌های داستان‌هایش در برابر احساسات تند و شرایط اطراف خود به مبارزه می‌پردازند. محل اجرای بیشتر آثار هاردی شهرستان نیمه‌افسانه‌ای وسکس است.

 

Yorkshire Moors

Yorkshire Moors

طبیعت رمانتیک و بکر دشت های یورکشایر، همواره به عنوان یک الهه ی شعر و موسیقی به برخی از بهترین نویسندگان انگلستان از جمله؛ خواهران برونته – شارلوت، امیلی و آنه کمک کرده است.
“بلندی‌های بادگیر”، رمانی است نوشتهٔ امیلی برونته، شاعر و نویسندهٔ انگلیسی که بارها توسط مترجم های مختلف از جمله مهدی سجودی مقدم، رضا رضایی و نوشین ابراهیمی به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است. این رمان را امیلی با الهام از طبیعت یورکشایر نوشته است. وادِرینگ هایتس در این داستان نام عمارت خانوادگی ارنشاو است و به معنی خانه ای است که روی تپه و در معرض باد ساخته شده است. این کتاب در سال ۱۸۴۷ منتشر شد. واژه Wuthering از کلمه‌ای اسکاتلندی گرفته شده است و به توفانی که اطراف خانه اصلی داستان وجود دارد اشاره می‌کند و نمادی از فضای پرسروصدای داستان است. “بلندی‌های بادگیر” اولین و تنها رمان امیلی برونته است.

Cornwall

Cornwall

کورنوال، یکی از شهرستان‌های تشریفاتی و غیرشهری در ناحیه جنوب غربی انگلستان است. این شهرستان در نوک شبه‌جزیرهٔ انگلستان قرار گرفته و از سمت شمال و غرب به اقیانوس اطلس، از سمت جنوب به سرحد انگلستان و از سمت شرق به شهرستان دوون محدود شده‌است.
در بالای ساحل شمالی کرن، Tintagel قرار دارد که فتنه ی oozes در قرون وسطی آنجا صورت گرفته است. گفته شده است که محل تولد شاه آرتور نیز اینجا می باشد. شاید به همین علت باشد که قلعه معروف کرن، خط ساحلی و سواحل ناهموار جارو نویسندگان بسیاری را به سمت خود کشانده و الهام بخش آن ها گردیده است. آلفرد لرد تنیسون، دافنه دوموریه و ویرجینیا وولف از جمله نویسندگانی هستند که از کورنوال در خلق آثار خود الهام گرفته اند.

Ashdown Forest, East Sussex

Ashdown Forest, East Sussex
یکی از گنج های پنهان انگلستان، که در آن جا بندرت تابلوی راهنما به چشم می خورد جنگل های  دلربای اشداون است. شما در این جنگل ها می توانید به کودک درون خود فرصت خودنمایی دهید و در زیر پل های آن به بازی های دوران کودکی مانند Poohsticks بپردازید. Poohsticks یک بازی است که در آن هر بازیکن یک تکه چوب از بالای پل، در خلاف جهت جریان آب، به داخل رودخانه می اندازد و کسیکه چوب او اول از همه از زیر پل رد شود برنده ی بازی است.

Whitby, North Yorkshire

Whitby, North Yorkshire

ویتبای، یک شهر ساحلی، بندر و شهری متمدن در یورک شایر انگلستان است. با دیدن این تصاویر از ویتبای یورک شایر، کاملا واضح و آشکار است که چه چیز الهام بخش و مشوق برام استوکر در نوشتن شاهکار گوتیک خود، یعنی “دراکولا” بوده است. برام استوکر را یکی از نویسندگان کلاسیک سبک وحشت می‌ دانند.

Shakespeare’s Country

Shakespeare’s Country, Stratford-upon-Avon
اینجا آون واقع در استراتفورد، زادگاه نمایشنامه نویس معروف، شکسپیر است.
ویلیام شکسپیر، شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی بود که بسیاری وی را بزرگ‌ترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته‌اند و “سخن سرای آون”  لقبی است که به خاطر محل تولدش؛ آون، به وی داده‌اند. هیچ سفری به انگلستان بدون رفتن و بازدید از استراتفورد و آون کامل نخواهد شد.

امیدوارم از خوندن این مطلب بهره ی کافی برده باشید. شاد باشید.  🙂

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

مناظر طبیعی الهام بخش نویسندگان انگلستان
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *