مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

خطرناک ترین نواحی جهان

سیاره ما، مکانی زیبا، جالب و هیجان انگیز است که همواره ما را با تنوع و سرزندگی خود، شگفت زده می کند. کوه های با شکوه، آتشفشان های شگرف، رودخانه های با شکوه و خروشان، بیابان های بی پایان، و خیلی زیبایی های دیگر همگی ما را به وجد می آورند. با این حال هر چقدر که سیاره ی ما زیبا و جذاب باشد، ما هرگز نباید فراموش کنیم که طبیعت چگونه  می تواند خطرناک و بی رحم باشد.

امروز، در تورلند یک لیست از هیجانی ترین و خطرناک ترین لوکیشن ها در جهان آماده کرده ایم. اگر شما می خواهید تعطیلات خود را همراه با خطر و هیجان سپری کنید، این مکان ها فقط برای شما می باشد. در غیر این صورت ، راه به خوبی روشن است. فقط این مطلب را بخوانید و به دیدن تصاویری از این لوکیشن ها اکتفا کنید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

دره ی مرگ، ایالت متحده Death Valley, USA

دره مرگ، ایالت متحده

اگر زمین خانه ما است، پس دره ی مرگ نیز فر داغ و سوزان آن می باشد. این بیابان خیره کننده دارای رکورد بالاترین دمایی ست که تاکنون بر روی سیاره ما ضبط شده است؛ ۱۳۴ درجه فارنهایت ( ۵۶٫۷ درجه سانتیگراد ). مهم نیست که شما چقدر سر سخت و توانمند باشید، حرارت آفتاب سوزان و دردناک دره ی مرگ شما را به سرعت خسته و ناتوان می کند. بدون آب، شما در دره ی مرگ فقط می توانید ۱۴ ساعت دوام بیاورید و زنده بمانید.

بیابان دناکل، اریتره The Danakil Desert, Eritrea

بیابان دناکل، اریتره
به دلیل وجود آتشفشان های متعدد و فعال و همچنین چشمه های آب گرم که گازهای سمی بیرون می دهند، درجه حرارت اغلب بالای ۱۲۰ درجه فارنهایت ( ۵۰ درجه سانتیگراد) است. تصور یک چشم انداز خشن تر و بی رحم تر از بیابان دناکل آفریقا بسیار سخت است. اکثر مردم به این مکان وحشتناک لقب “جهنم روی زمین” را داده اند. با این وجود، هنوز هم تعداد زیادی از ماجراجویان شجاع از سراسر جهان به این بیابان سفر می کنند. فقط در خاطرتان باشد که برای رفتن به بیابان داناکیل به یک راهنمای با تجربه نیاز دارید و بازدید از آن بدون راهنما اکیدا ممنوع است.

کوه واشنگتن، ایالات متحده Mount Washington, USA

کوه واشنگتن، ایالات متحده

قله ی کوه واشنگتن رکورد جهانی برای داشتن سریع ترین باد در سطح زمین را دارد. بالاترین سرعت ثبت شده در اینجا به ۲۰۳ مایل در ساعت ( ۳۲۷ کیلومتر / ساعت) می رسد. با این حال، بادهای شدید تنها عامل نگرانی در این منطقه نیست. در اینجا دمای انجماد تا حدود منفی ۴۰ درجه سانتی گراد می تواند پایین بیاید و همچنین بارش برف های سنگین و مداوم، کوه واشنگتن را به یک مکان بسیار خطرناک تبدیل کرده است. با وجود ارتفاع نسبتا کم آن – ۶۲۸۸ فوت ( ۱۹۱۷ متر) – کوه واشنگتن یکی از مرگبارترین قله های جهان به شمار می آید. وضعیت بدنی انسان در قله ی کوه واشنگتن را می توان با آنهایی که بر روی قله ی اورست بوده اند مقایسه کرد.

آتشفشان سینابونگ، اندونزی Sinabung Volcano, Indonesia

آتشفشان سینابونگ، اندونزی

آتشفشان سینابونگ، اندونزی
کوه سینابونگ، یک آتشفشان چینه‌ای در استان سوماترای شمالی اندونزی است. این کوه در کل چهار دهانهٔ آتشفشانی دارد که هم‌اکنون تنها یکی از آن‌ها فعال است.
سینابونگ، یک آتشفشان فعال واقع در سوماترای اندونزی است که به مراتب در آنجا فوران رخ می دهد و باعث بی سرپناه شدن هزاران نفر می گردد. پیش از این در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ پیش آمده است که شهرها و روستاهای اطراف آن به طور کامل در زیر گدازه و خاکستر پوشیده شده باشند. آخرین انفجار مربوط به ۲۷ فوریه ۲۰۱۶ بوده است که فوران یک ابر مرگبار گاز آتشفشانی، سنگ، و خاکستر به خارج و تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر بوده است. در اینجا هیچ کس نمی داند فردا چه اتفاقی خواهد افتاد.

جزیره ی مار، برزیل lha da Queimada Grande (Snake Island), Brazil

جزیره ی مار، برزیل
جزیره ی مار، جایی پنهان در سواحل برزیل است که بطور گسترده ای آن را به عنوان خطرناک ترین محل در این سیاره می شناسند. دلیل این کار کاملا ساده است، این محل پر از یکی از سمی ترین مارهای جهان به نام Bothrops است. محققان تخمین می زنند که در هر متر مربع این جزیره حدود پنج مار زندگی می کند. داستان های گوناگونی از مردمی که درگیر این مارهای کشنده شدند و در نهایت جان خود را از دست دادند وجود دارد. یکی از این داستان ها مربوط به نگهبان فانوس دریایی است که توسط مارها مورد حمله قرار گرفت و مرد. از آن به بعد، فانوس دریایی جزیره بصورت اتوماتیک و خودکار شده است و دولت برزیل به هیچ بازدید کننده ای اجازه ی پا گذاشتن در جزیره ی مار را نمی دهد.

پارک ملی Madidi ، بولیوی Madidi National Park, Bolivia

پارک ملی Madidi ، بولیوی
پارک ملی Madidi در حوضه ی بالادست رودخانه آمازون در بولیوی است که در سال ۱۹۹۵، تأسیس شده است. در نگاه اول، این محل بسیار زیبا به نظر می آید، اما در واقع بسیار خطرناک است. چرا که آنجا زیستگاه و خانه ی سمی ترین و تهاجمی ترین جانوران در جهان است. تماس با هر یک از گیاهان در حال رشد در این پارک، می تواند باعث خارش شدید، تحریک پوست و جوش زدن و حتی سرگیجه شود.هر برش ،و یا حتی یک زخم کوچک، می تواند آلوده به انگل های استوایی باشد.

دره مرگ، کامچاتکا، روسیه Valley of Death, Kamchatka, Russia

دره مرگ، کامچاتکا، روسیه

شبه جزیره کامچاتکا، شبه‌جزیره‌ای به درازای ۱۲۵۰ کیلومتر در خاور دور روسیه است، که آنجا نیز دره ی مرگ خود را دارد. این دره در فاصله ی نه چندان دور از دره ی معروف گیزر واقع شده است. غلظت بالایی از گازهای سمی موجود در این منطقه یک تهدید جدی برای هر موجود زنده در این منطقه است. گیاهان و حیوانات به سرعت از بین می روند، در حالی که مردم خیلی سریع با استشمام این گازهای سمی، شروع به احساس ناخوشی، سرگیجه و تب و لرز می کنند.

آتول بیکینی، جزایر مارشال Bikini Atoll, The Marshall Islands

آتول بیکینی، جزایر مارشال

جایی گمشده در اقیانوس، این جزیره مثل یک بهشت، به نظر می رسد. این طور نیست؟ اما آنچه واقعیت دارد این است که آتول بیکینی در واقع محل اجرای برنامه های آزمایش هسته ای متعدد شده است و این جزیره ی زیبا را تبدیل به یک زمین بایر رادیواکتیو کرده اند. ساکنان این جزیره مجبور به ترک خانه های خود شده اند، و حتی امروزه این سطح از تشعشعات برای موجودات زنده باقی مانده در جزیره نیز خطرناک می باشد. سطح غیر طبیعی و بالایی از اشعه که در  اینجا گزارش شده است می تواند باعث سرطان شود.

Afar Depression، اتیوپی Afar Depression, Ethiopia

Afar Depression, Ethiopia
آتشفشان Erta Ale در منطقه ی  Afar اتیوپی، یکی از خطرناک ترین آتشفشان ها در سیاره ی زمین است. زمین لرزه های کوچک، به طور مداوم زمین این منطقه را می لرزانند و باعث تشکیل شکاف های عمیق و متعدد می شود. دلیل این اتفاق به وجود دو دریاچه گدازه در دهانه ی قله Erta Ale بر می گردد. مقدار گدازه در آنها همواره در حال تغییر است و باعث می شود سطح زمین بالا و پایین بلرزد.

دریاچه ناترون، تانزانیا Lake Natron, Tanzania

دریاچه ناترون، تانزانیا
ممکن است به این تصویر مانند یک چشم انداز فرازمینی نگاه کنید، اما این یک تصویر سورئال است و در واقع عکسی از دریاچه ناترون در تانزانیا می باشد. لایه ی نمک قلیایی بر روی سطح دریاچه بسیار خطرناک است بطوریکه هر موجود زنده ای به محض تماس با آن، می میرد. به دلایل روشن، شنا در این دریاچه ممنوع است، و بوی شدید سولفید هیدروژن که از سطح دریاچه متصاعد می شود، برای مدت طولانی به شما اجازه تحسین مناظر خیره کننده را نمی دهد.

امیدوارم از خواندن مقاله ی “ده تا از خطرناک ترین مکان ها در جهان که احتمالا شما هرگز نمی خواهید آنجا را بازدید کنید.” لذت برده باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

خطرناک ترین نواحی جهان
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *