مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

سوچی روسیه سفری هیجان انگیز بر کرانه‌های دریای سیاه

سوچی یکی از زیباترین و پرهیجان‌ترین شهرهای روسیه هست که در سرزمین کراسنودار و بر کرانه‌های دریای سیاه و در دامنه بلندی‌های پوشیده از برف رشته‌کوه قفقاز قرار دارد. این شهر با درازای ۱۴۵ کیلومتر، طولانی‌ترین شهر اروپاست که شامل چهار ناحیه‌ رسمی میشود ، هسته‌ی اصلی شهر و پیشرفته‌ترین و پرجمعیت‌ترین بخش ناحیه‌ سوچی مرکزی است ، ناحیه‌ لازاروسکو بزرگ‌ترین ناحیه‌ی شهر هست و طولانی‌ترین خط ساحلی رو دارد، ناحیه‌ خستا که در جنوب شرقی شهر قرار دارد و دیدنی‌هایی مثل کوه آخون را در خودش جای‌داده و ناحیه‌ی آدلر که مرکز شبکه‌ حمل‌ونقل شهر است و فرودگاه بین‌المللی سوچی، پایانه‌ قطار آدلر و تنها مرز زمینی باز با آبخازیا در این بخش واقع‌شده.

در این شهر که یکی از زیباترین و طویل‌ترین شهرهای روسیه است، تمام منابع طبیعی شفابخش به‌صورت یکجا پیدا می‌شوند. این شهر تکه‌ای از بهشت بر روی زمینه که به لطف وجود منابع غنی از آب‌های معدنی به شهرت رسیده و بالغ‌بر ۵۰ چشمه آب‌معدنی دارد که برای درمان و آشامیدن از آن‌ها استفاده میشود. آب‌وهوای ملایم، دریای پاک و زلال، چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد، اسپا درمانی و پوشش گیاهی انبوه، گردشگران زیادی رو هرساله به این منطقه می‌کشاند.
بزرگ‌ترین مناطق تفریحی آن عبارت‌اند از: لازروسکویه، لوو، داگومیس، سوچی، خوستا، کودپستا، آدلر و کراسنایا پولیانا. جمعیت سوچی بیش از ۴۰۰ هزار نفر است. این روزها دیگر جهانیان به‌خوبی این مکان بکر را می‌شناسند. گفتنی است که اعضای کمیته‌ی بین‌المللی المپیک در زمان بازدید ازاینجا، مسحور زیبایی‌های این تفرجگاه شده بودند. آن‌ها قله‌های پوشیده از برف رشته‌کوه‌های آیبگا و پسخاکو را دوست داشتند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

بهترین پرواز سوچی کدام است ؟

جالب است بدانید مدت پرواز این مسیر ۲ساعت ۷ دقیقه است. هواپیمایی ماهان تنها ایرلاین کشور است که پرواز مستقیم به سوچی را برگزار می‌کند .

با کدام آژانس به سوچی سفر کنیم؟

با معرفی این مسیر در ایران و استقبال مردم از تورهای سوچی روسیه آژانس دلتابان در پکیج های متنوعی اقدام به برگزاری تور سوچی به صورت فول چارتر با هواپیمایی ماهان نموده است. پکیج های آژانس دلتابان در هتل های مناطق کوهستانی و ساحلی و با گشت های متنوع برگزار میشود.

قیمت تورهای سوچی چند است؟

شما به راحتی میتوانید یک تور لوکس را در هتل های ۵ ستاره با مبلغی حدود ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان تجربه کنید. البته لازم به ذکر است این مبلغ در فصول مختلف سال تغییر میکند.

سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه

معرفی هتل‌های سوچی

ازاینجایی‌که این شهر یکی از جذاب‌ترین شهرهای گردشگری روسیه به‌حساب می‌آید، هتل‌های زیادی در سوچی وجود دارند که شما می‌توانید بسته به سلیقه و بودجه انتخاب مناسبی داشته باشید، بهترین هتل‌ها در زیر آمده‌اند:

رادیسون بلو پارادایز (*۵ فوق تاپ)
ماریوت (*۵ فوق تاپ)
گورکی پانوراما (*۴ تاپ)
ایمرتینسکی (*۴ تاپ)
گورکی آرت (*۴ تاپ)
تولیپ این امگا (*۳ تاپ)
گورکی پلازا (*۳)
آزیموت سوچی (*۳)

سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه

معرفی رستوران‌های سوچی

در این شهر هم مثل سایر مناطق روسیه، غذاهای لذیذی در دسترس هست. غذای روسی به‌شدت تحت تأثیر شرایط جوی و محیطی این کشور قرار دارد و فصل‌های گرم کوتاه و زمستان‌های طولانی و سرد باعث شده تا دانه‌های آسیاب شده، سیب‌زمینی، چغندر، هویج، کلم، ماهی، گوشت گاو و مرغ از مواد غذایی اصلی رژیم روسی باشند و از غذاهای اصلی روسی میشود گولوپتسی، ششلیک، پلمنی، درانیکی، مرغ کیو و بیف استراگانوف رو نام برد. رستوران‌های زیادی در سوچی وجود دارند که انواع غذاهای روسی، چینی، اروپایی، ایتالیایی، فرانسوی و … رو ارائه می‌کنند. اگر دوست دارید غذا تون رو در پرطرفدارترین رستوران‌های شهر نوش جان کنید ما به شما رستوران‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

رستوران سانرمو Sanremo

اگر دلتان می‌خواهد فضای خوب و غذای خوشمزه و دکوراسیون بی‌نظیر رو یکجا تجربه کنید، رستوران سانرمو انتخاب فوق‌العاده ایست. توی این رستوران میتوانید خوشمزه‌ترین غذاهای مدیترانه‌ای، ایتالیایی، غذای دریایی و ژاپنی رو نوش جان کنید.

رستوران بلی نوچی Belye Nochi

این رستوران یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهره که غذاهای فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارد و نسبت به رستوران‌های دیگر این شهر هم قیمت مناسب‌تری دارد. ازنظر محلی‌های سوچی، این رستوران خوشمزه‌ترین Khinkali که نوعی غذاست رو دارد که واقعاً هم خوشمزه است. این رستوران چند تا میز و صندلی هم در فضای بیرون رستوران دارد که پیشنهاد میشود تست کردن این رستوران را در اولویت‌های خودتان بذارید.

رستوران کمالیا سانلی Khmeli & Suneli

انواع خوشمزه‌ترین غذاهای روسی را می‌توانید در این رستوران که یکی از بهترین رستوران‌های سوچی است، نوش جان کنید و مطمئن باشین که همه چیز در این رستوران عالیست.

سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه

بهترین مراکز خرید سوچی کدامند؟

مرکز خرید مورمال Moremall

شهرهای توریستی سوچی، آدلر، کراسنایا پولیانا و روزا خوتر همگی دارای مراکز خرید متعدد و پاساژهای بزرگ هستند، اما در کل این منطقه‌ که شامل تمامی این شهرها می‌شود، مرکز خرید مورمال از همه مشهورتر و کامل‌تر است. این مرکز خرید ازنظر قیمت نسبت به‌تمامی پاساژهای این شهر قیمت‌های مناسب‌تری دارد و ازنظر تنوع برند از دیگر مراکز خرید کامل‌تر است. خوشبختانه برای این مرکز خرید سایتی راه‌اندازی شده است.
یکی از بهترین مراکز خرید سوچی با تنوع زیادی از اجناس و فروشگاه‌های خوب. علاوه بر خرید توی این مرکز خرید، سالن آمفی‌تئاتر، سالن بازی کودکان، فود کورت و کافی‌شاپ هم وجود دارد که باعث میشود در کنار خرید از این امکانات هم لذت ببرید.

مرکز خرید ماندارین Mandarin Mall

یک مرکز خرید زیبا، توی فضایی دلنشین که تعداد زیادی رستوران هم اطرافش به چشم می‌خورد.

سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه

بهترین زمان برای سفر به سوچی – معرفی آب‌وهوای سوچی

ازآنجایی‌که سوچی بین دریا و کوهستان قرارگرفته، آب‌وهوای معتدلی دارد و برخلاف آب‌وهوای مدیترانه‌ای، رطوبت هوای سوچی خیلی زیاد است پس باید خودتان رو برای آب‌وهوایی مرطوب آماده کنید. تابستان‌های سوچی برای شنا کردن حرف ندارد و معمولاً از اواسط می تا آخر اکتبر برای این کار فرصت دارید. جولای و آگست شلوغ‌ترین ماه‌های شهر هستند و توریست‌ها از داخل و خارج روسیه به شهر می‌آیند اما اگر از شلوغی بیزارید و ترجیح می‌دهید زمانی رو برای سفر به این شهر انتخاب کنید که خیلی شلوغ نباشد، سپتامبر و اکتبر بهترین زمان برای شما هستند چراکه هم شهر گردشگران کمتری دارد و هم آب دریای سیاه هنوز گرم است و هوا هم داغ نیست.
آب‌وهوای معتدل از ویژگی‌های ساحل دریای سیاه در ناحیه‌ی قفقاز هست که همین ویژگی، آن را به مقصد گردشگری برای تمام طول سال تبدیل می‌کند. این شهر از یک‌سو به دریای بی‌کران و از سوی دیگر به منطقه‌ی کوهستانی پهناور وودلند (متعلق به پارک ملی سوچی و طبیعت تحت حفاظت ایالت قفقاز) منتهی می‌گردد. در هیچ کجای دیگر روسیه، چنین آب‌وهوای با طراوتی وجود ندارد.

 

سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه

جشنواره‌های سوچی در چه فصولی برگزار می شوند؟

فصل جشنواره‌های شهر در اواخر ماه می با جشنواره‌ای شروع میشود که در زمان قدیم یک جشنواره‌ نوشیدنی بوده، اما حالا به یک بازارچه‌ مواد غذایی تبدیل‌شده و در خیابان گرکگو برگزار می‌شود.
جشنواره‌ فیلم یک‌هفته‌ای سوچی در ژوئن برگزار میشود که می‌توانید در آن خیلی از ستاره‌های سینمای روسیه و بعضی هنرپیشه‌های غیر روس را هم ببینید. برای تماشای فیلم‌های جشنواره روی پرده‌ نمایش فضای باز پارک ریویرا لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید، اما اگر به سینمای زمستانی این پارک بروید، باید بلیت خریداری کنید.
جشنواره‌های سوچی در اواخر سپتامبر با نمایش مد ولوت سیزن به پایان میرسند؛ این جشنواره‌ یک‌هفته‌ای، برترین‌های صنعت مد را به سوچی می‌کشاند.

سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه

دیدنی های سوچی کدامند؟

این بهشت کوچکی است روی زمین که علاوه بر منابع طبیعی و پوشش گیاهی خاص و زیاد، قدمت تاریخی طولانی هم دارد. جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این شهر آن‌قدر زیاد هستند که باید روزها برای دیدنشان وقت صرف کرد : پیست اسکی روزا خوتور، اقامتگاه تابستانی استالین، موزه تاریخ سوچی، موزه هنر ، پارک دندراریوم ، اسکای پارک، پارک اقیانوسی دیسکاوری ورلد سوچی، منطقه ۳۳ آبشار سوچی، پارک المپیک و شهربازی سوچی چند تا از جاذبه‌های مهم این شهر به‌حساب می‌آیند که دیدنشان رو نباید از دست داد. علاوه بر بازدید از این جاذبه‌ها، قدم زدن توی ساحل زیبای دریای سیاه را از دست ندهید.

سوچی مرکز توریستی روسیه

سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه
سوچی مرکز توریستی روسیه

برای شناخت و خواندن مطالب در رابطه با شهر های جهانگردی دنیا به سایت تورلند مراجعه کنید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

سوچی روسیه سفری هیجان انگیز بر کرانه‌های دریای سیاه
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *