مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

آنتالیا فقط ساحل و خرید نیست

آنتاليا يکي از نام آشناترين شهرهاي خارجي براي گردشگران و خارج بروهاي ايراني است. اين شهر يکي از شهرهاي مهم گردشگري در ترکيه به شمار مي آيد و هر سال گردشگران بسياري را جذب زيبايي هاي خود مي کند. اما نه فقط خرید, بلکه جاذبه های توریستی بسیار دیدنی.

آفرهای ویژه : تخفیف های ویژه تور آنتالیا

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

وقتي وارد شهرآنتاليا مي شويد اولين چيزي که جلب نظرتان مي کند، بلوارهاي زيبا است که با درختان نخل خيابان را به دو نيم تقسيم مي کنند . ديگر جاذبه شهري آنتاليا لنگرگاه هاي شهر است که چشم گردشگر را مي نوازد .

۰۱

شهر قديمي کالیسی

بخش قديمي اين شهر نيز تماشائی است. بافت خاص منطقه که شامل خيابانهای کم عرض و پيچ در پيچ بوده به همراه خانه‌هاي قديمی که توسط ديوارهای قديمی محصور شده، بسيار جلب توجه مي‌کند. .اين شهر دارای دو ساحل معروف توريستی است که استفاده از آن براي عموم آزاداست .

۰۲

طرح و ساختار خانه های باستانی قلعه نه تنها از نظر معماری پر بهاست بلكه باز گوی شیوه زندگی، آداب و سنن و روابط اجتماعی مردم آن زمان میباشد.خیابانهای قلعه تنگ بوده و غالبا از بندرگاه به طرف بالای قلعه به موازات دیوارها كشیده شده اند.داخل قلعه خانه های متفاوت است و  نمایانگر قدرت اقتصادی مالكان آن زمان میباشد، اما وجه مشترك آنها این است كه همگی از چوب و سنگ ساخته شده، تمامی آنها دارای دو جبهه بوده یكی به طرف خیابان كه معمولا طبقه پایین آن كم پنجره و دیگری به سمت باغچه با درب و پنجره های بیشتر. آشپزخانه و انبار و اطاق خدمتگزاران در طبقه پایین قرار داشته و صاحب خانه از طبقات بالا استفاده میكرده است.

۰۳

برج ساعت (clock tower)
برج ساعت هم نمادي ديگر از اين شهر است که هم چنان در ميدان کالیسی به عنوان سمبل صلابت و پايداری جای خود را در اين شهر قديمی حفظ کرده است. پارکهای آتاتورک و کاراعلی اوغلو با آن گلهای زيبا و رنگارنگ، آبهای درخشان اطراف خليج و کوههای زيبا با مناظر نادر خود همگي وسيله ای است تا اين شهر را به يک تفريگاه زيبا و مشهور تبديل نمايد.

۰۴

آسپندوس
که به آمفي تاتر معروف است که در۸ کيلو متري شهر سريک واقع شده است .اين شهر ۱۰۰۰ سال قبل از ميلاد به دست يونانيان بنا شده است و يکي از ثروتمند ترين شهر هاي زمان خود بوده است. آمفي تاتر اين شهر ۲۰۰ سال بعد از ميلاد توسط رومي ها بنا شده که آسپندوس در مسير پر رونق تجاري آن زمان همه را حيرت زده ميکند و اکثر توريست ها يي که به آنتاليا مي آيند از منطقه تاريخي و زيبا ديدن مي کنند .

۰۵

مسجد كنگره دار (YIVLI MINARE)
ييولي ميناره لي توسط سلطان علاء الدين كي قباد سلطان سلجوقي در قرن ۱۳ در مركز شهر بنا نهاده شد. اين مسجد با مناره هاي زيبايش امروز به يك سمبل در شهر آنتاليا تبديل شده است. مدرسه كاراتاي – مدرسه علوم ديني كه در منطقه داخل قلعه كاله ايچي قرار دارد. اين مدرسه از همان ابتداء در زمينه حكاكي بر روي سنگ در زمره بهترين مدارس در دوران سلجوقيان به شمار مي آمده است. از ديگر مناطق ديدني شهر مي توان به ۲ مسجد كه در زمان عثمانيان ساخته شده نيز اشاره كرد.

۰۶

ساید
در مجموع يکي از شناخته شده ترين مناطق گردشگري ترکيه به شمار مي آيد. اين منطقه بندري در عين حال منطقه اي تاريخي و باستاني نيز محسوب گرديده، و در معناي لغوي به معناي درخت انار مي باشد.امروزه اين منطقه بدليل ويرانه هاي باستاني، ساحل ماسه اي، مغازه هاي بي شمار و امکاناتي که جهت رفاه گردشگران ارائه مي دهد به يک مرکز توريستي مهم تبديل شده است.تعداد بي شمار مغازه، کافه و رستوران، که همگي داراي چشم انداز زيبا از دريا مي باشد زيبائي اين منطقه را دو چندان نموده است.مغازه هايي که در اطراف خيابانهاي پارک قرار گرفته اند با فروش جواهرات زيبا و وسايل چرمي متنوع خدمات خوبي را به مشتريان ارائه مي نمايند.تالار تآتر تزئين شده با ستو نهاي زيبا، در اين منطقه از جمله زيباترين و بزرگترين تالارها بشمار مي آيد.بازار معبد آپولو و گورستان که در نزديکي دريا قرار دارد از مناطق تاريخي ديگر اين منطقه به شمار مي آيد .

۰۷

قایق سواری در رودخانه وحشی آنتالیا
رافتینگ یعنی قایقرانی در رودخانه وحشی . ابتدا آموزش های لازم توسط مربیان به شما داده میشود سپس به ارتفاعات رفته و سوار قایق ها میشوید. قایق ها به صورت ۱۰ نفره و دو نفره میباشد. شما ۱۴ کیلومتر هیجان انگیز را طی میکنید.در مسیر رودخانه از آثار تاریخی و قدیم نیز دیدن خواهید کرد و پس از آن از مناظر دیدنی کوهستان و طبیعت بهره خواهید برد. در آخر میتوانید در جایی که مربی همراه به شما میگوید شنا کنید.میز غذاهای لذیذ در انتظار شماست تا بعد از یک ورزش پر تحرک و مهیج با لذت تمام نهار را میل فرمائید و در پایان مسیر فیلمی این تفریح دسته جمعی به شما داده میشود.

۰۸

وسائل لازم برای رفتن به تور رافتینگ :
۱- کرم ضد آفتاب و مایوی شنا
۲- حوله
۳- کفش مناسب
۴- پول کافی برای مخارج اضافی
۵- لباس مناسب

۰۹

گرمابه رومی
حمام رومي ها را نيز نبايد فراموش کرد. در اين حمام که امروزه از آن به عنوان موزه استفاده مي شود مجموعه اي از بهترين آثار باستان شناسي گرد هم آورده شده است. در شرق منطقه سيده-دش Side و در ميان جنگل هاي درختان کاج اقامتگاه سورگون Sorgun که شامل تيتريين گل Titiyoneol به معناي گل لرزان با (پرچم آبي و داراي ساحل آرام) و کيزيل آگاچ (Kizilagach) بوده قرار گرفته است که به دليل دارا بودن سواحل ماسه اي و درياي آرام و آبي خود بسيار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.اين مناطق داراي فضاي آرامش بخشي است. علاوه برآن کليه امکانات تفريحي و آسايشي نيز در اين منطقه وجود دارد .

۱۰

غار کارائین آنتالیا
غار کارائین آنتالیاKaraien cave یک دیگر از مناطق دیدنی آنتالیا غار کارائین است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر آنتالیا و شرق کوه چان قرار دارد. از خصوصیات در خور توجه این مکان تعلق آن به دوران پارینه سنگی می باشد. غار کارائینی از جمله قدیمی ترین مکانهای سکونت انسان در کشور ترکیه می باشد. این مکان دارای یک ورودی مجزا است که با نور خورشید روشن می شود و در کنار درب ورودی این غار قرار دارد برخی از آثار باستانی که قدمت آنها به ۰۰۰/۱۶۰ سال قبل از میلاد مسیح می رسد وجود دارد.

۱۱

پارک ملی آنتالیا
پارک ملی آنتالیا Milli Park در ۹۲ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. این پارک شامل دره ای با انواع گونه های جانوری و گیاهی زیبا است. در کنار این پارک تنگه ای ۱۴ کیلومتری وجود دارد که به موازات رودخانه کوپر و امتداد می یابد. عمق این تنگه در بعضی از مناطق به ۴۰۰ متر هم می رسد. رستورانهای موجود در کنار این تنگه با پخت و سرو غذاهای دریایی جلوه دیگری را به این منطقه بخشیده است پل الوک Oluk که ساخت آن به دوران رومیان برمی گردد بر روی تنگه قرار دارد.

۱۲

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

آنتالیا فقط ساحل و خرید نیست
4 (80%) 1 vote
۱ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *