مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جزیره باشکوه سانتورینی در یونان

اگر در دریای اژه بودید و ناگهان چشمتان به خانه های درخشان سفید آبنباتی شکل با گنبدهایی به رنگ آسمان طوفانی خورد که آسمانش دارای شفقی زیبا و لا به لای خانه ها مملوء از گل های رنگین بود, آنجا سانتورینی است.

جزیره سانتورینی (Santorini) که با نام “ترا(Thera)” نیز شناخته می شود در۲۰۰ کیلومتری کشور یونان در دریای اژه قرار دارد. جمعیت این جزیره کمتر از ۱۵۰۰۰ نفر می باشد و به خاطر محلی که جزیره واقع شده و رنگ خانه های آن معروف شده است. سانتوریتی یکی از عجیب ترین جزیره های یونان است.این شهر قدمتی ۳۵۰۰ ساله دارا بوده است تا اینکه فوران آتشفشان و زلزله شهر را در خود میبلعد. هنوز هم باستان شناسان در تلاشند تا قسمت های بیشتری از آن را از زیر خاک خارج کنند و رازهای تاریخی آن را کشف کنند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۰۱

این جزیره نخست برای تبعید افرادی بوده که توسط رومی ها تبعید میشدند اما بعد ها ساکنان اولیه جزیره,بنای ساخت سانتوریتی را گذاشتند.روزگاری این جزیره در سال ۱۲۰۴ میلادی مورد حمله و تجاوز دزدان دریایی قرار گرفت. ترک ها نیز در تاریخ این منطقه سهیم اند که تا سال ۱۹۵۶ میلادی بر این جزیره حکمرانی کردند.

۰۲

تعدادی از مردم عقیده دارند که ترا ( نام جزیره در آن زمان) (old thera) شهر افسانه ای گمشده آتلانتیس بوده است. انفجار باعث شده بود که گودال بزرگی در وسط جزیره بوجود آید . این گودال اندکی بعد هنگامی که آبهای دریای اﮋه به درون آن جریان یافتند به صورت خلیجی درآمد.

۰۳

درطول قرنها، یونانیان روستاهایی را بر لبه های آتشفشان‌های بلند سانتورینی بنا می‌کردند. این بناها همراه با نماهای زیبای تخته سنگ‌های صاف و خلیج آبی و عمیق به سانتورینی زیبایی خاصی می‌بخشد. گردشگران می‌توانند با عبور از راه‌های تنگ و باریک به جای مانده از شیارهای آتشفشانی قدم نهادن روی گدازه‌های جاری شده از دل اقیانوس را تجربه کنند. از دیگر جاذبه‌های جزیره می‌توان به خانه‌های سفید با گنبدهایی آبی که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند، اشاره کرد.

۰۴

دیدنی‌های متعدد موجود در این جزیره، گردشگران بسیاری را به سمت آن جلب می‌کند. شهر مرکزی این جزیره، فیرا (thira) نام دارد که در اواخر قرن هجدهم میلادی ساخته شده است. داستان ایجاد این شهر مربوط به زلزله نسبتاً شدیدی است که به تخریب کامل قلعه اسکاروس انجامید و این موضوع نیاز به داشتن یک شهر مرکزی را ایجاب نمود.

۰۵

مهمترین جاذبه این مکان شواهد باستان‌شناسی شهر و البته موزه آن است که تاریخچه سالیان متمادی شهر را حفظ کرده است. دیگر مکانی که می‌توان از آن بازدید کرد، اویا (oia) نام دارد که در آن می‌توان از جذابیت و گیرایی شفق در آسمان لذت برد. دیدن این پدیده، تجربه بسیار گرانبها و زیبایی خواهد بود. در فاصله کوتاهی از این ناحیه، ایمروویگلی نام دارد که وجود معابد و کلیساهای بسیار قدیمی و کهن، آن را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای سانتورینی مبدل ساخته است. سپس باید سری به آکروتیری زد تا بتوان هرچه بهتر با تاریخچه سانتورینی آشنا شد. این شهر از قدمتی ۳۵۰۰ ساله برخوردار بوده تا اینکه فوران آتشفشان شهر را در خود می‌بلعد. هنوز هم باستان شناسان در تلاشند تا قسمت‌های بیشتری از آن را از زیر خاک خارج نموده و رازهای تاریخی آن را کشف کنند. این مکان از اهمیت فوق‌العاده‌ای در نزد باستان‌شناسان برخوردار است چراکه با استفاده از حفاری‌ها و کاوش‌های انجام شده در حال بازسازی مجدد تاریخچه آن می‌باشند.

۰۶

کلیسای جامع ارتودوکس متروپلیتن نیز از جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود. صخره‌هایی در وسط جزیره، مرداب‌های زیبایی تشکیل داده‌اند. این منظره مملو از صخره‌های شیب‌دار بوده که موجب شده‌اند خانه‌هایی مکعبی با سقف‌های آبی رنگ، ویژگی بارز جزیره گردد.

۰۷

برخی از پرجاذبه‌ترین مناطق این جزیره را آتشفشان خاموش و ویرانه‌هایی از بنای old thera تشکیل داده‌اند که تجربه‌ای مفید را برای شناخت تاریخ یونان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. گردشگران می‌توانند با عبور از راه‌های تنگ و باریک به جای مانده از شیارهای آتشفشانی لذتی همیشگی را همراه با احساس قدم نهادن روی گدازه‌های جاری شده از دل اقیانوس تجربه کنند.آب و هوای سانتورینی تقریباً شبیه سایر جزایر دریای اژه، آب و هوای سانتورینی نیز آب و هوایی بسیار لذت بخش است. آب و  هوای جزیره در تابستان معمولاً خشک بوده دمای هوا بین ۳۵ تا ۳۷ درجه سانتیگراد باقی می‌ماند. اثرات ناشی از وزش بادهای شمالی در تابستان (مِلِتمیا) نقش مهمی در کاهش دمای هوا ایفا می کند. وزش بادهای شدید در قسمت های شمال شرقی دیده شده اما از طرفی، در بخش های غربی اثری از این بادها دیده نمی‌شود. در زمستان دمای هوا هرگز به کمتر از صفر نمی‌رسد.

۰۸

۰۹

۱۰

۱۱

۱۲

۱۳

۱۴

۱۵

۱۶

۱۷

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جزیره باشکوه سانتورینی در یونان
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *