مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جزیره سقطرا در یمن

اگر صبحی در جزیره سقطرا از خواب برخیزید گمان میکنید در سیاره دیگر هستید! گمان میرود ۷ میلیون سال پیش این جزیره متعلق به قاره آفریقا بوده است.

جزایر سُقُطرا یا سُقُطریٰ (به عربی: سقطری) مجمع‌الجزایری است که در باختر اقیانوس هند، میان دو قارهٔ آسیا و آفریقا و در دهانهٔ خلیج عدن قرار دارد. این جزایر از آن کشور یمن است.جزایر سوکوترا در دوران باستان دیوسکوریدس Dioscorides نامیده می ‌شد و برای یونانیان، مصریان و رومیان شناخته شده بود. نام این جزایر حتی در انجیل نیز آمده است.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۰۱

مردمان جزیره مدت‌ها پیرو آیین مسیحیت نسطوری بودند اما در قرن شانزدهم به دین اسلام گرویدند. آلبوکرک دریاسالار پرتغالی این جزایر را در سال ۱۵۰۷ فتح کرد، اما در سال ۱۵۱۱، سلطان مهره این جزایر را از اشغال پرتغال خارج ساخت. در سال ۱۸۸۶ جزایر سوکوترا به بریتانیا تعلق گرفت بریتانیا از این جزیره به عنوان یک پایگاه دریایی استفاده می ‌کرد که پس از استقلال دولت یمن جنوبی به این کشور واگذار شد.نزدیک به ۴۳٬۰۰۰ نفر (برآورد سال ۲۰۰۴) در این جزایر زندگی می‌ کنند که بیشتر سامی ‌تبار هستند. این مردم به گویش سقطری سخن می ‌گویند که به برخی از گویش‌های رایج در یمن نزدیک است.

۰۲

آب و هوای گرم و خشک، ولی  در عین حال شگفت انگیز ترین گیاه در اینجا رشد میکند. یک سوم گونه جانوری اینجا فقط در این جزیره یافت میشود . این جزیره واقع در اقیانوس هند ۲۵۰ کیلومتر از سومالی و ۳۴۰ کیلومتر از یمن،از سواحل شنی گسترده و غار آهکی (حدود ۷ کیلومتر) تا کوه هایی تا ارتفاع ۱۵۲۵ متر در اینجا وجود دارد.

۰۳

با وجود این واقعیت است که این جزیره دارای حدود ۴۰،۰۰۰ ساکنان، دولت یمن تنها به تازگی با یونسکو مذاکره کرده است و این جزیره یک میراث طبیعی جهانی اعلام شده است. دولت اینجا امید دارد که این جزیره با هتل ها و رستوران های تازه تاسیسش به مکانی توریستی تبدیل شود و به اقتصاد محلی جزیره رونق بخشد.

۰۴

عجایب این جزیره درختان مرموز آن است که به خون سیاوشان یا خون اژدها معروف است که در قرون وسطی برای سحر و جادوگری و کیمیاگری استفاده میشده است.دلیل این نامگذاری این است که وقتی این درختان را قطع کنید مایعی قرمز رنگ همانند خون از آن تراوش میکند.بعضی از گونه های این جزیره ۲۰ میلیون سال قدمت دارد.

۰۵

توصیه ها:
شما ممکن است به یک خانه سقطرایی دعوت شوید. این ممکن است یک خانه، یک کلبه، یک غار باشد. در هر صورت شما باید به صاحب آن احترام بگذارید. لطفا، قبل از ورود به یک خانه , کفش هایتان را درآورید . پس از داخل شدن ابتدا با سالمندان دست دهیدو هنگام نشستن زانوهای خود را زیر بدن خود قرار دهید زیرا که دیده شدن پاشنه پا در جهان عرب بی احترامی میباشد. در این جزیره آب بسیار مهم است همیشه بطری آب با خود حمل کنید چون دسترسی به آب در همه جا امکان پذیر نیست. برای عکس گرفتن با کسب اجازه این کار را انجام دهید و از زنان عکس نگیرید.

۰۶

۰۷

۰۸

۰۹

۱۰

۱۱

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جزیره سقطرا در یمن
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *