مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

چشمه های پاموکاله ترکیه


پاموکاله از زیباترین چشم‌اندازهای گردشگری در جهان است. اینجا جایی است که به واسطه زیبایی خیره‌کننده‌اش لقب قلعه سفید پنبه‌ای را از آن خود کرده.
با وارد شدن به کوه‌های پاموکاله احساس می‌کنید به شهری برف گرفته و زمستانی وارد شده‌اید.
گردی سفیدرنگ تمامی پستی و بلندی‌های کوه را به محاصره گرفته، اما اینجا زمستان نیست، از سرمای هوا و یخ و یخبندان هم خبری نیست، هوا در تمام سال در این منطقه گرم و معتدل است و همین باعث شده تا پاموکاله با دریاچه‌های آب گرم و بهاری‌اش به یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ترکیه تبدیل شود.
به همین خاطر است که این شهر تاریخی و دریاچه‌های جادویی آن که در شهر دنیزلی در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از گوشه و کنار دنیاست، گردشگرانی که راه درازی را می‌پیمایند تا به دیدن دریاچه‌های آب گرم و شفابخش بیایند.
پاموکاله در واقع منطقه‌ای کوهستانی است که در فاصله اندکی از دریای مدیترانه قرار گرفته و با شهر ساحلی آنتالیا تنها دو ساعت فاصله دارد.

آفرهای ویژه : تور کوش آداسی تا ۱۰ ٪ تخفیف ویژه 

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

روستای کوچک نزدیک این منطقه پر است از مهمانسرا‌ها و هتل‌های کوچک و بزرگی که برای آسایش حال گردشگران ساخته شده‌اند.
این کوه زمانی محل زندگی رومی‌ها بوده و هنوز هم بقایای شهر تاریخی هیراپولیس بر فراز کوه‌های این منطقه با ارتفاع ۱۶۰ متر به چشم می‌خورد که امروزه دولت ترکیه آن را به شکل یک موزه درآورده.
یکی از جذابیت‌های اصلی این شهر چشمه‌های آب گرم و غنی از مواد معدنی آن است، چشمه‌هایی که انگیزه اصلی گردشگران برای بازدید از این منطقه هستند و سالیان سال است که افراد زیادی از هر دسته و طبقه‌ای در فصل گرم به این ناحیه سرازیر می‌شوند تا تنی به آب بزنند چرا که گفته می‌شود این چشمه‌ها خواص درمانی بسیاری دارند و برای درمان دردهای مفاصل، آرتروز و هزار و یک بیماری دیگر مفید هستند و این اطلاعات را می‌توان به خوبی از تابلوهای بزرگی که در ورودی روستا نصب شده‌اند کسب کرد.
علاوه بر خواص درمانی، این چشمه‌ها شکل ظاهری زیبایی هم دارند.مواد و ترکیبات معدنی موجود در آب حوضچه‌ها که به طور عمده از کربنات کلسیم و آهک تشکیل شده به مرور زمان کوه‌های پلکانی از رسوبات معدنی تشکیل داده‌اند و فرو ریختن آب دریاچه از بالا روی این طبقات حوضچه‌های طبیعی آبی ساخته‌اند که زیبایی‌اش خیره‌کننده است و حیرت هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد.
در پاموکاله ۱۷ حوضچه طبیعی آب گرم وجود دارد که آب آنها تا ۳۵ درجه هم می‌رسد و این آب گرم که از ارتفاع ۱۰۰ متری پایین می‌ریزد در شیب کوهستان آنجا که سرعتش کم می‌شود رسوب می‌کند و این رسوبات و سنگ‌های آهکی سفیدرنگ منظره زیبایی را به وجود می‌آورند، درست به همین دلیل است که بسیاری از گردشگرانی که به این مکان رویایی قدم می‌گذارند معتقدند که اینجا برای آرامش روح و روان، مکانی ایده‌آل است.
پاموکاله در نوک قله‌اش استخری هم دارد که به استخر آرزوها معروف است و همین جاست که گردشگران سر و روی خود را با مواد معدنی و گل و لای سفید و مقوی حوضچه‌ها می‌پوشانند و به انتظار خواص درمانگر آن می‌نشینند.ورودی این مکان تفریحی برای بزرگسالان ۲۵ لیر و برای کوچولوها ۱۰ لیر است که شامل پیاده‌روی روی پلکان کوه، بازدید از شهر تاریخی هیراپولیس و استفاده از استخر خدایان است.
برای راه رفتن در این مکان باید کفش‌هایتان را در بیاورید و پا برهنه تمام مسیر را طی کنید تا آسیبی به پلکان‌های طبیعی و آهکی وارد نشود.
راه رفتن روی پلکان‌های فوقانی که جوان‌تر و شکننده‌تر هستند ممنوع است و ماموران بسیاری در سراسر مسیر حضور دارند تا جلوی هرگونه تخلف در این باره را بگیرند.
این منطقه علاوه بر اینکه توسط دولت ترکیه حفاظت می‌شود در لیست آثار طبیعی اروپا نیز به ثبت رسیده و اتحادیه اروپا سالانه بودجه‌ای برای حفاظت از این منطقه در نظر می‌گیرد.
پاموکاله همچنین از سال ۱۹۸۸ به عنوان یکی از آثار و مکان‌های تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده و دولت ترکیه نیز تمام تلاشش را می‌کند تا این مکان اسرارآمیز و رویایی از بین نرود.
آنها با کنترل مسیر آب چشمه و هدایت آن سعی دارند سطح این پدیده را گسترش دهند تا جوابگوی نیاز گردشگران که هر روز هم به تعدادشان اضافه می‌شود باشد و اگر چه با این عمل کمی در کار طبیعت دست برده‌اند و رنگ و روی طبیعی بودن این پدیده را دستخوش تغییرات کرده‌اند اما هنوز هم پاموکاله یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی – تاریخی به حساب می‌آید و هنوز هم جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران از سراسر دنیا دارد.

 

۰۱

۰۲

۰۳

۰۴

۰۵

۰۶

۰۷

۰۸

۰۹

۱۰

۱۱

۱۲

۱۳

۱۴

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

چشمه های پاموکاله ترکیه
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *