مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

سالار دو اویونی | بزرگترین سطح نمکی دنیا

سالار دو اویونی “Salar de Uyuni” در بولیوی بزرگترین سطح نمکی فلت دنیا است.

بزرگترین سطح نمکی دنیا با گستره ۳۸۰۰ مایل مربع در جنوب غربی بولیوی واقع شده است. سالار دو اویونی سطح بی پایان اشکال هندسی شش ضلعی از کریستال ‌های نمک شاهکار بی بدل طبیعت است. باورش سخت است که چنین مکانی روی کره زمین وجود دارد.
اما سالار دو اویونی بیش از آن که به دلیل وسعتش معروف شده باشد، شهرتش را مدیون نمک های شفافی است که آبی آسمان را روی زمین منعکس می کنند! آنقدر که تشخیص قدم زدن روی زمین یا آسمان برای گردشگرانی که از سراسر دنیا به دیدن این نمکزار آمده اند، دشوار می شود.
در فصل های مرطوب و بارانی سال لایه ای از آب روی نمک ها را می پوشاند و آن وقت نمکزار درست شبیه یک آینه غول پیکر عمل می کند!
گردشگرانی که به سالار دو اویونی سفر کرده اند معتقدند که قدم زدن در این نمکزار، به خصوص وقتی که چشم به زمین آینه ای آن داشته باشید، نه تنها کار ساده ای نیست، بلکه در طولانی مدت می تواند آنقدر بینایی و درک بصری شما را تحت تاثیر قرار دهد که جهت یابی و تسلطتان را بر اطراف از دست بدهید!
مردم محلی، درباره این نمکزار افسانه هایی را نقل می کنند که بر اساس آن، این دریاچه از اشک چشم یکی از موجودات اساطیری فرهنگ آمریکا شکل گرفته است که وقتی همسرش او را ترک کرد، چند شبانه روز گریست و از اشک چشم او این نمک زار زلال و آینه ای ساخته شد!
این شاهکار بزرگترین سطح نمکی مسطح در جهان است. با وجود خشکی کویر، دمای نزدیک به انجماد شبانه، خورشید سوزان و ‌حرارت شدید کویر در روز، این چشم انداز زیبا عاری از زندگی نیست. پرندگانی چون فلامینگو‌های صورتی رنگ،
کتل ‌اگرت ‌های بزرگ (Cattle Egret) و چند نمونه دیگر در این منطقه زندگی می کنن.
در طی فصل بارانی، کویر نمک به یک دریاچه نمک عظیم تبدیل می ‌شود. و تنها بخشی از منطقه ‌است که میتوان بوسیله قایق و کامیون از‌آن عبور‌کرد. در سایر فصول، این دریاچه نمک سطحی کاملا‌صاف و شفاف چون آینه دارد. این سطح آیینه نما با انعکاس انواع نور و ابرهای آسمان در فضای بی‌کران کویر تصاویری بدیع، وهم ‌انگیز و عجیب و غریب از بی کرانگی و بی ‌نهایتی را به نمایش میگذارد. در وسط دریاچه نمک به ظاهر نامحدود، هتلی زیبا و طبیعی قرار دارد. این هتل طبیعی، کاملا از نمک ‌کویر‌ ‌یعنی از آجر نمک همراه با ملات نمک ساخته شده است.
حتی اشیاء و وسایل‌‌ داخل هتل مانند صندلی و میز و … از نمک ساخته شده است.
امکانات رفاهی هتل محدود است. مثلا برق ندارد و آب آن طریق تانکر‌های حمل آب تامین می‌شود. با این وجود مهمترین و نادرترین ویژ‌گی این هتل، سکوت مطلق، زیبایی همه جانبه، تصاویر شگفت آور از نمای آسمان روز و شب است.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۰۱

۰۲

۰۳
۰۵

۰۶

۰۷

۰۸

۰۹

۱۰

۱۱

۱۲

۱۳

۱۴

۱۶

۱۷

۱۸

۱۹

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

سالار دو اویونی | بزرگترین سطح نمکی دنیا
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *