مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۵ جاذبه ی توریستی کانادا (قسمت دوم)

امروز در بخش دوم مقاله ۱۵ جاذبه ی توریستی کانادا قصد داریم دیدنیهای دیگری از کانادا رو با هم ببینیم…

مجله های مرتبط:

۱۵ جاذبه ی توریستی کانادا (قسمت اول)

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۸) مونترآل قدیمی

 Old Montreal

بخش قدیمی شهر مونترآل، که دارای ساختمان های قدیمی و تاریخی است با اماکن خرید، غذاخوری ها و رستوران های خوب خود پذیرای بازدید کنندگان می باشد. کالسکه های اسب سواری موجود در آنجا بازدید کنندگان را در خیابان ها و میادین آن می چرخاند. با وجود اینکه خود شهر مونترآل، شهری مدرن محسوب می شود، شهر قدیمی مونترآل که در کنار رودخانه قرار دارد جایی است که اکثر توریست ها برای لذت بردن از جو حاکم بر آن به آنجا می روند.
بندر قدیمی یا Old Port یک منطقه منحصر بفرد در مونترآل می باشد که در جوار مرکز شهر قرار گرفته و یکی از بهترین تفریح گاه های این شهر به حساب می آید و همچنین میزبان بسیاری از فستیوال ها و برنامه های فرهنگی مهم در آمریکای شمالی می باشد.
برخی از مکان هایی که در شهر مونترآل قدیمی حتما باید بازدید کنید شامل داخل ساختمان زیبای کلیسای جامع نوتردام پاریس Notre-Dame Basilica، مکان دیدنی و پر جنب و جوش ژاک کارتیه و تالار قدیمی شهر مربوط به دهه ی ۱۸۷۰ می باشد.

old mon1_orig

Old_port_of_Montreal_by_night

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Old-Montreal-49483

کلیسا-نوتردام-مونترال-کانادا
کلیسا نوتردام مونترال کانادا که با نام اصلی کلیسا نوترادام باسیلیکا شناخته می گردد ، یک کلیسا و قصر سلطنتی واقع در منطقه قدیم شهر مونترال می باشد که به سبک گوتیک طراحی و معماری گردیده است که دارای فضای داخلی بسیار رنگین و با شکوهی است. در سقف کلیسا رنگ بندی آبی پر رنگ را بهمراه ستاره های طلایی خواهید دید و در بقیه قسمت ها ترکیب رنگ های آبی ، قرمز ، ارغوانی ، لاجوردی ، طلایی و … را مشاهده می کنید. در این کلیسا صد ها منحنی چوبی پیچیده و چندین مجسمه مذهبی بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد. شیشه های این کلیسا شفاف نبوده و حالت مات و کدر هستند که بر خلاف آن چیزی است که از یک کلیسا انتظار می رود و بیشتر نمایانگر مونترال سنتی و قدیم است.
در کلیسا نوتردام مونترال اجرای موسیقی بصورت کر برگزار می شود که توسط شهروندان این شهر در ماه دسامبر و در حوالی کریسمس این مراسم موسیقیایی با اوج استقبال خود مواجه می گردد.
در این کلیسا نمایشی وجود دارد بنام “و همچنین آنجا روشن بود” که نمایشی همراه با نورپردازی و صدا می باشد و بیانگر تاریخ این کلیسا است.
هزینه ورودی این کلیسا برای کودکان زیر ۶ سال رایگان ، افراد بزرگسال ۱۰ دلار و برای افراد مسن ۹ دلار می باشد.

 

۹) خرس های قطبی چرچیل، مانی توبا

Polar Bears of Churchill, Manitoba

یکی از جاذبه های اصلی کانادا، مهاجرت خرس های قطبی است که این موجودات زیبا را به سمت سرما در Hudson Bay در نزدیکی شهر چرچیل در شمال مانی توبا می کشاند. این منطقه کوچک هر ساله در پاییز، توریست های زیادی را به خود جذب می کند. تورها بازدید کنندگان به دشت های هموار قطبی می برند و ماشین هایی که دارای پنجره های بزرگی هستند این امکان را دارند که سرنشینان آنها، خرس های قطبی را از نزدیک تماشا کنند. بازدید اولیه معمولا در ماه های اکتبر و نوامبر انجام می شود، زمانی که خرس ها منتظر یخ زدن آب قبل از مراجعت به سرزمین های یخی هستند.

Group of Polar Bears at Sunset Churchill Manitoba CA

Polar-Bears-Ultimate-Churchill-1-bears

 

۱۰) خلیج فاندی

Bay of Fundy

این شهر در منطقه شرقی کانادا و ما بین نیو برانزویک و نُوا اِسکوشیا  واقع شده است و به خاطر جذر و مدهای فوق العاده اش معروف است و دارای بیشترین تفاوت بین بالا و پایین آمدن سطح آب است که این اختلاف حدود ۱۹ متر تخمین زده شده است.
با وجود لذت زیادی که در بازدید از این شگفتی طبیعی وجود دارد، برخی از مناطق جذاب دیگر در نزدیکی خلیج فاندی  عبارتند از: تپه های مرجانی و صخره های موجود در Hopewell Cape، پارک ملی فاندی، Fundy Trail Parkway و جزیره ی Grand Manan.

bay-of-fundy-

Canada's Bay of Fundy, renowned for having the highest tides on the planet, is one of the country's most extraordinary natural wonders and attracts about a million tourists every year. Credit: New Brunswick Dept. of Tourism and Parks (CNW Group/Canadian Tourism Commission)

 

 

 

۱۱) بندر داخلی ویکتوریا

Victoria’s Inner Harbour

کمتر شهری در کانادا چنین کارهای زیبایی جهت توسعه ی منطقه ی اسکله و درون شهری را مانند ویکتوریا انجام داده است.این منطقه مکانی فوق العاده و عالی برای استراحت، خرید، صرف غذا، گردش و تماشای نمایش های خیابانی همراه با لذت بردن از مناظر زیبایی بندر شهر به شمار می رود. بخش عمده ی زیبایی این شهر مربوط به هتل تاریخی و قدیمی Empress می باشد که یکی از زیباترین ساختمان های شهر به حساب می آید. در طول سالیان گذشته، این هتل پذیرای پادشاهان و ملکه ها بوده است که امروزه با سرو چای عصرانه برای بازدید کنندگان لحظات رویایی و خوشی را فراهم می کند. با وجود اینکه این مکان در تمام طول سال دیدنی و جذاب است، بیشتر بازدید کنندگان در طول ماه های تابستان به آن جا می آیند.

۱-۲۶۱۶-Victoria-Inner-Harbour

Victoria-Inner-Harbour

 

 

۱۲) پارک ملی گراس مورن

Gros Morne National Park

پارک ملی گراس مورن نسبت به دیگر پارک های ملی کانادا، در نقطه ای دور افتاده قرار دارد اما ارزش کشف این مکان زیبای کوهستانی و فلاتی را دارد. این پارک که در لیست مکان ها و میراث تاریخی و جهانی یونسکو نیز ثبت شده است دارای صخره های گوناگون، آبشار ها و سنگ هایی با ساختار های زیبا و جذابی ست که به واسطه ی آب های یخچال های طبیعی بوجود آمده است. اکثر بازدید کنندگان برای بازدید از مناظر زیبای آن از تور قایقرانی استفاده می کنند اما مسیر پیاده روی و امکان قایقرانی تک نفره نیز وجود دارد. در زمستان، بازدید کنندگان پارک بسیار کم هستند اما  به عنوان مکان مناسبی جهت تورهای اسکی محسوب می شود.

۱۲٫۱

۱۲

۱۳) پارک استنلی ونکوور

Vancouver’s Stanley Park

یکی از بزرگترین گنج های ونکوور، پارک ۴۰۵ هکتاری استنلی است که در منطقه ی غربی مرکز شهر قرار دارد. از آنجائیکه در شبه جزیره قرار دارد، این پارک توسط اقیانوس احاطه گردیده و به عنوان خانه ی درختان سرو بلندو صنوبر به شمار می آید. دیوار ساحلی موجود مسیر فوق العاده ای برای پیاده روی، دویدن و یا دوچرخه سواری مهیا می کند که در مسیر های معین طراحی شده است. از کنار ساحل، منظره ی زیبایی از شهر و کوه ها دیده می شود. همچنین مسیر خوش منظره ی رانندگی آن، افراد زیادی را به این پارک می کشاند.
درون پارک، آکواریوم ونکوور، دریاچه ی Beaver و نیز باغ رز و غرفه های پارک استنلی وجود دارد. همچنین ستون های توتم که برخی از آن ها به ۱۰۰ سال پیش بر می گردد از دیگر جاذبه های این پارک به شمار می رود.

Vancouver - Stanley Park

۱۳٫۲

۱۳

۱۴) تور کلگری

 Calgary Stampede

این تور ده روزه یکی از رویداد های است که به طور گسترده در غرب پیش بینی شده و در آن افراد محلی بسیاری به همراه مسافرین تابستانه زیادی تعطیلات خود را در کلگری برنامه ریزی می کنند. در هفته ی اول ماه جولای شهر کلگری تبدیل به یک شهر کاملا غربی می شود که از آن مردمی که برای کار، کت و شلوار می پوشیدند همگی شلوار جین و کلاه کابویی به سر می کنند و پوتین می پوشند. در آنجا به صورت روزانه نمایش سوار کاری برپا می شود که شرکت کنندگان بسیاری را از  آمریکای شمالی برای سوارکاری هیجان انگیزش ، غذا ها، و نمایش های شبانه به سمت خود می کشد.در داخل شهر صبحانه های رایگان چه به صورت داخل رستوران و چه مکان های خارجی، همواره بر پاست. بسیاری از نوازندگان بزرگ موسیقی کشور نیز برای این رویداد به این مکان سفر می کنند.

Photo Credit: Mike Ridewood

۱۴٫

۱۴٫۱

۱۵) موزه حقوق بشر کانادا

 Canadian Museum for Human Rights

جدیدترین جاذبه توریستی وینیپگ ، که هم توجه داخلی و هم توجه بین المللی را به خود جلب کرده است موزه ی حقوق بشر کانادا می باشد. این موزه در سال ۲۰۱۴ در نزدیکی ساختمان Folks بنا نهاده شده است. این ساختمان دارای طراحی منحصر بفرد و جذابی است که مبتنی بر مناظر ژیومتری و رنگارنگ کاناداست. همچنین محتوای در بر گیرنده ی این موزه منحصر به فرد و البته کمی حساسیت برانگیز است، چرا که در انتخاب مکان های تاریخی جهت نمایش در موزه نظرات گوناگونی وجود دارد. این موزه نشان دهنده ی داستان هاس مشخص و در برگیرنده ی دیدگاه های گوناکون است و بر برخی از آن ها توجه بیشتری وجود دارد.

۱۵٫۲

Downtown Winnipeg - Canadian Museum for Human Rights

۱۵٫۱

امیدوارم با ارائه ی این مقاله توانسته باشیم شما را برای یک برنامه ریزی بهتر برای سفر به کانادا کمک کرده باشیم.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۵ جاذبه ی توریستی کانادا (قسمت دوم)
5 (100%) 1 vote
برچسب ها:,

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *