مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه گردشگری تگزاس (بخش اول) :۱۴ مکان دیدنی تگزاس

دومین ایالت بزرگ در ایالات متحده، تگزاس – با نام مستعار “تنها ستاره دولت” می باشد. از ویژگی جاذبه گردشگری تگزاس می توان به دارایی های طبیعی فراوان و جاذبه های فرهنگی اشاره کرد. از لحاظ جغرافیایی، بخش مرکزی جنوب دارای تنوع بالایی از مناظر گوناگون، از مناطق بیابانی و سیستم های غار گرفته تا کوه ها، دره ها، و مناظر ساحلی پر زرق و برق در امتداد خلیج مکزیک می باشد.
شهرهای شناخته شده ی آن در سطح جهانی دارای جاذبه ها و کشش های فراوانی برای جذب توریست هستند.
جاذبه های برجسته و حائز اهمیت آن عبارتند از رود واک سن آنتونیو، گالری ها و موزه های دالاس، فورت ورث،هوستون، ایالت کاپیتول در آستین و مرکز فضایی در هوستون. تگزاس نیز یکی از کشورهای چندین فرهنگی است که هنوز هم تاثیرات اسپانیایی بر روی آن، به لطف موقعیت آن به عنوان یک مستعمره سابق اسپانیا، بطور خاص و ویژه کاملا مشهود است.

۱) آلامو

The Alamo

 آلامو جاذبه گردشگری تگزاس
آلامو جاذبه گردشگری تگزاس
 آلامو جاذبه گردشگری تگزاس
آلامو جاذبه گردشگری تگزاس

آلامو یکی از مهم ترین مکان های تاریخی و جاذبه گردشگری تگزاس در امریکا، واقع در حومه شرقی سن آنتونیو است. در سال ۱۷۱۸  بخشی از آلامو به عنوان ساختمانی برای مبلغان مسیحی تاسیس گردید. بطور جامع آلامو در سال ۱۷۴۴ توسط فرانسیسکوییها ساخته و در سال ۱۸۳۶ تبدیل به یک قلعه شد..
جنگ بین قوای تگزاس و ارتش مکزیک در این قلعه صورت گرفت. نبرد آلامو  ( ۲۶ فوریه تا ۶ مارس ۱۸۳۶ ) یک رخداد کلیدی در جریان انقلاب تگزاس بود . به دنبال یک محاصره ۱۳ روزه ، نیروهای مکزیکی تحت رهبری  رییس جمهور ، ژنرال آنتونیو لوپز سانتا آنا ، حمله خود به صومعه آلامو در نزدیکی سان آنتونیوی امروزی را آغاز کردند . تمامی مدافعان تگزاسی کشته شدند . دیوی کراکت (قهرمان ملی آمریکا) نیز در زمره کشته شدگان بود. بی رحمی سانتا آنا طی نبرد بسیاری از تگزاسی ها را تحت تاثیر قرار داد ، بسیاری از ساکنان تگزاس و ماجراجویان سایر مناطق ایالات متحده به دنبال این نبرد جذب ارتش جمهوری تگزاس شدند . پس از آن نیروهای کمکی آمریکایی بودند که به فرماندهی ژنرال سام هوستون مکزیکی‌ها را در نبرد سان جاسینتو به زانو درآورده و تگزاس را از الحاق به مکزیک نجات دادند. تگزاسی ها که انگیزه بالایی برای انتقام گیری داشتند ، با شکست ارتش مکزیک در نبرد سان جسینتو  در ۲۱ آوریل ۱۸۳۶ ، انقلاب تگزاس را به سرانجام رساندند
این قلعه در طول دوران جنگ استقلال تگزاس معروف و مشهور گردید. امروزه باقی‌مانده قلعه آلامو و همچنین مقبره ی شهدای گمنام تگزاس، سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می کند. ذهنیت بیشتر آمریکایی ها از آلامو نه از کتاب ها ، که از فیلم های فراوانی که در این مورد ساخته شد تاثیر پذیرفته است . اولین فیلم با موضوع آلامو در سال ۱۹۱۱ و با عنوان ( آلاموی فناناپذیر ) به کارگردانی گاستون ملیس ساخته شد .

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۲) کتابخانه ی دالاس

 President Kennedy and the Sixth Floor Museum, Dallas

کتابخانه ی دالاس جاذبه ی گردشگری تگزاس
کتابخانه ی دالاس جاذبه ی گردشگری تگزاس
کتابخانه ی دالاس جاذبه ی گردشگری تگزاس
کتابخانه ی دالاس جاذبه ی گردشگری تگزاس

از طبقه ششم کتابخانه امانی دالاس بود که به رییس جمهور کندی شلیک شد و به زندگی او خاتمه داده شد. این ساختمان آجر نمای قرمز بلند، در حال حاضر به موزه ای تبدیل شده است که از جزئیات این ترور به بازدید کنندگان اطلاعات می دهد. همچنین این ساختمان میراث باقیمانده از کندی نیز به شمار می رود. از برجسته ترین چیزهای باقی مانده می توان به ستاد انتخاباتی، عکس ها و کارهای هنری و تاریخی اشاره نمود. لازم به ذکر است که بنای …. که به کندی اهدا شده، در سال ۱۹۷۰ از آن پرده برداری شد و ارزش بازدید را دارد و یکی از برجسته ترین جاذبه گردشگری تگزاس است.

۳) مرکز فضایی هوستون

Space Center Houston

مرکز فضایی هوستون جاذبه گردشگری تگزاس
مرکز فضایی هوستون جاذبه گردشگری تگزاس
مرکز فضایی هوستون جاذبه گردشگری تگزاس
مرکز فضایی هوستون جاذبه گردشگری تگزاس
مرکز فضایی هوستون جاذبه گردشگری تگزاس
مرکز فضایی هوستون جاذبه گردشگری تگزاس

تنها با نیم ساعت رانندگی از قلب هوستون شما به این مرکز فضایی می رسید. مرکز فضایی هوستون، نه تنها یکی از محبوب ترین جاذبه گردشگری تگزاس است بلکه مرکز فضایی لیندون بی جانسون نیز در آنجا واقع شده است.
مرکز فضایی لیندون بی جانسون (Lyndon B. Johnson Space Center) یک مرکز سازمان ناسا است. این مرکز از سال ۱۹۶۵ تأسیس و راه‌اندازی گردیده است و هم‌اینک یکی از جاذبه‌های گردشگری ایالت تگزاس بشمار می رود. این پایگاه به نام لیندون جانسون، رئیس جمهور ایالات متحده نام‌گذاری گردیده است.
مرکز فضایی جانسون و کنترل ماموریت، مانیتورینگ پروازهای فضایی سرنشین دار این سازمان را برعهده دارد. این یک بینش و دیدگاه فوق العاده و جذاب از عملکرد  بزرگترین برنامه فضایی جهان است که شامل نمایشگاه های متعدد، نمایش فیلم و مدل ها، مدل های مصنوعی مربوط به فضانوردی، و نمایش نمونه سنگ هایی از ماه می باشد که در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد. از دیگر اشیا خاص و مهم می توان به اشیا جمع آوری شده در طول برنامه های فضایی عطارد، برج جوزا و آپولو اشاره کرد.

۴) پارک ملی بیگ بند یا پارک ملی خم بزرگ

 Big Bend National Park

 پارک ملی بیگ بند یا پارک ملی خم بزرگ جاذبه گردشگری تگزاس
پارک ملی بیگ بند یا پارک ملی خم بزرگ جاذبه گردشگری تگزاس
 پارک ملی بیگ بند یا پارک ملی خم بزرگ جاذبه گردشگری تگزاس
پارک ملی بیگ بند یا پارک ملی خم بزرگ جاذبه گردشگری تگزاس
 پارک ملی بیگ بند یا پارک ملی خم بزرگ جاذبه گردشگری تگزاس
پارک ملی بیگ بند یا پارک ملی خم بزرگ جاذبه گردشگری تگزاس GRADE : – B

پارک ملی بیگ بند،  پارکی طبیعی در ایالت تگزاس  است که یکی از معروف ترین حیاط وحش های تگزاس، در این پارک می باشد و جاذبه گردشگری تگزاس محسوب می شود. پارک ملی بیگ بند که در قسمت جنوب غربی ایالت تگزاس در مرز مکزیکو در اطراف پیچ بزرگی در رودخانه ی ریو گراند واقع شده است.  علت نامگذاری این پارک نیز، بخاطر همین پیچ عظیمی است که رودخانه ریوگراند در این ناحیه از مسیر خود می‌خورد.

این منطقه ی زیبا در ارتفاع ۱۸۷۰و ۷۸۷۵ پا قرار دارد که دارای سه منطقه ی مختلف است: دره ریو گرند، چشم انداز منحصر به فرد از بیابان Chihuahuan و کوه های Chisos دارد. به خاطر همین تنوع است که پارک، جایگاهی است برای بیش از ۴۰۰ نوع پرنده شامل، عقاب های طلایی، فاخته ی دونده (بومی آمریکا و مکزیک) و همچنین ۱۱۰۰ نوع گونه ی گیاهی. مسیری به طول ۲۴۰ مایل برای پیاده روی وجود دارد که از ۵ مایل Lost Mine Trail شروع می شود تا ۱۷ مایلی Window Trail از میان کوه های Chisos که این منطقه چشم اندازی بسیار زیباست. پیاده روی طولانی تر نیز برای بازدید کنندگان امکان دارد، اما برای پیمودن مسیر باید از افراد راهنما کمک گرفته شود. از دیگر جاذبه ها در ریو گرند می توان به ماریسکال Mariscal ، بوکیلاس Boquillas و دره های سانتا النا اشاره کرد که ارتفاع آنها ۱۶۵۰ پا بالای رودخانه است و کوه های Chisos با ارتفاع ۷۸۳۵ پا، قله ای به نام اموری Emory با تنگه های خطرناک، پرتگاه های صخره ای و دره های وسیع از دیگر جاذبه هاست.

نکته مهم: بهترین راه پیمودن پارک قایق می باشد که می توانید سفرهای متنوع رودخانه را با Panther Junction Park Headquarters رزرو کنید.

۵) گردشگاه رودخانه ای فوق العاده ی سن آنتونیو

 San Antonio’s Spectacular River Walk

 گردشگاه رودخانه ای فوق العاده ی سن آنتونیو
گردشگاه رودخانه ای فوق العاده ی سن آنتونیو
 گردشگاه رودخانه ای فوق العاده ی سن آنتونیو
گردشگاه رودخانه ای فوق العاده ی سن آنتونیو

گردشگاه رودخانه ای فوق العاده زیبا و حیرت انگیز در چندین مایلی در طول رودخانه ی سن آنتونیو، که در قلب سن آنتونیو واقع شده، از بهترین مناطق خرید، رستوران، هتل و جاذبه های توریستی می گذرد.
این گردشگاه در پایین تر از سطح خیابان ساخته شده است، مسیر پیاده روی طولانی است که در هنگام وزیدن نسیم و باد از رودخانه، هوایی رویایی رودخانه را در آغوش می گیرد و همان قدر که برای توریست ها جذابیت دارد، برای افراد محلی نیز جذاب و دلنسین است. یکی از بهترین جاذبه های این تفریگاه این است که شما می توانید در آنجا یک سفر تفریحی روی آب داشته باشید و پس از بازدید از موزه و غذا خوردن در طول رودخانه، به جای خود بازگردید.
نکته ی مهم این است که حواستان باشد و برنامه ی بازدید خود را طوری تنظیم کنید که حتما جشنواره یا نماشگاه کارهای دستی و هنر مختص آنجا را نیز ببینید.

۶) پارک ملی کوهستانی گوادالوپ

 Guadalupe Mountains National Park

پارک ملی کوهستانی گوادالوپ
پارک ملی کوهستانی گوادالوپ
پارک ملی کوهستانی گوادالوپ
پارک ملی کوهستانی گوادالوپ

اگر به دنبال این هستید که بهترین صحنه های بیابانی را در آمریکا ببینید، حتما از پارک ملی کوهستانی گوادالوپ دیدن کنیدکه جاذبه گردشگری تگزاس در شمال غربی ایالت، تقریبا در ۱۰۰ مایلی شرق الپاسو است ، این پارک منزلگاهی برای بسیاری از موجودات حیاط وحش از جمله عقاب های طلایی است. چشم انداز این پارک بسیار حیرت آور و مهیج است، خصوصا که اطراف برج El Capitan و قله ی گوادالوپ که بلندترین ارتفاع تگزاس واقع شده است. بسیاری از افراد برای کوه پیمایی و لذت بردن از سرزمین جنگلی ۸۰ مایلی و بهار های سرسبز و انبوه، به آنجا می آیند.
اشاره به این نکته ضروری است که برای دریافت اطلاعات کافی درباره ی نحوه ی کوه پیمایی ومسیر دوچرخه سواری  در مرکز بازدید کنندگان پارک، بخش Pine Springs، توقف کنید.

۷) ساحل ملی جزیره پادره

 Padre Island National Seashore

ساحل ملی جزیره پادره
ساحل ملی جزیره پادره
ساحل ملی جزیره پادره
ساحل ملی جزیره پادره

ساحل ملی جزیره پادرِه، یک پارک ملی و ساحلی در مجاورت خلیج مکزیک در ایالت تگزاس، واقع در جزیره پادره جنوبی در ایالات متحده آمریکا می باشد که از مهم ترین جاذبه گردشگری تگزاسبشمار می آید.
بزرگترین جزیره ی محصور توسعه نیافته ی جهان، جزیره ی پادره در فاصله ی کمی ازجنوب Corpus Christi قرار دارد که تا ۷۰ مایل به طور پیوسته امتداد دارد. یکی از مهم ترین مناطق حفاظت شده در تگزاس متشکل از ۱۳۰۰۰۰ اکرز (واحدی برای مساحت سطح زمین معادل ۴۰۴۷ مترمربع) ساحل، تپه ی شنی، زیستگاه مرتع و سرسبز پرندگان مهاجر بی شمار و همچنین محل تخمگذاری نوعی لاک پشت نادر دریایی بنام کمپس ریدلی است که آنجا را تبدیل به بهشت پرندگان کرده است. ۲۵۰ گونه ی مختلف پرندگان در مسیر مهاجرت خود در این توقفگاه دیده شده است.
مرکز بازدید Malaquite بهترین مکان برای شروع سفر شما برای تماشا و لذت بردن از این منطقه ی ساحلی زیبا در خلیج مکزیک می باشد. برای کسانیکه مشکلات حرکتی دارند نیز در این ساحل صندلی چرخدار ساحلی فراهم می باشد.

برای خواندن مطالب گردشگری بیشتر به سایت تورلند مراجعه کنید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه گردشگری تگزاس (بخش اول) :۱۴ مکان دیدنی تگزاس
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *