مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۸ نکته مهم برای گردشگران

خیلی از ما با خودمون فکر می کنیم که عاشق سفر هستیم و دیدن مکان های جدید، فرهنگ و آداب و رسوم جدید، و  انسان های جدید به ما حس خوشایندی می دهد. مردم دوست دارند هر بار که کسی به آنها می گوید که دوست داری به خارج کشور بروی سر تکان دهند و بگوید بله. همچنین فکر می کنند هر کسی که کشور های بیشتری را دیده باشد بیشتر می داند و تجربه اش بیشتر است. اما یک تفاوت بزرگ میان گردشگرانی ست که عاشق این هستند که زمان مرخصی و تعطیلات خود را در کشور های عجیب و غریب صرف کنند و مسافرانی که دوست دارند در مکان های جدید کاوش کنند و به کشف فرهنگ خارجی و آشنا شدن با مردم جدید و… بپردازند.

امروز تورلند با ۱۸ نکته مهم نزد شما آمده که وقتی شما در یک سفر هستید کمکتون میکنه، مهم نیست که شما یک توریست هستید یا یک مسافر.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

به یاد داشته باشید که محل جدیدی که شما در آن ساکن هستید خانه شخص دیگری است.

به یاد داشته باشید که محل جدیدی که شما در ان ساکن هستید خانه شخص دیگری است.

اگر یک کودک در سنین پایین، زیاد از حد سفر کند، تشخیص دادن و تمایز این سفرها برایش کمی سخت می شود حتی اگر به دیزنی لند یا یک روستای باستانی در یک کشور خارجی سفر کند. چون تمام چیزی که می بیند مردم عجیب و غریب با لباس های متفاوت است. وقتی چینن کودکی بزرگ بشه و به نقاط مختلف جهان سفر کنه، شروع می کنه به آوردن عادات و عقاید خود بر روی خانه یا سرزمین شخص دیگر و این قطعا درست نیست. اگر شما با یک کودک سفر می کنید درباره آن کشور آن مکان و آن انسان ها و افرادی که دوروبرش می بیند به او بگویید و همه چیز را برایش توضیح دهید. حداقل سعی کنید برایش توضیح دهید که جهان ما متنوع و گوناگون است و تمام قشنگی اش به همین است. مردم متفاوت هستند و متفاوت بنظر می رسند. زمانی که آن کودک بالغ شد، در بسیاری از مکان ها به او خوش آمد می گویند.

 

قبل از سفر به جایی درباره آن مکان تحقیقاتی انجام دهید.

قبل از سفر به جایی درباره آن مکان تحقیقاتی انجام دهید.

این به این معنی نیست که شما باید تمام شهر را مانند کف دست بشناسید و در ویکی پدیا و سایت های معتبر درباره اش بخوانید، تحقیق کنید و همیشه یک نقشه با خود داشته باشید. اما بنظرتان خوب نیست که چند نکته اساسی و مهم راجع به مکانی که میخواهید از آن دیدن و بازدید کنید بدانید؟ چه چیزی از آنها را دوست دارید، و از چه چیزهایشان بدتان می آید. ببینید که اصلا این مکان مناسب سفر است یا نه. البته طبیعیه که شما نمی تونید برای هر اتفاقی که ممکن است بیفتد یا نه، آماده باشید. اما سعی کنید کمی از اطلاعات لازم و ضروری را قبل سفر به جایی کسب کنید.

 

احترام گذاشتن به فرهنگ مکانی که به آن سفر می کنید.

احترام گذاشتن به فرهنگ مکانی که به آن سفر میکنید.

جهان ما بخاطر تفاوت هایش زیباست، هیچ چیز یک پارچه و یک دست یا خسته کننده و تکراری نیست در هر نقطه از جهان می توان چیز های جدیدی دید و یاد گرفت. وقتی شما به مکان جدیدی سفر می کنید ممکنه براتون دیدن یک خانوم با شکل و شمایل عکس بالا غیر طبیعی و عجیب باشه. ممکن است دلیلش این باشد که دمای آن منطقه بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد است یا شاید تعجب کنید وقتی میبینید که آنها با دست غذا می خورند و دقیقا برای همین است که شما باید قبل از سفر  درباره ی آن مکان تحقیق کنید. به یاد داشته باشید که شما فقط یک بیننده هستید و به آنجا تعلق ندارید , پس احترام و شخصیت خود را با نزدیک شدن به عادات ساکنان آن مکان نشان دهید.

 

قبل از گرفتن عکس از کسی اول اجازه بگیرید.

قبل از گرفتن عکس از کسی اول اجازه بگیرید.

این یک راه عالی برای بیان احترام و توجه خود به ساکنان جایی ست که به آن سفر کردید. در بعضی موارد یک عکاس بودن به این معنی است که بخشی از روح خود را از دست بدهید و با مکان یکی شوید. شاید شخص مقابل از اینکه از او عکس بگیرید ناراحت شود و شاید هم در وضعیت مناسبی نباشد، پس سعی کنید چه در کشور خود چه در خارج از آن، قبل از عکس گرفتن از دیگران، از آنها اجازه بگیرید.

 

یاد گرفتن کمی از زبان و اصطلاحات پایه آن کشور یا مکان.

یاد گرفتن کمی از زبان و اصتلاحات پایه آن کشور یا مکان.

حتی اگه شما زمان کمی را برای یاد گرفتن تلفظ و اصطلاحات زبانی مردم آن مکان داشته باشید، تلاش خود را بکنید زیرا وقتی شما در یک کشور خارجی هستید هیچ چیز بدتر از این نیست که نتوانید با مردمش ارتباط برقرار کنید چون حتی یک کلمه از زبانشان را نمی فهمید و بلد نیستید. درضمن هرگز خجالت نکشید، مردم محلی قدردان تلاش شما هستند حتی اگر بصورت دست و پا شکسته بگویید “سلام” و یا “متشکرم” برای آنها اهمیت بالا و بسزایی دارد.

 

ملاقات با مردم جدید.

ملاقات با مردم جدید.

بهترین و مهمترین چیزی که یک سفر به شما می دهد دوستی است. مردمی که امیدوارند شما را باز هم ملاقات کنند و با شما در تماس باشند. یک ظرف یا یک یادگاری شکستنی یا تمام شدنی ممکن است قبل از بازگشت یا در راه بازگشت به خانه بشکند و تمام شود اما دوستی هرگز پایان ندارد. دوستان خوب سفر شما را فراموش نشندنی می کنند، تنها با نگاه به یادگاری یا سوغاتی خود نیست که می توانید خاطرات شیرین سفر خود را مرور کنید؛ بلکه هروقت که بحثی مرتبط پیش بیاید به یاد آنها و به یاد آن سفر و تمام لحظات خوشی که داشتید می افتید . فواید دیگر دوستی این است که ممکن است دوست شما، شما را به مکانی ببرد که هیچ راهنما و توریستی بلد نباشد یا ممکن است غذاهایی درست کند که تا به حال نخورده باشید و …

خرید قطعات محلی، هنری و صنایع دستی آن مکان یا کشور

خرید قطعات محلی , هنری و صنایع دستی آن مکان یا کشور.

همیشه قبل از بازگشت به خانه به یاد کسانی که با آغوش باز منتظر برگشت شما هستند می افتید و نه تنها برای آنها بلکه برای خودتان هم به عنوان یادگاری می توانید سوغات خریداری کنید. صنایع دستی، ظروف آن مکان، یا حتی گیاهی که در آن مکان رشد می کند مانند یک شاخه گل را می توان به عنوان سوغات برد. همیشه از راهنمای خود بخواهید که شمارا به عمق فرهنگ و آداب و رسوم آن محل ببرد و همیشه در این مکان ها خرید خود را انجام دهید بازار دست فروش ها، روستاهای محلی و…

 

ملاحظه کردن اقامت با یک خانواده میزبان

ملاحظه کردن اقامت با یک خانواده میزبان.

هیچ چیز بهتر از زندگی با یک خانواده نیست وقتی که می خواهید با فرهنگ و آداب و رسومشان آشنا شوید. کافیست تا مدت کوتاهی با یک خانواده محلی زندگی کنید تا با تمام آداب و رسوم و عقایدشان آشنا شوید و بصورت کامل آن کشور را بشناسید و البته شما یک خانواده کامل را به عنوان دوستان جدید خود خواهید داشت.

 

غذاهای محلی آن مکان را امتحان کنید

غذاهای محلی آن مکان را امتحان کنید.

سعی کنید غذاهای محلی را حتما امتحان کنید غذاهای یک کشور بخشی از فرهنگ آن کشور هستند. شاید با مزاج شما سازگار نباشند یا در بعضی از کشور ها که حشره یا گوشت خام می خورند با مشکل مواجه شوید، اما به این فکر کنید که آن مردم هر روز این غذا ها رو می خورند و سالم و سرزنده هستند و لذت می برند. امتحان چیزهای جدید همیشه خوب است چه خطرناک باشد چه چندش آور؛ هرچیزی که باشد مانند خوردن غذا، یا انجام دادن یک کار خاص می تونه خطرناک و هیجان انگیز باشه.

 

به خودتون سخت نگیرید

به خودتون سخت نگیرید.

یکی از تفاوت های بزرگ بین یک توریست و مسافر، ماموریت هر یک از آنها است. به عنوان یک توریست شما از تمام جاذبه های شهر بصورتی که خودتان هم در عکس هستید عکاسی میکنید اصلا مهم نیست که شما فقط ۱۰ دقیقه در یک موزه بودید و اصلا توجهی به موزه نکردید مهم عکس هایی است که شما از خودتان در موزه گرفتید. اما یک مسافر کاملا برعکس است و از تمام مناظر و جاذبه ها لذت میبره و از هرچیزی که لذت ببرد عکسی میگیره و برای همین است که یک مسافر به عمق ماجرا پی میبرد اما یک گردشگر خیلی سریع از کنارش میگذرد.

 

از تک تک لحظات نهایت لذت را ببرید

از تک تک لحظات نهایت لذت را ببرید.

حتی اگر شما بصورت دقیق برای سفر خود برنامه ریزی کرده باشید. با این حال ممکن است در راه سفر  یا در مکانی که هستید اتفاق رویایی و غیر منتظره ای رخ دهد. سعی نکنید که قدم به قدم از برنامه پیروی کنید، کمی بی اختیار باشید. اگر احساس می کنید از مکانی خوشتان می آید و دارید به آن مکان می روید اما در لیست شما نیست  بی خیالش نشوید و به راهی که می روید ادامه دهید بعضی وقت ها چیزهای غیر منتظره و غافلگیر خیلی بهتر از چیزیست که برایش آماده بوده اید.

 

در یک مکان گم شوید… این بسیار سرگرم کننده است

در یک مکان گم شوید... این بسیار سرگرم کننده است!

بدون شوخی می گویم، سعی کنید نقشه ای در کوله پشتی خود قرار دهید و شروع به قدم زدن کنید تا زمانی که خود را در مکانی نا آشنا بیابید. اطرافتون رو خوب بگردید، و شروع به اکتشاف کنید.  به من اعتماد کنید، این طوری خیلی بهتون خوش می گذره. فقط این رو به یاد داشته باشید که همه چیز درست خواهد شد. ممکن است به یک روستا یا مکان خوش منظره ای دست پیدا کنید که حتی بر روی نقشه هم قرار ندارد و این بسیار هیجان انگیز است.

 

تنهایی سفر کردن را امتحان کنید

تنهایی سفر کردن را امتحان کنید.

تا به حال شده که با کسانی سفر کنید که از سفر با آنها لذت نمیبرید؟ همسفر های بد ممکن است سفر رویایی شما را به یک کابوس واقعی تبدیل کنند. شاید شما دوست نداشته باشید بعضی از دارایی های خود را با دیگران شریک شوید دوست دارید که در یک اتاق تنها بخوابید، از سکوت، آرامش و تنهایی خود لذت ببرید یا ممکن است که شما اصلا یک فرد اجتماعی نباشید. نه دوست دارید مسئولیت کسی را به عهده بگیرید و نه دوست دارید کسی مسئولتان باشد، می خواهید در سفر احساس آزادی کنید نه استرس اینکه چه اتفاقی برای هم سفر من می افتد یا دغدغه اینکه چگونه کارهای خود را برای همسفرتان توجیه کنید. خب شما می توانید برای یکبار هم که شده تنهایی سفر کنید یک تجربه ی تازه که مطمئنم اگر ازش لذت نبرید پشیمون هم نمیشید.

 

انتخاب مسیرهایی که محبوب و معروف نیستند اما منظره و جاذبه های زیبا و خاص خود را دارند

انتخاب مسیرهایی که محبوب و معروف نیستند اما منظره و جاذبه های زیبا و خاص خود را دارند.

همیشه سریع رسیدن مهم نیست صحیح رسیدن مهم است شاید شما بتوانید با طی کردن یک مسیر کوتاه اما شلوغ و بی هیجان سریع به مقصد خود برسید اما می توانید یک مسیر خوش منظره و زیبا را به عنوان میانبر انتخاب کنید شاید باعث شود که بجای زود رسیدن دیرتر به مقصد برسید اما به من اعتماد کنید شما آنقدر در زیبایی و جاذبه های این مسیر محو خواهید شد که اصلا متوجه گذر زمان نمی شوید و سریعا به مقصد می رسید حتی اگر واقعا سریع نرسیده باشید،  اما حس سریع رسیدن و لذت بردن از جاده در شما زنده شده و بجای اینکه خسته از طی کردن یه راه طولانی  مستقیما به رختخواب بروید و از خستگی بیهوش شوید، می توانید با روحیه ای شاد و لب های خندان و با آرامش، شب خود را در رختخواب گرم و نرمتان سپری کنید.

 

بهترین جاذبه ها و مناظر جهان همیشه قابل دسترسی هستند

بهترین جاذبه ها و مناظر جهان هنوز هم بصورت مجای قابل دسترس هستند.

راه رفتن در خیابان های پر پیچ و خم، شنا در اقیانوس های آرام و بالا رفتن از کوه ها و در آخر رسیدن به یک منظره چشم نواز و همه ی احساس شادی، شادابی، موفقیت و پیروزی که به دست آورده اید بصورت رایگان در اختیار شماست. نشستن روی یک نمیکت در پارک و نگاه کردن به مردم محلی و بچه هایی که دارند بازی میکنند برای مدتی کوتاه. شما قطعا برای رسیدن به این مکان و لذت بردن از این منظره پول زیادی پرداخت نمیکنید. بنابر این سعی کنید از چیزهایی که رایگان هستند نیز نهایت لذت را ببرید.

 

استفاده از حمل و نقل عمومی

استفاده از حمل و نقل عمومی.

اگر درمورد اینکه چگونه رفتار کنید و چی کار کنید شک دارید و می خواهید مانند مردم محلی آن محل یا کشوری که به آن سفر می کنید، رفتار کنید. برای رسیدن به مقصد خود یک وسیله نقلیه عمومی و کم هزینه  مانند یک قطار و… بگیرید. مطمئن هستم که از گرفتن تاکسی ارزانتر است. در طول مسیر شما می توانید افراد جالب و جدیدی را ملاقات کنید و از همسفر شدن با آنها لذت ببرید.

 

مقصدی که در رویاهای خود تصور می کردید یا آنچه که انتظارش را داشتید ممکن است با آنچه که در واقعیت به دست آورده اید کمی متفاوت باشد

مقصدی که در رویاهای خود تصور میکنید شاید با انچه که انتظارش را داشتید و انچه که در واقعیت به دست اوردید کمی متفاوت باشد.

اگر شما دارید برای تعطیلات رویایی خود در یک ساحل با شن های سفید و آب زلال برنامه ریزی می کنید، شما در حال گول زدن خود هستید. قبل از رفتن به جایی در باره اش تحقیقی کنید نه تحقیقی که قبلا گفته شد؛ درباره آداب و رسوم آنجا و یا جاذبه ها، مناظر و زیبایی هایش… سعی کنید درباره معایب و مشکلات آنجا تحقیق کنید تا وقتی به آن مکان رفتید ازش نا امید نشوید و رویاهایتان را از دست ندهید سعی کنید آنجا را خوب بشناسید تا سفری ایمن و لذت بخش داشته باشید.

 

تاجایی که می تونید بیشتر سفر کنید

تاجایی که میتونید بیشتر سفر کنید!

مهم نیست که شما یک مسافر با تجربه هستید یا یک توریست مبتدی که به اولین سفر زندگی خود می رود، به یاد داشته باشید برای هر چیزی و هر کاری یک دفعه ی اولی وجود دارد. سعی کنید جهان را بگردید با فرهنگ ها و آداب رسوم مردم مختلف در نقاط مختلف جهان آشنا شوید و همیشه از سفر خود لذت ببرید و سعی کنید عصبانی نشوید.

 

امیدوارم که نهایت لذت از این موضوع و مطلب را برده باشید خوب این نکات مهم را به خاطر بسپارید زیرا واقعا به شما کمک می کنند و سفری بهتر، ایمن تر و مناسب تر رو برای شما عزیزان به ارمغان می آورند.

با تورلند همراه باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۸ نکته مهم برای گردشگران
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *