مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۵ مکان شگفت انگیز غیر توریستی

“سفر به ۱۵ مکان شگفت انگیز غیر توریستی که باعث کشف شخصیت های ملی آن کشور ها می شود.” عنوان مقاله ای است که قصد دارم امروز با شما به اشتراک بگذارم.

جای هیچ شک و تردیدی نیست که معروف ترین شهر های جهان مات و مبهوت گردشگرانی است که از سفر به آن شهر ها خاطرات فراموش نشدنی و تأثیر گذاری دارند! چراغ شهرهای بزرگ، هیبت الهام بخش لند مارک ها و اماکن توریستی یک دنیای جدیدی از تجربه را به روی شما می گشایند… با این حال، هر کشوری، برای خود یک سری داستان های نگفته و گاهی یک سری اسرار پنهانی دارد که هرگز نمی خواهد آشکار شود.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

هنگامی که شما قدم از مسیر همیشگی خود بر می دارید و با شلوغی شهر خداحافظی می کنید و به سفر می روید، آنچه که در پشت صحنه ی یک کشور وجود دارد و خود را در پشت چهره ی درخشان و پر زرق و برق آن کشور پنهان کرده است شما را بسیار شگفت زده خواهد کرد. با سفر به یک کشور دیگر، شما با سنت ها و آداب و رسوم مردم بومی مواجه خواهید شد.

در پیاده رو ها و در خیابان های  آسفالت شده ی یک روستای کوچک، قدم خواهید زد و کنار بازدید از آثار باستانی می توانید نقاط دیدنی و مدرن آن جا را نیز ببینید. تیم تورلند شما را دعوت می کند تا در این تور مجازی همراه ما باشید و با هم به کشف رمز و راز این کشور ها بپردازیم.

روستای Yvoire، فرانسه
Yvoire Village, France

Yvoire Village, France

روستای رنگارنگ Yvoire بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. صرف نظر از تمام جنگ های شدیدی که در این روستا صورت گرفته و بلایای طبیعی که در آن رخ داده است، این روستا شکوه و ظاهر تاریخی خود را در مواجهه با این شرایط و گذر زمان حفظ کرده است. در این روستای آرام در کنار ساحل دریاچه ی ژنو، شما یک قلعه باستانی خواهید یافت. شما فرصت تجربه ی یک پیاده روی طولانی در خیابان های سنگفرش شده، تحسین معماری محکم و استوار و در عین حال زیبای روستا، و همچنین ملاقات با روستاییان جذاب و دوست داشتنی را دارید. در مجموع می توان گفت که این روستا یک مکان ساده و در عین حال جادویی است. جای هیچ تعجبی نیست که Yvoire، در لیست زیبا ترین روستاهای فرانسه جای دارد.

Yvoire Village, France

Yvoire Village, France

جزیره کانگورو، استرالیا
Kangaroo Island, Australia

جزیره کانگورو، استرالیا

جزیره ی کانگورو یکی از جاذبه های رویایی برای کودکان و بزرگسالان به شمار می آید. یک سوم از خاک این جزیره را ذخایر طبیعت و پارک های ملی آن اشغال کرده اند. شما با دیدن مناظر پر آب و تاب و هیجان انگیز در پس زمینه ای از صخره های غول پیکر و مراتع سر سبز تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. اگر شما تصمیم داشته باشید که در اینجا پیاده روی کنید، شما به راحتی می توانید کانگوروها، مارمولک ها، خرس های کوآلا، پلاتیپوس و تعداد زیادی از گونه های مختلف پرندگان مانند پنگوئن دریایی، گوگی های کاکلی سیاه و سفید، جغد سینه خال، و حتی بسیار بیشتر از این ها را از نزدیک ببینید.

جزیره کانگورو، استرالیا

جزیره کانگورو، استرالیا

فورت بورتانژ، هلند

Fort Bourtange, the Netherlands

فورت بورتانژ، هلند

فورت بورتانژ، که همچنین با عنوان “ستاره فورت”، نیز شناخته شده و معروف است، در کشور هلند قرار دارد. فورت بورتانژ در طول جنگ هشت ساله، جنگ استقلال هلند در مقابل اسپانیا ساخته شده است. معماران آن زمان در ساخت این بنا، به یک نوع کاملا جدید از محکم سازی و سنگربندی قلعه ها، برای حفاظت از قلعه در برابر آتش مستقیم توپخانه دست یافتند. جنگ با صلح و معاهده ی مونستر، به پایان رسید و پس از آن قلعه رها شده بود. چند وقت بعد آنها، به منظور تقویت سنگر و استحکامات آن و همچنین گسترش قلمرو، به قلعه بازگشتند. بنابراین، از قرن ۱۹ میلادی “ستاره فورت” به جامعه ی محلی و بومی متعلق گردید. پس دفعه ی بعد که به گرونینگن رفتید، حتمن به یک تور بورتانژ بروید؛ نه تنها رفتن به آنجا مانند یک غذای خوب برای فکر و اندیشه است، بلکه شما می توانید چشم هایتان را به تماشای مناظر شگفت انگیز اطراف آن دعوت کنید.

فورت بورتانژ، هلند

آلباراسین، اسپانیا
Albarracín, Spain

آلباراسین، اسپانیا

خوزه اورتگا وای گاست، نویسنده و فیلسوف اسپانیایی، آلبارسین را این گونه توصیف می کند: “شهری که سایه ی شگفت آور و عجیب خود را به ارتفاعات می کشاند.”
“شهر صورتی” عنوان دیگری است که به شهر آلبارسین داده اند. چنین نام زیبایی تحت حکومت مسلمانان به آلبارسین داده شده است.
در حومه ی این شهر صورتی رنگ قرون وسطایی شما به مراتع سبز زمردی و رودخانه های یاقوتی وآبی رنگ خواهید رسید و از دیدن آن ها حیرت زده می شوید. علاوه بر این، شما یک قنات با طول ۱۸ کیلومتر پیدا می کنید، که تمامی مسیر آن در عصر روم ساخته شده است. یک پیاده روی طولانی در خیابان های باستانی آلبارسین داشته باشید و به خودتان اجازه دهید، خود را در فضای واقعی زمان های گذشته احساس کند.

آلباراسین، اسپانیا

آلباراسین، اسپانیا

دوون، انگلستان

Devonshire, England

دوون، انگلستان

دوون، نام یکی از شهرستان‌های تشریفاتی و غیر شهری در ناحیه انگلستان است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. دوون، که در گذشته با عنوان Devonshire شناخته شده بود، شهرستانی زیبا در انگلستان است، که از کانال بریستول در شمال تا کانال انگلیسی در جنوب وسعت دارد. دوون نام خود را از Dumnonia، سرزمین آبا و اجدادی انگلیسی های نژاد سلتی، گرفته است. امروزه، علیرغم این که شما هنوز هم می توانید تعدادی بندر و روستای بکر و تقریبا دست نخورده و البته دور افتاده و پرت برای ماهیگیری پیدا کنید، دوون یک مقصد پر طرفدار و محبوب برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به شمار می رود.
دوون زادگاه دریانوردان بزرگی مانند فرانسیس دریک و والتر رالی است. آگاتا کریستی، ملکه داستان های تخیلی و جنایی، نیز در دوون متولد شده است. همچنین خوب است بدانید که همه ی وقایعی که در کتاب ” درنده باسکرویل ” شرح داده شده، در شهر دوون اتفاق افتاده است. درنده باسکرویل، نام یک رمان جنایی است که به قلم آرتور کانن دویل نوشته شده‌است و سومین داستان بلند شرلوک هولمز محسوب می‌شود.

شما طرف دیگر سکه را نیز خواهید دید – دیدن انگلستان در زیستگاه طبیعی آن با بادهای سخت و خشن، مناظر زیبا، خانه ها و کوچه هایی که حریم و مرز آن ها را با طبیعت و گل و گیاه مشخص کرده اند.

دوون، انگلستان

دوون، انگلستان

هوکایدو، ژاپن

Hokkaido, Japan

هوکایدو، ژاپن

اگر شما تا این حد خوش شانس هستید که بتوانید به ژاپن سفر کنید، حتمن از جزیره ی هوکایدو بازدید کنید. ژاپنی ها به طور حرفه ای و ویژه، تعدادی جاذبه ی توریستی فوق العاده مهیج و با شکوه برای گردشگران خود در این جزیره ایجاد کرده اند.

ساخت تراس Unkai در بالای کوه، مزارع اسطوخودوس، پیست اسکی و برکه آبی از جمله جاذبه های گردشگری است که در بالا ذکر شد.

هوکایدو، ژاپن. سنجاب مومونگا

هوکایدو، ژاپن. سنجاب مومونگا

هوکایدو، ژاپن. سنجاب مومونگا
در اینجا شما می توانید سنجاب های پرنده ی ژاپنی را که فوق العاده شیرین و جذاب هست ملاقات کنید. در واقع مومونگا، یک نوع سنجاب پرنده است، که فقط در هوکایدو زندگی می کند. علاوه بر این ها، با حضور در این جزیره شما شگفت زده خواهید شد. چرا که نه تنها این ترکیب بی شباهت و نا همگون تکنولوژی مدرن و طبیعت، با یک دیگر هیچ تعارض و نزاعی ندارند، بلکه مکمل یکدیگر نیز هستند.

مونسانتو، پرتغال

Monsanto, Portugal

مونسانتو، پرتغال

مونسانتو یک روستای کوچک و زیبا در حومه ی پرتغال است، کل روستا این گونه به نظر می رسد، که از سنگ تراشیده شده است، که این تصور شما که شما با خانه های گرانیت مناظر خیره کننده و جذاب هستند؛ کوه ها، درختان سبز، سقف های کاشی کاری شده، و حتی خیابان های سنگ فرش شده.
مونسانتو زمانی مرکز استان Beira Baixa بود، و از آن پس چشم انداز شهری در آن جا به سختی تغییر کرده است. در سال ۱۹۳۸ عنوان “پرتغالی ترین شهر در پرتغال”، به مونسانتو اعطا شد. براستی که تا چه اندازه لذت بخش است که در خیابان های مونسانتو پرسه بزنی، و گاهی اوقات جلوی یک رستوران محلی که زیر یک تخته سنگ بنا شده است، توقف کنی و غذایی میل کنی. در این صورت، اگر یکه نفر اط شما بپرسد که آیا تا بحال زیر یک سنگ زندگی کرده ای یا نه؟ شما می توانید لبخند بزنید و بگویید: بله 🙂

مونسانتو، پرتغال

مونسانتو، پرتغال

کانیون Fjaðrárgljúfur، ایسلند
Fjaðrárgljúfur Canyon, Iceland

Fjaðrárgljúfur Canyon, Iceland

کانیون، دره ای عمیق و باریک است که در اثر فرسایش تدریجی سنگ ها و پالاگونیت ها توسط جریان آب حاصل از یخچال های طبیعی در طی هزاران سال ایجاد شده است.
کانیون Fjaðrárgljúfur، واقع در جنوب شرق ایسلند، یک دستاورد باور نکردنی از مادر طبیعت است. به این عکس ها نگاه کنید، نفس گیر و حیرت انگیز است. این کانیون تقریبا ۲ کیلومتر طول و بیش از ۱۰۰ متر عمق دارد ، که با گذشت زمان، توسط رودخانه Fjaðrá تبدیل به دره ای عمیق و باریک شده است. ما در تورلند تضمین می کنیم که این یک تور عادی نیست، بلکه یک ماجراجویی است!

Fjaðrárgljúfur Canyon, Iceland

آلبروبلو، ایتالیا

Alberobello, Italy

آلبروبلو، ایتالیا

شهر کوچک آلبروبلو پر از جذابیت های جادویی است. آلبروبلو بخاطر ساختمان های ترولی منحصر به فرد خود معروف است، که در میان مسافران بسیار محبوب می باشد. حدود هزار و پانصد خانه ی رویایی، با سقف مخروطی در شهر، وجود دارد که معتقدند بسیاری از آن ها قدمت بالای هفتصد سال دارند. این شهر در اصل نام خود را از نام لاتین ‘Arboris Belli’ به معنی “درختان زیبا” گرفته است. مبالغه نیست اگر بگوییم که شما به سادگی می توانید ایتالیا را در این شهر کوچک و دنج کشف کنید: هوای آفتابی و دلباز، مردم خوش برخورد و مهمان دوست، شهر و اماکن زیبایی که توسط هنرمندان و البته، توسط طبیعت و ماهیت خودشان تزئین و طراحی شده اند.

آلبروبلو، ایتالیا

حصار سیاه، ایرلند
The Dark Hedges, Ireland

حصار سیاه، ایرلند

The Dark Hedges، مکانی مسحورکننده و غیر معمول است که در نزدیکی روستای Armoy در ایرلند شمالی واقع شده است. درختان راش که عامل زیبایی و جادویی بودن این خیابان هستند، توسط خانواده استوارت در قرن ۱۸ میلادی در این مکان کاشته شده اند. قصد خانواده ی استوارت از کاشت درختان راش، تزئین درب ورودی خانه های خود، و البته، تحت تاثیر قرار دادن بازدید کنندگان و میهمانان خود بوده است.

امروزه این عمارت با موفقیت هر چه تمام، تبدیل به یک باشگاه گلف محبوب و پر طرفدار شده است. با این حال، افسانه ای که در اینجا وجود دارد این است که هنوز هم می توان روح بانوی خاکستری را در زیر سایه ی این درختان ملاقات کرد… بهتر است بگوییم که مردم بومی این منطقه سنت های خود را همراه با رمز و راز جذاب نهفته در این منطقه را بشدت دوست دارند و می پرستند.

کندوان، ایران

Kandovan, Iran

کندوان، ایران

کندوان، ایران

از دور که به روستای کندوان نگاه می کنید، بسیار بسیار شبیه به یک مستعمره عظیم و غول پیکر موریانه به نظر می رسد، اما در واقع، همگی خانه های صخره ای ساخت دست بشر است که هنوز هم حدود هزار نفر سکنه دارد، و با این حال، به راحتی ممکن است فریب ظاهر و شکل و شمایل آن را بخورید. روستاییان بیشتر با زندگی مدرن آشنا هستند. کندوان توسط بقایای آتشفشانی سهند که صدها سال پیش فوران کرده است،ایجاد شده است. روستای کندوان، به دلیل شباهت ساختاری، نام خود را از “کندوی عسل” گرفته است. هنگامی که شما در روستای کندوان هستید، شما قطعا خود را مانند یک قهرمان افسانه ای پارسی احساس می کنید. آیا اینجا کسی هست که طرفدار شاهزاده های ایرانی باشد؟

از آنجایی که در این بخش از مقاله به جاذبه ای از کشور عزیز خودمان، ایران، اشاره شده است مایلم مطالب بیشتری را راجع به آن با شما به اشتراک بگذارم. موافقید؟ پس ادامه ی متن رو با حوصله بخونید.

 

کندوان در شب، ایران

کندوان در ۵۰ كيلومتري جنوب غربي تبريز؛ يكي از روستاهاي دهستان سهند مي باشد كه در ۱۸ كيلومتري جنوب اسكو، در دامنه سرسبز سلطان داغي قرار دارد. آنچه به كندوان هويت باستاني داده وجود ۱۱۷ خانوار و منزل مسكوني در درون توده هاي مخروطي و هرمي شكل صخره اي است. مردم کندوان اغلب به كار كشاورزي و دامداري و صنايع دستي اشتغال دارند. روستاييان كندوان داخل اين توده ها براي خود خانه ی مسكوني، آغل، انبار و كارگاه ساخته اند.
معماري صخره اي، حاكي از صحنه هاي مبارزه و جدال انسان با طبيعت و در خدمت گرفتن صخره هاي طبيعی برای گذران زندگی است. در معماري معمولي، به وسيله مصالح ساختماني گچ، آهك و خشت، بخش اصلي بنا را به وجود می آورند، در صورتي كه در معماري صخره‏اي فضاي مورد نظر در درون توده سنگ ایجاد مي شود و سنگ، دیوار محكمی در اطراف اين فضا ايجاد مي كند.

کندوان، ایران

در اثر فعل و انفعالات آتشفشاني كوه هاي سهند؛ منظره‏اي فوق العاده و جذاب، در يكي از خوش آب و هواترين مناطق ايران ايجاد شده كه بيشتر شبیه به خواب و خيال است. ده ها كران چندتايي، دوتایي، تكي، مخروطي شكل و همچنین دوكی شکل، يكي از بهترين مناظر طبيعي ايران را خلق کرده اند. از دهانه‏هاي آتشفشان سهند و ديگر كوه هاي آتشفشاني اطراف، طي هزاران سال، مواد مذاب به بيرون فوران کرده و اين گدازه ها در طي قرون متمادي روي هم انباشته و به تدريج بر روي آنها پوسته‏اي از سنگ ایجاد شده است. طي هزاران سال، این توده ها و گدازه هاي مذاب آتشفشاني به وسيله باد و بوران تغییر شكل داده و به فرم كران در آمده اند. به تدريج قسمت هايی از كران ها که سختی کمتری داشته اند، ريخته و قسمت هاي سخت‏تر باقي مانده و وضعيت كنوني را كه بيشتر به معجزه طبيعي شباهت دارد ايجاد کرده است. باد و باران مفرط به خصوص در كران هاي ناحيه ورودي روستا بيشتر موثر بوده و صدمه زيادي به آنها وارد کرده است، در صورتي كه در شرق و انتهاي روستا به خاطر وجود تپه هاي مرتفع كران ها بلندتر و سالم‏تر باقي مانده اند.

کندوان، ایران

کندوان، ایران، خانه
شكل خارق العاده، چشمگير، و خاص طبيعت است كه در كندوان انسان را به سوي خود جذب می کند. به خصوص انساني را كه سرگردان گشته و براي دفاع از زندگي خود در جستجوي پناهگاه امني است. در اين مورد احتمال می رود که حمله ی مغول ها باعث شده كه مردم روستاهاي اطراف و به خصوص “حيله ور” از موقعيت طبيعي كران ها استفاده کرده، به تدريج درون كران ها را خالي كرده و در آنها مستقر شوند. با این کار، خود را در مقابله با بيگانگان در امان ديدند و همچنین سكونت در كران ها را در تابستان و زمستان برای مقابله با سرما و گرما كاملاً مطبوع يافتند.

آنچنان که آنوبانینی مشاهده کرد؛ روستاي كندوان داراي مسجد، حمام، مدرسه و آسيا مي باشد که كران مسجد يكي از بزرگترين كران هاي روستا را تشكيل داده است. به دلیل شكل مخروطي خاص، اغلب كران هاي داراي طبقات مختلف، از داخل با يكديگر ارتباط ندارند. كران ها عموما داراي دو طبقه بوده و در بعضي موارد سه و حتي چهار طبقه نيز در آنها ايجاد كرده اند.

ارتباط طبقات بالايي كرانها با خارج، از طريق پلكان های بسيار زيبايي از بدنه ی خود كران است. طبقه ی همكف، اكثرا اصطبل بوده و طبقات دوم و سوم و چهارم به عنوان سکونتگاه استفاده می شدند. در بعضي موارد از طبقه چهارم به عنوان انبار نيز استفاده كرده اند. آبريزها اكثرا در كنار معابر و در خارج از كران ها و محيط مسكوني قرار دارد و هر چند خانواده به طور مشترك داراي يك آبريز هستند. آبريزها اكثرا داراي چند محل نشيمن و انباره مي‏باشد كه بستگي به شيب زمين دارد. به خاطر قطر و ضخامت زياد كران ها، ايجاد نورگير در طبقات پايين كار بسيار مشكلي است، به همبن دلیل نورگيرها اغلب در طبقات بالا واقع شده اند. جنس پنجره ها از چوب بوده اغلب به شكل شطرنجي و در آنها قطعات كوچك شيشه تعبيه شده است.

آثار معماري صخره اي در اغلب نقاط جهان به چشم مي خورد که در اکثر آنها اکنون دیگر سکنه ای زندگی نمی کند؛ ولي معماري صخره اي از نوع كندوان فقط در يك منطقه ديگر در روي زمين ايجاد شده و آن در دره ی زيباي گورمه تركيه است. البته مساحت منطقه ی معماري صخره اي در دره ی گورمه در حدود ۲۰-۱۵ برابر كندوان در آذربايجان شرقی است.

کندوان، ایران، هتل سنگی

کندوان، ایران، هتل سنگی

کندوان، ایران، هتل سنگی

هابیتون، نیوزیلند
Hobbiton, New Zealand

هابیتون، نیوزیلند

این روستا فانتزی در اصل یک مجموعه فیلم است، که ساخت آن حاصل تلاش و زحمت تقریبا ۴۰۰ نفر است، که آن را برای فیلمبرداری از فیلم محبوب و معروف “ارباب حلقه ها” آماده کردند. پس از پایان فیلمبرداری، روستای برای مدت زمانی خالی کوتاه خالی ماند تا اینکه ایده ی تبدیل آن به یک جاذبه ی توریستی به ذهن رسید. بلافاصله پس از آن، طرفداران ارباب حلقه ها از سراسر جهان به این روستا هجوم آوردند تا فرصت بازدید از دنیای جدید و مشهور چاله ی هابیت، مهمان خانه اژدهای سبز، آسیاب هابیتون و پل دو قوسی، را داشته باشند.

هابیتون، نیوزیلند

هابیتون، نیوزیلند

هابیتون، نیوزیلند

هابیتون، دهکده‌ای است که منزلگاه گروهی از هابیت‌های ناحیه‌ی شایر و به ویژه خانواده ی معروف بگینز بود و در هر دو داستان «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» به آن اشاره شده است. پیتر جکسون کارگردان مطرح این دو تریلوژی، در لوکیشن اصلی و در کشور نیوزیلند، دهکده‌ای واقعی را بنا نهاد که امروزه به مقصد گردشگری پرطرفداری بدل شده است.

هابیتون، نیوزیلند
جی آر. آر. تالکین، نویسنده سرشناس انگلیسی و خالق ماجراهای پر کشش ارباب حلقه‌ها و هابیت، دنیایی خیالی را به تصویر کشید، دنیایی مملو از موجودات جادویی که در حال ترک جهان میانه و سپردن آن به دست انسان بودند. او حتی برای واقعی جلوه دادن هر چه بیشتر این جهان، زبان خاصی را نیز خلق کرد.
کارگردان مطرح پیتر جکسون، هنگامی که تصمیم به ساخت سه گانه ی ارباب حلقه‌ها گرفت به دنبال مکانی مناسب برای فیلمبرداری بود، جایی که عناصر و اِلمان‌های اصلی داستان را در خود داشته باشد. نیوزیلند با گستره‌ی متنوعی از مناظر طبیعی بهترین انتخاب بود.
دهکده دقیقاً با همان شکل و شمایلی که در کتاب از آن یاد شده و در مزارعی در نزدیکی شهر کوچک «مَچِماچا» در شمال نیوزیلند ساخته شد. همچنین عوامل کار تصمیم گرفتند این دهکده و سوراخ‌های هابیتی آن را به عنوان یک گردشگاه حفظ و آن را برای بازدید عموم نگهداری کنند. حتی در این محل تابلویی نصب شده که روی آن نوشته «به هابیتون خوش آمدید»، و این به معنای استقبالی گرم از بازدیدکنندگانی است که به تماشای این مکان خاطره انگیز می آیند. خانه‌های هابیت‌ها که از آن با عنوان سوراخ یا نقب یاد می‌شود، به خوبی با محیط اطراف تطبیق یافته و به نرمی در دل طبیعت پیرامون خود پنهان شده‌اند.

مهمان خانه اژدهای سبز، هابیتون، مَچِماچا (Matamata)، نیوزیلند

مهمانخانه اژدهای سبز، هابیتون، مَچِماچا (Matamata)، نیوزیلند

مهمانخانه اژدهای سبز، هابیتون، مَچِماچا (Matamata)، نیوزیلند

این مهمانخانه که در محل دهکده هابیتون و در خلال فیلمبرداری ارباب حلقه‌ها ساخته شده، اکنون میزبان بازدید کنندگان بی شماری از گوشه و کنار جهان است. اگر چه این سازه در اصل برای هابیت‌ها ساخته شده است، اما انسان‌های معمولی نیز از وقت گذرانی در آن لذت خواهند برد. در هنگام نمایش فیلم و با کمک یک سری جلوه‌های بصری، این مهمانسرا برای هابیت‌های کوچک اندام مناسب جلوه داده شد.

درهای این مهمانخانه در اول دسامبر سال ۲۰۱۲ به روی عموم باز شد. بدین ترتیب به بازدید کنندگانی که به دهکده‌ی هابیتون می روند توصیه می شود، سری به این مکان زده و بیشتر با حال و هوای لوکیشن فیلم آشنا ‌شوند، جایی که روزگاری فرودو، سام، مری و پپین مهمانی برگزار می‌کردند. مالکان تصمیم دارند در نزدیکی همین مهمان خانه، هتلی نیز تأسیس کرده تا راحتی بیشتری برای مسافران و گردشگران فراهم آورند.

دریاچه تیتیکاکا ، پرو/ بولیوی
Lake Titicaca, Peru/Bolivia

دریاچه تیتیکاکا ، پرو/ بولیوی

مرتفع‌ترین دریاچه جهان “تیتیکاکا” است که در مرز دوکشور بولیوی و پرو در آمریکای جنوبی واقع شده و به هر دوکشور تعلق دارد. این دریاچه ۳۸۱۰ متر از سطح آب‌های آزاد بلندتر است. دریاچه تیتیکاکا همچنین از نظر حجم آب، بزرگ‌ترین موجودی آب را در آمریکای جنوبی داراست.
برای ساکنان محلی، دریاچه تیتیکاکا یک مکان بسیار مقدس است. دریاچه تیتیکاکا، نام خود را از زبان کچوا، که زبان اینکاها است، و به معنای “سنگ پوما” می باشد، گرفته است. به گفته ی دانشمندان، میلیون ها سال پیش، دریاچه ی کنونی یک دریای باستانی بوده است … در واقع، این آب ها، هنوز هم زیستگاه برخی از گونه های خاص ماهی اقیانوسی، سخت پوستان و حتی کوسه ها می باشد. آب حدود ۳۰۰ رودخانه به دریاچه ی تیتیکاکا می ریزد.
شما حتی می توانید جزایر شناور غیر معمولی را که از نی ساخته شده اند در آنجا ببینید که سرخپوستان ارو در آنها زندگی می کنند. زندگی آن ها بسیار ساده و آرام است و می توان گفت در قرن گذشته بدون تغییرات عمده ای بوده است و یا حتی ممکن است فکر کنید آنها در زمان به عقب سفر کرده اند.

دریاچه تیتیکاکا ، پرو/ بولیوی
گازتیلوگتسه، سرزمین (منطقه خودمختار) باسک ، اسپانیا
Gaztelugatxe, Basque Country, Spain

گازتیلوگتسه، سرزمین (منطقه خودمختار) باسک ، اسپانیا
باسک بخشی است خودمختار، در دامنه کوه‌های پیرنه غربی، در کشور اسپانیا قرار دارد. این ناحیه سرزمین تاریخی مردم باسک است.
گازتیلوگتسه (Gaztelugatxe) یک شبه جزیره کوچک در خلیج بیسکای است که شبیه به یک قلعه است. San Juan de Gaztelugatxe نام یک جزیره در سواحل بیسکای است که شبیه به یک قلعه است. در واقع ترجمه اسم آن به معنی “قلعه سنگی” است. این سرزمین از طریق یک پل پیاده روی که که به دست بشر بر روی سنگ‌ها ساخته شده است، قابل دسترسی است. این پل ۲۳۷ پله دارد بازدید کنندگانی که قبلا به این مکان سفر کرده اند توصیه می کنند که پله‌ها را به آرامی طی کنید، زیرا عجله کردن و تند رفتن از روی پله ها می‌تواند باعث درد شود. آنها می‌گویند که مناظر خیره کننده ای که در بالای جزیره تماشا می کنید، ارزش این همه تلاش برای بالا رفتن را دارند. یک کلیسای کوچک در بالای جزائر وجود دارد، که متعلق به جان باپتیست است، که معتقد هستند در قرن ۱۰ میلادی پا به این جزیره گذاشته است. شما قطعا همیشه تصاویر خوش منظره و پر زرق و برق، مناظر زیبا و شادی بخش آب های زلال و امواج لاجوردی، و همچنین نسیم مطبوع و خنک را بیاد خواهید داشت و مرور آن ها وجود شما را پر از انرژی جادویی می کند.

گازتیلوگتسه، سرزمین (منطقه خودمختار) باسک ، اسپانیا

شفشاون، مراکش

Chefchaouen, Morocco

شفشاون، مراکش

“شفشاون” یا “شاون” شهر تاریخی و زیبا بر کرانه ی ساحل مدیترانه و در جنوب تنگه ی جبل الطارق در مراکش است.
شفشاون، شهرت خود را مدیون رنگ آمیزی آبی خانه ها و ساختمان هایش است. این شهر با قدمت ۶۰۰ ساله، دیدنی های زیادی را در خود جای داده است که عمیق ترین غار آفریقا از جمله این جاذبه های گردشگری می باشد. در شفشاون بیش از یکصد هتل برای پذیرایی از گردشگران احداث شده است.
شهر آبی شفشاون به طرزی جادویی ای در زیر قله ی کوه های ریف قرار گرفته است. مناظر حماسی کوه، چشم انداز زیبا، و معماری باستانی … همه چیز در اینجا یک اثر هنر تمام و کمال است. با این حال، جاذبه های اصلی، ساختمان هایی هستند که دارای شید های متنوع رنگ آبی هستند. از آبی کله غازی گرفته تا کبالت و یاقوت کبود. این مکان از چنان زیبایی الهی و عرفانی ای بر خوردار است، که به محض اینکه به آنجا می رسید، به نزدیک ترین چشمه می روید تا سکه ای را در برکه ی مواج آن بیاندازید و آرزو کنید که دوباره به آن جا بر گردید.

شفشاون، مراکش

 

خیلی خوشحال میشم اگه نظراتتون رو راجع به این مقاله ارسال کنید.

امیدوارم از خوندن و دیدن تصاویر زیبای این مقاله نهایت لذت و استفاده رو برده باشید.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۵ مکان شگفت انگیز غیر توریستی
5 (100%) 1 vote
۲ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *