مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

سفر به نیوزلند

نیوزیلند، کشوری رمانتیک که بومی های آن لقب “سرزمین ابر های سفید و وسیع” را به آن داده اند، از هر نظر منحصر به فرد و خاص است. چشمه های آب گرم بی شمار، آبدره ها، کوه ها، یخچال های طبیعی، دریاچه ها، و سواحل – طبیعت در اینجا به طور کامل دست نخورده و بکر است، حتی در مناطق اطراف شهرهای بزرگ هم می توان این طبیعت بکر را دید، و همه ی این ها باعث شده اند که نیوزیلند را به عنوان صلح آمیز ترین مکان در جهان به رسمیت بشناسند.

در سال های اخیر نیز  کشور نیوزیلند بارها و بارها برای ساخت مجموعه فیلم های هالیوودی مورد توجه قرار گرفته است. ارباب حلقه ها، بازسازی فیلم کینگ کنگ، و حتی آخرین سامورایی، همه در نیوزیلند فیلم برداری شده اند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

ما در تورلند این فرصت را برای شما ایجاد کردیم تا نگاهی به این عکس های خیره کننده و فوق العاده زیبا از این کشور با شکوه، که در واقع بهشت روی زمین است، بیاندازید.

 

جنگل های میلفورد، معروف ترین راه جنگلی برای گردش و پیاده روی در نیوزیلند است.

جنگل های میلفورد، نیوزلند

Milford Track واقع در میان کوه ها و جنگل های بارانی معتدل در پارک ملی Fiordland در جنوب غربی جزیره جنوبی در نیوزلند است.
تجربه ی بهترین مسیر پیاده روی در جهان را با قدم گذاشتن در مسیر Milford Track خواهید داشت. در سفر به میلفورد شما در امتداد دره ی ایجاد شده توسط یخچالهای طبیعی راه می روید و در جنگلهای انبوه باستانی سرگردان و مبهوت می شوید.

Milford Track, New Zealand

Milford Track, New Zealand

Milford Track, New Zealand

Milford Track, New Zealand

گل های لوپین در ساحل دریاجه ی تکاپو که یکی از جاذبه های گردشگری نیوزیلند است.

Blooming Lupins on the Coast of Lake Tekapo

گل های لوپین، ساحل دریاجه ی تکاپو

دریاچه تکاپو علاوه بر شهرت تولید نیروی برق آبی، از چشم انداز بی نظیری نیز برخوردار است. در فصل تابستان (اواسط نوامبر تا ژانویه) لوپین‌های بنفش، صورتی و آبی دریاچه را احاطه کرده و پس زمینه‌ ی بسیار زیبایی را برای دریاچه تکاپو و رشته کوه آلپ جنوبی ایجاد می کنند. گردشگران و عکاسان بسیاری هر ساله برای مشاهده این زیبایی ها، روانه ی دریاچه تکاپو می شوند.

گل های لوپین، ساحل دریاجه ی تکاپو

گل های لوپین، ساحل دریاجه ی تکاپو

آبشار پوراکائونوی
Purakaunui Falls

آبشار پوراکائونوی

آبشار پوراکائونوی در جزیره جنوبی، نیوزیلند قرار دارد و ارتفاع کلی ریزشگاه آن ۲۰ متر است.

منظره ی رویایی کلیسا و یک آسمان پر ستاره

A church and a starry sky

منظره ی رویایی کلیسا و یک آسمان پر ستاره، نیوزیلند

دریاچه روتویتی، پارک ملی دریاچه های نلسون، خلیج پلنتی

Lake Rotoiti at Nelson Lakes National Park, Bay of Plenty

Lake Rotoiti at Nelson Lakes National Park, Bay of Plenty

دریاچه روتویتی، که پیش از این نیز به عنوان دریاچه آرتور شناخته شده بود، یک دریاچه در منطقه تاسمان در نیوزیلند است. دریاچه روتویتی، یک دریاچه کوهستانی با ارزش و مهم در داخل مرزهای پارک ملی دریاچه های نلسون است. این دریاچه توسط رودخانه تراورس تغذیه می شود، و آب دریاچه به رودخانه بولر می ریزد. دریاچه روتویتی ۸۲ متر عمق دارد و توسط جنگل راش احاطه شده است.

دریاچه روتویتی  در میان کوه ها واقع شده  است و مناظر زیبا، نفسگیر، و جذابی دارد. از این رو یک مکان فوق ­العاده زیبا برای ماهیگیران و کوه­ نوردان به شمار می رود.

میلفورد ساوند، فیوردلند . رودیارد کیپلینگ، میلفورد ساوند را هشتمین مورد از عجایب جهان نامیده است.

Milford Sound, Fiordland. Rudyard Kipling called it the eighth Wonder of the World.

میلفورد ساوند، فیوردلند

تنگه ی میلفورد شمالی‌ترین آبدره در پارک ملی فیوردلند است و شهرک میلفورد ساوند نیز در این منطقه قرار دارد. همچین این منطقه یکی از استراحتگاه‌های شناخته‌شده ی نیوزیلند است.
تنگه (آبدره) میلفورد، شاخابه‌ای از دریای تاسمان واقع در جنوب غربی جزیره جنوبی نیوزیلند است. این تنگه که بخشی از پارک ملی فیوردلند را تشکیل می‌دهد در اصل آبدره هایی است که به هنگام طغیان دریا در دره‌ای یخچالی به‌وجود آمده است. این تنگه را شکارچی نهنگی در دههٔ ۱۸۲۰ به‌دلیل شباهتش به میلفورد هون در ویلز، میلفورد نامید.
پهنای این آبدره ۳ کیلومتر است و تا ۱۹ کیلومتر در درون خشکی گسترش یافته است. کوه‌هایی شیب‌دار تا ارتفاع ۲٬۷۵۶ متر در مسیر تنگه ی میلفورد قرار دارند که قله ی میتر به ارتفاع ۱٬۶۹۵ متر و قله ی پرومبوک به ارتفاع ۲۰۴۵ متر از جمله این کوه‌ها هستند. همچنین دیواره‌های دره تا عمق ۵۱۲ متری زیر آب فرورفته‌است .

کویینزتاون در غروب آفتاب

Queenstown at sunset

کویینزتاون در غروب آفتاب

کویینزتاون، یک شهر پر رفت و آمد و شلوغ در اوتاگو در جنوب غرب جزیره جنوبی نیوزیلند است.

غروب خورشید در دریاچه پوکاکی

Sunset at Lake Pukaki

نیوزیلند، دریاچه پوکاکی
دریاچه پوکاکی با رنگ آبی یخی به طور مسحور کننده‌ ای خودنمایی می‌کند. این دریاچه رنگارنگ توسط عقب نشینی و فرو نشستن یخچال‌ها در طی ده‌ها سال شکل گرفته است. امروزه این یخچال ذرات ریز و سنگی تولید می‌کند که پودر یخچالی نامیده شده و عامل اصلی رنگ خاص این دریاچه نیز همین پودر می‌باشد. این دریاچه دومین دریاچه بزرگ آلپاین در حوزه رودخانه مکنزی است که در جنوب نیوزیلند قرار دارد.

نیوزیلند، دریاچه پوکاکی

نیوزیلند، دریاچه پوکاکی

تپه قلعه مانند، کانتربری

Castle Hill rocks, Canterbury

Castle Hill rocks, Canterbury

تپه ی قلعه مانند یک موقعیت و ایستگاه کشوری در جزیره جنوبی نیوزیلند است که در ارتفاع ۷۰۰ متری، نزدیک به بزرگراه ایالتی ۷۳ و همچنین بین دارفیلد و گذرگاه آرتور واقع شده است. این تپه مالکیت خصوصی دارد و در منطقه حفاظت شده ی Kura Tawhiti است.
این تپه مملو از سنگ های آهکی است و به دلیل داشتن حفره های بسیار زیاد، از سوی کوهنوردان اروپایی به این نام مشهور شده است.

دریاچه کالریج

Lake Coleridge

دریاچه کالریج

 

عجایب حرارتی وای-او-تاپو
Wai-O-Tapu Thermal Wonderland

عجایب حرارتی وای-او-تاپو

روتوروآ به عنوان سرزمین عجایب حرارتی نیوزیلند شناخته شده است. آبفشان ها و چشمه های آبگرم متعددی در داخل و اطراف این شهر، در پارک ها و مناطق حافظت شده وجود دارد. گاهی اوقات فوران طبیعی بخار، آب گرم و گل در نقاط جدیدی روی می دهد. وای-او-تاپو Wai-O-Tapu با چشمه های آبگرم فراوان خود، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پرطرفدار و نزدیک به این منطقه است که آن را به خاطر چشمه لیدی ناکس Lady Knox و ظاهر رنگارنگش می شناسند.

 

عجایب حرارتی وای-او-تاپو

کوه تاراناکی

Mount Taranaki

کوه تاراناکی

پارک ملی تاراناکی (اگمونت) در جنوب شهر نیوپلیموس و در نزدیکی بخش غربی و ساحلی جزیره شمالی نیوزیلند قرار دارد.
بدون شک جالب توجه ترین قسمت پارک ملی، قله پوشیده از برف و دلفریب تاراناکی‌ است که بی محابا چهره از بازدیدکنندگان طبیعت دوست می پوشاند. دلیل نام گرفتن این پارک ملی نیز همین قله پوشیده از ابر است که در مرکز پارک قرار دارد.
کوه تاراناکی نیوزیلند، قدیمی ترین و شکل گرفته ترین کوه نیوزیلند است که ۱۲۰٫۰۰۰ سال عمر دارد و آخرین فورانش در سال ۱۷۷۵ بوده است. متخصصان کوه‌های آتفشان معتقدند که بیش‌تر از آن که قله‌ی آتش فشانی فعالی باشد، قله‌ای خاموش در نظر گرفته می‌شود.
کوه تارناکی در کل شباهت بسیاری به کوه فوجی دارد، به همین دلیل نیز برای ساخت فیلم آخرین سامورایی از این کوه به عنوان پس زمینه استفاده شده است.

کوه تاراناکی

تصاویر هوایی از کوه تاراناکی

کوه تاراناکی مأمن همیشگی مناظر چشم نواز طبیعی است و در این بین دارای مسیری ۲۰۰ کیلومتری برای گروه‌های پیاده روی و طبیعت نوردی می باشد. در نزدیکی کوه یک پیست اسکی و چندین کافه و اقامتگاه به چشم می‌خورند.

کوه تاراناکی، نیوزیلند

افسانه ی کوه تاراناکی
افسانه‌های مائوری می‌گویند که زمانی کوه تاراناکی در قلب جزیره شمالی بوده است، اما در طی جنگی سهمگین برای به دست آوردن قلب کوه زیبای پیهانگا شکست خورده و به جایگاه فعلی خود در غرب تبعید شده است.
هنوز هم وقتی به قله ی پوشیده از ابر و مه کوه نگاه می کنید، کوه غمگین و دلشکسته‌ای را خواهی دید که اشک‌هاش را میان فضای مه‌آلود پنهان کرده است.

 

نظرتون درباره ی سفر به نیوزیلند چیه؟ واقعا شبیه به یه سرزمین رویایی و بهشت می مونه. مگه نه؟

امیدوارم این مقاله رو پسندیده باشید.

از همراهی با ما در تورلند، از شما سپاسگذاریم.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

سفر به نیوزلند
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *