مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

سفر به گرجستان

كشور گرجستان در شرق درياي سياه قرار دارد و يكي از ديدني تر ين و زيباترين مناطق جهان محسوب مي شود. در اسطوره هاي گرجي آمده است كه اين سرزمين بهترين و مرغوب ترين زمين است كه هديه خدا به مردم گرجستان می باشد.
كشور گرجستان، سرزميني كوچك ميان دو رشته كوه بلند و كوتاه قفقاز است كه در فاصله ۶۰۰ كيلومتري مرز بازرگان ايران قرار دارد و ۳۸۰ كيلومتر از اين فاصله، بين مرز بازرگان و مرز واله است. قدیمی ترین بخش گرجستان، شهر تفليس است كه آثاري از دوران باستان تا حدود دويست سال پيش را در خود جاي داده است، و بر تپه هاي مشرف به رود كورا قرار دارد.
گرجستان يكي از كشورهايي است كه در هر دو قاره ی اروپا و آسيا قرار دارد. از این رو به مكان مناسبي براي توريست هاي خارجي تبديل شده، هر روز مردم بيشتري را به سوی خود جذب مي كند و همواره رو به توسعه و پیشرفت است. طبيعت و شهرهاي گرجستان زيبا و دل نشین هستند. از كوه هاي خيره كننده گرفته تا غذاهاي لذيذ و مهمان نوازي گرم مردم گرجي، همگی شما را به سفر به این کشور ترغیب می کنند.

در این کشور کوچک و شگفت انگیز، شما می توانید شادی را در هر زمان از سال پیدا کنید. در واقع، شما می توانید هر چیزی را در گرجستان پیدا کنید. ظرف چند ساعت شما می توانید از نواحی زیر استوایی مرطوب به قله ی کوه که همیشه پوشیده از برف است برسید و حتی در ساحل دریا درختان نخل را می توانید ببینید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

تفلیس، شهر غیر قابل پیش بینی و رنگارنگی است. در تفلیس کلیساهای قرن ششم را می توانید در کنار کافه ها، کاباره ها، و قهوه خانه ها در خیابان های دنج قدیمی ببینید.
در گرجستان، هر کس می تواند چیزی مطابق میل خود پیدا کند. کسانی که عاشق تعطیلات آرامش بخش هستند و دوست دارند غذاهای محلی را تجربه کنند، باید به آن ها گفت که گرجستان به عنوان یکی از بهترین مقصد ها در جهان است. علاوه بر این، شما می توانید با راه رفتن در خیابان های باریک و کشف مناظر آن، بخش هایی از تاریخ شگفت انگیز گرجستان را که در گوشه گوشه ی خیابان های آن نهفته است کشف کنید. به شما قول می دهم که بعد از حمام کردن در حمام های گوگردی معروف تفلیس، شما در ابرها خواهید بود. اگر شما ترجیح می دهید کمی فعال تر باشید، شما می توانید برای اسکی، قایق سواری، کوه نوردی، اسب سواری، و یا پیاده روی به یکی از مکان های ناهموار در کوه های قفقاز بروید.
ما در تورلند همه ی شما را به بازدید از این کشور زیبا و بسیار مهمان نواز دعوت می کنیم. به شما قول می دهم که با یک بار سفر به گرجستان، شما به دفعات دلتان می خواهد به آنجا بروید! همراه ما باشید.

سیغناقی و دره آلازانی، مهد بهترین شراب گرجستان هستند.

Sighnaghi and the Alazani Valley

سیقناقی و دره آلازانی مهد بهترین شراب گرجستان

سیغناقی، با نام مستعار “شهر عشق”، در میان کسانی که می خواهند ازدواج کنند، بسیار محبوب است.

 Sighnaghi City of Love

سیغناقی، شهر عشق

سیغناقی که به عنوان شهر عشق در گرجستان معروف است، یکی از شهرهایی است که صنعت گردشگری در آن رواج یافته است. این شهر با قدمتی طولانی و ۲۰۰۰ نفر جمعیت، یکی از زیباترین شهرهایی هست که تابه حال دیده اید.

تصویر کلی از تفلیس قدیم و قلعه با شکوه ناریکالا

Old Tbilisi and the Narikala Fortress

تفلیس قدیم و قلعه با شکوه ناریکالا

از جاذبه های گرجستان، که نمادی از تاریخ این کشور است می توان به قلعه ناریکالا اشاره کرد . این قلعه یکی از قلعه های اصلی شهر تفلیس گرجستان است که از قرن ۴ میلادی تا کنون همچنان پابرجاست. قلعه ی ناریکالا مشرف به باغ بوتانیکال تفلیس می باشد که با قدم زدن در این باغ، عمارت قلعه که از جاهای دیدنی گرجستان است به خوبی دیده می شود.در هنگام بازدید از قلعه باید به این نکته توجه داشته باشید که وارد شده به قلعه فقط با راهنما امکان پذیر است. برای ورود باید دنبال ۲ در فولادی بگردید، تا وارد محوطه شوید، و بزرگترین پناهگاه ضد بمب که به صورت یک تونل زیر زمینی ساخته شده است را ببینید. این تونل زیر زمینی، بیشتر به سبک شوروی سابق ساخته شده است. این تونل، محوطه را به مرکز شهر وصل می نماید.

باغ های بوتانیکال نیز یکی از بهترین مراکز تفریحی گرجستان و همچنین از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد. باغ‌های بوتانیکال در سال ۱۸۴۵ به روی عموم باز شدند و قبل از آن، تنها خانواده سلطنتی حق استفاده از آن‌ها را داشتند. خودتان را برای یک گشت و گذار دو سه ساعتی در این باغ ها آماده کنید.  باغ های بوتانیکال یکی از برترین جاذبه های توریستی تفلیس هستند.

حمام گوگردی معروف که در شهر قدیمی تفلیس است

The famous sulfur bathhouses in Tbilisi’s old town

۲۸۶۱۰۵-۱۰۰۰-۱۴۵۱۵۵۵۲۸۳-Sulfur-baths

یکی از معروف ترین ویژگی های تفلیس و در کل کشور گرجستان وجود آب های گوگردی شفا بخش است. حمام گوگرد قدیمی و تاریخی زیبایی در منطقه ی آبانتوبانی تفلیس واقع در شهر قدیمی تفلیس وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. می توانید کابین اختصاصی یا اتاق مخصوص خود را کرایه کنید که این کابین های اختصاصی دارای استخر کوچکی از آب گوگرد است که مستقیما از چشمه می آید. همچنین در حمام خدمات ماساژ نیزارائه می شود که لازم است بدانید در مقایسه با ماساژ حمام ترکی در ترکیه یا ماساژهای تایلند کاملا آماتور و غیر حرفه ای است و بابت آن نیز باید هزینه ی جداگانه بپردازید.

گنبد های کوچک حمام برای خود جاذبه ای دیگر است که بسیاری از توریست های تفلیس را برای گرفتن چند عکس هم که شده، به سمت خود جذب می کند. محیط اطراف حمام پر از کافه و رستوران های خوب و دنج است؛ حتما به یکی از آن ها سر بزنید.

صومعه جواری در قرن ۶ ساخته شده است، و در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ذکر شده است

Jvari Monastery

۲۸۵۶۰۵-۱۰۰۰-۱۴۵۱۵۵۵۲۸۳-jvari_monastery

صومعه جواری، مربوط به قرن ششم میلادی و جزو مهمترین آثار معماری گرجی – مسیحی است. این صومعه ارتدوکس گرجستانی در شرق کشور گرجستان در نزدیکی منطقه متنایی واقع شده است. از این صومعه، به دلیل تشابه اسمی با صومعه ای در اورشلیم، گاهی اوقات به نام “صومعه صلیب” نیز یاد می کنند. صومعه جواری بر فراز قله کوه سنگی در محل تلاقی رودخانه های Mtkvari و آراگوی و مشرف به روستای متسختا می باشد که قبلا پایتخت پادشاهی ایبریا بود.

این صومعه از لحاظ معماری سبکی منحصر بفرد و خاص دارد. بنای گنبدی آن چهار وجهی است و در بین هر وجه دالان های دیگری قرار دارد که به عنوان کلیساهای کوچک جانبی استفاده می شود و ارتباط با فضای مرکزی را به وجود می آورد. این طراحی تاثیر زیادی بر توسعه معماری گرجستان داشت و به عنوان یک الگو برای بسیاری از کلیساها دیگر نه تنها در گرجستان، بلکه در کل منطقه قفقاز جنوبی به کار گرفته شد. این کلیسا در طول قرن ها در معرض باران و بادهای فرسایشی بوده و به شدت در معرض نابودی است، در سال ۲۰۰۴ این بنا در فهرست آثار تاریخی جهانی سازمان دیده بانی ثبت شد.

رقص های محلی گنجینه ملی گرجستان محسوب می شوند

Folk dances are the national treasure of Georgia

رقص های محلیف گنجینه ملی گرجستان

یک منظره خیره کننده از دریا و شهر پر رفت و آمد باتومی، از بالای تله کابین

A stunning view of the sea and the resort city, Batumi, from a cable car

یک منظره خیره کننده از دریا و شه باتومی، از بالای تله کابین

منظره ی شهر باتومی در غروب

An evening view of Batumi

منظره ی شهر باتومی در غروب

باتومی یکی از شهرهای ساحلی گرجستان و یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهر های قفقاز است. اگر به دنبال بهترین ها در زندگی خود هستید و یا به دنبال یک جاذبه ی تفریحی خوب برای تابستان، باید به شما بگویم که هیچ جا مثل باتومی نمی شود. جاذبه های گردشگری باتومی بی نظیر است و باید وقت زیادی را برای دیدن این جاذبه ها صرف کنید. در سال های اخیر دولت گرجستان توانسته است با برنامه ریزی های توریستی فوق العاده عالی خود، این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کند.

علی و نینو، مجسمه معروف محرک در بوتامی

 Ali and Nino, the famous moving sculptures in Batumi

علی و نینو، مجسمه معروف محرک در بوتامی

پیست اسکی در گرجستان دارای مناظر زیبا، مقدار زیادی برف، و سرازیری های مختلف و مناسب برای همه ی افراد می باشد.

Ski resorts in Georgia

پیست اسکی، گرجستان

کلیسایی بر فراز ستون کاتسخی

A church on the lonely Katskhi Pillar

کلیسایی بر فراز ستون کاتسخی

کلیسای صخره ای بر فراز یک صخره به ارتفاع ۴۰ متری قرار گرفته است. برخی این کلیسا را پلکان بهشت نامیده اند. بنای این کلیسا بین قرن ششم و هشتم میلادی ساخته شده است و یک راهب گرجی حدود ۲۰ سال در آن زندگی می کرده. نکته ی جالب این است که هیچکس نمی داند راهبان چگونه از این صخره، بالا رفته اند و یا چگونه مصالح ساختمانی را به بالای ستون می بردند، چرا که انجام این کار با این همه پیشرفت و امکانات، در حال حاضر بسیار دشوار می باشد چه برسد به بیش از هزار سال پیش که هیچ یک از این امکانات وجود نداشته است. امروزه این کلیسا یکی از مناطق دیدنی و پر بازدید گرجستان به شمار می رود.

تفلیس در فصل زمستان

Tbilisi in winter

تفلیس در فصل زمستان

تفلیس، بزرگترین شهر و همچنین پایتخت گرجستان است. نام این شهر در واقع یک کلمه قفقازی به معنی گرم است كه به علت وجود چشمه های فراوان آب گرم اين منطقه، اين نام را دارد. تفلیس تلفیقی از فرهنگ، تاریخ، و معماری گرجی را به تصویر می کشد. اگر چه شهر تفلیس حدود ۲۹ بار ویران و مجدد بازسازی شده است، اما ترکیب قدیمی شهر با خیابان های سنگفرش باریک و مارپیچ، بالکون هایی با سبک قدیمی و کلیساهای باستانی، تا حدود زیادی دست نخورده باقی مانده اند. در بخش هایی از شهر که به تفلیس قدیم معروف است شما می توانید آثاری از معماری اسلامی و خاورمیانه ای را مشاهده کنید.

نمایی از یکی از بلندترین قله های قفقاز، کازبک

A view of one of the highest peaks of the Caucasus, Kazbek

نمایی از یکی از بلندترین قله های قفقاز، کازبک

کوه اوشبا با دو قله، یک رویا برای هر کوهنورد و همچنین یکی از زیبا ترین کوه ها در قفقاز است.

Mount Ushba, Caucasus

کوه اوشبا، قفقاز

قلعه ی قرون وسطایی رباط در شهر آخالتسیخه پس از بازسازی اخیر

The medieval Rabat fortress in Akhaltsikhe after recent reconstruction work

قلعه آخالتسیخه یا قلعه رباط گرجستان

قلعه آخالتسیخه یا قلعه رباط، قلعه ای مربوط به قرون وسطی در جنوب گرجستان، در شهر آخالتسیخه است که در قلمروی منطقه تاریخی مسختی قرار دارد.

خوراک لذیذ اصلی مردم گرجستان میوه ها و چورچخلا است.

.The main Georgian delicacies are fruits and churchkhela

خوراک لذیذ اصلی مردم گرجستان؛ میوه ها و چورچخلا

چورچخلا، دسر گرجی

چورچخلا، یکی از محبوب ترین دسرهای گرجی است. این آبنبات های سوسیس شکل در خیلی از کشورهای همسایه ی گرجستان محبوب و پر طرفدار است. این دسر از گردو (گاهی بادام یا آجیل) درست شده و در آخر داخل آب انگور فرو برده می شود.

غذاهای گرجی، بخشی جدایی ناپذیر فرهنگ کشور گرجستان است.

.Georgian cuisine is an integral part of the culture of this country

غذاهای گرجی، بخشی جدایی ناپذیر فرهنگ کشور گرجستان

قلعه ی آنانوری در جوار رودخانه ژینوالی

The Ananuri Fortress on the banks of the Zhinvali river.

قلعه ی آنانوری در جوار رودخانه ژینوالی

این جاده ی مارپیچ و ترسناک به یکی از دور از دسترس ترین مناطق گرجستان، توشتی، منتهی می شود.

This scary serpentine road leads to one of the most inaccessible regions of Georgia, Tusheti.

جاده ی مارپیچ و ترسناک؛دور از دسترس ترین مناطق گرجستان، توشتی

متسختا، پایتخت باستانی پادشاهی گرجستان شرقی بوده است.

Mtskheta was the ancient capital of the East Georgian Kingdom.

متسختا، پایتخت باستانی پادشاهی گرجستان شرقی

متسختا یک شهر قدیمی و دارای ارزش تاریخی؛ و همچنین پایتخت پادشاهی گرجستان شرقی است، که در ایالت شیدا کارتلی قرار دارد. متسختا در شمال تفلیس و حدود ۲۰ کیلومتری آن واقع شده است. بنای متسختا در نیمه ی دوم هزاره ی اول پیش از میلاد حضرت عیسی نهاده شده است .
این شهر قبل از تفلیس، پایتخت پادشاهی گرجستان بوده است. شهر متسختا به عنوان یکی از مراکز مهم آثار معماری باستانی گرجستان شناخته می شود. همانطور که می دانید گرجستان جزو اولین کشور هایی بوده که در آن دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی پذیرفته اند و متسختا، مرکز مسیحیت آن زمان بوده. در سال ۳۱۷ میلادی در شهر متسختا، مسحیت به عنوان دین رسمی گرجستان اعلام شد و حتی پس از انتقال پایتخت به تفلیس در قرن ۶ میلادی، متسختا با کلیساهای متعددی که در آن وجود داشت و یا بعد ها در آن ساخته شد، به عنوان مرکز دینی کشور گرجستان باقی ماند و تا کنون نیز مرکزیت این دین در این شهر باقی مانده است .
متسختای امروزی با آثار معماری و باستانی ارزشمند خود مانند یک موزه است. کاوش هایی که در شهر و پیرامون آن صورت گرفته آثار ارزشمندی از نمونه های فرهنگ مادی هزاره ی اول پیش از میلاد حضرت عیسی (ع) و همچنین تا قرن های ۱ تا ۶ میلادی را در بر می گیرد. بررسی محل ها، ساختمان های مسکونی و بناهای مربوط به آن و همچنین ظروف متعدد خانگی و جواهرات، نشان دهنده ی شکوفایی تاریخ تمدن شهر متسختا است. همان طور که پیش تر گفته شد، متسختا به عنوان یکی از مراکز مهم آثار معماری باستانی گرجستان شناخته شده است.

در کوه ها، جایی که در آن هم گرگ و هم خرس وجود دارد داشتن یک سگ گله ی قفقازی، ضروری است.

A Caucasian sheepdog is indispensable in the mountains, where there are both wolves and bears.

سگ گله ی قفقازی، گرجستان

منطقه کوهستانی سوانتی

Svaneti

منطقه کوهستانی سوانتی

سوانِتی یکی از مناطق باستانی گرجستان است که در استان‌های راچا-لچخومی و کومو سوانتی و سامگرلو-زمو سوانتی قرار دارد. سوانتی در سرحدات سرشاخه‌های رود اینگوری قرار گرفته است. در قسمت مرکزی سوانتی روستاهای مولاخی، موژالی، مستیا، لاتالی، لنجری، بچو و تسخوماری هستند. در این روستاها زمین‌های زیر کشت در ارتفاعات بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده اند. مستیا مرکز این ناحیه است که از چهار روستا به نام‌های: ستی، لانچوالا، لختاقی، و ولاگامی تشکیل شده  و با شهرهای بزرگ گرجستان ارتباط هوایی دارد.
سوانتی متشکل از مناطق کوهستانی بوده و همچنین مرکز کوهنوردی قفقاز محسوب می شود، کوهنوردان از جاهای مختلف برای صعود به قله‌های معروف اوشبا، جانگا و شخارا، از رشته کوه‌های قفقاز مرکزی، به این ناحیه سفر می‌کنند.

 

امیدوارم این مقاله برای شما هم مفید و جذاب بوده باشه. ما رو با ارسال نظراتتون در تورلند همراهی کنید.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

سفر به گرجستان
5 (100%) 1 vote
۳ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *