مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

پل باور نکردنی بین دانمارک و سوئد

اگر شما علاقه مند به علم جغرافیا باشید، ممکن است این را بدانید که دانمارک و سوئد، توسط یک نوار باریک آب –تنگه اورسوند– از هم جدا شده اند. البته، بر روی نقشه ممکن است این نوار باریک به نظر برسد، اما در واقع، تنگه اورسوند ۱۶ کیلومتر عرض دارد. در گذشته، دانمارکی ها و سوئدی ها این فاصله را با استفاده از کشتی می پیمودند، اما این سفر از لحاظ زمان، طولانی بود. تصمیمی که راجع به ساخت پل اورسوند گرفته شد، یک تصمیم واقعا منحصر به فرد بود و یک بار دیگر، ما متقاعد شدیم که معماران واقعا افراد نابغه ای هستند.

پل اورسوند، پل باور نکردنی بین دانمارک و سوئد

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

تا به امروز پل های زیادی توسط معماران برجسته دنیا طراحی و ساخته شده اند که نه تنها می توان آن ها را بخشی از شاهکار های معماری تاریخ بشر دانست بلکه باید اعتراف کرد، هر یک از آن ها با ساختاری پیچیده و ارزشمند و همچنین ظاهری ساده در میان عوامل طبیعی و خشم زمین همواره پایدار ایستاده اند.
در این میان طبیعت و سواحل دیدنی و منحصر به فردی مابین سوئد و دانمارک از یک طرف، و از طرفی دیگر پل و تونلی که توسط –روتنمعمار معروف دانمارکی ، برای اتصال دو شهر کپنهاک دانمارک و مالمو سوئد طراحی و اجرا شده است،نگاه جهانیان را به معماری های مدرن امروزی تیز بین تر و باورپذیرتر کرده است.

پل اورسوند، یک پل دوطرفه جاده‌ای و ریلی است که با عبور از تنگه اورسوند دو کشور سوئد و دانمارک را از طریق زمینی به هم وصل می‌کند. ارتباط این مسیر درحقیقت توسط یک پل و یک تونل است، که مجموعاً به نام پل اورسوند می گویند. فاصله تقریباً ۸ کیلومتری شهر مالمو در سوئد و جزیره ی مصنوعی پبرهولم توسط پل و فاصله ۴ کیلومتری جزیره پبرهولم تا کپنهاگ از طریق تونل پیموده می‌شود. در این مسیر دو ریل راه‌آهن برای رفت‌ و آمد قطارها و چهار خط ماشین‌ رو تعبیه شده است.

پل اورسوند، پل باور نکردنی بین دانمارک و سوئد
پل اورسوند طولانی‌ترین پل جاده‌ای و ریلی اروپا است که شبکه‌های جاده‌ای و ریلی شبه جزیره اسکاندیناوی از طریق این پل به اروپای مرکزی و غربی وصل می شود. این پل بخشی از جاده E 20 اروپا را تشکیل می‌دهد که از ایرلند شروع و در سن پترزبورگ پایان می‌یابد.
پل اورسوند از مرز بین دانمارک و سوئد عبور می‌کند اما با توجه به پیمان شنگن کنترل پاسپورت روی این پل انجام نمی‌شود. بازرسی اتفاقی گمرک در هنگام ورود به سوئد انجام می‌شود اما در هنگام ورود به دانمارک بازرسی گمرک صورت نمی‌گیرد.

پل غول پیکر و عظیم اورسوند، دارای بزرگراه چهار بانده و همچنین یک راه آهن در دو سطح متفاوت است.

پل اورسوند، پل باور نکردنی بین دانمارک و سوئد

بخش اول پل بر روی جزیره مصنوعی پبرهولم در وسط تنگه پایان می یابد و جاده ی هموار در زیر زمین یک تونل نا پدید می شود.

پل اورسوند، پل باور نکردنی بین دانمارک و سوئد

پل اورسوند، پل باور نکردنی بین دانمارک و سوئد

به منظور جلوگیری از انسداد راه هواپیماهایی که در فرودگاه کپنهاگ به زمین می نشینند، و همچنین ایجاد فضای کافی برای بادبان بر افراشتن کشتی ها در سراسر تنگه؛ این طراحی غیر معمول را انتخاب کردند.

پل اورسوند، پل باور نکردنی بین دانمارک و سوئد

وقتی که از بالا به پل اورسوند نگاه می کنید، این پل به طور ویژه ای شگفت انگیز و با ابهت به نظر می رسد.

پل اورسوند، پل باور نکردنی بین دانمارک و سوئد

پل اورسوند، پل باور نکردنی بین دانمارک و سوئد

نظرتون راجع به این پل و معماریش چیه؟ به نظر من که فوق العادس! امیدوارم این مقاله رو پسندیده باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

پل باور نکردنی بین دانمارک و سوئد
5 (100%) 1 vote
۱ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *