مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

دیدنی های مکزیک

وقتی نام مکزیک را می شنویم نا خودآگاه به یاد زورو، کلاه‌های بزرگ حصیری و غذاهای تند می افتیم. هر سلیقه‌ای با هر ذائقه‌ای در مکزیک چیزی برای لذت بردن پیدا خواهد کرد. اگر عاشق طبیعت هستید، محو تماشای کوچ پروانه‌ها خواهید شد و از تماشای آن به شدت لذت خواهید برد. اگر عاشق جاذبه‌های خاص و انحصاری هستید، می‌توانید از تماشای عریض ترین درخت جهان در منطقه ی تول لذت ببرید. اگر عاشق تفریح هستید، در سواحل زیبای کانکون گشتی بزنید. اگر به تاریخ علاقه دارید، در آنجا آثار باستانی بسیاری چشم‌انتظار شما هستند. اگر هنرمند و یا هنر دوست هستید، در مکزیک نقاشی‌های دیواری فراوانی وجود دارد، و خلاصه با اطمینان می توان گفت که هیچ کس در مکزیک بی‌نصیب نخواهد ماند. اگر دلتان می‌خواهد سفری به کشور مکزیک داشته باشید، و یا حداقل مطالبی را درباره ی جاذبه های آن بدانید؛ شما را به خواندن این مقاله در تورلند دعوت می کنم.

مکزیک مقصدی عالی برای سفر در تمام طول سال است، اما از نظر کلی، بهترین زمان از اکتبر تا نوامبر است که فصل بارندگی تمام شده و همه جا سرسبز است. مکزیک زمستان‌های ملایمی دارد و اگر اهل ورزش های آبی هستید فصل زمستان، زمان بسیار مناسبی برای لذت بردن کامل از جاذبه‌های ساحلی مکزیک است.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

مکزیک که جزو مقاصد مورد علاقه ی آمریکایی ها به شمار می رود، امروزه برای توریست های اروپایی نیز بسیار جذاب و دیدنی است. این کشور برای توریست هایی که به دنبال دیدن مناظر جذاب، تماشای طلوع زیبای خورشید، و سواحل شنی فوق العاده دیدنی، به همراه میراث فرهنگی وصف ناپذیری هستند، مکانی فوق العاده به شمار می آید. از میان این مکان های مهم، می توان به مکان های باستانی آزتکو مایان و نیز شهر های مستعمراتی قدیمی که جزو مکان های تاریخی یونسکو به ثبت رسیده است و برای نسل های بعدی مورد حفاظت و نگهداری قرار گرفته است، اشاره کرد. چنین مکان هایی که شامل چیچن ایتزا Chichén Itzá، گوآناخوآتو Guanajuato، و Uxmal می شوند، به طور حیرت انگیزی مانند سواحل تفریحی کانکون، پورتو والارتا، و پلایا دل کارمن مورد استقبال مردم و گردشگران هستند.

Uxmal، شهر باستانی مایا از دوره ی کلاسیک در مکزیک است که به عنوان یکی از مهم ترین سایت های باستان شناسی  قوم مایا شناخته شده است.

چیچن ایتزا، نیز اثری باستانی از تمدن مایا است که در کشور مکزیک واقع شده‌است. کلمه چیچن ایتزا به معنی «در کنار دهانه چاه ایتزا» است که خود «ایتزا» احتمالاً در زبان مایاها به معنی جادو یا جادویی بوده‌است. چیچن ایتزا، جزو میراث جهانی یونسکو به‌شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۷ میلادی، این اثر به‌همراه ۶ اثر دیگر در یک رای‌گیری جهانی به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید معرفی شدند. بسیاری از باستان‌شناسان معتقدند چیچن ایتزا در حدود هزار سال پیش پایتخت یکی از پادشاهان مایاها به نام «تاپیلتزین چه کوئتزالکولت» بوده‌است. کاربرد این معبد تقدیم قربانی به خدای باران مایاها، چاک، بوده است. قربانی کردن انسان نیز در این معبد معمول بوده و بقایای انسان های قربانی شده نیز در معبد یافت شده‌اند.

گوآناخوآتو، یکی از سی و یک ایالت مکزیک است که دارای ۴۶ شهر بوده و مرکز آن گوآناخوآتو است. مرزهای این ایالت با خالیسکو از غرب، زاکاتکاس از شمال شرقی، سان لوئیس پوتوسی از شمال، کرتارو از شرق و میچوآکان از جنوب است. این ایالت در کمربند آتشفشانی میان مکزیک قرار دارد.

بالاترین تجربه ی سفر به مکزیک، بهره مندی از فرهنگ غنی این کشور است که ترکیبی از افراد بومی آن کشور و استعمارگرانی است که از اسپانیا در آنجا بوده اند و از فرهنگ های غذایی گرفته تا سنت های فعال در زمینه ی موزیک و رقص را در بر می گیرد. همچنین این کشور به دلیل دارا بودن انواع گوناگون مناطق آب و هوایی، از کویر گرفته تا دریا و جنگل، دارای گونه های گل و گیاهی فراوانی است.

کانکون و مایان ریویرا

puerto-vallarta-mexico-city-wallpaper-768x432
puerto-vallarta-hd-wallpaper-768x432

کانکون و مایان ریویرا، مکزیک
grand-velas-mexico-puerto-vallarta
jaguar-mexico-hd-wallpaper-768x480

در امتداد خط ساحلی خلیج مکزیک، استراحتگاه های توریستی کانکون، پلایا دل کارمن و جزیره کوزومل قرار دارد که همگی با نام مایان ریویرا معروف و شناخته شده هستند. این مکان مهم و زیبا که در شبه جزیره یوکاتان قرار دارد هر ساله حدود ۵ میلیون بازدید کننده را از سراسر جهان به خود جذب می کند و حدود ۲۰% از کل درآمد مکزیک را به خود اختصاص داده است. علی رغم این اعداد و ارقام، احتمالا شما تصور می کنید که به مکان شلوغی می روید، اما با توجه به سواحل پهناور و آب های کاملا زلال و بی انتهای آن، این طور نیست. همچنین فعالیت های تفریحی فراوانی در این منطقه فراهم آمده است که برای مثال می توان به تماشای شنای دلفین ها، غواصی در سواحل، و همچنین غواصی و بازدید از بزرگ ترین موزه ی زیر آبی جهان اشاره کرد. این موزه شامل مجموعه ای از مجسمه های غوطه ور در عمق بیش از ۸ متری آب هستند. همچنین در این منطقه، خرابه هایی از مایای باستان بجا مانده است که در نزدیک ترین مسیر پیاده روی به سواحل قرار دارد. البته بزرگ ترین و با ابهت ترین آن ها چیچن ایتزا و تولوم با فاصله ی چند ساعتی از سواحل قابل بازدید هستند.

تولوم، مکزیک
puerto-vallarta

تولوم یکی از قدیمی ترین نواحی مسکونی در مکزیک به شمار می رود. طبق شواهد، تولوم عبادتگاه و محل خلوت گزینی پادشاهان مایا بوده است. شهر تاریخی تولوم که اکنون در کنار دریاست، هزاران سال پیش در یک منطقه ی جنگلی قرار داشته است. تا کنون در جریان کاوش های باستان شناسی در این منطقه، علاوه بر استخوان های انسان، استخوان های حیوانات غول پیکر نیز کشف شده است. گردشگرانی که پا به این منطقه می گذارند، به خوبی در می یابند که چرا مایاها این مکان زیبا و رویایی را برای استراحت و نیایش انتخاب کرده اند. هنگام طلوع خورشید بر دریای کارائیب، بهترین زمان برای گشت و گذار در تولوم است. تولوم بیشتر به دلیل ساختمان های باستانی مربوط به قوم مایا شهرت دارد. این ساختمان ها در لبه ساحل و در زمان افول تمدن مایا ساخته شده است. بناهای باستانی تولوم، سومین مکان پربیننده گردشگری در مکزیک است. اصلی ترین جاذبه های گردشگری تولوم عبارتند از: بناهای باستانی، zona hotelera، خرابه های شهر پوبلو (pueblo) و منطقه طبیعی Sian Ka’an که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده اند.

پورتو بایارتا

پورتو بایارتا، مکزیک

یکی دیگر از جاذبه های ساحلی مکزیک که به طور فزاینده ای پر طرفدار و محبوب شده است، شهرساحلی اقیانوس آرام، پورتو بایارتا است. بسیاری از بخش های شهر، دست خوش پیشرفت و توسعه ی مدرن نشده و همچنان دست نخورده باقی مانده است. این شهر ساحلی، با نام مختصر بایارتا، برای اولین بار در رادار تعطیلات دردهه ی ۱۹۶۰ میلادی، به عنوان یک زمین بازی برای نخبگان اجتماعی شمال امریکا کشف گردید و از آن زمان به بعد، در میان خارجی هایی که به دنبال خانه ی دوم در یک آب و هوا گرم تر بودند، به مکانی بسیار محبوب تبدیل شد. امروزه، در شهر به همان اندازه که احتمال دارد مسافرین کروز های قدیمی تر برای شنا با دلفین ها به پورتو بایارتا جذب شوند، مسافران جوان و ماجراجو نیز، برای فعالیت های مختلف مانند جت اسکی و پاراگلایدر به سمت پورتو بایارتا جذب می شوند. همچنین برای کسانی که دوست دارند، تعطیلاتشان با آهنگ آهسته تری بگذرد، در پورتو بایارتا اماکن فراوانی وجود دارد که می توانند به خرید آثار هنری و صنایع دستی بپردازند و یا به سادگی در امتداد تفرجگاه ساحلی دلپذیر و یا در فضاهای سبز و در کنار مجسمه ها قدم بزنند و از طبیعت لذت ببرند.

منطقه توریستی لوس کابوس کریدور و کابو سان لوکاس

منطقه توریستی لوس کابوس و کابو سان لوکاس

لوس کابوس، منطقه‌ای توریستی و خوش آب و هوا در ایالت باخا کالیفرنیا سور است و کابو سان لوکاس نیز که معمولاً با نام کابو خوانده می‌شود، شهری در انتهای شبه‌جزیره باخا کالیفرنیا است. شبه‌جزیره باخا کالیفرنیا، شبه‌جزیره‌ای در غرب کشور مکزیک است که خلیج کالیفرنیا در شرق و اقیانوس آرام در غرب آن واقع شده اند. طول شبه‌جزیره باخا کالیفرنیا از شهر مخیکالی در شمال تا کابو سان لوکاس در جنوب، ۱۲۵۰ کیلومتر است و دو ایالت کشور مکزیک یعنی باخا کالیفرنیا و باخا کالیفرنیا سور در آن قرار گرفته اند. در مکزیک شهرهای کابو سان لوکاس و سن خوزه دل کابو را به اصطلاح «لوس کابوس» می‌نامند.

در نوک جنوبی شبه جزیره ی زیبای باخا، لوس کابوس، به عنوان یکی از جاذبه های ساحلی برتر مکزیک قرار دارد که شامل امتداد طویلی از خط ساحلی است که در شهرهای کابو سان لوکاس و سن خوزه دل کابو توسعه یافته و به عنوان لوس کابوس کریدور معروف است. این امتداد ۳۰ کیلومتری از سواحل بکر، بازدید کنندگان بسیاری را از سراسر جهان برای تماشای آب های زلال و روشن آن، غواصی، اسنور کلینگ، و ماهی گیری به سمت خود می کشاند. در حال حاضر لوس کابوس، میزبان بزرگترین مسابقه مارلین (ماهی شکاری بزرگ) در جهان است. استراحتگاه های متعددی برای انواع سلیقه ها و بودجه ها وجود دارد، از اسپا و چشمه های معدنی لوکس و شیک گرفته تا مراکز گلف که برخی از بهترین دوره های آموزش در شمال آمریکا را ارائه می دهند.

ال آرکو د کابو سان لوکاس، شبه جزیره باخا، مکزیک

علاوه بر گشت و گذار در سواحل و وقت گذراندن در کابو سان لوکاس، یکی از محبوب ترین فعالیت ها شنا و غواصی در اطراف لند مارک طبیعی معروف “ال آرکو د کابو سان لوکاس” است، که یک گذرگاه طاقدار بزرگ حکاکی شده در خط ساحلی است، جایی که در آن دریای کورتز به اقیانوس آرام می رسد.

کوپر کانیون (مس دره): گراند کانیون مکزیک

کوپر کانیون (کانیون مس): گراند کانیون مکزیک

ایالت چی‌واوا، یکی از شمالی ترین ایالات مکزیک است که با نیومکزیکو در ایالات متحده مرز مشترک دارد. ایالت چی‌واوا موطن یکی از طبیعی ترین جاذبه های توریستی کشور مکزیک، یعنی دره ای عمیق و باریک و جذاب به نام؛ کوپر کانیون (دره مس) است. در یک منطقه معروف به نام سیرا مادره که شامل یک گروه دیدنی و جذاب از دره های عمیق است، در واقع کوپر کانیون، بزرگتر و عمیق تر از پسر عموی شناخته شده ی، یا همان؛ گراند کانیون است. کوپر کانیون، نام خود را از رنگ مسی متمایز خود، در امتداد دیواره های دره عمیق و باریک شیب دار گرفته است. این پدیده ی شگفت انگیز طبیعی توسط شش رودخانه که قبل از تخلیه به خلیج کالیفرنیا در Rio Fuerte به هم می رسیدند، تشکیل شده است. محبوبیت این منطقه به عنوان یک مقصد سفر و گردشگری رو به افزایش است. برای کسانی که مایل به کاوش و جستجو در این منطقه ی زیبا از طبیعت برجسته ی مکزیک هستند، گزینه های متعددی وجود دارد. از سفر با قطار به اماکن خوش منظره و زیبا چی‌واوا گرفته تا گشت و گذار های پرماجراتر با دوچرخه و یا حتی با اسب.

مرکز تاریخی مکزیکو سیتی

مرکز تاریخی مکزیکو سیتی

مکزیکو سیتی، نه تنها پایتخت کشور مکزیک و مقر دولت است، بلکه به خاطر موزه های بسیاری که در سطح جهانی دارد، گالری های هنری، و همچنین جاذبه گردشگری، یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در این کشور به شمار می رود. در سفر به مکزیکو سیتی، تلاش خود را برای بازدید از مرکز تاریخی شهر(مرکز تاریخی د لا سیوداد) متمرکز کنید. مرکز تاریخی شهر مکانی به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع است که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و دارای بیش از ۱۴۰۰ ساختمان استعماری مهم از قرن شانزدهم تا قرن نوزدهم میلادی می باشد. شما در اینجا، بیشتر جاذبه های مهم شهر مکزیک را پیدا خواهید کرد. در فاصله ی پیاده روی میدان قانون اساسی (پلازا د لا کانستیتوسیون)، میدان اصلی شهر، شما می توانید کاخ ملی، کلیسای جامع متروپولیتن، و معبد مایور (Templo Mayor) که یکی از معابد اصلی آزتک‌ها است ببینید. علاوه بر تمام این تجربیاتی که به دست می آورید کوه های آتشفشانی عظیم پوپوکاتپتل Popocatépetl و ایستاسیواکی Iztaccíhuatl که مشرف به شهر هستند، و هر یک بیش از ۵۰۰۰ متر ارتفاع دارد، بهترین بهانه برای خارج شدن از شهر و کشف مناظر خیره کننده در این بخش از ارتفاعات مکزیک هستند.

چیچن ایتزا: مایان متروپلیس

چیچن ایتزا: مایان متروپلیس

برای کسانی که به بازدید از کانکون و پلایا دل کارمن یا پایتخت یوکاتان مریدا می روند، سفر یک روزه به چیچن ایتزا که از آثار باستانی متعلق به تمدن مایا است بسیار محبوب و پر طرفدار است. چیچن ایتزا یکی از سایت های باستان شناسی مکزیک است، که همچنین به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین مکان هایی است که به صورت اولیه ترمیم و حفظ شده است. نکات مفید و برجسته ی سفر به این میراث جهانی یونسکو متعدد و گوناگون است، مهمترین اثر این مجموعه، قلعه ی ال کاستیلو است که عبارتست از هرمی پلکانی که از هر چهار طرف دارای پله‌هایی تا بالای هرم است. این معبد، متعلق به خدای آسمان بوده است. از قلعه ی عظیم ال کاستیلو – که همچنین به عنوان هرم Kukulkan شناخته شده، و با ۳۰ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان سایت است- گرفته تا کاراکل Caracol با شکوه، که تقریبا یک رصدخانه ۱۰۰۰ ساله است و نشان می دهد که در آن زمان، مایاها تا چه اندازه پیشرفته بوده اند. این ساختمان بخاطر شکاف باریکی که در دیوارهای آن وجود دارد، قابل توجه است چرا که این شکاف باریک تنها دو بار در سال به خورشید اجازه ی نفوذ می دهد، تا کشیش بتواند با دقت تاریخ را تعیین کند. از دیگر جاذبه های این سایت، مجسمه های متعدد در آن است، که شامل نمونه های بسیاری از مایان چاکمول است که رگ قربانیان خود را گرفته اند تا به حفاظت از این معابد قدیمی ادامه دهند.

مجسمه مایان چاکمول، چیچن ایتزا، مکزیک

گوآناخوآتو

گوآناخوآتو

برای ابراز قدردانی و تشکر از این میراث جهانی یونسکو، که شامل بسیاری از ساختمان های استعماری قدیمی، خیابان های پیچ در پیچ، و کوچه های باریک، است،می بایست شهر گوآناخوآتو را با پای پیاده گشت و گذار کرد و از آن لذت برد.  یک تجربه ی لذت بخش و خاص، بازدید از میادین شهر است، از جمله میدان Jardin de la Union، که میدان اصلی شهر است و دارای معماری قدیمی و پر زرق و برقی است. همچنین در اینجا، شما می توانید کلیسای قدیمی و زیبای سان دیگو و تئاتر با شکوه خوارز را، همراه با فواره ها و آب نما ها و گل ها، کافه ها و رستوران های آن ببینید. پس از آن، سری به راه آهن زیر زمینی در خیابان های زیر زمینی شهر بزنید، که در گذسته بخشی از یک شبکه ی تونل بوده است که زمانی رودخانه در آن جریان داشته است، اما در حال حاضر توسط ماشین ها و عابرین پیاده ای که تمایل دارند مسیر اطراف شهر را سریع تر بپیمایند،استفاده می شود. گوآناخوآتو به عنوان شهر هنر شناخته شده است، گوآناخوآتو خانه ی بسیاری از گالری های خوب و همچنین موزه های جالب است، و هیچ کدام بیشتر از موزه کیشوت، به آثار نویسنده ی اسپانیایی، میگل د سروانتس اختصاص داده نشده است. و اگر شما تمایلی به آن ندارید، از نمایشگاه مومیایی گوآناخوآتو بازدید کنید. در این نمایشگاه بقایای بسیاری از مومیایی های طبیعی وجود دارد که متعلق به مردم محلی است که در اواسط قرن ۱۹ میلادی و در زمان شیوع وبا درگذشتند.

ایکستاپا و Zihuatanejo

Ixtapa and Zihuatanejo

در حالی که جای هیچ انکاری نیست که تقاضای بسیاری برای استراحتگاه های بزرگتر ساحلی مکزیک وجود دارد، بسیاری نیز به دنبال مقاصد کوچک تر و در عین حال دنج تری برای گذراندن تعطیلات در این کشور هستند. دو تا از بهترین مقاصد شهر ایکستاپا و همسایه آن، دهکده بسیار کوچکتر Zihuatanejo در سواحل اقیانوس آرام است که پیش از این دهکده  ی ماهیگیری بوده است. اگر چه تولید نارگیل و گل شاه پسند با یک برنامه ریزی دقیق و ماهرانه تأثیر به سزایی در تبدیل آن جا به بک مرکز توریستی داشته است، اما خیابان های آن، سواحل تمیز و دسترسی آسان به آن جا از عوامل تأثیر گذار تری در جذب گردشگر هستند. در مقایسه با استراحتگاه های ساحلی سنتی، سواحل زیبای Zihuatanejo بزرگ تر هستند و این نیاز به تلاش و کار سخت دارد تا حال و هوای شهر کوچک خود را حفظ کنند. دراز کشیدن در امتداد خلیج کوچک و به خوبی محافظت شده بسیار دل پذیر است. شهر برای گشت و گذار و تفریح بسیار امن است و تعدادی هتل و رستوران خوب نیز وجود دارد. از فعالیت های سرگرم کننده می توان به خرید در بازار ماهی فروشان و یا، بهتر از آن، داشتن یک سفر تفریحی ماهیگیری برای گرفتن خوراک خودتان اشاره کرد.

قلعه باستانی تولوم

قلعه باستانی تولوم

به دلیل اینکه تولوم تنها محل استقرار و سکونت مستحکمی است که در ساحل واقع شده است، معروف می باشد. شهرستان باستانی تولوم، یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری شبه جزیره یوکاتان است. در مایان ریویرا و حومه ی آن، دسترسی آسان به سواحل کانکون، پلایا دل کارمن و کوزومل وجود دارد، خرابه های سایت محافظت شده ای که به خاطر این که در بالای صخره ی ۱۲ متری واقع شده است، مشرف به دریای کارائیب است و می تواند مایل ها اطراف خود را ببیند. تولوم همچنین به خاطر دیوارهای بلند خود، که به سایت امنیت یک قلعه را می بخشد و به آن ظاهر نظامی و البته اهمیت مذهبی می بخشد، معروف است. از قرن سیزدهم میلادی در شهر سکونت داشتند،  تا زمانی که اسپانیایی ها در سال ۱۵۴۴ میلادی وارد آن جا شدند. علاوه بر بسیاری از یافته های باستان شناسی مهم، از جمله معبد نقاشی های دیواری (معبد نقاشی های دیواری) با مجسمه ها و نقش برجسته های آن، و قلعه ی کاستیلو، که بزرگترین ساختمان سایت است، تولوم به خاطر موقعیت صخره ای خود مشهور است.

گوادالاخارا

 گوادالاخارا، مکزیک

گوادالاخارا، پایتخت ایالت جالیسکو، تنها از نظر اندازه و وسعت، نسبت به مکزیکو سیتی در رتبه ی دوم قرار دارد. گوادالاخارا با موفقیت توانسته است ترکیب منحصر به فرد خود از تأثیرات استعمار و فرهنگ داخلی خود را حفظ کند. گوادالاخارا به خاطر داشتن خیابان های وسیع در کنار پارک های زیبا و بناهای قدیمی و زیبا که نشان دهنده ی ذوق و استعداد اروپایی آن هاست معروف است. گوادالاخارا، منبع و چشمه ی فرهنگ سنتی مکزیکی است، از موسیقی ماریاچی گرفته که به نظر می رسد در همه جا ساری و جاری است، تا مسابقات جذاب Charreadas که نوعی از مسابقات اسب سواری است و معمولا با جشن و رقص و آواز و همچنین مقدار زیادی غذاهای خوب همراه است.

کاخ دولتی قرن هفدهم، مکزیک

کلیسای جامع گوادالاخارا، مکزیک

سرگرمی فوق العاده ای است که شهر را با پای پیاده بگردید و به چهار میدان بزرگ که با هم به فرم یک صلیب هستند بروید و آن را با مرکز قدیمی شهر مقایسه کنید. بهترین آنها، پلازا د آرمس (Plaza de Armas) است، که محل مناسبی برای آغاز تور است و شامل چنین ساختمان قابل توجه مانند کاخ دولت در قرن هفدهم میلادی (Palacio de Gobierno) و کلیسای جامع گوادالاخارا (Catedral de Guadalajara) ، که بین سال های ۱۵۵۸ و ۱۶۱۶ میلادی ساخته شده است.

مریدا: شهر سفید یوکاتان

 مریدا: شهر سفید یوکاتان، مکزیک

شهر مریدا با نام مستعار شهر سفید، پایتخت یوکاتان، یکی از بهترین شهرهای استعماری قدیمی مکزیک است که در سال ۱۵۴۲ توسط فاتحان اسپانیایی در بالای شهر باستانی مایان ساخته شد و دارای ویژگی‌های متعدد از دوران استعماری است. مریدا دقیقا در جایی واقع شده است که می تواند پایه ی گشت و گذار نواحی بسیار دیدنی سایت هنری مایان، شامل چیچن ایتزا و تولوم باشد. این سفر یک روز و یا شبانه به دلیل توقف در استراحتگاه های مایان ریویرا بسیار پر طرفدار است. مریدا توسط اسپانیایی ها، با یک الگوی شبکه ای به منظور دسترسی و گشت و گذار آسان در پارک های جذاب و متعدد آن و همچنین ساختمان های قدیمی و زیبا آن، بنیان گذاری شد. تأثیرات اروپائی ها در همه جا، به ویژه در میدان قدیمی شهر و قصرهای که در آن شواهد معماری فرانسه هنوز هم دیده می شود وجود دارد. این شهر به طور قابل ملاحظه ای شسته و رفته و مرتب و تمیز است، چیزی که نشان از افتخار برای شهروندان آن است و آن ها علاقه مند به پوشیدن لباس هایی به رنگ سفید هستند، و به همین دلیل به این شهر، نام مستعار “سیوداد بلانکا” یا “شهر سفید” داده اند.

اوآخاکا: طعم مکزیک واقعی

اوآخاکا، مکزیک

اوآخاکا، پایتخت ایالتی با همین نام است. اوآخاکا یکی از محبوب ترین مقاصد، برای مسافرانی است که علاقه مند هستند تا با  مکزیک واقعی آشنا شوند و برای ساعاتی زندگی در آن حال و هوا را تجربه کنند. در اینجا یک ترکیب جالب از عناصر بومی هند و اسپانیایی وجود دارد، که هنوز هم تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است و تحت تأثیر تحولات بزرگ و پیشرفت هایی که در برخی دیگر از مقاصد محبوب کشور رخ داده، قرار نگرفته اند و در نتیجه، اوآخاکا به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. علاوه بر اینکه مرکز شهر بافت خود را حفظ کرده است و معماری قدیمی آن قابل توجه است، شهر تبدیل به یک مرکزی فرهنگی شده است که جمعیت زیادی را برای برنامه های متعدد و جشنواره ها به سمت خود می کشاند. از جمله فستیوالدیدنی و جذاب Guelaguetza، که یک جشنواره بومی است و در ماه جولای هر سال برگزار می شود و شامل رقص سنتی، لباس های مرسوم، موسیقی، غذا، و صنایع دستی است. همچنین این شهر نقطه ی پرش بسیار خوبی برای کشف مناظر زیبا و پر زرق و برق اطراف آن، همراه با ویرانه های باستانی متعدد، مانند مونت آلبان است.

Guelaguetza festival, Mexico

امیدوارم این مقاله برای شماف همراهان همیشگی ما در تورلند مفید و جذاب بوده باشه.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

دیدنی های مکزیک
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *