مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری سوئیس

سوئیس، کشوری که به زیبایی‌های طبیعی بی‌همتای خود می‌بالد، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می‌رود. سوئیس برای کوه‌ها، ساعت‌ها، شکلات، پنیر و بی طرفی سیاسی خود شناخته شده است، رشته کوه‌های زیبای آلپ در سوئیس یک مکان دیدنی برای بازدید هستند. این کشور برخی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد، مانند این واقعیت که این کشور سه زبان ملی رسمی دارد. بسته به هر منطقه‌ای از سوئیس، گردشگران زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی را پیدا خواهند کرد. اگرچه زبانی به اسم زبان سوئیسی وجود ندارد، یک گویش آلمانی به نام سوئیسی-آلمانی وجود دارد که اغلب توسط کسانی که در نزدیکی مرز آلمان ساکن هستند، صجبت می‌شود.

سوئیس را می‌توان زادگاه گردشگری زمستانی نامید. این کشور زیبا، مجموعه‌ی شگفت‌ انگیزی از چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و پر شکوه و مجلل زندگی شهری است. به عنوان کشوری که به لطف طبیعت، از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و مناظر زیبا بهره می‌برد. کشور سوئیس، یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی مشتاقان سفر و گردشگری است چرا که برای هر نوع سلیقه، تجربه‌ی شگفت انگیزی برای ارائه دارد. برای کسانی که به تماشای مناظر طبیعی علاقه‌مند هستند، این کشور چیزی از بهشت کم ندارد. برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی، مقصد مناسبی است؛ برای عکاسان، بهترین نقطه‌ی روی کره‌ی زمین و برای عاشقان شکلات، شیرین‌ترین سفر زندگی خواهد بود.
جنگل‌های آلپ، دریاچه‌های خیره‌کننده، مراتع سرسبز، معماری کم‌نظیر و برخورداری از بالاترین سطح هنر مدرن، آن چیزی است که سوئیس را از سایر کشورهای جهان متمایز می‌کند. این کشور به معنای واقعی کلمه، زیبا است.
امروز در تورلند با ارائه ی این مقاله قصد داریم جذاب‌ترین اماکن دیدنی سوئیس را به شما معرفی کنیم .

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

آپنزل

Appenzell

آپنزل، سوئیس

آپنزل، سوئیس

آپنزل، سوئیس

آپنزل، بهترین مکان برای عاشقان طبیعت و همچنین برای علاقه‌مندان به غذا است. آپنزل بهترین مکان برای به تصویر کشیدن زیباترین چشم‌اندازهای روستایی است که با کوهپایه‌های آلپ احاطه شده است. آپنزل بهشتی برای علاقه‌مندان به پیاده روی و کوه نوردی است. مسیر‌های پیاده‌روی متعددی در این ناحیه وجود دارد. با این حال اگر تمایلی به این گونه فعالیت‌های تفریحی نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از ماشین‌های کابلی به قله‌های کوه‌های بلند اطراف بروید. یکی دیگر از چیزهایی که در سفر به آپنزل از دیدنش لذت خواهید برد، ساختمان‌های قدیمی با نماهای رنگی است که بسیاری از آنها کافه، نانوایی و شیرینی پزی، فروشگاه‌های مخصوص پنیر و رستوران‌های وسوسه‌انگیزی هستند که خوراکی‌های لذیذ محلی را عرضه می‌کنند.

تیچینو

Ticino

پلی در سوئیس

پلی در سوئیس

نکته‌ای که در این کانتون جنوبی سوئیس، توجه شما را بیش از هر چیز دیگر جلب می‌کند، تجربه‌ی فرهنگ ایتالیایی است. این کانتون ترکیب جالب و عجیبی از فرهنگ ایتالیایی و سوئیسی است؛ آب و هوای ایتالیایی، غذا و نوشیدنی ایتالیایی، زبان ایتالیایی، معماری و حتی سبک زندگی ایتالیایی. دریاچه‌های بی‌نظیر با آب‌های زلال و پاک، دهکده‌های پراکنده در دره‌ها و کوه‌های زیبا مکان مناسبی را برای کسانی که به تجربه‌ی سکوت یک زندگی روستایی علاقه‌مند هستند، فراهم کرده‌است.
شهر بلانزونا، مرکز این کانتون، یک شهر قلعه‌ای متعلق به قرون وسطا است. از سه قلعه و بازار قدیمی این شهر که میراث جهانی یونسکو است دیدن کنید.

بلانزونا، سوئیس

قلعه در بلانزونا، سوئیس

لوسرن

Lucerne

شهر لوسرن، سوئیس

شهر کوچک و زیبای لوسرن، پایتخت ایالت لوسرن می باشد و در بخش آلمانی زبان سوئیس واقع شده است. کوه‌های بلند و دریاچه‌ی بی‌نظیر لوسرن، زیبایی های لوسرن را دو چندان کرده اند. این شهر مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به پرواز با پاراگلایدر است. مسافران و گردشگران از تماشای تمامی مناظر شهر لذت خواهند برد؛ پل‌های مسقف، تفرجگاه‌های ساحلی و خانه‌های رنگارنگ، لوسرن را به یک مکان دیدنی تبدیل کرده‌است. فروشگاه‌های متعدد فروش سوغاتی در سراسر شهر لوسرن شما را وسوسه خواهند کرد.

پل چپل، لوسرن، سوئیس

پل چپل، لوسرن، سوئیس

پل چپل -Chapel Bridge- یک پل طویل ۲۰۴ متری بر روی رودخانه رئوس در شهر لوسرن است. پل چپل، قدیمی‌ترین پل چوبی سر پوشیده در اروپا است و یکی از جاذبه‌های توریستی اصلی در سوئیس است. این پل سر پوشیده در سال ۱۳۳۳ برای کمک به حفاظت از شهر لوسرن در مقابل حملات طراحی و ساخته شده است. در داخل پل یک سری از نقاشی‌های مربوط به قرن ۱۷ وجود دارد که حوادث تاریخ لوسرن را به تصویر می‌کشد. بخش عمده‌ای از پل و اکثر این نقاشی‌ها در یک آتش سوزی در سال ۱۹۹۳ نابود شدند، اما پل به سرعت بازسازی شد.

برن

Bern

شهر برن، پایتخت کشور سوئیس

شهر برن، پایتخت کشور سوئیس

شهر برن،  پایتخت کشور اروپایی سوئیس است. برن با جمعیت ۱۲۳٬۴۶۶ نفر چهارمین شهر پرجمعیت سوئیس است که در ناحیه برن از ایالت برن قرار گرفته ‌است. زبان رسمی مردم برن، آلمانی است ولی زبان شفاهی اصلی نوعی گویش آلمانیش به‌نام برنیز ژرمن است. شهر برن در سال ۲۰۱۰، جزو ۱۰ شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی معرفی شد.

شهر برن، پایتخت کشور سوئیس

شهر برن، پایتخت کشور سوئیس

از ویژگی‌های شاخص شهر برن، پایتخت سوئیس، می توان به خیابان‌های سنگ‌فرش شده، فواره‌ها، برج‌های ساعت با شکوه، تپه‌های زیبا و خانه های قدیمی با سقف‌های قرمز‌رنگ اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های دیگر این شهر، قرار گرفتن در کنار رود آر است. در شهر برن، چندین موزه، پارک‌های فراوان، رستوران‌های مجلل و همچنین استادیوم هاکی روی یخ وجود دارد که این استادیوم دومین ورزشگاه بزرگ اروپا است.

اینترلاکن

Interlaken

اینترلاکن، سوئیس

اینترلاکن، سوئیس

اینترلاکن، سوئیس

اینترلاکن شهری کوچک و زیبا در ایالت برن واقع در مرکز سوئیس است که در کنار ارتفاعات زیبای آلپ و در مجاورت دو دریاچه برینز و تون قرار دارد. رودخانه آر، که از آن به عنوان بزرگترین رود سوئیس یاد می‌شود، در این شهر جریان دارد و به دو دریاچه فوق می‌ریزد. اینترلاکن در کنار مراتع سرسبز، دریاچه‌های یخی، پوشش گیاهی فوق العاده و ارتفاعات چشم‌نواز بنا شده و به همین دلیل از قرن نوزدهم به عنوان یک مقصد محبوب گردشگری به شمار می رفته است. قله برفی کوه زیبای یونگ‌فرا (Jungfrau) یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود. در اینترلاکن هتل‌ها و اقامت‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند پذیرای مسافران و گردشگران با هر بودجه‌ای باشد. فضای اینترلاکن به گونه‌ای است که در آن امکان پرداختن به تفریحات و سرگرمی‌های زیادی مهیاست. این شهر زیبا، به درستی پایتخت ماجراجویی سوئیس نامیده می‌شود و یک مقصد رویایی برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های تفریحی همراه با هیجان و ماجراجویی است.

اینترلاکن، سوئیس

اینترلاکن، سوئیس

اینترلاکن، سوئیس

اینتر لاکن، سوئیس

اینترلاکن، سوئیس

اینترلاکن، سوئیس

امکان انجام ورزش‌هایی مثل پرواز با پاراگلایدر، کایت‌ سواری، بانجی‌جامپینگ، دره نوردی (canyoning)، رودگردی (river rafting)، صخره نوردی، قایق‌رانی در آب‌های خروشان، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان، چتر بازی، اسکی و اسنوبرد و هر ورزش دیگری که تصور کنید، در این شهر فراهم است. برای دیدن منظره‌های شگفت‌انگیز و بی‌نظیر کوهستانی، شما را به گشت و گذار با قطار کابلی اینترلاکن دعوت می کنم و علاوه بر آن، از خوردن غذا در یکی از رستوران‌های کوهستانی، لذت ببرید.

قطار کابلی اینترلاکن، سوئیس

بازل

Basel

بازل، سوئیس

بازل، سوئیس

بازل، سوئیس

بازل، سوئیس

یکی از مقاصد توریستی سوئیس که شاید کمتر به آن توجه می‌شود، بازل می باشد که سومین شهر پر جمعیت سوئیس به شمار می رود. این شهر در نقطه‌ای که مرزهای سوئیس، آلمان، و فرانسه به هم می‌رسند، واقع شده است. موزه‌های هنر مدرن، معماری رومانسک، رنسانی و معاصر و کارناوالی پر‌جنب‌و‌جوش که همه ساله برگزار می‌شود، از جاذبه‌های گردشگری شهر زیبای بازل است. بازارها و نمایشگاه‌های هنری متعددی در بازل وجود دارد؛ شهری که دو جهان متفاوت را به هم پیوند می‌زند. رود راین که در این شهر جریان دارد، آن را به دو قسمت بازل بزرگ یا Grossbasel و بازل کوچک یا Kleinbasel تقسیم می‌کند.

رود راین، سوئیس

رود راین با ۱٬۳۲۰ کیلومتر طول، یکی از طویل‌ترین و مهم‌ترین رودهای اروپا ست که با سرچشمه گرفتن از کوه های آلپ از کشورهای سوئیس، آلمان، فرانسه و هلند عبور می‌کند. نام این رود از ریشه سلتی رنوس (Renos) به معنی “آنچه روان و جاری است” گرفته شده است. حدود ۸۳۳ کیلومتر از درازای رود راین قابل کشتیرانی است و این امر به اهمیت این رود در زندگی مردمان پیرامون آن افزوده است. وجود شهرها و محوطه‌های باستانی فراوان در کناره‌های رود راین نشان دهنده ی اهمیت این رود است.

زرمات

Zermatt

زرمات، سوئیس

زرمات، سوئیس

زرمات، سوئیس

یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در کشور سوئیس، منطقه‌ی زرمات در کانتون وله است که هیچ ماشینی در آن تردد نمی‌کند. این مکان دیدنی، به خاطر زیبایی‌های طبیعی خیره کننده و کوه بلند و با‌شکوه ماترهورن شهرت دارد. اماکن تفریحی فراوان همراه با امکان انجام فعالیت‌هایی نظیر اسکی، پیاده‌روی و کوهنوردی و همچنین چشم‌اندازهای زیبا و نفس‌گیر، سالانه هزاران گردش‌گر را به سوی زرمات می‌کشاند.

زرمات، سوئیس

زرمات، سوئیس
منطقه‌ی اسکی زرمات، بزرگ‌ترین و بلندترین منطقه در کل اروپا است که امکانات اسکی در تابستان را فراهم می‌کند و ۳۰۰ روز در سال باز است و مرتفع‌ترین ایستگاه راه آهن کوهستانی اروپا را در خود دارد.

زوریخ

Zürich

زوریخ، سوئیس

زوریخ، سوئیس

زوریخ که قطب اقتصادی سوئیس و بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی است، به عنوان گران قیمت‌ترین شهر جهان نیز شناخته شده است و چهارمین بورس بزرگ جهان را در اختیار دارد. با یک سفر ۴۵ دقیقه‌ای با قطار از فرودگاه زوریخ، به آبشار راین می‌رسید. دیدن مناظر و چشم‌انداز های بی‌نظیر این آبشار را به هیچ وجه از دست ندهید.

آبشار راین، زوریخ، سوئیس

آبشار راین، زوریخ، سوئیس

آبشار راین، زوریخ، سوئیس

ژنو

Geneva

ژنو، سوئیس

ژنو دومین شهر پرجمعیت و سومین شهر بزرگ سوئیس و یکی از گران‌ترین شهر‌های اروپا است. مردم این شهر به زبان‌های مختلفی از جمله فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی صحبت می‌کنند و این شهر در حقیقت یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود. در این شهر، هزاران سازمان و نهاد بین المللی شامل سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی صلیب سرخ و مکان های برگزاری جوایز بین المللی وجود دارند که به بازدید کنندگان آن، در یک نگاه اجمالی حس معنویت و کمال را القا می کند و همین امر و وجود شرایط سیاسی، اداری و سازمانی در این شهر باعث شده تا ژنو همچنین به عنوان پایتخت سیستم های اداری نیز در جهان شناخته شود.

ژنو، سوئیس

ژنو شهری است که هرآنچه که از کمال و زیبایی سراغ دارید در آن به چشم می خورد. شهر ژنو به عنوان پایتخت صلح در جهان شناخته شده است و جاذبه ها و امکانات تفریحی و رفاهی زیادی را به توریست های خود ارائه می دهد. ژنو به دلیل طبیعت بسیار زیبا و دریاچه ی خود، موزه های متعدد و فراوان، و تاریخ و فرهنگ غنی با آثار تاریخی مانندکلیسای سنت پیر به عنوان نمونه ای تحسین برانگیز از معماری رومی، همیشه پذیرای جمع زیادی از توریست ها است که از سراسر دنیا به این ژنو می آیند.

دریاچه ژنو، سوئیس

فواره‌ی جت دیو، دریاچه ژنو، سوئیس

فواره‌ی جت دیو، دریاچه ژنو، سوئیس
این شهر در کنار دریاچه‌ی ژنو قرار دارد و امکانات بی‌نظیری مانند اسکی و قایق‌رانی و تماشای مناظر زیبای ساحلی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. علاوه بر دریاچه‌ی ژنو، یکی دیگر از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر، فواره‌ی جت دیو Jet d’Eau، یکی از بزرگ‌ترین فواره‌های جهان است که از تمامی نقاط شهر، دیده می‌شود.  فواره‌ی جت دیو با پرتاب ۱۴۰ متر آب در هوا، در جایی قرار دارد که در آن دریاچه ژنو در رود رون خالی می‌شود و آنقدر بزرگ است که می‌توان آن را از مایل‌ها دورتر مشاهده کرد. در هر بار ۷ تن آب در هوا پرتاب می‌شود و بسیاری از آن به تماشاگران در پایین اسکله پاشیده می‌شود. این فواره دو یا سه بار در سال با رنگ‌های صورتی، آبی یا رنگ دیگری به خاطر مناسبت‌های بشردوستانه روشن می‌شود. منطقه محلی شنا که به عنوان Bains de Paquis شناخته شده، یکی از بهترین مناطق برای مشاهده فواره است.

سنت موریتز

St. Moritz

سنت موریتز، سوئیس

سنت موریتز، سوئیس

سنت موریتز، سوئیس

سنت موریتز، یک شهر و ناحیه اسکی در سوئیس است. که در ایالت گراوبوندن قرار دارد. سنت مورتیز به خاطر میزبانی دو دوره المپیک زمستانی در سال های ۱۹۲۸ و ۱۹۴۸ میلادی معروف است. بلندترین نقطه شرق آلپ یعنی پیز برنینا، در چند کیلومتری جنوب شهر سنت مورتیز واقع شده است. شهر سنت موریتز که در دره‌ی انگادین، در کانتون گراوبوندن، قرار دارد، مهد گردشگری کوهستان آلپ به شمار می‌رود. این اقامتگاه زمستانی که از اواسط قرن نوزدهم میلادی همواره ثروتمندان و افراد مشهور را به سوی خود کشانده‌است، رودخانه‌ای آرام، کوه‌هایی سر به فلک کشیده و قلعه‌هایی با شکوه را در بر می‌گیرد. سنت موریتز که یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری در اروپا است به خاطر در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی نظیر اسکی، اسنو برد، اسکیت روی یخ (در تابستان در میدان‌های یخ مصنوعی انجام می‌شود)، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان، معروف است. اگر شما هم عاشق خرید کردن هستید، بد نیست بدانید که فروشگاه بسیاری از طراحان بزرگ در این شهر قرار دارد.

کلبه ی هایدی، سنت موریتز، سوئیس

کلبه ی هایدی، سنت موریتز، سوئیس

در میان همه‌ی این جاذبه‌های گردشگری، یکی از مکان هایی که باید ببینید، کلبه ی هایدی است؛ جایی که فیلم هایدی در آن فیلمبرداری شده‌است و امروزه یکی از جذاب‌ترین چشم‌اندازهای منطقه را در اختیار دارد.

نظرتون راجع به این مقاله و سفر به سوئیس چیه؟؟

امیدوارم خوشتون اومده باشه و از مطالب استفاده ی کافی برده باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری سوئیس
5 (100%) 1 vote
۱ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *