مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

آلانیا تفرجگاه ساحلی ترکیه

اگر ترکیه دارای نسخه های خارق العاده و کم نظیر از تفرجگاه ساحلی باشد، آلانیا در ساحل جنوب شرقی، همان تفرجگاه است. سواحل شنی سفید رنگ و زیبا که در امواج آب های گرم دریای مدیترانه خود نمایی می کنند و دارای چشم اندازی زیبا از کوه های بلند توروس هستند و هنگامی که منحنی ساحلی و پر پیچ و خم آن را دنبال می کنید، حس و حال شما از تاریخی بودن؛ به عجیب و غریب و شگفت آور بودن، زنده و پر جنب و جوش بودن و در عین حال سر گرم کننده بودن، تغییر می کند.
در کنار بندر رستوران های بی شماری وجود دارد، که برخی از آن ها به نام افراد مشهور مانند جیمز دین و الویس نام گرفته اند و یک بخش از کافه در هوای آزاد است که لقب اتاق چای، را به آن داده اند. که از آن جا می توانید ده ها کشتی های لنگر انداخته را تماشا کنید. برخی از آن ها، قایق های بادبانی خصوصی هستند و برخی دیگر گردشگران را برای گشت و گذار به دریا می برند. قایق های کوچکتر با رنگ های زرد، قرمز، و نارنجی خود، چشم انداز زیبا و رنگارنگی را در برابر آبی عمیق دریا به شما هدیه می دهند.

رستوران های سواحل آلانیا

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

سواحل آلانیا

آلانیا، ترکیه

آلانیا، ترکیه
Alanya, Turkey

آلانیا در شب

آلانیا در شب
Alanya by night

آلانیا، شهری تاریخی در کشور ترکیه است که در ۱۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. در این شهر اماکن مسکونی و توریستی فراوانی وجود دارند. آلانیا از شمال به رشته کوه های توروس، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به قاضی پاشا و از غرب به ماناوگات و سیده منتهی می شود. آلانیا به دلیل موقعیت استراتژیکی خود که در یک شبه جزیره ی کوچک در دریای مدیترانه و در پایین کوه های توروس قرار گرفته است، همیشه به عنوان یک دژ محکم برای بسیاری از امپراطوری های مستقر در مدیترانه مانند بطلمیوسی، سلوکی، روم، بیزانس، و امپراطوری عثمانی به شمار می رفت. آلانیا بزرگترین اهمیت سیاسی خود را در قرون وسطی تحت حکومت سلطان علاالدین کی قباد داشته است. بسیاری از نقاط دیدنی و تاریخی آلانیا مانند برج قرمز، کارخانه کشتی سازی، و قلعه آلانیا آثار به جا مانده از سلطان کی قباد است. قلعه سلجوقی که در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده است، مانند تاجی بر سر شبه‌جزیره آلانیا است. همچنین قلعه ۸ ضلعی و تاریخی قلعه دختر نیز از اماکن دیدنی آلانیا است. آلانیا دارای تابستان های گرم با آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای و زمستان‌های بارانی و مرطوب است. هیأت توریسم آلانیا از شعار “جایی که خورشید لبخند می‌زند” برای معرفی شهر خود استفاده می کنند.

غار داملاتاش
Damlataş Cave

غار داملاتاش، آلانیا، ترکیه

غار داملاتاش، آلانیا، ترکیه

غار داملاتاش، آلانیا، ترکیه

از تفریحات آلانیا، غارهای متعدد آن است . در منطقه آلانیا به سبب وجود طبیعت بکر تعداد زیاد غار طبیعی وجود دارد ، از راحت ترین غارها برای صعود غار داملاتاش می باشد. این غار در سال ۱۹۴۸ میلادی به صورت اتفاقی با انفجار دینامیت که به منظور باز نمودن توده ی سنگ در زمان ساخت بندر آلانیا بود، کشف شد. مردم از طریق دهانه ی ایجاد شده وارد شدند و با آنچه که دیدند کاملا شگفت زده شدند. قدمت این غار تاریخی و قدیمی حدود ۱۵۰۰۰ سال می باشد و داخل غار بسیار منظره ای زیبا دارد. از ویژگی های خاص این غار می توان به این مورد اشاره کرد که غار کشف شده در آلانیا مردم مبتلا به آسم را درمان می‌کند.
مردم وقتی به این موضوع پی بردند، سیل عظیمی از جهانگردان به آلانیا آمدند و در نتیجه هتل‌ها قادر به سکنی دادن به آنها نبودند بنابراین مردم آلانیا شروع به میزبانی از گردشگران در خانه هایشان کردند. برخی از شهروندان از این موقعیت سود بسیاری بدست آوردند. برخی که خانه‌هایی با دو طبقه داشتند یکی از طبقه‌ها را به یک هتل کوچک تبدیل کردند و کسانی که دو خانه داشتند یکی را به هتل تبدیل کردند؛ بنابراین آنها اساس گردشگری در آلانیا را بنا نهادند.

 

رودخانه دیم یا دیم چای

Dim River

رودخانه دیم یا دیم چای، آلانیا، ترکیه

رودخانه دیم یا دیم چای، آلانیا، ترکیه

رودخانه دیم یا دیم چای، آلانیا، ترکیه

یکی از زیباترین دیدنی های آلانیا و تفریحی ترین مکان های این شهر برای توریست ها رودخانه دیم چای در آلانیا می باشد. رودخانه دیم چای به طول ۲۰۰ کیلومتر از قونیه به سمت دریای مدینرانه در جریان می باشد. رودخانه دیم چای علاوه بر نقش مهمی که در سر سبزی محیط اطراف خود دارد، در جذب توریست ها به این محوطه نیز نقش به سزایی دارد. تعداد زیادی رستوران در کنار این رودخانه قرار دارند که تخت های چوبی و آلاچیق های زیبایی برای تردد مسافرین روی آب رودخانه دیم چای قرارداده اند. شما می توانید داخل آلاچیق روی آب رودخانه بشینید و غذای خود را میل کنید و از محیط اطراف لذت ببرید .

قلعه سلجوقی (آلانیا)

Alanya Castle (Alanya Kalesi)

قلعه سلجوقی آلانیا، ترکیه

قلعه سلجوقی آلانیا، ترکیه

قلعه سلجوقی آلانیا، ترکیه

قلعه آلانیا، ترکیه

قلعه سلجوقی آلانیا، ترکیه

به هر جایی که نگاه می کنی، متوجه می شوی که این جا، یک شهر تاریخی است. این قلعه ی متعلق به قرن سیزدهم میلادی، توسط سلجوقیان روم در شبه جزیره سنگی ساخته شده است، و دارای ۸۲۰ فوت ارتفاع است. در حال حاضر یک موزه فضای باز، همراه با یک قصر، ویلا و یک کلیسای کوچک است که به مسجد تبدیل شده است. و همه ی این ها، شاهد تاریخچه ی طولانی از اشغال توسط بطلمیوس، سلوکی، روم، بیزانس و امپراتوری عثمانی است.

قلعه ی آلانیا یک قلعه ی قرون وسطایی در جنوب شهر آلانیا در ترکیه است. بیشتر قسمت‌های این قلعه در قرن ۱۳ تحت حکمرانی سلجوقیان روم و بعد از تسخیر این شهر در سال ۱۲۲۰ توسط سلطان علاالدین کی قباد اول ساخته شده است که بیشتر مکان‌های معروف شهر آلانیا اطراف و یا داخل قلعه قرار دارد. قلعه بر روی باقیمانده‌های دوران بیزانس و استحکامات دوران روم ساخته شده است و پس از آنکه منطقه تحت امپراطوری عثمانی به صلح رسید قلعه کاملاً به صورت دفاعی درآمد و ویلاهای متعددی در قرن ۱۹ در داخل دیوارهای آن ساخته شد. امروزه ساختمان قلعه یک موزه ی روباز است که  دسترسی به بخش رو به دریای قلعه با تهیه ی بلیط امکان‌پذیر است اما بیشتر بخش‌های داخل دیوارها شامل زمین قلعه برای بازدید عموم آزاد است.
قلعه در ۲۵۰ متری (۸۲۰ فوتی) بالای دریا روی شبه جزیره ی سنگی پیش رفته در دریای مدیترانه قرار گرفته است که از آن، از سه طرف محافظت می‌کند. دیوار قلعه که آن را احاطه کرده است به طول ۶٫۵ کیلومتر (۴ مایل) و شامل ۱۴۰ برج و ۴۰۰ مخزن مختلف است که برای ارایه خدمات به قلعه ساخته شده است. در سال ۲۰۰۹ مقامات شهر قلعه ی آلانیا و کارخانه ی کشتی سازی را به عنوان میراث فرهنگی سازمان جهانی یونسکو ثبت کردند.
قلعه آلانیا تنها قلعه باقیمانده از دوران سلجوقیه است، که تا به امروز حفاظت شده است. این قلعه در سال ۱۲۲۵ در محل خرابه های قلعه روم ، با ۸۳ برج و ۱۴۰ کنگره ساخته شد. ۳ ردیف حصار دارد و از قلعه های درونی و بیرونی تشکیل شده است. این قلعه شامل کلیسای آیا یورگی، مسجد سلطان سلیمان قانونی، آرامگاه سلطان آکشابه، حمام سلجوقی، اماکن باستانی، آرامگاه سیتی زینب کاخ سلطان علاء الدین، آب انبارهای کوچک و بزرگ، فانوس دریایی و زندان بوده و یک گنجینه ی تاریخی به حساب می آید.

بخشی از شبه جزیره بر روی دریای مدیترانه پیشروی کرده است و این جایی است که به “man throwing ledge”  معروف است و یاد آور داستان خونین غلامانی است که برای مرگ و زندگی خود تحت فشار قرار می گرفتند. بردگان می بایست سه سنگ به داخل دریا پرتاب می کردند. اگر سنگ صدای چلپ چلوپ می داد آنها می توانستند یک روز دیگر زندگی کنند، و در غیر این صورت، آنها باید با پرتاب خود به داخل دریا به زندگی خود پایان می دادند.

نمای پانوراما، آلانیا

نمای پانوراما، آلانیا
A panoramic view, Alanya

کشتی سازی آلانیا

Alanya Shipyard (tersane)

در ادامه ی مسیر به قوس های از بین رفته اما هنوز هم شگفت انگیز و جالب کشتی سازی Tersane می رسید که در حال حاضر، به عنوان یک موزه درباره ی گذشته ی این صنعت است و دارای بخش های ساخته شده ی کشتی ها، نقشه ها و اطلاعات مربوط به توصیف چگونگی عملکرد آن ها می باشد.  بندر کشتی سازی سلجوقی آلانیا که امروزه به عنوان یکی از مراکز گردشگری این منطقه به حساب می آید در سال ۱۲۲۸ احداث گردیده که دارای ۵۶٫۵ متر طول و ۴۴ متر عمق و همچنین ۵ انبار می باشد. برای مقابله با هرگونه تهدید از سمت جنوب، این تأسیسات توسط دو بارو و برج بالای انبار ها، محافظت و نگهبانی می شد.

کشتی سازی آلانیا

Tersane shipyard, Alanya

برج قرمز

Kızıl Kule (Red Tower)

در نزدیک بندر؛ یک لندمارک هشت ضلعی، متعلق به قرن سیزدهم میلادی، به نام برج قرمز به صورت استوار و پا بر جا ایستاده است، دلیل نام گذاری برج، استفاده از آجر قرمز در ساخت آن می باشد. برج قرمز، برای محافظت و نگبهانی از شهر در برابر حملات ساخته شده است. برج دارای پنج طبقه است که در هر طبقه یک موزه آثار باستانی وجود دارد. بالا رفتن از تمام ۸۶ پله برای رسیدن به بام برج، برای تماشای مناظر پر شور و هیجان تفرجگاه های ساحلی و سواحل ضروری است.

برج قرمز، آلانیا، ترکیه

برج قرمز، آلانیا، ترکیه
برج قرمز یک برج تاریخی در شهر آلانیا ترکیه است. این ساختمان به عنوان نماد شهر آلانیا است و حتی در پرچم شهر آلانیا به کار رفته است.
ساخت ساختمان برج در اوایل دوره سلطنت سلطان سلجوقی علاالدین کی قباد اول شروع و در سال ۱۲۲۶ میلادی کامل شد. سلطان کی قباد، معمار برجسته ابو علی رها از شهر حلب سوریه را برای کامل کردن ساختمان برج به آلانیا آورد. برج قرمز هشت ضلعی آجری از کارخانه کشتی سازی که به تاریخ ۱۲۲۱ باز می گردد محافظت می‌کند.

برج قرمز، آلانیا، ترکیه

برج قرمز، آلانیا، ترکیه

برج قرمز، آلانیا، ترکیه

ساختمان برج قرمز به ارتفاع ۳۳ متر (۱۰۸ فوت) و عرض ۱۲٫۵ متر (۴۱ فوت) است. این برج به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری نظامی قرون وسطی به جا مانده است و بهترین ساختمان حفاظت شده از دوره سلجوقی در شهر آلانیا می‌باشد. مانند بسیاری از ساختمان‌های واقع در شهر، در بالای برج قرمز پرچم ترکیه به اهتزاز در آمده است. در سال ۱۹۷۹ موزه قوم نگاری آلانیا در داخل برج افتتاح شد.

دره سپادره

Sapadere Canyon Alanya

دره سپادره، آلانیا، ترکیه

دره سپادره، آلانیا، ترکیه

دره سپادره آلانیا در ۴۰ کیلومتری شهر آلانیا و ۱۷۵ کیلومتری آنتالیا قرار دارد، این دره تقریبا ۳ کیلومتر از روستای سپادره فاصله دارد . در مسیر این دره زیبا و عمیق ، رودخانه ای جاری ست که طبیعتی سرسبز را در منطقه رقم زده است. گذرگاهی چوبی در سال ۲۰۰۸ ، برای راحتی گردشگران در مسیر دره ساخته شده که عبور و مرور را راحت تر کرده است .
پس از عبور از دره و دیدن آبشارهای کوچک به قسمت اصلی تفرجگاه دره سپادره آلانیا می رسید . در این قسمت آبشاری بلند چشم شما را نوازش می کند و در زیر آبشار استخری طبیعی بوجود آمده که همه را به آبتنی مشتاق می کند البته برای رفتن به این استخر بهتر است از نردبان تعبیه شده استفاده کنید و از شیرجه زدن اجتناب کنید . در کنار آبشار رستورانی می بینید که توسط محلی ها اداره می شود و در آن فرصت مزه کردن غذاها را به سبک محلی دارید . ماهی هایی که در این رستوران سرو می شوند بسیار تازه است و از سد کوچکی که در آن نزدیکی قرار دارد، صید شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا گردشگران ترجیح می دهند ساعات خود را در این گردشگاه که از تفریحات آلانیا ست سپری کنند تا در هتل های شیک و مجلل و استخرهای لوکس ؟! از دلایل انتخاب این منطقه برای وقت گذرانی گردشگران میتوان به آب و هوای پاک این منطقه، غذاهای طبیعی و محلی، مناظر زیبا و اینکه دمای آب این منطقه در گرم ترین روزهای تابستان هم بیشتر از ۱۲ درجه سانتیگراد نمی شود، اشاره کرد .

قلعه احمدک

Ehmedek

قلعه احمدک، آلانیا، ترکیه

قلعه احمدک، آلانیا، ترکیه

قلعه احمدک، آلانیا، ترکیه

قلعه احمدک، آلانیا، ترکیه

قلعه احمدک بالاترین سازه در قلعه آلانیا می‌باشد. این مکانی اثری به جا مانده از معماری یونانی است. بعد از اینکه علاالدین کی قباد به آلانیا حمله کرد، سلجوقیان این ساختار معماری را خراب نکردند، اما آنچه را که لازم بود در بالای آن ساختند، و آن مکانی بود که فرمانده ی قلعه در ان زندگی می‌کرد. این مکان یک سال بعد از برج قرمز ساخته شده است. برج احمدک شامل تانکرهای زیاد و حمام‌های ترکی و کوره‌های زیادی است. تمام شهر آلانیا را می‌توان از این برج تماشا کرد. زمانی که بزرگان سلجوقی به آلانیا می‌آمدند در این برج از آنها پذیرایی می‌شد. از این بنای تاریخی در طول دوران به خوبی محافظت شده است و امیر قهرمان ساوجی‌زاده آن را در سال ۱۴۲۳ بازسازی نمود.
پس از گشت و گذار در فضای زیبا و تاریخی قلعه می توانید صبحانه یا نهار خود را در رستوران هایی که در مسیر و اطراف قلعه وجود دارد، میل کنید بی شک منظره بی نظیر این رستوران ها به دریا و شهر آلانیا طمع بی نظیر غذا ها را دو چندان خواهد کرد.

دروازه منحنی

Egri Gate

دروازه منحنی،آلانیا، ترکیه

بر طبق سرلوحه‌ها ی کشف شده دروازه ی منحنی در سال ۱۲۲۷ ساخته شد. این دروازه تفاوت زیادی با دروازه‌های دیگر دارد. چشم انداز این محل بسیار تماشایی است. شما می‌توانید مرکز شهر و دریای آبی سیر آلانیا را از ارتفاع ۱۵۰-۱۶۰ متری ببینید. کوه‌های توروس نیز از این مکان بسیار شگفت انگیز است. در یکی از برج‌ها پرچم کشور ترکیه قرار دارد. این دروازه برای مردم آلانیا خاص است. در ماه رمضان و زمانی که الکتریسیته وجود نداشت از این دروازه زمان افطار را با شلیک توپ اعلام می‌کردند و مردم برای تماشای آن به آین مکان می‌آمدند. صدای شلیک توپ از کوه‌های توروس منعکس می‌شد و تمام روستاهای اطراف صدای آن را می‌شنیدند. اگرچه امروزه به دلیل وجود الکتریسیته و ساعت به این کار نیاز نیست اما این سنت محفوظ مانده است و توپ حتی در این زمان نیز شلیک می‌شود. سه دروازه ی دیگر وجود دارد که به صورت محرمانه است و برای مقاصد نظامی مورد استفاده بوده است. مهم ترین آنها نزدیک فانوس دریایی آلانیا است که هم اکنون مورد استفاده نیست.

خانه و موزه آتاتورک

Alanya Ataturk House Museum

خانه و موزه آتاتورک، آلانیا، ترکیه

خانه و موزه آتاتورک، آلانیا، ترکیه

خانه و موزه آتاتورک، آلانیا، ترکیه

مجسمه آتاتورک، آلانیا، ترکیه

خانه و موزه آتاتورک آنتالیا جزو جاذبه‌های توریستی آنتالیا است که در منطقه آلانیا و در نزدیک آنتالیا قرار گرفته است. آتاتورک، پایه گذار جمهوری ترکیه فعلی است و خانه و موزه آتاتورک آنتالیا در بین خود مردم ترکیه، دارای ارزش و اهمیت بسیاری است. در خانه و موزه آتاتورک آنتالیا، تمام وسایلی که آتاتورک در گذشته استفاده کرده است در خانه و موزه آتاتورک آنتالیا گردآوری شده است. ساختمان خانه و موزه آتاتورک آنتالیا در سه طبقه ساخته شده است و بسیار بزرگ نیست. طراحی و معماری این خانه، مشابه خانه‌های سنتی آلانیا است و از این نظر یک اثر معماری قابل توجه به حساب می‌آید. رنگ خانه و موزه آتاتورک آنتالیا قرمز رنگ است و پرچم ترکیه بر بالای سردر آن قرار گرفته است.
تاریخ ساخت خانه و موزه آتاتورک آنتالیا مشخص نیست. در سال ۱۹۳۵ آتاتورک برای استراحت به آلانیا آمده است و مدت زمانی در این خانه به استراحت پرداخته است. اما پس از بازسازی در سال ۱۹۸۷، به عنوان خانه و موزه آتاتورک آنتالیا به میراث فرهنگی ترکیه معرفی شده است. این بنا یک خانه سنتی در آلانیا است که شامل سه طبقه چوبی و سنگ تراشی است که روی سطحی متقارن ساخته شده است که در آن تمام اتاق ها به یک منطقه نشیمن مرکزی باز می شود. در طبقه اول خانه و موزه آتاتورک آنتالیا می‌توانید تصویرها و تعدادی از وسایل شخصی آتاتورک را مشاهده کنید که این رهبر فقید در مدت حیات خود استفاده می‌کرده است. طبقه دوم خانه و موزه آتاتورک آنتالیا نیز با مبلمان و اشیای سنتی طراحی شده است. اشیایی که مربوط به شخص آتاتورک بوده است و بعضی از آنها به او هدیه داده شده است.

شهر باستانی آیتاپ

Aytap (Iotape)

شهر باستانی آیتاپ، آلانیا، ترکیه

شهر باستانی آیتاپ، آلانیا، ترکیه

شهر بندری آیتاپ به تاریخ ۴۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد که توسط آنتیوخوس چهارم تاسیس شد و به افتخار خواهر کوچک همسرش به نام آیتاپ نام گذاری شد. امروزه جاده ی اصلی بین آلانیا و قاضی پاشا، از بین خرابه‌های این شهر می‌گذرد.
از بالای قلعه ی آیتاپ تصویری فوق‌العاده از منطقه و بقایای شهر مانند خانه ها‚ کلیساها‚ حمام‌های بخار دیده می‌شود. از دیگر قسمت‌های دیدنی این شهر بندرطبیعی با آب بسیار شفاف آن است که حدود ۱۰۰ متر عمق و ۵۰ متر عرض دارد. این شهر برای شنا کردن در غارهای طبیعی و شنا و استفاده از سواحل و بازدید از خرابه‌های باستانی مشهور است. هیچ سند باستانی مبنی بر سکونت مردم در این شهر قبل از قرن اول وجود ندارد. آنتیوخوس این قسمت را برای ساخت شهر انتخاب نمود زیرا در این قسمت دو خلیج نزدیک به یکدیگر وجود دارد و شکل یک بندر طبیعی را با فلاتی بالاتر از دریا برای حفاظت شهر از هر حمله تهاجمی از سمت دریا دارد. شبه جزیره بین دو خلیج در یک تپه ی بلند قرار گرفته است. در شبه جزیره خرابه‌های یک دژ وجود دارد. دیوارهای عظیم اطراف دژ برای حفاظت از بنای آن ساخته شد. در شرق دژ یک کلیسا به شکل مستطیل با ۳ تالار وجود دارد. در این شهر ضرابخانه‌هایی برای ضرب سکه به افتخار ژولیوس پسر آنتیوخوس وجود داشت که بعد از مرگ آیتاپ سکه‌ها به افتخار او ضرب می‌شد. آیتاپ در زمان امپراطوری روم به شهر مرکزی ضرب سکه تبدیل شد. در این شهر خرابه‌های فاضلاب‌های رومی وجود دارد که به خوبی حفاظت شده است. علاوه بر این حمام‌های رومی در خیابان آن و نیز مجسمه‌هایی که روی آنها کتیبه‌هایی با نوشته‌هایی درباره ورزشکاران و مردم محلی مزین شده است به چشم می‌خورد. در شمال شهر یک گورستان شامل مقبره‌های یادبود با آرامگاه‌های کوچک وجود دارد که با گنبدهایی پوشش داده شده است. در شمال آیتاپ نیز گورستانی قدیمی با آرامگاه‌هایی کوچک قابل مشاهده است.

ساحل کلئوپاترا، آلانیا

Cleopatra Beach, Alanya

ساحل کلئوپاترا، آلانیا، ترکیه

ساحل کلئوپاترا در غرب شبه جزیره تاریخی و در روبروی غار داملاتاش قرار دارد. ساحل کلئوپاترا شبیه به یک استخر کوچک است که دارای دریا و ساحل شنی است. خلیج کوچک این ساحل که به سمت شبه جزیره گسترش یافته کلئوپاترا نام دارد. بر طبق اساطیر کلئوپاترا پرنسس مصری زمانی که با کشتی خود در دریا سفر می کرد در آلانیا توقف نمود و در این خلیج شنا کرد. ویژگی خاص ساحل کلئوپاترا شفافی وزلالی بسیار آب آن است. مردمی که علاقه به یک شنای طولانی دارند می توانند در امتداد ساحل تا غار Fosforlu که زیر شبه جزیره قرار دارد شنا کنند. ساحل کلئوپاترا از نظر زیست محیطی و کیفیت آبی و امنیت و خدمات آن دارای نشان پرچم آبی (Blue Flag) می باشد.

ساحل کی قباد، آلانیا

Keykubat Beach, Alanya

ساحل کی قباد، آلانیا، ترکیه

ساحل کی قباد، آلانیا، ترکیه

ساحل کی قباد، آلانیا، ترکیه

ساحل کی قباد که ساحل شرقی، نیز نامیده می شود در مرکز آلانیا در سمت شرق از شبه جزیره واقع شده است. این ساحل شنی زیبا با مسیرهای پیاده روی، مراکز تناسب اندام در فضای باز، پارک کودک و امکانات ورزشی آراسته شده است. ساحل کی قباد که در شرق شبه جزیره قرار دارد، سه کیلومتری ساختمان شهرداری شروع می شود. دریا و ساحل آن شنی است. در برخی قسمت ها صخره نیز دیده می شود. به دلیل وجود پارک ها و فضای سبز در طول ساحل؛ آن را ساحل Begonvil نیز نامیده اند. ساحل کی قباد، مانند ساحل کلئوپاترا یک ساحل عمومی است. این ساحل نیز دارای نشان پرچم آبی (Blue Flag) می باشد.

نظرتون راجع به آلانیا چیه؟؟

مقاله رو پسندیدید؟؟

امیدوارماین مقاله مورد توجه تون قرار گرفته باشه.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

آلانیا تفرجگاه ساحلی ترکیه
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *