مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی

اگر شما قصد رفتن به جنوب شرق آسیا در طول فصول بارانی را دارید، ما در این مقاله یک راهنمای کشور به کشور در مورد آنچه در دوره ی موسمی در انتظار شما است تهیه کرده ایم، پس در تورلند همراه ما باشید.

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

اگر شما سفر به جنوب شرق آسیا را در طول فصول بارانی دارید،حتمن یک چتر را همراه خود ببرید، اما بارانی خود را در خانه بگذارید. مگر در مواقعی که شما قصد رفتن به سونا، آن هم هنگام رگبار باران را دارید. در واقع برخی از مردم می گویند که این باران ها تنها بخشی از بارش های شدید باران های استوایی هستند و حداقل اینکه آب باران گرم است.
صدای صاعقه ی رعد و برق به اندازه ی کافی بلند است که شما را از خواب بیدار کند تا پنجره ی اتاق را به روی این سر و صدا ها ببندید
می توان گفت، رگبار باران گرمسیری پدیده ی زیبایی برای نظاره کردن است.
آمار های اولیه نشان می دهد که یک اینچ بارش باران در یک ساعت، حتی شروع توصیف تجربه ی گرفتار شدن در یک سیل ناگهانی نیست.
کسی را تصور کنید که چندین سطل آب بر سر شما می ریزد؛ تصور کنید تا مچ پا در آب هستید و محدوده ی دید شما در روبرو به سختی بیشتر از طول بازویتان است.
تصور کنید قبل از اینه وارد خانه شوید، جواراب خود را بچلانید و از هر جوراب فنجان آب در بیاید و یا اینکه اسکناس های مرطوب را از کیف پول خود را در آورید و با سشوار خشک کنید.

البته تورلند، به عنوان راهنمای سفر به شما توصیه می کند در طول فصول بارانی برای بازدید به این کشور ها اقدام نکنید، اما بنا به دلایل مختلف، این کار همیشه ممکن نیست. شما ممکن است دلایل قانع کننده ای مانند کسب و کار و تجارت داشته باشد یا اینکه ممکن است فصل بارانی یک ماه زودتر از معمول آغاز شده باشد و یا حتی ممکن است فقط یک فراموشی ساده باشد و شما فراموش کنید که فصل بارانی است.

دلایل باران های موسمی

پیدایش فصول بارانی، بادهای موسمی و فصلی است، که خود به دلیل اختلاف درجه حرارت بین جرم زمین و اقیانوس ایجاد می شوند. “مانسون” در واقع به معنی باد است، اما بادی که همراه با خود، باران، و البته مقدار زیادی از آن را به ارمغان می آورد. بادهای موسمی با تغییر وضعیت و موقعیت خورشید نسبت به خط استوا ایجاد می شوند. شدت باد های موسمی بستگی به نزدیکی آن کشور به خط استوا و دریای باز، و همچنین وجود و یا عدم وجود رشته کوه در آن کشور دارد. علاوه بر باران، توفان یکی از ویژگی های مشترک باد های موسمی است که به صورت نمایش هایی دیدنی و جذاب از رعد و برق و جاری شدن سیل های گسترده می باشد.

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی

در اینجا یک راهنمای کشور به کشور برای شما تهیه کرده ایم تا در مورد آنچه در طول فصول بارانی در انتظار شما است مطلع باشید.

تایلند

Thailand

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، تایلند

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، تایلند

فصل بارانی در بانکوک از ماه ژوئن تا ماه اکتبر، در چیانگ مای از می تا اکتبر، در جزیره سامویی از اکتبر تا دسامبر، و در جزیره پوکت از ماه می تا اکتبر از راه می رسد.

باران های شدید، سریع و ویرانگر، همراه با رعد و برق های پر سر و صدا.

بعضی از قسمت های بانکوک در عرض بیست دقیقه ممکن است سیل شود، سیلی که تخلیه ی آن دو تا سه ساعت طول خواهد کشید. منتقدان سیستم زهکشی نامناسب بانکوک را سرزنش می کنند، اما واقعا چگونه می توان یک سیستم زهکشی به اندازه کافی کارآمد و مفید را برای مقابله با چنین سیلی طراحی کرد؟
همه سیل را نمی شود به سرعت پراکنده کرد و از بین برد.
در سال ۲۰۱۱، زمانی که بارش باران در تایلند ۵۰ درصد بیشتر از حد معمول بود،
در اواسط سال در شمال سیل جاری شد و آب از رودخانه ی متلاطم شروع به تغییر جهت به سمت جنوب کرد، و چند هفته بعد به بانکوک رسید. میزان آب رودخانه چائو فرایا به سطح بی سابقه ای افزایش یافت، موانع سیل یا همان سد ها از بین رفتند، و سیلاب به کاریز رسید و در سطح خیابان های پایتخت سرازیر شد. در عرض چند روز بخش های زیادی از شرق بانکوک در زیر ۸۰ سانتی متر آب بودند. هزاران نفر از ساکنان را به مراکز خالی از سکنه فرستادند و فرودگاه دان موانگ به مدت شش ماه بسته شد.

کامبوج

Cambodia

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، کامبوج

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، کامبوج

 

در کامبوج فصل بارانی از ماه ژوئن تا نوامبر است، که با بارش باران به ویژه در ماه های سپتامبر و اکتبر همراه است. پایتخت پادشاهی کامبوج، پنوم پن است.
در پنوم پن، صبح بی ابر و روشن و به طور خسته کننده ای گرم است. در بعد از ظهر ابرهای باران با هم جمع می شوند، و در حوالی غروب خورشید قطرات باران چربی برای اولین بار با صدای تلپ و تولوپ بر روی سقف و سایبان می خورد.

خدمتکاران کافه های روباز که تعدادی از میز و صندلی هایشان در خیابان است باید زود بجنبند تا پارچه های رو میزی را از روی میز ها جمع کنند، و با مهارت خاصی به سرعت میز ها را دستمال بکشند و خشک کنند. سپس باران شروع به باریدن می کند و در عرض چند ثانیه، خیابان ها تبدیل رودخانه های جاری و خروشان می شوند.
مثل این که با کمک سحر و جادو، جریان بی پایانی از موتور سیکلت ها متوقف شوند، و به زیر سایبان مغازه ها، ایستگاه های سر پوشیده ی اتوبوس ها و درختان پناه می برند.
صاعقه تصاویر میخ کوب کننده ای از شهر مرطوب بر روی شبکیه چشم شما می سازد.

و صبح یک بار دیگر، آسمان بی ابر می شود، و خورشید سوزاننده و بی رحم می شود، مثل همیشه.

ویتنام

Vietnam

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، ویتنام

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، ویتنام

فصل بارانی ویتنام در شهر هوشی مین از ماه می تا ماه نوامبر، و در هانوی از ماه مه تا سپتامبر است.

مردم ویتنام پیدا برده اند که فصل بارانی ویتنام اصلا به شدت سایر کشورهای آسیای شرقی نیست. درست است که شدت باران ها مانند این است که سطل آب بر سرتان خالی می کنند، اما باران های شدید به ندرت بیش از یک ساعت طول می کشند، و اغلب نیز در شب رخ می دهند. می توان گفت که در ویتنام جاری شدن سیل نسبتا نادر است.

سنگاپور

Singapore

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، سنگاپور

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، سنگاپور

در یک کلام می توان گفت، آب و هوا در سنگاپور غیر قابل پیش بینی است. فصل بارانی کوتاه است، و از ماه نوامبر تا ماه دسامبر است، اما بیشتر از بقیه ی سال است و در حدود ۱۵۰ میلی متر بارش باران در ماه وجود دارد. در روزهای بارانی رطوبت می تواند به ۱۰۰٪ نیز برسد.

اندونزی

Indonesia

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، اندونزی

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، اندونزی

در کشور اندونزی فصل بارانی از ماه اکتبر تا ماه مارس است. آب و هوای اندونزی از منطقه ای به منطقه ی دیگر و از سال به سال تغییر می کند؛ برخی فصول خشک دقیقا همین طور هستند، و از فرا رسیدن یک فصل بارانی با امداد و شادی خبر می دهند، و در سال های دیگر چیزی شبیه دوش های گرمسیری در تمام طول سال و در هر بعد از ظهر به طور منظم رخ می دهد. بارش ها در جاکارتا بسیار متمرکز و در یک نقطه جمع شده است به طوری که، شما می توانید در یک طرف خیابان در آفتاب درخشان بایستید، در حالی که در سمت دیگر خیابان باران بسیار شدیدی می بارد.

مالزی

Malaysia

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، مالزی

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی، مالزی

آب و هوا در مالزی نه یکی، بلکه دو فصل موسمی دارد. موسمی جنوب غرب که بین ماه های مه و سپتامبر رخ می دهد، و موسمی شمال شرق که بین ماه های نوامبر و مارس اتفاق می افتد. بنابراین بخش های مختلف کشور دارای فصول مرطوب و خشک، در زمان های مختلف سال هستند. در سواحل غرب مرطوب ترین ماه ها از ماه مه تا اکتبر است، در حالی که در سواحل شرق مرطوب ترین ماه ها از ماه سپتامبر تا دسامبر است. کوالالامپور دو فصل بارانی مجزا دارد: فصل بارانی اول از ماه مارس تا آوریل و فصل بارانی دوم از ماه سپتامبر تا نوامبر.

لازم به ذکر است که فصول ذکر شده در بالا به طور عینی و دقیق تنظیم نشده اند چرا که در این دوره از گرم شدن کره زمین، تغییرات آب و هوایی، و بازدید های منظم از ال نینو، پیش بینی الگوهای آب و هوایی را به طور فزاینده ای دشوار و سخت کرده است.

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی

با توجه به این سوال که آیا شما باید در طول فصول بارانی به این کشورها سفر کنید یا نه، باید به صراحت پاسخ داد: لزوما چنین نیست. اگر هدف شما این است که وقت خود در تمام طول روز فقط در کنار ساحل بگدرانید، خب باید گفت که در این فصول به آن جا سفر نکنید. اما اگر شما برای تجارت و کسب و کار قصد سفر دارید، جواب ما بله، است. بارش باران وجود دارد اما یک چیز موقت است و رفاه و راحتی شما تنها برای زمان کوتاهی مختل می شود. اگر شما در یک سفر ماجراجویانه و اکتشافی هستید، جواب ما باز هم بله است، چرا که نه. زیرا این فصل ها هستند که بخشی از کشورها را می سازند.
و در آخر، به قول شعر الا فیتزجرالد: در هر زندگی ای باید بارانی ببارد.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

راهنمای سفر به جنوب شرق آسیا در فصول بارانی
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *