مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری خلیفه نشین دبی

امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با برترین جاذبه های گردشگری دبی که در سفر به آن جا می بایست بازدید کنید، بیشتر آشنا کنیم. در تورلند همراه ما باشید.

در سال های اخیر، با انجام یک سری پروژه های ساختمانی بلند پروازانه که نیازمند تلاش و کوشش فراوان و همچنین خلاقیت می باشد، دبی توانسته است رتبه ی جهانی خود را در تمامی زمینه ها ترفیع بخشد و مردم بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود بکشاند. در این جا به تعدادی از این جاذبه ها اشاره خواهد شد.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

برج خلیفه

Burj Khalifa

برج خلیفه، دبی

برج خلیفه یا برج دبی، آسمان‌خراشی در شهر دبی، کشور امارات متحده عربی است که با داشتن ۸۲۹٫۸ متر ارتفاع، با غرور و افتخار در جایگاه بلندترین ساختمان جهان ایستاده است.

برج خلیفه، دبی

برج خلیفه دارای ۱۶۳ طبقه قابل استفاده، بیش از ۱۰۰۰ واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است.

هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه ی برج خلیفه قرار دارد.

 هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

هتل آرمانی یکی از لوکس ترین هتل های دنیا است که در یازده طبقه از طبقات برج الخلیفه واقع شده است.

وردودی هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

سایت وردودی هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

هتل آرمانی دارای ۷ رستوران پیشرفته و مشهور است که در بین آنها، رستوران ژاپنی هاشی معروف ترین و با کیفی ترین سوشی ها را برای میهمانان خود سرو می کند.

 رستوران ژاپنی هاشی، هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

 رستوران ژاپنی هاشی، هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

طراحی داخلی هتل، نمایانگر طراحی جرجیو آرمانی است که می توان به خطوط منحنی ادغام شده با کفپوش هایی مانند تاتامی های ژاپنی و پارچه های لوکس اشاره کرد.

لابی هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

لابی هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

در این هتل اسپا های فوق العاده لوکسی برای استراحت کردن و درمان بیماری ها وجود دارد. همچنین هتل دارای استخر روباز در چهار فصل نیز می باشد.

اسپا در هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

اسپا در هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

استخر روباز، هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

استخر روباز، هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی

اتاق های این هتل دارای پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا مانند تنظیم نور اتاق به صورت الکترونیکی، WiFi رایگان در تمامی نقاط، درگاه iPod تلویزیون هوشمند به همراه DVD player، می باشد. پنجره های دوجداره و تمام قد همراه با قابلیت تنظیم میزان نور ورودی و … تنها بخشی از امکانات رفاهی هتل می باشند.

اتاق هتل آرمانی، برج خلیفه، دبی
یکی دیگر از مزایای این هتل دسترسی سریع و ۵ دقیقه ای به مرکز خرید دبی مال است و فاصله آن تا فرودگاه دبی است، که تنها ۲۰ دقیقه زمان می برد.

تماشای آب نما از داخل تراس اتاق هتل آرمانی، برج خلیفه

تماشای آب نمای دبی از داخل تراس اتاق هتل آرمانی، برج خلیفه

حتما از سکوی بازدید observation deck در طبقه ۱۲۴ ام برج بازدید کنید، و از دیدن مناظر و چشم انداز ها شوکه و سورپرایز شوید.

چشم انداز دبی از روی سکوی بازدید برج خلیفه

چشم انداز دبی از روی سکوی بازدید برج خلیفه

چشم انداز دبی از روی سکوی بازدید برج خلیفه

نمایی از فواره ی دبی از بالای برج خلیفه

نمایی از فواره ی دبی از بالای برج خلیفه

طراحی برج خلیفه  اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت و با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.

برج خلیفه در مقایسه با سایر سازه‌های بلند قاره آسیا

برج خلیفه در مقایسه با سایر سازه‌های بلند قاره آسیا

برج خلیفه در مقایسه با برخی از ساختمانهای بلند معروف در جهان

برج خلیفه در مقایسه با برخی از ساختمانهای بلند معروف در جهان

 

آب نمای دبی

Dubai Fountains

آب نمای دبی

آب نمای دبی

آب نمای دبی توسط شرکت آمریکایی وت دیزاین، طراحی شده است. پیش از این، این شرکت آب نمای هتل معروف پلاژیو در لاس وگاس را نیز طراحی کرده بود.

آب نمای دبی در دریاچه ی بشر ساخت دبی در نزدیکی دبی مال
آب نمای دبی، یک آب‌نما است که با موسیقی می‌رقصد و در دریاچه ی بشر ساخت برج خلیفه در کنار دبی مال واقع شده است. این آب‌نما دارای بیش از ۶،۶۰۰ چراغ در ۲۵ رنگ متفاوت است. طول آب نما ۲۷۵ متر است و آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متر در آسمان پرتاب می‌کند.

آب نمای دبی

آب نمای دبی

آب نمای دبی

آب‌نمای دبی طوری برنامه‌ریزی شده‌است تا با موسیقی‌های بی‌کلام، پاپ و موسیقی عربی برقصد. این آب‌نما از تمام دریاچه و حتی از برخی ساختمان‌های اطراف آن نیز قابل رویت است.

یکی از ۲۵ آهنگ مورد استفاده شده در آب نما، آهنگ “امواج” یا ” wave” اثر بیژن مرتضوی است. به گفته ی سازندگان این آب نما، آب‌نمای دبی تماشایی‌ترین نمایش فواره‌ای جهان است.

اجراها در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه در ساعت‌های ۱ و ۱:۳۰ بعد از ظهر و همچنین از ۶ تا ۱۱ بعدازظهر به صورت ۳۰ دقیقه یک‌بار و درجمعه و شنبه نیز در ساعت‌های ۱:۳۰ و ۲ بعدازظهر و همچنین از ساعت‌های ۶ تا ۱۱ بعدازظهر برگزار می‌شود. کافی است بر روی یک صندلی در یک کافه در نزدیکی آب نما بنشینید، و از تماشای آن لذت ببرید.

آب نمای دبی

برج العرب

Burj al Arab

برج العرب، دبی

دبی موطن بلندترین هتل جهان، یعنی برج العرب می باشد. ساختمان برج العرب ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی و در ۲۸۰ متری از خشکی بنا شده‌است. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ متر مربع و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند.

برج العرب، دبی

برج العرب، دبی
هتل برج العرب را تنها هتل ۷ ستاره جهان می‌نامند اما همیشه تعداد ستاره‌های آن مورد بحث بوده است.

فضای داخلی هتل برج العرب، دبی
هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره ی سوئیت سلطنتی آن ۲۴۰۰۰ دلار است که به گزارش سی ان ان در سال ۲۰۱۲ ، رتبه ی دوازدهم را در لیست ۱۵ تا از گران ترین سوئیت های لوکس جهان داشته است.

سوئیت سلطنتی، هتل برج العرب، دبی

سوئیت سلطنتی، هتل برج العرب، دبی

برج العرب از برج ایفل نیز بلند تر است و تنها ۶۰ متر از ساختمان امپایر استیتز در آمریکا کوتاه‌تر می باشد. تمام پرده‌ها، چراغها و سیستم تهویه هوا با یک دکمه به کار می‌افتند. تمام کانالها به دوربین مدار بسته متصل هستند و مهمان می‌تواند ببیند که چه کسی پشت در است.

نمای پشت برج العرب، دبی

برج العرب برای مدتی نماد دبی بود، اما پس از مدتی دبی نماد خود را تغییر داد. بسیاری معتقد هستند که این تغییر به دلیل شکل برج العرب است. زیرا هنگامی که برج العرب را از پشت نگاه می کنید، آن را شبیه به یک صلیب می‌بینید.

اگر شما توانایی مالی برای یک شب اقامت در یک سوئیت لوکس از برج العرب و پرداخت ۱۵۰۰۰ دلار را ندارید، حداقل سعی کنید به یک رستوران در زیر آب بروید و غذا خوردن در میان جانوران دریایی را تجربه کنید! پیشنهاد ما به شما رستوران المحاره است.  این رستوران در میان ۱۰ رستوران برتر دنیا قرار دارد.

رستوران المحاره، هتل برج العرب، دبی

رستوران المحاره، هتل برج العرب، دبی

رستوران المحاره، هتل برج العرب، دبی

المحاره در عربی به معنی صدف است. نقطه ی عطف هتل برج العرب، رستوران المحاره است که از کف رستوران تا سقف آن در قالب آکواریومی است که می تواند به عنوان رستوران یکی از جالب ترین تجربیات زندگی شما را بسازد. همین طور که نشسته و غذای خود را میل می کنید در نزدیک ترین فاصله با شما و البته با مرز دیوارهای شیشه ای آکواریم انواع موجودات رنگارنگ و زیبای دریایی را می بینید که در آب شنا می کنند.

رستوران المنتهی، هتل برج العرب، دبی

رستوران المنتهی، هتل برج العرب، دبی

یکی دیگر از رستوران های جالب برج العرب، المنتهی نام دارد که در یک ارتفاع ۲۰۰ متری واقع شده و منظره ی زیبایی از دبی را در برابر چشمان شما به نمایش می گذارد. این رستوران توسط یک پایه از هر دو طرف دکل محافظت می‌شود و توسط یک آسانسور شیشه‌ای دسترسی به آن ممکن می‌باشد.

جزایر پالم (نخل)

Palm Islands

جزایر پالم (نخل)، دبی

جزایر نخلی سه مجمع‌الجزایر ساخت بشر در شهر دبی و در سواحل خلیج فارس می باشند. این سه جزیره که به شکل درخت نخل هستند، نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی نام دارند.

جزایر پالم (نخل)، دبی

کاربرد این جزایر مسکونی، سرگرمی و تجاری است. با تکمیل این پروژه، ۵۲۰ کیلومتر به خط ساحلی دبی اضافه خواهد شد و بیش از ۱۰۰ هتل لوکس، ۱۰۰۰۰ ویلای لوکس ساحلی، ۵۰۰۰ آپارتمان و همچنین ده‌ها پارک آبی، مارینا، رستوران، مرکز خرید، امکانات تفریحی و ورزشی، اسپا، سینما و مراکز ویژه ی غواصی به وجود خواهد آمد.

در حال حاضر در نخل جمیرا تعدادی ویلا و خانه های لوکس و یک پارک آبی وجود دارد و نخل بزرگتر به نام جبل علی، هنوز در حال ساخت و ساز است.

خانه های ویلایی در نخل جمیرا، دبی

خانه های ویلایی در نخل جمیرا، دبی

مجمع الجزایر جهان در دبی

The World Dubai

مجمع الجزایر جهان در دبی

در ۲٫۵ کیلومتری از سواحل دبی، مجمع الجزایر مصنوعی جهان واقع شده است که علت نام گذاری آن به شمایل آن بر می گردد. ایده ی این مجمع الجزایر مصنوعی زاییده ی فکر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حکمران دبی است که به شکل نقشه ی جهان ساخته شده است. مالکیت این ۳۰۰ جزیره ی کوچک برای سرمایه گذاران انحصاری است.

مجمع الجزایر جهان در دبی
اندازه ی هر جزیره از ۲۳۰۰۰ متر مربع تا ۸۴۰۰۰ متر مربع متفاوت است و ارتفاع آن ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر از سطح دریا می باشد. مجمع الجزایر جهان دارای ۹ کیلومتر طول و ۶ کیلومتر عرض است و توسط یک موج شکن بیضی شکل احاطه شده‌است. مسافت بین جزایر توسط قایق یا هلیکوپتر طی می‌شود.

مجمع الجزایر جهان در دبی
قیمت جزایر از ۱۵ میلیون دلار تا ۴۵ میلیون دلار می باشد.این جزیره در ۴ کیلومتری ساحل منطقه ی جمیرا و در نزدیکی نخل جمیرا واقع شده است.

ویلایی در یکی از جزایر مجمع الجزایر جهان در دبی

شما یک تالاب شبیه به این را احتمالا هرگز در آلمان نمی بینید، اما در دبی، در مجمع الجزایر جهان یک چیز کاملا عادی است.

ساحل جمیرا

Jumeirah Beach

ساحل جمیرا، دبی

دبی آفتاب شدید و سوزانی دارد و این بدین معناست که شما حتما به یک ساحل نیاز خواهید داشت. ساحل جمیرا بهترین نوار ساحلی شنی در شهر دبی را دارد، و وجود هتل های بسیار در آنجا، آن را به یک خانه ی فوق العاده برای گردشگران تبدیل کرده است.

هتل مارینا، ساحل جمیرا، دبی

ساحل جمیرا، دبی
ساحل جمیرا دبی با داشتن پارک ساحلی زیبا به مساحت ۵ هکتار و یک ساحل شنی شگفت انگیز، یکی از پارک های ساحلی متفاوت در تمام منطقه می باشد. ساحل جمیرا در تمام ساعات روز باز است و برای استفاده ی عموم آزاد و همچنین نیاز به پرداخت ورودی ندارد.

خور دبی

Dubai Creek

خور دبی

خور یک پیش آمدگی رودخانه شکل از خلیج فارس به داخل خاک دبی است. خور دبی، شهر را به دو بخش تقسیم می کند (دیره در شمال، بر دبی در جنوب).

خور دبی

انتهای این پیش آمدگی در منطقه‌ای به نام «ابوکِدرَه» در سر راه العویر و به شکل یک قلاب واقع شده و آن را راس الخور می‌نامند. در این قسمت خور کمی عریض تر است و دو قسمت جزیره مانند در آن قرار دارد که گاهی محل استراحت پرندگان مهاجر و مرغان دریایی است.

dhow wharfage, dubai

dhow wharfage, dubai

سری به اسکله ی لنچ ها ” Dhow Wharfage “  بزنید، جایی که لنچ های ماهیگیری، بیش از یک قرن است که لنگر انداخته اند.

موزه دبی

Dubai Museum

موزه دبی در قلعه ی فهیدی

موزه دبی یکی از دیدنی‌های مهم این شهر است. موزه دبی در داخل قلعه ی فهیدی مربوط به قرن ۱۸ ام میلادی قرار دارد. در موزه ی دبی، مدل‌های زنده، نماهای زندگی روزمره ی مردم قدیم امارات را به تصویر می‌کشند. یک بازار شلوغ، یک مدرسه اسلامی، زندگی بیابان نشینی در شب و زندگی ماهیگیران از جمله نماهای زندگی نمایش داده شده در این موزه هستند. در این موزه در مورد توسعه و گسترش امارات پس از شکوفایی نفتی و آلات موسیقی سنتی اماراتی اطلاعات به دست خواهید آورد.

موزه دبی در قلعه ی فهیدی

موزه دبی در قلعه ی فهیدی

مرکز خرید دبی (دبی مال)

Dubai Mall

مرکز خرید دبی (دبی مال)

مرکز خرید دبی (دبی مال)

مرکز خرید دبی (دبی مال)، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است که در شهر دبی ساخته شده‌است. این مرکز خرید بخشی از پروژه ی ۲۰ میلیارد دلاری برج خلیفه، بلندترین سازه ی جهان است که بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه دارد. این مرکز خرید در ماه نوامبر سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. دسترسی به دبی مال از خیابان دو طبقه ی دوحه امکان‌پذیر است.

مرکز خرید دبی (دبی مال)
این مرکز خرید در شهر دبی به خاطر شیک و لوکس بودن آن بسیار معروف و شناخته شده است، باور کنید که لازم است بازدید از دبی مال را در لیست اماکنی که در دبی حتما باید ببینید، قرار دهید!

مرکز خرید دبی (دبی مال)

مرکز خرید دبی (دبی مال)

مرکز خرید دبی (دبی مال)

طلا فروشی در مرکز خرید دبی (دبی مال)

در داخل مرکز خرید، شما ورودی برج خلیفه، زمین اسکی روی یخ، شهر بازی، یک آکواریم و باغ‌وحش زیر آب، و همچنین چندین سینما و سالن غذا خوری را خواهید دید.

دبی مارینا

Dubai Marina

دبی مارینا

دبی مارینا

تفرجگاه ساحلی دبی (دبی مارینا) به وسعت سه کیلومتر در امتداد خلیج فارس احداث شده است، که در پایان پروژه، بزرگترین تفرجگاه ساحلی در جهان خواهد بود که به دست انسان ساخته شده است، و امکان سکونت ۱۲۰،۰۰۰ نفر در برج‌ ها و آپارتمان‌ های آن وجود دارد. این منطقه دارای یک مرکز خرید بزرگ با نام دبی مارینا مال می باشد.

دبی مارینا

برنامه ریزی برای سفر به دبی

ممکن است این موضوع برایتان سوال باشد که برای گشت و گذار در دبی چند روز زمان لازم دارید؟
برای کسانی که معمار نیستن، مدت زمان سه تا چهار روز می توانند زمان بسیار مناسبی برای بازدید از تمام اماکنی باشد که توصیه می شود حتما بازدید کنید. اما نکته ی مهم این است که باید بسیار مراقب زمانی که شما برای سفر انتخاب می کنید باشید. آب و هوا بین ماه های مه و سپتامبر بسیار گرم می شود و تحمل آن برای شما اصلا راحت نخواهد بود، اگر که شما به گرمای بیابان عادت نداشته باشید.

بهتر است برای اقامت در دبی، کجا بروید؟

شما می توانید اتاق خود را از بین های هتل های با شکوه و مجلل شهر دبی انتخاب کنید. برای مسافرینی که نگران بودجه ی خود هستند و نمی خواهند به خاطر عدم تمکن مالی فرصت بودن در یک مکان رویایی و لوکس را از دست بدهند توصیه می کنم که حداقل برای یک شب شام خوردن در برج العرب برای خود میز رزرو کنند و یا برای تماشای برج خلیفه در یک عصر به مرکز شهر بروند و یک کوکتل بنوشند.

مواظب تفاوت های فرهنگی باشید.

اگر شما برای اولین بار به دبی می روید، ممکن است در مورد قوانین آن ها سوالاتی داشته باشید. این مورد بیشتر برای توریست های غربی ممکن است مشکل ساز شود، چرا که برخی از این قوانین از نظر توریست های غربی غیر معمول به نظر می رسد. در یک کلام باید به شما بگویم که می بایست به قوانین آنها احترام بگذارید. سعی کنید لباس مناسب بپوشید و مطمئن شوید که شانه های خود را پوشانده اید. ابراز محبت و بوسیدن در اماکن عمومی غیر قانونی تلقی می شود. همچنین، مصرف الکل در ملأ عام نیز غیر قانونی است، و فقط در کافه های مخصوصی شما مجاز به این کار هستید. با رعایت تمامی این نکات برای شما سفر خوبی را آرزو دارم.

نظرتون راجع یه سفر به کشور امارات و شهر دبی چیه؟

قطعا شما هم دوست دارید در سفر به دبی به تمام این نقاط دیدنی و زیبا سر بزنید، پس عکس ها و خاطراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری خلیفه نشین دبی
3 (60%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *