مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری آمستردام

هلند زمانی قدرت دریایی قابل توجهی بود و امروزه یکی از پر جمعیت ترین کشورهای روی زمین است، حدود ۱۵ میلیون نفر در این کشور کوچک زندگی می کنند.

زمانی نیمی از زمین های هموار هلند زیر آب بود و هنوز هم بیشتر قسمت های این کشور، در سطح دریا یا پایین تر از آن قرار دارند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

هلند یکی از کشورهای اروپای غربی است که به کشور آسیاب‌های بادی، دوچرخه، پنیر و گل لاله مشهور است.

مزارع گل لاله در هلند

مزارع گل لاله در هلند

هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند است که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. این کشور با کشورهای آلمان و بلژیک همسایه است.

هلند کشور هنرمندان هم هست. بسیاری از هنرمندان مشهور جهان از رامبراند گرفته تا ون‌گوگ، نقاشان معروف، در این کشور زندگی می‌کردند.

تقریبا ۲۰ درصد از مساحت هلند را آب تشکیل می‌دهد و در عین حال پایین بودن ارتفاع مناطق خشکی نسبت به سطح دریا در هلند باعث شده است تا سدهای زیادی در این کشور احداث کنند.

مناظر و چشم اندازهای زیبای زیادی در کشور هلند وجود دارد، فقط باید بدانید که چگونه این مناظر را پیدا کنید.

مزارع گل لاله هلند

از شهرهایی با کانال ها و آبراه های زیبا گرفته تا پارک های ملی و جنگل های انبوه، در هلند وجود دارد.

یکی از دیدنی ترین شهر های هلند، آمستردام می باشد. شهری که انواع تفریحات و سرگرمی ها و جاذبه های طبیعی و مصنوعی و تاریخی را در دل خود جای داده است.

آمستردام، پایتخت کشور هلند است و در غرب این کشور واقع شده‌است.

آمستردام، نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و نیمی از این تعداد را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند که تنوع آنها به بیش از صد و پنجاه ملیت می‌رسد، و جمعیت فارسی زبانان نیز در آن کم نیست. بیشتر مردم این شهر را خود هلندی‌ ها و بعد ترک‌ ها تشکیل می‌دهند.

هسته ی اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطی بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم‌ترین بندر تجاری اروپا شد.

در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه‌های اعیان نشین بسیاری در حاشیه ی کانال های بیرونی ساخته شدند که بسیاری از آنها هنوز هم پابرجا هستند.

آمستردام یکی‌از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا است که سالانه بیش ‌از چهار میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان به آن سفر می کنند.

بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده‌است و شبیه به یک موزه ی روباز و دیدنی است. از این رو، یکی از جاذبه‌های گردشگری در آمستردام، قایق‌سواری در کانال‌های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان‌های زیبای شهر می‌گذرد.

پایتخت هلند، مرکز دوچرخه سوار های شاد، کانال های زیبا و دوست داران هنر است.

آمستردام، بزرگترین شهر هلند و بزرگترین مرکز جذب توریست در این کشور می باشد که در این مقاله قصد داریم شما را با اماکن توریستی و دیدنی آن بیشتر آشنا کنیم. همراه ما باشید.

خانه آنه فرانک

Anne Frank House

خانه آنه فرانک، آمستردام، هلند

خانه آنه فرانک، خانه و در واقع موزه ای است که به نویسنده و روزانه‌نویس یهودی زمان جنگ، آنه فرانک، اختصاص دارد.

در طول جنگ جهانی دوم، آنه فرانک و خانواده‌اش، همراه با چهار نفر دیگر، برای فرار از آزار و اذیت نازی‌ها، در یکی از اتاق‌های مخفی این خانه پنهان شدند.

گرچه آنه فرانک در طول جنگ کشته شد، اما روزانه‌نویسی‌هایش در سال ۱۹۴۷ میلادی، با عنوان خاطرات یک دختر جوان منتشر شد.

این خاطرات، به شرح مخفی شدن آن‌ها در این خانه و اتفاقات دیگر مربوط به زندگی او می باشد.

در سال ۱۹۵۷ میلادی، بنیاد آنه فرانک، برای محافظت از این خانه شکل گرفت.

خانه ‌موزه ی آنه فرانک در ۳ مه ۱۹۶۰ میلادی افتتاح شد. این موزه در سال ۲۰۱۴، پس از موزه‌های امپراتوری و ون گوگ در جایگاه سوم پربازدیدترین موزه‌های هلند قرار گرفته است.

فرقی نمی کند شما اهل خواندن خاطرات هستید یا نه، اما بازدید از خانه ی آنه فرانک یکی از کارهایی است که در سفر به آمستردام باید انجام داد. اگر می خواهید به ترافیک گردشگری برخورد نکنید، از قبل بلیط رزرو کنید و به اول صف بروید.

کانال حلقه ی آمستردام

Amsterdam’s Canal Ring

کانال حلقه ی آمستردام، آمستردام، هلند

کانال حلقه ی آمستردام، آمستردام، هلند

آمستردام پرآب‌ترین شهر دنیا است و به دلیل وجود صدها کانال، بندر و آبراه معروف است. این کانال ها بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. بهترین راه برای گشت‌وگذار و تفریح دور شهر، کانال‌ های پرپیچ‌ و خم آمستردام هستند که به‌ عنوان ونیز شمال لقب گرفته اند. این کانال‌ ها از اوایل قرن چهاردهم بخشی از نمای شهر شده اند و همیشه ماهیت و منبع ثروت شهر هستند.

این کانال‌ ها نماد و لندمارک آمستردام هستند و ارزش تاریخی و فرهنگی برجسته‌ای دارند، به‌طوری‌که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

نخستین کانال‌ ها برای مدیریت آب و دفاع از شهر ایجاد شدند، اما بعدها رفت‌وآمد محلی تاجران، دلیل مهم‌تری برای این امر بود.

اگرچه هر کانالی دارای جذابیت و زیبایی خاصی است اما تعدادی از کانال‌ ها واقعا عجیب هستند و ارزش یک‌بار دیدن را دارند.

چه با قایق و چه با پای پیاده، نمی توانید از دیدن کانال حلقه ای مشهور آمستردام چشم پوشی کنید.

شما می توانید در امتداد کانال پیاده روی کنید، یا با استفاده از تور قایق سواری به گردش بپردازید.

در اطراف کانال خانه های زیبا و کافه هایی وجود دارد که شما می توانید از تماشای آن ها و بودن در کافه های کنار کانال لذت ببرید.

خانه های زیبایی که در حاشیه ی کانال های آمستردام وجود دارد، اکثراً مربوط به قرن هفدهم هستند. با وجود اینکه این کانال ها در اصل به دلایل اقتصادی ساخته شده بودند، ولی در حال حاضر تبدیل به بزرگ ترین جاذبه گردشگری آمستردام شده اند.

موزه ون گوگ

Van Gogh Museum

موزه ون گوگ، آمستردام، هلند

موزه ونگوگ که در یک ساختمان بزرگ مدرن واقع شده است، یکی از محبوب ترین موزه های آمستردام است.

اغلب آثار ونگوگ موجود در این مجموعه، توسط پسرش وینسنت ویلم ونگوگ که در سال ۱۹۲۵ میلادی آنها را به ارث برده بود، برای نمایش های طولانی به موزه شهری آمستردام قرض داده شده بود، اما سرانجام در سال۱۹۶۲ میلادی به بنیاد ونسان ونگوگ منتقل شد که امروزه به نام موزه ونگوگ مشهور است.

طراحی موزه ونگوگ در سال ۱۹۶۳ میلادی، به کمک دولت هلند و معمار هلندی، گرید ریتود، انجام گرفت. این طراح یک سال بعد در گذشت و ساختمان تا سال ۱۹۷۳ کامل نشده باقی ماند. اضلاع نمایشگاه در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط یک مدرنیست ژاپنی به آن اضافه گردید.

موزه ونگوگ دارای بیش از ۲۰۰ اثر از ونگوگ و چند نقاش بزرگ دیگر که از دوستان ونگوگ بوده‌اند می باشد.

در واقع، بزرگترین مجموعه ی آثار هنری ونگوگ و یکی از مشهور ترین موزه های دنیا به شمار می رود، به طوری که حتی نظر افرادی را که به معماری مدرن علاقه ندارند به خود جلب می کند.

میدان موزه

Museumplein

میدان موزه، آمستردام، هلند

میدان موزه یا Museumplein، میدانی در شهر آمستردام کشور هلند می باشد.

دلیل نامگذاری این میدان به نام “میدان موزه” به وجود چهار موزه در اطراف آن بر می گردد.

موزه ی شهری آمستردام، موزه ی ون گوگ، موزه ی الماس و موزه ی ایالتی در اطراف میدان موزه قرار دارند.

میدان موزه، محل رویدادهایی مانند جشنواره ها، جشن ها و تظاهرات ها است. همچنین در سال ۱۸۸۳ میلادی، محل نمایشگاه های بین المللی و نمایشگاه استعماری نیز بود.

میدان موزه در سال ۱۹۹۹ میلادی بازسازی شد و طراح جدید آن، معمار و متخصص ساختن مناظر طبیعی دانمارکی، ایگنار آندرسون می باشد.

در طراحی جدید، پارکینگ زیرزمینی و سوپر مارکت های زیرزمینی به منظور کاهش حجم ترافیک به میدان افزوده شده است.

در فصول زمستان، از برکه ی موجود در این منطقه برای اسکی روی یخ می توان استفاده کرد.

میدان موزه در مرکز شهر قرار دارد. مسیر خود را به میدان موزه پیدا کنید.

بازدید از موزه ها، تالار کنسرت آمستردام، چندین مرکز خرید، و فضای دل نشین و سرسبز اطراف این میدان را از دست ندهید.

رایکس میوزیوم( موزه ی امپراتوری)

Rijksmuseum

رایکس میوزیوم( موزه ی امپراتوری)، آمستردام، هلند

رایکس میوزیوم( موزه ی امپراتوری)، آمستردام، هلند

موزه ی امپراتوری یا رایکس میوزیوم، بزرگ‌ترین موزه ی هلند و یکی از غنی‌ترین موزه‌های اروپا به شمار می رود. موزه ی امپراتوری به آثار فرهنگی و هنری اختصاص دارد و در میدان موزه در آمستردام قرار گرفته است.

موزه ی امپراتوری، در اصل در سال ۱۸۰۰ میلادی در لاهه ساخته شد، اما در ۱۸۰۸ میلادی به شهر آمستردام انتقال یافت.

بنای کنونی موزه نیز در سال ۱۸۳۵ میلادی افتتاح شد. این ساختمان نیز از سال ۲۰۰۳ میلادی، به مدت ده سال در حال نوسازی و تعمیر بود و در نهایت با حضور ملکه ی هلند در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی، فعالیت‌های خود را از نو، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی، موزه ی امپراتوری یا رایکس میوزیوم به عنوان پربازدید ترین موزه هلند شناخته شده است. این موزه آثار بسیار گران قیمت و نابی را از هنرمندان نامی مانند فرانس هالس در خود جای داده است و داستان کشور هلند را از قرون وسطی تا قرن بیستم نشان می دهد.

موزه ی امپراتوری حدود یک میلیون اثر هنری در اختیار دارد که مربوط به سال های ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی است.

حدود هشت هزار اثر هنری در موزه به نمایش عمومی در آمده است.

همچنین مجموعه ی کوچکی از هنر آسیا نیز در موزه ی امپراتوری آمستردام جای داده شده است.

موزه ی امپراتوری؛ مجموعه‌ ای از شاهکار های نقاشان دوران طلایی هلند، مانند «نگهبان شب» اثر رمبراند را در خود جای داده است.

گزیده‌ای از شاهکار های موجود در موزه ی امپراتوری در فرودگاه اسخیپول آمستردام نیز به صورت دائمی و روزانه نمایش داده می‌شود.

این آثار در بخشی از فرودگاه که به بلوار هلند معروف است، در معرض تماشای دوستداران هنر قرار گرفته است.

موزه ملی هلند دارای آثار هنری رمبراند و ورمییر است. بهتر است برای رفتن به موزه برنامه ریزی کنید تا صبح زود یا اواخر غروب به آنجا بروید، و بلیط را از قبل تهیه کنید تا در صف تهیه ی بلیط معطل نشوید.

منطقه ی سرخ یا منطقه ی چراغ قرمز

Red Light District

منطقه ی سرخ یا منطقه ی چراغ قرمز، آمستردام، هلند

دو ودالن، بزرگ ترین و معروف ترین منطقه ی سرخ در آمستردام هلند و یکی از جاذبه‌های اصلی شهر آمستردام است، که در مرکز و قدیمی ترین بخش شهر واقع شده و چندین بلوک در جنوب کلیسای Oude Kerk را نیز در بر می‌گیرد و توسط چندین کانال آبی قطع می‌گردد.

اگر به دنبال موزه، سوغاتی و یا مراکز تفریح شبانه هستید، منطقه ی چراغ قرمز مطمئنا همان جایی است که انتظارش را دارید.

هاینکن اکسپرینس

Heineken Experience

هاینکن اکسپرینس، آمستردام، هلند

شرکت هاینکن در سال ۱۸۶۴ میلادی تاسیس شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کنندگان آبجو در جهان به شمار می رود. در این تور سریع که تنها ۹۰ دقیقه طول می کشد، نشاط و سرگرمی را تجربه کنید و با تاریخچه ی شرکت آشنا می شوید، هر بلیط Heineken، شامل دو عدد نوشیدنی نیز می باشد.

کلیسای نو

New Church

کلیسای نو، آمستردام، هلند

کلیسای نو، یک کلیسای مربوط به قرن ۱۵ میلادی در آمستردام است، که در میدان دام، در کنار کاخ سلطنتی واقع شده است.

کلیسای نو، مهم ترین کلیسای هلند و زیر بنای تاریخ در آمستردام، و همچنین یک کلیسای کوچک نیمه وقت برای مراسم ازدواج پادشاه های هلندی است.

در میان مراسم تاج گذاری، نمایشگاه های مختلف را نیز بازدید کنید.

موزه ی آمستردام

Amsterdam Museum

موزه ی آمستردام، آمستردام، هلند

موزه ی آمستردام، به تاریخ و پیشینه ی شهری آمستردام می‌پردازد، در نتیجه اگر علاقه مند به اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، برای اطلاع از تاریخچه ی شهر از این موزه ی معروف بازدید کنید.

در مورد همه چیز از افراد مشهور آمستردام گرفته تا معماری و مد این شهر اطلاعات کسب کنید. بعضی از نمایشگاه ها تعاملی و اینتر اکتیو هستند!

موزه ی آمستردام در خیابان کالورسترات واقع شده‌است.

د پیج

De Pijp

د پیج، آمستردام، هلند

د پیج در همسایگی آمستردام و در واقع در جنوب بخش مرکزی آمستردام قرار دارد، و خیابان های آن اغلب با نام نقاشان هلندی مانند فرانس هالس و ونسان ون گوگ نام گذاری شده است.

حتما به کافه ها، مغازه ها و رستوران های د پیج سری بزنید. پیش از شام خود را به آنجا برسانید و تمام غروب را در بازار روز آلبرت کاپمارکت بگذرانید.

برنامه ریزی سفر به آمستردام

جاذبه های گردشگری آمستردام

هیچ جواب دقیق و مشخصی برای این سوال که چند روز برای ماندن در آمستردام و گردش در آن کافی است، وجود ندارد، اما در مدت سه روز می توانید به تمام جاذبه های آمستردام سر بزنید، و در این سه روز زمان کافی برای بازدید از اماکن دیدنی، کانال ها و حتی گردش در حومه ی آمستردام را نیز دارید.

رفت و آمد و تردد در آمستردام کار آسانی است. با وجود اینکه خدمات حمل و نقل در آمستردام، درجه ی یک است، اما بسیاری از بازدید کنندگان متوجه این موضوع شده اند که این شهر آنقدر کوچک و جمع و جور هست که می توانند با پای پیاده در شهر ترد کنند، و پول خود را برای هزینه ی قطار به فرودگاه اسکیفول ذخیره کنید. به علاوه، شما به راحتی می توانید یک دوچرخه کرایه کنید و از هوای دلپذیر شهر نیز لذت ببرید و ورزش هم کرده باشید.

نظرتون راجع به پایتخت هلند، شهر زیبای آمستردام چیه؟
امیدوارم این مقاله براتون مفید و جذاب بوده باشه و در سفر به آمستردام بتونه به شما کمک کنه.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری آمستردام
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *