مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

کیپ تاون، قدیمی ترین شهر آفریقای جنوبی

کیپ‌تاون یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی است که سواحل بسیار زیبا، تاکستان های رومانتیک و کوه های معروفی دارد.

کیپ‌تاون علاوه بر زیبایی های طبیعی، هتل های بسیار مجلل و لوکس، موزه های جذاب و خیره کننده، رستوران های عالی، و وسایل نقلیه ی رنگارنگ دارد.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

کیپ‌تاون، بعد از ژوهانسبورگ دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی و محبوب ترین مقصد جهانگردان در قاره ی آفریقا به شمار می رود.

کیپ‌تاون، پایتخت استان کیپ غربی (وسترن کیپ) است و ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی نیز در آن قرار دارد.

در حالی که شما در کیپ تاون به دنبال “مادر سیتی” هستید، شما لایه هایی از تاریخ این شهر، از دوران استعمار تا پیدایش چند نژادی یا چند فرهنگی، را کشف خواهید کرد. تنها تماشای یک منظره ی پر طراوت و زیبا از دریا و کوه، کافی است تا شما عاشق قدیمی ترین شهر آفریقای جنوبی شوید.

کوه تیبل

کوه تیبل، کیپ تاون

کوه تیبل یا تافلبرگ، کوهی سرتخت در جنوب غربی آفریقای جنوبی است که مشرف بر کیپ تاون و خلیج تیبل بوده و بیشتر بخش شمالی شبه‌جزیره ی مرتفع و صخره‌ای کیپ را در بر گرفته است. این کوه با شکل خاص خود یکی از شناخته‌شده‌ترین مناطق کیپ تاون و یکی از جاذبه‌های توریستی آن برای پیاده‌روی، اردو زدن و دیگر فعالیت‌هاست.

کوه تیبل که در لغت به‌معنای کوه میز است، ۱٬۰۸۷ متر ارتفاع دارد و قله ی مسطح آن، گستره‌ای ۳ کیلومتری را در بر می‌گیرد. قله ی مسطح کوه تیبل، اغلب توسط ابر یا مه سفید غلیظی موسوم به «رومیزی» که به هنگام وزش باد از سمت جنوب شرقی ایجاد می‌شود پوشیده شده است و سرسبزی پوشش گیاهی فلات این کوه نیز بیشتر ناشی از همین موضوع است.

کوه تیبل در پارک ملی قرار دارد و رسیدن به قله ی این کوه یک تجربه مهیج است چرا که از آن بالا چشم انداز های خارق العاده ای از کیپ تاون و جزیره ی روبن تا شمال و کرانه دریای آتلانتیک تا غرب و جنوب در انتظار شماست. به راحتی می توانید با استفاده از تله کابین به آنجا برسید، هر کابین آن به گونه ای طراحی شده که مسافران در مدت زمان بالا رفتن می توانند از چشم انداز ۳۶۰ درجه ی اطراف لذت ببرندو در بالای کوه تیبل نیز از تماشای مناظر زیبای شهری و اقیانوس آبی لذت ببرد. به شما قول می دهم که صعود به کوه تیبل را هرگز فراموش نخواهید کرد.

بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند پیاده به پای کوه برگردند. ترکیب صخره های شیب دار و بادهای تند می تواند مرگبار باشد و همچنین آب و هوای این کوه بسیار متغیر است و در کمتر از یک دقیقه ممکن است مه غلیظی همه ی کوه را فرا بگیرد پس می بایست بسیار مراقب باشید.

قله ی سر شیر

قله ی سر شیر، کیپ تاون

قله ی سر شیر Lion’s Head در کیپ تاون آفریقای جنوبی، بین کوه تیبل و سیگنال هیل واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا ۶۶۹ متر است که قله ی آن پس زمینه ی دراماتیک را از شهر کیپ تاون برای شما ایجاد می کند. سر شیر بخشی از پارک ملی کوه تیبل است.

پاداش شما پس از یک ساعت کوه پیمایی و رسیدن به قله ی سرشیر، لذت بردن از چشم انداز پانورامای زیبای کیپ تاون است. شب هایی که قرص ماه کامل است، قله ی سر شیر یک مکان محبوب و پر طرفدار برای تماشای شهر است.

باغ گیاه شناسی ملی کریستن بوش

باغ گیاه شناسی ملی کریستن بوش، کیپ تاون

باغ کریستن بوش به عنوان یکی از جذاب‌ترین و بهترین باغ‌های گیاه شناسی در جهان شناخته می‌شود. در باغ گیاه شناسی ملی “کریستن بوش” طیف گسترده ای از گونه‌های زیبای گیاهی وجود دارند که شهرتی جهانی به آن بخشیده اند. البته به جز گیاهان، تندیس‌های سنگی جالب و مورد توجهی نیز در این باغ قرار دارد.

در باغ کریستن بوش پل هیجان انگیزی وجود دارد که امکان می‌دهد باغ را از بالا و از دید یک پرنده تماشا کنید. این پل هیجان انگیز و جالب در باغ گیاه شناسی کریستن بوش و در بالای درختان ساخته شده است و ۱۲ متر از زمین ارتفاع دارد. تماشای این پل خارق العاده را در میان انبوهی از گیاهان و درختان از دست ندهید .

دامنه های شرقی کوه تیبل بالاتر از بخش هایی از باغ گیاه شناسی ملی کریستن بوش هستند. فلورا، که مردم محلی آن را به عنوان fynbos می شناسند، بین ماههای اوت و نوامبر بهترین حالت خود را دارد.

دماغه ی امید نیک

دماغه ی امید نیک، کیپ تاون

دماغه ی امید نیک (Cape of Good Hope) شبه جزیره صخره‌ای واقع در ساحل جنوبی آفریقای جنوبی مشرف به اقیانوس اطلس است که در واقع جنوب غربی‌ترین بخش قاره ی آفریقا می باشد.

کاشف پرتغالی، بارتلومیو دیاس، در قرن ۱۵ میلادی آن را دماغه ی طوفان نامید، اما هنری دریانورد که پشتیبان مالی دیاس بود، نام آن را به دماغه ی امید نیک که اشاره‌ای به راهی برای رسیدن به سرزمین هند بود، تغییر داد. فانوس دریایی ای که دماغه ی امید نیک را روشن می شازد، قوی ترین فانوس دریایی در این قاره است.

اسکله ی ویکتوریا و آلفرد

اسکله ی ویکتوریا و آلفرد، کیپ تاون

یکی از بزرگترین و پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری کیپ تاون، اسکله ی ویکتوریا و آلفرد است که یک منطقه ی تفریحی با چندین رستوران، فروشگاه، کافه و تئاتر و … برای گردشگران می باشد. علاوه بر جنبه ی تفریحی، این مکان دارای جاذبه هایی از قبیل برج ساعت، کانوس باتری، موزه ناوگان دریایی جنوب آفریقا و سرزمین خوک های ساحلی می باشد که خوک های دریایی خزدار کیپ در آنجا زندگی می کنند.

در اسکله ی ویکتوریا و آلفرد، هرگز برای خرید، سرگرمی و تفریح و همچنین رستوران رفتن دچار اشتباه نخواهید شد. اینجا جایی برای کروز خلیج هست و دسترسی آسانی به آکواریوم و ورزشگاه دارد.

آکواریوم دو اقیانوس

آکواریوم دو اقیانوس، کیپ تاون

نام آکواریوم دو اقیانوس نشان دهنده ی برخورد و تلاقی دو اقیانوس است. آکواریوم دو اقیانوس  ویژگی های زندگی دریایی در محل تلاقی آب های اقیانوس اطلس و اقیانوس هند را نشان می دهد. روزهای یکشنبه ساعت ۳:۰۰ بعد از ظهر شما شانس این را خواهید داشت که به کوسه ها غذا بدهید. پس آن را از دست ندهید.

ورزشگاه کیپ تاون

ورزشگاه کیپ تاون

ورزشگاه کیپ تاون یک ورزشگاه چند منظوره در آفریقای جنوبی و یکی از مراکز برگزاری بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ است. شما همراه با تور ورزشگاه کیپ تاون می توانیداطلاعات فراوانی در مورد این محل، طراحی و معماری آن بدست بیاورید، و علاوه بر این در زمین ورزشگاه کیپ تاون گشتی بزنید و نگاه به درون اتاق های رختکن بیاندازید.

جزیره رابن

جزیره رابن، کیپ تاون

جزیره رابن جزیره‌ای در آفریقای جنوبی است که بیشتر به دلیل زندانی کردن مخالفان آپارتاید شهرت یافته است. نلسون ماندلا ۱۸ سال از عمر خود را در دوران آپارتاید، در زندانی در جزیره ی روبن واقع در خلیج تیبل به سر برد. شاید برای شما هم لحظات خاصی باشد که در سلول سابق نلسون ماندلا قدم بزنید و درباره ی زندگی و تفکر او تأمل کنید.

موزه ی منطقه ی شش

موزه ی منطقه ی شش، کیپ تاون

موزه ی منطقه ی شش یک موزه در منطقه ی شش شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی است. این منطقه در گذشته یک منطقه مسکونی در داخل شهر بوده است.

در سال ۱۹۸۹ میلادی مؤسسه ی منطقه ی شش تأسیس شد و در سال ۱۹۹۴ میلادی، موزه ی آن به عنوان یادبود اخراج اجباری ۶۰،۰۰۰ سکنه ی آن از نژادهای مختلف در منطقه شش در دوران آپارتاید در دهه ی ۱۹۷۰ میلادی شکل گرفت.

در واقع این موزه که به تازگی تأسیس شده است، یادواره ای از منطقه ی ششم می باشد که امروزه به کلی ویران شده است. این ناحیه که به صورت چند فرهنگی بوده، پر از بازرگانان، کارگران و مهاجرین بوده که در قرن ۲۰ در دوران آپارتاید از منطقه اخراج شدند.

در این موزه داستان این منطقه از ابتدا تا انتها توسط عکس، نوشته ها و اسناد ثبت شده بازگو می شود.

بولدر بیچ (ساحلی تخته سنگی)

بولدر بیچ (ساحلی تخته سنگی)، کیپ تاون

تفرجگاه های تخت کنار ساحل به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در میان ۲۰۰۰ پنگوئن آفریقایی که در بولدر بیچ زندگی می کنند قدم بزنید و استراحت کنید.
اینجا یک محل عالی برای گذراندن یک روز زیبا در سواحل خلیج فالس است.

نظرات خود را با ما در تورلند به اشتراک بگذارید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

کیپ تاون، قدیمی ترین شهر آفریقای جنوبی
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *