مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری شهر شناور، ونیز ایتالیا

ایتالیا کشور زیبایی هاست و ونیز یکی از رمانتیک ترین شهرهای کشور ایتالیا و جهان است. ونیز مرکز منطقه وِنِتو، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا و بزرگ ترین شهر بدون خودرو در جهان است. در ونیز اثری از دود و ترافیک اتومبیل و کامیون نیست و تنها وسیله نقلیه، قایق است. حتی پلیس و آتش نشانی هم با قایق موتوری در سطح شهر ترد می کنند.

شهر ونیز در میان ۱۱۷ جزیره کوچک و بزرگ در منطقه ی تالاب ونیزی در شمال شرق کشور ایتالیا قرار دارد. این تالاب در امتداد دو رود پو و پیاوه تشکیل شده است.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

به دلیل شکل عجیب شهر ونیز، سبک زندگی خاص و متفاوت، آثار تاریخی، هنری و معماری متنوع ونیز، در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان را به سمت خود می کشاند.

در تمام دنیا شهر های کمی هستند که مانند ونیز تا این اندازه از زیبایی، جذابیت و تاریخ غنی برخوردار باشند.

به دلیل بسیار زیاد بودن مناظر باور نکردنی و سایت های فوق العاده در ونیز، انتخاب بهترین ها کمی مشکل است. پس اجازه دهید ما به شما کمک کنیم تا بتوانید مهم ترین و برترین دیدنی های را در لیست برنامه ی سفر خود به شهر شناور ونیز قرار دهید.

گراند کانال

گراند کانال، ونیز

گراند کانال با طول ۳٫۸ کیلومتر، پهنای حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۰ متر، و عمق متوسط ۵ متری، شمالِ غربی ونیز را به جنوب آن وصل می کند و به عنوان شاهراه اصلی ونیز شناخته می شود.

در واقع، گراند کانال بلوار اصلی ونیز است که بر خلاف بلوار های معمول از آب ساخته شده است و یک بلوار آبی می باشد! سوار یک اتوبوس دریایی، قایق تاکسی، و یا گوندولا (قایق های کشیده) شوید و از کنار ساختمان های تاریخی مجلل و با شکوه که در کناره ی کانال قرار گرفته اند بازدید کنید.

شکل کلی این گراند کانال همانند یک S بزرگ است. کناره ی کانال از گذشته تا به امروز محل زندگی اشراف زادگان بوده است. وسایل نقلیه عمومی از قبیل تاکسی و اتوبوس دریایی در این کانال در رفت و آمدند تا مردم و گردشگران را به قسمت های مختلف شهر ببرند ولی اگر قصد دارید تا لذت قایق سواری در گراند کانال را تجربه کنید باید سوار قایق گوندولا شوید.

پل ریالتو، قدیمی ترین پلی است که بر روی گراند کانال قرار دارد، و پس از آن ۳ پل دیگر نیز بر روی گراند کانال ساخته شده است.

قصر دوک

قصر دوک، ونیز

قصر دوک یکی از قصرهای ساخته شده به سبک گوتیک ونیزی در شهر ونیز است. این قصر یکی از نشانه‌های شهری مهم ونیز و شمال ایتالیا به شمار می آید. قصر دوک، محل سکونت بالاترین مقام جمهوری ونیز، دوک ونیز، بوده است که در سال ۱۹۳۵ میلادی به عنوان موزه افتتاح شد و امروزه یکی از یازده موزه‌ای است که مدیریت آن را بنیاد موزه‌های شهری ونیز بر عهده دارد.

علاوه بر نمای بیرونی کاخ که مزین به سنگ مرمر و بسیار شاهانه و با شکوه است، گنجینه هایی که درون آن نگهداری می شود، باعث می شود تا همه ی بازدید کنندگان شگفت زده و مبهوت شوند، به طوریکه علاقمندان به تاریخ و دوست داران هنر کلاسیک هرگز نمی خواهند ابن موزه را ترک کنند.

 

کلیسای جامع سنت مارک

کلیسای جامع سنت مارک، ونیز

کلیسای جامع سنت مارک، ونیز

کلیسای جامع سنت مارک، ونیز

کلیسای جامع سنت مارک یک کلیسای جامع در شمال ایتالیا در شهر ونیز است، که مشهورترین کلیسای ونیز و همچنین مثال بارزی از معماری بیزانسی است.

کلیسای مجلل و با شکوه سنت مارک، بی شک مانند جواهر بر روی تاج ونیز می ماند.

گنبد های چندلایه، نمای ظریف و پیچیده و موزاییک های جذاب و خیره کننده، اعجازی از معماری ایتالو-بیزانس است.

این کلیسا دفتر کار اسقف اعظم ونیز نیز می باشد.

پل آه یا پل افسوس

پل آه یا پل افسوس، ونیز

پل آه یا پل افسوس پلی سرپوشیده و ساخته شده از سنگ آهک سفید در ونیز است که با پنجره‌هایی پوشیده از نقوش سنگی، بین دیوارها محصور  شده است.

پل آه بر رودخانه ی ریو دی پالاتزو بنا شده و زندان جدید  را به اتاق‌های بازجویی در قصر دوک متصل می‌کند. طراح پل، آنتونیو کونتینو بود که پل را در سال ۱۶۰۰ میلادی ساخت.

هنگامی که با همسر یا محبوب خود سوار بر قایق گوندولا هستید، در حین عبور از پل، زیر پل آه یکدیگر را ببوسید تا بر اساس افسانه ها، عشق ابدی و شادی به شما عطا شود.

«پل آه» را نخستین بار لرد بایرون در قرن نوزدهم  Bridge of Sighs خواند؛ دلیل لرد بایرون برای این نامگذاری این بود که پنجره‌های پل، آخرین روزنه‌هایی بود که فرد زندانی می‌توانست شهر زیبای ونیز را قبل از ورود به سلول ببیند. واقعیت این است که در زمان ساخته شدن پل دیگر بساط بازجویی‌ها و اعدام‌های بی‌محاکمه برچیده شده بود و سلول‌های کاخ صرفاً محلی برای نگهداری خلاف‌کاران خرده‌پا بودند.

بنا بر یک افسانه ی محلی، اگر عشاق هنگام غروب یعنی وقتی ناقوس برج کلیسای سنت مارک به صدا در می‌آید، روی یک قایق گوندولا، زیر پل آه یکدیگر را ببوسند، به آن‌ها عشق و سعادت ابدی هدیه داده خواهد شد. این افسانه در سال ۱۹۷۹ میلادی، دستمایه ی تولید فیلمی به نام یک عاشقانه ی کوتاه با شرکت لارنس اولیویه و دایان لین گردید.

میدان سن مارکو (پیازا سان مارکو)

میدان سن مارکو (پیازا سان مارکو)، ونیز

میدان سن مارکو، میدان عمومی و اصلی شهر ونیز در ایتالیا است. پیاتزتا به معنای میدان کوچک، توسعه ی میدان سن مارکو در گوشه ی جنوب شرقی آن در طول مسیر آب محسوب می‌شود. این دو فضا (میدان و میدان کوچک) مرکز اجتماعی، مذهبی و سیاسی شهر ونیز هستند و معمولاً یکپارچه و با هم درنظر گرفته می‌شوند.
در واقع این میدان عمومی بزرگ، تزئینی برای شهر زیبای ونیز است. ناپلئون که تحت تأثیر زیبایی های معماری این میدان قرار گرفته بود و سورپرایز شده بود، آن را پیازا سان مارکو به معنای “اتاق نقاشی اروپا” نامید.

پل ریالتو

پل ریالتو، ونیز

پل ریالتو قدیمی ترین و جذاب ترین پل در سراسر گراند کانال است. به شما توصیه می کنم برای اینکه به شلوغی جمعیت برحورد نکنید، صبح زود بیدار شوید و به آنجا بروید و از مناظر تماشایی و زیبای آن لذت ببرید. بی شک پشیمان نخواهید شد.

میعادگاه زیبای ساحلی (لیدو) دی ونیز

میعادگاه زیبای ساحلی (لیدو) دی ونیز، ونیز

در تالاب ونیزی یک جزیره ی باریک و طولانی به نام لیدو قرار دارد که امروزه ساحل طولانی و زیبای لیدو در طول ماه های گرم تابستان پذیرای گردشگران زیادی می باشد. به شما توصیه می کنم برای استراحت و فرار از شلوغی اماکن توریستی،  به میعادگاه جذاب و زیبای ساحلی (لیدو) دی ونیز بروید. با یک قایق سواری کوتاه از مرکز آن، به برخی از بهترین  رستوران های ونیز (و گاهی ارزان ترین!) که در اینجا پنهان شده اند، خواهید رسید.

 

تئاتر بزرگ لا فنیچه

تئاتر بزرگ لا فنیچه، ونیز

تئاتر بزرگ لا فنیچه، ونیز

تئاتر بزرگ لا فنیچه اپراخانه ‌ای مشهور در ونیز است که تا به حال، سه بار آتش گرفته و مجددا بازسازی شده است. نام لافنیچه پس از نخستین آتش‌سوزی روی آن گذاشته شده است. آخرین آتش‌سوزی در سال ۱۹۹۶ میلادی و به صورت عمدی صورت گرفت. در بازسازی آن تلاش شد که طراحی نخستین آن حفظ شود و بنای جدید لا فنیچه در دسامبر ۲۰۰۳ میلادی افتتاح شد.

بسیاری  از اپراهای مهم برای نخستین بار در لا فنیچه اجرا شده اند، که از میان آن‌ها می‌توان به اپراهای لا تراویاتا و ریگولتو اثر جوزپه وردی اشاره کرد.

برای بازدید از لا فنیچه لازم نیست که شما حتما یک علاقه مند و شیدای اپرا باشید، همین که  تئاتر لا فنیچه، یکی از سالن های مهم و مشهور در تاریخ هنر است شما را متقاعد خواهد ساخت که بازدید از لا فنیچه را در لیست برنامه های خود قرار دهید.

جزیره ی تورچلو

جزیره ی تورچلو، ونیز

تورچلو از نظر سکونتی، قدیمی ترین جزیره در این منطقه می باشد و مانند دیگر جزیره های ونیز دارای آبراه ها است.

جزیره ی آرام و زیبای تورچلو مناسب ترین و ایده آل ترین مکان برای یک سفر آرامش بخش و ریلکس است. در سفر به جزیره ی تورچلو حتما از کلیسای جذاب آن بازدید کنید و از تماشای چشم انداز زیبا و شگفت انگیز بالای برج ناقوس کلیسا لذت ببرید.

گالری دل آکادمیا

گالری دل آکادمیا، ونیز

گالری دل آکادمیا، ونیز

گالری دل آکادمیا دارای برخی ازدرخشان ترین و  برجسته ترین نمونه های هنر ونیزی است. ابعاد نقاشی ها به قدری تأثیر گذار است که شما نسبت به آنها احساس ادای احترام می کنید.

نظرتون راجع به سفر به ایتالیا و ونیز چیه؟
امیدوارم این مقاله رو پسندیده باشید و اطلاعات مفیدی رو با شما به اشتراک گذاشته باشیم.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری شهر شناور، ونیز ایتالیا
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *