مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

کازا میلا، شاهکار معماری در بارسلونا

بارسلونا پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و همچنین دومین شهر پرجمعیت‌ اسپانیا است. بارسلونا شهری زیبا، پر‌جنب‌جوش، شاد، و مملو از گیتار‌نوازان دوره‌گرد است.

بارسلونا مانند بهشتی است که می توان از آفتاب‌های دلچسب و آب های زیبای مدیترانه ای آن لذت برد.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

بی شک معماری‌های عجیب و خیره‌کننده ی بارسلونا شما را محو خود خواهد کرد.

بارسلونا، اسپانیا

امروز در تورلند قصد داریم به بررسی حقایقی درباره ی معماری یکی از این بنا ها بپردازیم.

معماری کازا میلا، موضوع مقاله ی امروز تورلند است، همراه ما باشید.

کازا میلا (لا پدررا)

کازا میلا، بارسلونا، اسپانیا

این خانه‌ ی بزرگ شاهکاری مدرن و در عین حال عجیب و غریب از آنتونی گائودی است که در فاصله‌ی سال های ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ میلادی برای خانواده‌ی سرشناس میلا (Pere Milà) در مرکز بارسلونا طراحی گردید و سپس به یکی از معروف ترین ساختمان های شهر تبدیل گردید.

کازا میلا، به معنای خانه ی‌ میلا می باشد و از جمله آثاری از گائودی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای دارد. بسیاری معتقدند که کازا میلا موفق‌ترین ساخته ی غیرمذهبی آنتونی گائودی است.

زیبایی کازا میلا نه تنها در نمای ساختمان، که در اتاق‌ها و پاسیوهای آن نیز به چشم می خورد. دودکش‌ها و مجسمه‌های متعدد روی تراس ساختمان هم از جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلونا به شمار می آیند. دودکش‌های عجیبی کازا میلا بیشتر شبیه به مجسمه‌ها و اشکال انتزاعی هستند، و به همین دلیل پشت بام کازا میلا بسیار مشهور و دیدنی است. اتاق زیر شیروانی کازا میلا نیز نمایشگاهی است که سبک و شیوه‌ طراحی گائودی را با استفاده از ماکت‌ها و مدل‌ها نشان می‌دهد.

ایده‌های گائودی در استفاده از فضا و نور بسیار جلوتر از زمان او بوده است و علاقه‌اش به موج و انحنا ریشه در این باور داشت که در طبیعت خط راست و مستقیم وجود ندارد. این خانه با آن همه انحنا و دایره آن‌قدر حیرت‌زده‌تان می‌کند که ساعت‌ها در آن می‌مانید و متوجه گذر زمان نخواهید شد.

کازا میلا، ساختمانی با معماری غنی و مشخصه های خیالی و رویایی است که شما را به جستجو و کشف آن وا میدارد، در اینجا به پنج نکته ی جالب توجه درباره ی بنای کازا میلا اشاره می کنیم.

لاپدرِرا، نام مستعار کازا میلا، به معنی “معدن سنگ” است

کازا میلا، بارسلونا، اسپانیا

کازا میلا به خاطر نمای سنگ خاکستری و موج‌دارش به لاپدرِرا (معدن سنگ) معروف است و علاوه بر این ظاهر کازا میلا نیز به یک پرتگاه سنگ آهک شباهت دارد.

کازا میلا یکی از مشهور ترین ساختمان ها از اوایل قرن بیستم دوره ی مدرنیته ی کاتالان می باشد، که در زمان خود یک ساختمان بحث برانگیز و جنجالی بوده، و همیشه هم نگاه های محبت آمیزی به آن نشده است، گاهی آن را مغرضانه مورد نقد قرار داده اند.

گائودی قصد داشت، کازا میلا علاوه بر یک خانه، یک سمبل مذهبی و اعتقادی نیز باشد

کازا میلا، بارسلونا، اسپانیا

طراحی کازا میلا به شدت از ایمان و اعتقاد کاتولیک گائودی الهام گرفته است. او اغلب اوقات، زمانی که تندیس مریم مقدس را نصب می کردند به احترام تندیس ساختمان را ترک می کرد.

بازدید کنندگان می توانند ساگرادا فامیلیا را از پشت بام ساختمان ببینند

کازا میلا، بارسلونا، اسپانیا

تراس پشت بام کازا میلا چشم انداز دیدنی و جذابی از شهر بارسلونا و اثر معروف و ناتمام گائودی- ساگرادا فامیلیا– به شما ارائه می دهد. در تابستان، کافه های فضای آزاد نیز در آنجا بر قرار است که شما علاوه بر تماشای مناظر زیبای بارسلونا، می توانید از نوشیدنی و موسیقی زنده نیز لذت ببرید.

ساگرادا فامیلیا برای بارسلونا همانند برج ایفل برای پاریس می ماند. اگر قرار باشد شما تنها یک جاذبه ی دیدنی را در بارسلونا ببینید، آن مکان همین کلیسای ساگرادا فامیلیا ی عجیب و مدرن است. در این کلیسایی بزرگ و نیمه‌کاره، از کلیشه‌های معروف کلیساهای اروپایی خبری نیست و بیشتر شبیه نقاشی‌های سوررئال است. ساگرادا فامیلیا، واژه ای لاتین به معنای خانواده ی مقدس است. کلیسای ساگرادا فامیلیا در شهر بارسلونا، علاوه بر مکانی مذهبی بودن، از جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز می باشد.

حتی سیستم تهویه مطبوع کازا میلا نیز ارزش دیدن دارد!

کازا میلا، بارسلونا، اسپانیا

کازا میلا، بارسلونا، اسپانیا

تراس پشت بام علاوه بر اینکه منظره و چشم انداز زیبایی را به شما ارائه می دهد، بلکه تا حد زیادی حس کنجکاوی شما را نیز تسکین می بخشد و شما اطلاعات مفیدی در باره سیستم جالب تهویه مطبوع آن به دست خواهید آورد. نقش شوالیه های قرون وسطی در میان مجسمه های سورئالشان، حفظ جریان هوای خنک از سراسر ساختمان است.

محدود کردن دسترسی به آسانسور به منظور آشنایی بیشتر ساکنین ساختمان با هم

کازا میلا، بارسلونا، اسپانیا

کازا میلا، بارسلونا، اسپانیا

گائودی می خواست ساکنان ساختمان یکدیگر ر ببیند و بشناسند، به همین خاطر آسانسور ها فقط برای هر دو طبقه سرویس می دادند. این امر ساکنین را به ایجاد برخوردهای دوستانه با یکدیگر در راه پله ها و پاگرد ترغیب می کرد!

همانطور که در این مقاله خواندید، هیچ یک از طراحی ها که در این بنا به کار رفته بی دلیل نبوده است، و گائودی با ذهنی خلاق در زمان خود فراتر از مرزهای معماری پیش رفته و بنایی را طراحی کرده است که امروزه یکی از معروف ترین و پر بازدید ترین جاذبه های توریستی بارسلونا می باشد.

امبدوارم این مقاله مورد پسند شما دوستان همیشگی قرار گرفته باشه.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

کازا میلا، شاهکار معماری در بارسلونا
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *