مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

شهر لایپزیگ، پاریس کوچک آلمان

لایپزیگ، شهری در ایالت فدرال زاکسن، و از شهرهای بزرگ و مهم شرق آلمان است. شهر لایپزیگ مرکز صنعتی منطقه و یکی از مناطق با پیشینه‌ی فرهنگی بالا در آلمان است که دارای جاذبه های گردشگری زیادی، از جمله مناظر طبیعی، مراکز خرید متعدد، و فضاهایی برای شب‌نشینی است. گوته شاعر آلمانی این شهر را پاریس کوچک لقب داده‌است.

لایپزیگ

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

یکی از مراکز جدید فرهنگ و هنر در کشور آلمان، شهر لایپزیگ است که به یک مقصد توریستی جدید و محبوب تبدیل شده است، اما مردم همچنان بخاطر تاریخ و گذشت ی آن به لایپزیگ سفر می کنند. در اینجا چند سایت مهم شهر را که ارزش بازدید دارد به شما معرفی می کنیم. در تورلند همراه ما باشید.

بنای یادبود نبرد ملت ها (نبرد لایپزیگ)

بنای یادبود نبرد ملت ها (نبرد لایپزیگ)

خوب است بدانید که نبرد لایپزیگ (نبرد ملت‌ها) ، نبردی بود که در روزهای ۱۶ تا ۱۹ ماه اکتبر سال ۱۸۱۳ میلادی بین نیروهای ائتلافی روسیه، پروس، اتریش و سوئد با رهبری تزار روس الکساندر اول و پرنس شوارتزِنبرگ و ارتش فرانسه با رهبری ناپلئون اول درگرفت. این جنگ که در شهر لایپزیگ و مناطق اطراف آن انجام گرفت، به شکست قطعی ارتش فرانسه منجر شد. این نبرد با حضور ۶۰۰٬۰۰۰ سرباز بزرگ‌ترین نبرد پیش از نبرد های جنگ جهانی اول به شمار می‌رود. در بین قوای ناپلئون، نیروهای لهستانی، ایتالیایی و آلمانی نیز حضور داشتند.

ناپلئون که برای نخستین بار در طی جنگ‌های خود دچار شکست می‌شد، ناچار شد که به فرانسه بازگردد. نیروهای ائتلاف برای تکمیل پیروزی‌های خود در اوائل سال بعد به فرانسه حمله کردند و به این ترتیب ناپلئون مجبور شد که از قدرت کناره گیری کند. پس از کناره گیری، وی در ماه می سال ۱۸۱۴ میلادی به جزیره البا تبعید شد.

بنای یادبود نبرد ملت ها، یادآور شکست ناپلئون در لایپزیگ است. این جا، به عنوان یک پلت فرم مشاهده، یک موقعیت فوق العاده برای گردشگران است تا بتوانند بر فراز آن سراسر شهر را تماشا کنند.

دانشگاه لایپزیگ

دانشگاه لایپزیگ

دانشگاه لایپزیگ یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا و دومین دانشگاه قدیمی آلمان می باشد، که تاریخچه ای باورنکردنی و فوق العاده دارد. از دانش‌آموختگان مشهور این دانشگاه می‌توان به یوهان ولفگانگ گوته، فریدریش نیچه، ریشارد واگنر، آنگلا مرکل و بسیاری از برندگان جایزه‌های جهانی به ویژه جایزه نوبل در زمینه‌های شیمی، فیزیک و ادبیات اشاره کرد. مستندات ایپال یک نسخه ی خطی از موسیقی قرن ۱۶ میلادی است که در کتابخانه ی دانشگاه لایپزیگ قرار دارد. تور پردیس این دانشگاه را از دست ندهید، چرا که محوطه ی دانشگاه لایپزیگ ارزش بازدید را دارد.

سالن کنسرت گواندهاوس

سالن کنسرت گواندهاوس

گِواندهاوس، سالن کنسرتی در شهر لایپزیگ آلمان است که خانه ی ارکستر گواندهاوس لایپزیگ نیز می باشد. اولین سالن کنسرت گواندهاوس در سال ۱۷۸۱ میلادی توسط معمار یوهان کارل فریدریش ساخته شد. سالن دوم گِواندهاوس توسط مارتین گروپیوس طراحی شد و در ۱۱ دسامبر ۱۸۸۴ میلادی نیز افتتاح شد. این سالن شامل یک سالن کنسرت اصلی و یک سالن موسیقی بود که در بمب گذاری جنگ جهانی دوم بین سال های ۱۹۴۳ و ۱۹۴۴ میلادی آتش گرفت و نابود شد. سالن جدید گواندهاوس در ۸ اکتبر سال ۱۹۸۱ میلادی افتتاح شد و دویست سال پس از ارکستر گواندهاوس لایپزیگ، به سالن اصلی انتقال پیدا کرد. آکوستیک فوق العاده این سالن کنسرت شما را شگفت زده خواهد کرد و به این زودی آن را فراموش نخواهید کرد.

کلیسای سنت توماس

کلیسای سنت توماس

کلیسای سنت توماس، یک کلیسای لوتری در لایپزیگ، آلمان است. اینجا معروف ترین مکانی که در آن یوهان سباستین باخ به عنوان یک کاپلمایستر (مدیر موسیقی) از سال ۱۷۲۳ میلادی تا زمان مرگش در سال ۱۷۵۰ میلادی، در آن مشغول به کار بوده است، و به عنوان جایگاه او همچنان باقی مانده است.

مقام یوهان سباستین باخ در کلیسای سَنت توماس در لایپزیک، سمتی با اعتبار محسوب می شد. مسؤولیت باخ، علاوه بر آموزش دانش‌آموزان مدرسه ی سنت توماس در زمینه ی آوازخوانی و لاتین، تأمین موسیقی و رهبری دسته ی موسیقی هر یک‌شنبه در دو کلیسای اصلی لایپزیک، سنت توماس و سنت نیکلاس، را نیز به طور هفتگی شامل می‌گردید. همچنین او باید بر نحوه ی اجرای امور مربوط به موسیقی در دو کلیسای دیگر شهر لایپزیک – کلیسای نو و کلیسای سنت پیتر – نیز نظارت می‌نمود.

گروه کر کلیسای سنت توماس (که به آلمانی Thomaskirche نام دارد) هنوز هم یک گروه کر شناخته شده و معروف است.

کلیسای سنت نیکولاس

کلیسای سنت نیکولاس

ساخت و ساز کلیسا با سبک رومی در ۱۱۶۵ میلادی آغاز شد، اما در قرن ۱۶ میلادی، کلیسا تبدیل به یک کلیسای گوتیک شد و المان های سبک باروک مانند برج، در قرن ۱۸ میلادی به آن اضافه شد. در قرن ۱۸ میلادی، چند نمونه از آثار یوهان سباستین باخ، که در سال های ۱۷۲۳ تا ۱۷۵۰ میلادی، مدیر موسیقی کلیسای سنت توماس و سنت نیکولاس بود، در اینجا به اجرا شد. طراحی داخلی که به سبک نئو کلاسیک باز می گردد مربوط به اواخر قرن ۱۸ میلادی است.

کلیسای سنت نیکولاس، معروف ترین کلیسای لایپزیگ است که در گذشته هر دوشنبه برای اعتراض به حکومت کمونیستی، محل برگزاری تظاهرات صلح آمیز بوده است. از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ میلادی با تظاهرات دوشنبه ها، شهرت ملی کلیسا افزایش یافت، زیرا کلیسای سنت نیکولاس، مرکز این تظاهرات بود. از لحاظ ظرفیت نیز، یکی از بزرگترین کلیساها در ساکسونی به حساب می آید.

تالار شهر قدیم

تالار شهر قدیم

زمانی این ساختمان افسانه ای رنسانس، مرکز زندگی در شهر لایپزیگ بوده است. در حال حاضر این تالار شامل یک موزه بزرگ است که به تاریخ شهر اختصاص داده شده است.

موزه گراسی

موزه گراسی

موزه ی گراسی شهر لایپزیگ، شامل سه موزه ی فوق العاده؛ موزه فرهنگ شناسی، موزه آلات موسیقی، و موزه هنرهای کاربردی است که گاهی اوقات آن را با عنوان “موزه ها در گراسی”  یا “موزه جدید گراسی” می شناسند. در حال حاضر، ساختمان های قدیمی تر موزه گراسی به کتابخانه شهرداری تبدیل شده اند. موزه گراسی  یکی از نقاط توریستی شهر لایپزیگ  است، که نباید بازدید از آن را از دست بدهید!

برنامه ریزی برای سفر به لایپزیگ

لایپزیگ

با وجود اینکه شما در تمام طول سال می توانید به لایپزیگ سفر کنید، اما آب و هوای فوق العاده ی این شهر در تابستان آن را به یک مکان گردشگری عالی برای تعطیلات تبدیل کرده است که هم می توانید آفتاب بگیرید و هم با فرهنگ آن بیشتر آشنا شوید.
سه شب اقامت در لایپزیگ برای بازدید از تمام سایت های دیدنی شهر و شناخت مردم و فرهنگ آن کافی است. به شما توصیه می کنم سفر خود به لایپزیگ را با سفر به برلین یکی کنید و در هر شهر یک یا دو شب بمانید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

شهر لایپزیگ، پاریس کوچک آلمان
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *