مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

فستیوال شکوفه گیلاس در ژاپن : هرآنچه که باید از این جشنواره بدانیم

در ژاپن،شکوفه درخت گیلاس را”ساکورا” می نامند.این شکوفه گیلاس معمولا به گیلاس تبدیل نمی شوند و بیشتر جنبه زیبایی دارند. ساکورا درختی دوست داشتنی در ژاپن است و هر بهار در پارک های این سرزمین فستیوال شکوفه گیلاس در ژاپن ( یا ساکورا ) برگزار می شود.

حال روزهایی از سال را تصور کنید که پهنه وسیعی از پارک‌های جنگلی صورتی رنگ می‌شود. شاید از خود بپرسید این روزهای رویایی در کجا اتفاق می‌افتد؛ کشور ژاپن پاسخ شما خواهد بود. نه فقط مردم ژاپن بلکه گردشگران از سراسر دنیا، از اوایل ماه ژانویه انتظار شکوفه‌ها را می‌کشند.  در اصل هانامی مراسمی است که قدمتش به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد و منظور رفتن به معبد و زیارتگاه‌ها , گردش دسته جمعی و برگزاری پیک نیک در زیر درختان پر شکوفه گیلاس است. درختان گیلاس عموما از اواخر مارس تا اوایل می به شکوفه می‌نشینند.
شکوفه دادن درختان معمولا از شهر اکیناوا و در اواخر ماه ژانویه آغاز و رفته رفته به سمت مناطق شمالی گسترش می‌یابد به طوری که توکیو و کیوتو اواخر مارس تا اوایل آوریل شاهد به گل نشستن درختان گیلاس هستند و تنها چند هفته بعد شهر هوکایدو میزبان هانامی است به همن دلیل مردم نسبت به این تغییرات بسیار حساس بوده و به اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی توجه می‌کنند تا این رویداد سالیانه را به هیچ عنوان از دست ندهند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۰۱
نمایی از خانه های سنتی ژاپن و شکوفه های گیلاس

شرکت در فستیوال شکوفه گیلاس در ژاپن از چنان اهمیتی برخوردار است که سرویس‌های خبری داخلی این کشور در مورد زمان شروع و نقشه باغات مختلف به ارائه گزارش می‌پردازند. درختان گیلاس که ژاپنی‌ها از آن با نام ساکورا یاد می‌کنند، در بعضی مناطق ژاپن، منظره منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند؛ پارک شینجوکو گیوئن در توکیو یکی از این موارد است.قدم زدن در زیر سایه درختان صورتی، شرکت در جشن‌ هانامی‌ را در برنامه بسیاری از گردشگران قرار داده است.

۰۲
تصویری از دختران ژاپنی با لباس سنتی در کنار درختان شکوفه گیلاس

درختان گیلاس را می‌توان در جای جای ژاپن یافت، اکثر مدارس و ساختمان‌های دولتی اقدام به کاشت این درختان می‌کنند و از آنجایی که سال مالی و تحصیلی هر دو در ماه آوریل شروع می‌شوند معمولا اولین روز کار و مدرسه با جشنواره ساکورا همزمان است.پس ابتدای بهار بهترین زمان برای سفر به کشور ژاپن و مشاهده این جشن زیبا است که تقریبا در اواسط ماه می به پایان می‌رسد.

۰۳
مراسم سنتی طبل زنی در جشنواره گیلاس

فستیوال شکوفه گیلاس

ژاپنی های تنها در الکترن، خودرو سازی و رباتیک زبان زد جهانینان نیستند. فستیوال شکوفه گیلاس در ژاپن یکی از زیباترین رویدادهای ژاپن است که هر ساله در حدود اسفند ماه در کشور ژاپن برگزار می شود. فستیوال شکوفه های گیلاس هر ساله از حدود ۲۹ اسفند تا ۲۱ فرودین در شهر توکیو در ژاپن برگزار می شود. اهمیت این جشنواره در حدی است که رسانه های ژاپن از چند هفته قبل برای آن برنامه ریزی کرده و نقشه ها باغ های گیلاس را تهیه می کنند.

۰۴
نمایی از شکوفه درختان گیلاس در شب
۰۵
دختران ژاپنی با لباس سنتی این کشور
۰۶
حضور گردشگران برای بازدید از شکوفه های گیلاس
۰۷
نمایی زیبا از درختان صورتی رنگ
۰۸
حضور زنان و مردان ژاپنی در مراسم طبل زنی
۰۹
صف بازدید کنندگان از باغ درختان گیلاس
۱۰
غذای سنتی ژاپنی
۱۱
نمایی از خانه های سنتی ژاپنی در کنار شکوفه درختان
۱۲
تصویر دختر ژاپنی با آرایش سنتی
۱۳
تصویر شکوفه درختان در آب رودخانه
۱۴
تصویر دختر ژاپنی در کنار درختان گیلاس
۱۵
مراسم سنتی و آیین ژاپنی
۱۶
آیین سنتی ژاپن و فنگشویی
۱۷
حضور در طبیعت در کنار باغات گیلاس
۱۸
شب های جشنواره
۱۹
طبیعت زیبای و رویایی ژاپن
۲۰
تصویر زیبا از دختر ژاپنی در کنار شکوفه درختان گیلاس

فستیوال شکوفه های گیلاس در سایر کشورهای جهان

فستیوال شکوفه گیلاس در ژاپن صرفا در ژاپن برگزار نمی شود بلکه کشورهای دیگر نیز در سراسر جهان این جشنواره را البته نه با وسعت ژاپن برگزار می کنند. در چین و تایوان جشنواره هایی با هم نام سالبانه و در زمان های مشابه برگزار می شود. در ایالات متحده آمریکا نیز این جشنواره در قالب جشن های کوچکی در شهر واشنگتن دی سی برگزار می شود.

در صورتی که قصد سفر به کشور زیبای ژاپن و بازدید از جشنواره گیلاس را دارید می توانید به بخش تور ژاپن در سایت تورلند مراجعه نماید. همچنین در صورتی که تجربه ای از فستیوال شکوفه های گیلاس یا جشنواره های مشابه دارید آن را با ما از طریق بخش نظرات در میان بگذارید.

برای اطلاع از فستیوال های بیشتر جهان به سایت تورلند مراجعه کنید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

فستیوال شکوفه گیلاس در ژاپن : هرآنچه که باید از این جشنواره بدانیم
5 (100%) 2 votes

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *