مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

تور یک روزه اطراف تهران کجا بریم ؟

بهترین مکان ها برای تور یک روزه در اطراف تهران

حتما برایتان پیش آمده است که از زندگی ماشینی در تهران خسته شده اید و به فکر گذراندن آخر هفته در یک جای آرام در کنار یک رود با صدای پرندگان باشید یا حتی یک مکان هیجانی ولی نزدیک به شهر تهران. تور یک روزه بهترین گزینه برای شمایست که می خواهید از فرصت تعطیلات خود استفاده کنید. در سال های اخیر با افزایش قیمت تورهای خارجی از یک سو و افزایش آگاهی هموطنانمان از جاذبه های دیدنی ایران ، تور طبیعت گردی رونق بسیار زیادی یافته است. در این بین با توجه به مشغل ساکنان شهر ها ، تور یک روز به شدت مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله تلاش شده است تا بهترین مکان ها برای تور یک روزه در اطراف تهران معرفی شود.

تنگه واشی فیروزکوه

تنگه واشی در شهر فیروزکوه از معروفترین تفریحگاه های اطراف تهران است و مخصوصا در فصل تابستان گردشگران زیادی برای تورهای یک روزه به این مکان سفر می کنند. اصلی ترین بخش تفریح شما در تنگه واشی گذشتن از دشت های سرسبر، صخره ها، رودخانه نوردی و آب بازی است. هنگامی که پس از گذشتن از تنگه ها، دشت ها وپیچ ها صدای شرشر آب تنگ واشی را می شنوید، خسته هفته ای که گذشت از شما در می شود! به جرات می توان گفت دمای هوا در تنگه واشی ۲۰ درجه کمتر از تهران است.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

تنگه واشی از مکان های تور یک روزه
تنگه واشی از جاذبه های دیدنی شهر فیروزکوه

جنگل الیمستان

جنگل الیمستان در ۳۰ کیلومتری شهر آمل در کنار جاده هراز قرار دارد. این جنگل از مکان های مورد علاقه من به عنوان تور یک روزه است. جالب است بدانید اسم این جنگل از واژه های الم و ستان تشکیل شده است به معنای آنکه درد و رنج را از شما می ستاند! از ساکنان این جنگل نقل می شود که نام دیگر آن الی مستان است یعنی به سوی مستی ! بعد از گذر از جاده پر پیچ و خم کوه الیمستان به جنگل می رسید. اگر خسته اید می توانید زیر اندازی پهن کرده و استراحت کنید و سرسبزی جنگل در تور یک روزه خود لذت ببرید. اگر هم اهل کوه نوردی هستند مسیر خود را به سمت امام زاده واقع در نزدیکی قله پیش ببرید. در مسیر رسیدن به قله حتما از ابر ها هم بالاتر خواهید رفت! البته می بایست از وسایل مناسب استفاده نمایید تا در مه های ناگهانی گرفتار نشوید.

جنگل الیمستان و تور یک روزه
جنگل الیمستان طبیعت بکر و آرامش بخش

قلعه رودخان

تاریخ و طبیعت را می توانید در تور یک روزه قلعه رودخان در کنار هم تجربه کنید. قطعه رودخان بر فراز ارتفاعات فومن واقع شده است و از بزرگرین ترین قلعه های آجری تاریخی ایران است.  مسیر رسیدن به این قلعه بسیار زیبا است و لحظات بی نظری را برای شما رقم خواهد زد. در مسیر پلکانی قلعه دست فروشان محلی ، صنایع دستی تولید خود را به شما عرضه می کنند. با پایان مسیر پلکانی و ورود به این قلعه و لذت بردن از طبیعت آن شما دوست ندارید هیچگاه آنجا را ترک کنید!

قلعه رودخان
قلعه رودخان از جاذبه های دیدنی در جنگل های فومن

کویر مرنجاب

گشت و گذار در طبیعت صرفا محدود به مناطق جنگلی نیست. ایران پهناور همه جاذبه های دیدنی را در خود جای داده است. کویر مرنجاب در شمال شهر آران بدگل در استان اصفهان قرار دارد. این کویر از جمله محبوب ترین مناطق برای علاقه مندان به تور یک روزه کویر است. شن های روان، پوشش گیاهی و جانواری این منطقه بسیار زیبا و در عین حال ناشناخته است. کویر برای شما همه چیز دارد اگر علاقه مند به پیاده روی هستید، پیاده روی بر روی شن های روان کویر مرنجاب را تجربه کنید. اگر به دنبال هیجان هستید سوار ماشین آفرود شده و از آفرود بر روی تپه های شنی لذت ببرد و اگر به دنبال آرامش هستید، شب های پر ستاره کویر را از دست ندهید.

کویر مرنجاب
کویر مرنجاب از زیباترین کویر های جهان

تور یک روزه کاشان

شهر تاریخی کاشان یک مقصد عالی برای تور یک روزه شما است. اگر علاقه به تاریخ و هنر ناب ایرانی دارید، اگر از عطر گلاب کاشان لذت می برید سفر به کاشان را از دست ندهید. بهترین زمان سفر به کاشان بی شک فصل بهار است. اولین چیزی که در سفر یک روزه به کاشان باعث تعجب شما خواهد شد تعداد زیاد گردشگران خارجی است که از هرجای شهر دیدن می کنند. در این سفر تاریخی شما می توانید از بازار کاشان، خانه های تاریخی ، باغ و حمام فین دیدن نمایید.

خانه تاریخی تور یک یک روزه
نمایی زیبا از خانه ای تاریخی در شهر کاشان

طالقان ، ییلاق دیدنی تهران

شهر طالقان در بین رشته کوه های البرز یکی از زیباترین مکان ها برای علاقه مندان به طبیعت و سرسبزی است. وجود جشمه های فراوان، طبیعت بکر، روستاهای زیبا ، قلعه های تاریخ این شهر را به یکی از مقاصد آخر هفته گردشگران تبدیل کرده است. یکی از جاذبه های دیدنی شهر طالقان ، سد طالقان است که بر روی رودخانه شاهرور قرار دارد. دریاچه پشت سد طالقان طبیعتی زیبا و آرامش بخش دارد و فرصت مناسبی را برای علاقه مندان به ماهیگیری ایجاد کرده است. از دیگر جاذبه های این شهر، به قلعه تاریخی الموت، ابشار شله بن و روستا ایستا اشاره کرد.

طالقان
شهر طالقان از زیباترین شهر های دامنه البرز

دشت هویج

دشت هویج یا گرچال در روستای افجه در شهرستان لواسانات یکی از زیباترین مکان های نزدیک شهر تهران برای تور یک روزه شما است.  در گذشته در این دشت در سطح وسیع هویج کشت می شد اما امروزه از هویج خبری نیست! مسیر دسترسی به دشت هویج سخت نیست تنها کافی است از طریق جاده لشگرک یا گردنه قوچک خود را به لواسات برسانید و با دنبال کردن تابلو ها مسیر خود را به سمت افجه طی کنید.

دشت هویج
دشت هویج از جاذبه های دیدنی در شهر لواسانات

دریاچه ارواح

این دریاچه در استان مازندران و شهر نوشهر واقع شده است مکانی ساکت  ، بکر و بی نظیر! این دریاچه که در بین جنگل های در هم تنیده نوشهر قرار دارد یکی از زیبا دریاچه های ایران قرار دارد. در ابتدا فکر می کنید که ریشه درختان این دریاچه برعکس است اما اینطور نیست. آب زلال دریاچه و انعکاش تنه درختان در آن جلوه بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. این دریاچه فقط روج ندارد بلکه شما می توانید در آنجا به آفرود هم بروید. سفر به دریاچه ارواح را به علاقه مندان به مکان های مرموز و طبیعت بکر پیشنهاد می کنیم.

دریاچه ارواح
دریاچه ارواح در دل جنگل های نوشهر

 

شما نیز تجربه خود را درباره تورهای یک روزه با تورلند در میان بگذارید و در صورتی که مکان دیگری را برای تور یک روزه اطراف تهران پیشنهاد می کنید از طریق بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تور یک روزه اطراف تهران کجا بریم ؟
5 (100%) 2 votes
۳ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *