مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند، که به عنوان سرزمین لبخند نیز شناخته شده است، جواهری در جنوب شرقی آسیا به شمار می آید. در حالی که تایلند به اندازه ی کافی توسعه یافته هست که بهترین خدمات رفاهی را به گردشگران خود ارائه دهد، اما هنوز هم، به اندازه کافی وحشی هست که امکان داشته باشد در مسیر ماجراجویی های خود، مورد ضرب و شتم قرار گیرید. تایلند، کشوری است که به این فرصت و موقعیت دست یافته است که برای گردشگران، تجربه ی یک بار سفر به تایلند در طول عمر کاملا ضروری شده است. این که آیا شما از سواحل جنوب تایلند که در سطح جهانی معروف هستند، شروع کنید یا از روستاهای کوهستانی در شمال آن، تایلند را هرگز نا امید و آزرده نخواهد کرد.
شهر هایی مانند بانکوک و چیانگ مای غرق در شلوغی و فعالیت و تجارت هستند، اما تا وقتی که شما در میان کوه ها راه پیمایی نکرده اید و یا لذت مواجه شدن با یک فیل و یا میمون جسور را که ناهار شما را در یک چشم به هم زدن از شما می دزد، را نچشیده اید؛ شما واقعا کشور تایلند را ندیده اید. جاذبه های گردشگری تایلند متنوع و گوناگون هستند و هر کدام برای شما، تجربه ی با ارزش و به یاد ماندنی ای به وجود خواهند آورد. در تورلند همراه ما باشید تا با تاپ ترین جاذبه های گردشگری تایلند بیشتر آشنا شوید.

ساحل ریلی (رای له)
Railay Beach

ساحل ریلی (رای له)، تایلند

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

ساحل ریلی یا رای له، یک شبه جزیره ی کوچک است که با توجه به صخره های سنگ آهک و عدم دسترسی به سرزمین اصلی، تنها با قایق قابل دسترسی می باشد. هر چند این صخره ها، سنگ نوردان بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب می کند، اما این منطقه به دلیل سواحل زیبا و فضای آرامش بخش خود، یکی از جاذبه های معروف در تایلند محسوب می شود.
استان کرابی مهد برخی از معروف ترین سواحل تایلند است، که ساحل ریلی Railay بهترین و معروف ترین آن ها است. به طور کلی، ساحل ریلی به عنوان یکی از بهترین سواحل در کشور تایلند،به شما سواحل ماسه ای سفید ،و آب های نیل گون، شفاف، و زلالی را ارائه می دهد که شما احساس می کنید واقعا در تکه ای از بهشت هستید. شما برای رسیدن به جزیره گریز (island getaway) با خدمات و سرویس موجود در شهر کرابی و آئو نانگ، باید یک قایق بگیرید.

سواحل دلیل اصلی مردم برای بازدید از ریلی هستند، اما ریلی یک مرکز و کانون برای سنگ نوردی نیز به شمار می رود. قله های کارست، ماجراجویان با تجربه و همچنین تازه کار را به تلاش برای بالا رفتن از صخره های سنگ آهک قوی دعوت می کند. در میان دیگر فعالیت هایی که می توانید انجام دهید، فیل سواری، قایق سواری ، قایقرانی، و غواصی، و یا در برخی از موارد سبک تر کلاس های آشپزی و ماساژ را به شما توصیه می کنم. در این جا یک غار الماس وجود دارد که یک راهروی مناسب برای اقامت دادن بازدید کنندگان کنجکاو که به دنبال کاوش و جستجو در بین حمام آفتاب گرفتن خود هستند، دارد.

شهر کرابی با مساحتی بالغ بر ۴۷۰۹ کیلومترمربع، در فاصله ی ۸۱۴ کیلومتری از جنوب بانکوک قرار دارد؛ از جمله جاذبه های مهم آن که در حاشیه ی خط ساحلی قرار گرفته، سواحل مشهور، خلیج ها و جزایر زیبای متعدد است. تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد که شهر کرابی، یکی از قدیمی ترین شهرهای تایلند بوده و قدمت آن به دوران ما قبل تاریخ باز می گردد. امروزه این شهر به لحاظ برخورداری از تنوع جغرافیایی و جاذبه های گوناگون، گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. خاک این نواحی برای کشت محصولاتی چون پرتقال، نارگیل، قهوه، درختان نخل و کائوچو مناسب است.

aonang1

خلیج آئونانگ Ao Nang Bay

خلیج زیبا و دیدنی آئو نانگ، واقع در فاصلهٔ ۲۰ کیلومتری از شهر کرابی، دیگر جاذبه ی طبیعی منطقه به شمار می رود. ساحل شنی سفید این خلیج و صخره های آهکی که در مجاورت آن قرار گرفته اند، زیبایی خیره کننده ای به آب های نیل گون بخشیده است. بازدیدکنندگان می توانند توسط قایق از دیگر جاذبه های واقع در حوالی آن از جمله سواحل رای له (Rai Le), تام پرا نانگ (Tham Phra Nang) در شرق و جزایر کوچک کو پودا (Koh Kai)، کو مو (Koh Mo)، و کو تاپ (Koh Thap) نیز دیدن نمایند.

 

جزایر کوه فی فی
Koh Phi Phi

جزیایر کوه فی فی، تایلند

جزایر فی فی، در کرابی، یکی از محبوب ترین تفرجگاه ها در تایلند می باشد. در بین این جزایر تنها “فی فی دان” است که در آن مردم سکونت دارند و مقصد گردش های یک روزه ی مسافران است. یکی از مناطق سرگرم کننده در کوه فی فی، ساحل میمون است که در آن با موجوداتی همنام ساحل، یعنی میمون، مواجه خواهید شد. شما می توانید یک راهنما گرفته تا با سوار شدن بر قایق چوبی کوچکی به تماشای این ساحل بروید یا این که خودتان یک کایاک کرایه کنید و به جزیره بروید. همچنین در این جا فروشگاه های کوچکی وجود دارد که شما می توانید از آن ها اسنک، میوه، و تنقلات بخرید ولی حتما به یاد داشته باشید که از خوراکی های خود به خوبی محافظت کنید و گر نه خوراک میمون ها خواهند شد. اگر با بی احتیاطی با آن ها رفتار کنید، میمون ها خوراکی هایتان را دزدیده و درست در مقابل خودتان آن ها را می خورند. ساحل “لانگ” یکی دیگر از نقاط زیبای این جزیره است که جای چندان دنجی نیست اما برای تماشای غروب آفتاب بسیار محل مناسب و زیبایی است. اگر خوش شانس باشید و جزر و مد باشد، یک پیاده روی زیبا به سمت بخش اصلی جزیره خواهید داشت.

اپراتورهای تور به شما پکیجی برای غواصی و سفر زیر آب، و همچنین مسافرت به خلیج مایا، را پیشنهاد می کنند. ازدیگر جاذبه های این جزیره خلیج کوچک ” مایا “ است که فیلم “ساحل” با بازی لئوناردو دی کاپریو در این مکان فیلم برداری شده است. از آنجا که جزایر کوه فی فی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، شرکت های گردشگری زیادی هستند که برای سفر به سواحل مجاور مثل پوکت، کوه چانگ، و کوه لانتا بلیط می فروشند.

هر چند الان، شما به ندرت ممکن است آن را ببینید، اما فی فی دان یکی از مناطقی است که توسط سونامی سال ۲۰۰۴ به شدت آسیب دید. مهمانخانه ها، رستوران ها، و بازارها همگی بازسازی شده اند و همچنان جمعیت زیادی به جزیره و تفرجگاه می آیند. در حالیکه این تفرجگاه همچنان پویا و زنده است، پارک یادبود کوچک و غم انگیزی به افتخار کسانی که در این فاجعه درگذشتند، در آنجا ساخته اند.

کاخ بزرگ، بانکوک
The Grand Palace, Bangkok

کاخ بزرگ، بانکوک، تایلند

حتی اگر برنامه های سفر شما به تایلند به طور عمده برای بودن در سواحل، فیل سواری، و غذا خوردن و خوش گذرانی تنظیم شده باشد، شما حداقل باید یک یا دو روز خود را در بانکوک سپری کنید. چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در پایتخت وجود دارد، اما شاید بهتر باشد که برنامه ی خود را در بانکوک با بازدید از کاخ بزرگ شروع کنیم. کاخ بزرگ، اولین جاذبه ی گردشگری شهر محسوب می شود، که از اهمیت تاریخی و معماری فوق العاده ای برخوردار است.
تالارهای سلطنتی، معابد، و آثار باستانی، که مهمترین آن معبد وات فرا کائو، یا همان معبد بودای زمردین، است به شکل پیچ و خم داری در محوطه به چشم می خورند. ساخت و ساز کاخ بزرگ در سال ۱۷۸۲ زمانی آغاز شد که پایتخت سیام از تنبوری به بانکوک منتقل شد. این کاخ در غرب رودخانه بانکوک قرار دارد. برای حفاظت از کاخ در برابر دشمنان در گذشته، دور تا دور این بناها را دیواری به طول یک هزار و نهصد متر کشیده اند. این کاخ تا زمان مرگ مرموز شاه آناندا ماهیدول در سال ۱۹۴۶ به عنوان محل اقامت پادشاهان تایلند بود. برادر او پادشاه بومیبول ادولیادج موفق شد به طور دائم به کاخ چیترالادا نقل مکان کند. کاخ بزرگ طیف گسترده ای از سبک های معماری، اعم از سبک آیوتایان خالص معابد که ترکیبی از تایلندی و غربی برای سازه های بعدی است را پوشش می دهد. همچنین شامل وات پرا کاو است، که اقامتگاه زمرد بودا بوده، و یکی از قدیمی ترین و معروفترین مجسمه های بودا در جهان است. در معبد بودای زمردین می توان به خوبی فرهنگ و تعلیمات بودا را با همه وجود احساس کرد. در معبد بودای زمردین یکی از مجسمه های بسیار مقدس بودا قرار دارد. این مجسمه به رنگ سبز یشمی است و لباسی طلایی به تن دارد. مجسمه بودا در این معبد به حالت مدیتیشن نشسته است و حدود ۴۵ سانتی متر ارتفاع دارد.

بدون شک اگر یک مکان در بانکوک وجود داشته باشد که سفر به این شهر بدون بازدید از آن ناقص خواهد ماند، کاخ بزرگ بانکوک یا Grand Palace است که بسیار خیره‌کننده و چشمگیر است و یکی از معروف‌ترین بناهای تایلند است. همان طور که پیشتر گفته شد، کاخ بزرگ تایلند در سال ۱۷۸۲ ساخته شده است و تا ۱۵۰ سال بعد از آن محل زندگی پادشاهان تایلند و درباریان و مقامات بلندپایه دولتی بوده است. این بنای زیبا، مانند بانویی پیر و سالخورده است که همچنان با معماری و جزئیات زیبایش هیبت و شکوه خود را حفظ کرده است و بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جلب می کند و گویی ادای احترامی است به خلاقیت و هنر مردم تایلند. در داخل دیوارهای این کاخ بزرگ وزارت جنگ تایلند و ادارات وابسته به آن نیز وجود داشته است. امروزه این مجموعه به عنوان قلب معنوی پادشاهی تایلند باقی مانده است.

معماری و نقشه داخلی کاخ بزرگ بانکوک

این مجموعه درون خود چندین ساختمان مهم دارد که از جمله آنها وات فرا کائو Wat Phra Kaew یا بودای زمردین است که در عین کوچک بودن بسیار با شکوه و مورد احترام است. لباس های بودا ابتدای هر فصل به دست پادشاه تایلند عوض می شوند و این رویداد از اتفاقات مهم تقویم بودایی به شمار می رود. پادشاهان تایلند از قرن بیستم دیگر در کاخ بزرگ زندگی نکردند ولی از این مجموعه همچنان برای جشن ها و مراسم تشریفاتی استفاده می شود.

مجموعه کاخ بزرگ بانکوک، مانند بقیه بناها در جزیره راتاناکوسین، بسیار شبیه کاخ‌های آیوتایا پایتخت سابق سیام که مورد حمله برمه ای ها قرار گرفت، ساخته شده است. حیاط بیرونی کاخ مختص آن دسته از ادارات دولتی که پادشاه مستقیم با آنها درگیر بود مانند امور کشوری، نظامی و خزانه‌داری بوده است. معبد بودای زمردین نیز در گوشه ای از حیاط بیرونی قرار دارد. حیاط یا صحن مرکزی، محل اقامت پادشاه بوده و از تالار های آن برای انجام کسب و کار دولت استفاده می کردند. در حال حاضر تنها دو سالن تاج و تخت برای بازدید عموم باز است، اما شما با دیدن جزئیات به کار رفته در معماری سر در بقیه سالن‌ها نیز شگفت‌زده خواهید شد.

حیاط یا صحن داخلی نیز محل اقامت همسران و دختران پادشاهان بوده و این قسمت از کاخ بزرگ بانکوک درست مانند یک شهر کوچکی بوده که جمعیت آن شامل زنان و پسران به بلوغ نرسیده بوده است. با اینکه هیچ یک از اعضای خانواده های سلطنتی در حال حاضر حق سکونت در این بخش را ندارند اما همچنان درهای آن برای بازدید عموم بسته است. با اینکه کاخ بزرگ و معبد بودای زمردین در کنار هم قرار گرفته‌اند اما تفاوت آشکاری در سبک معماری آنها وجود دارد به طوری که معبد به سبک تایلندی است ولی کاخ بزرگ الهام گرفته از معماری اروپایی  است.

نکات مهم در مورد کاخ بزرگ بانکوک

قانون پوشش مناسب، به شکل سخت گیرانه‌ ای در کاخ اعمال می‌شود. کاخ بزرگ و معبد بودای زمردین از مکان های مقدس تایلند محسوب می شود و به همین دلیل بازدیدکنندگان باید پوشش مناسبی داشته باشند تا اجازه ی ورود به آن را پیدا کنند. مردان باید شلوار بلند به همراه لباس آستین دار بپوشند. درصورتی که صندل به پا دارند حتما باید جوراب هم بپوشند و پا برهنه نباشد. لباس زنان نیز همانند مردان است و نباید لباس هایی بپوشند که شانه یا قسمتی از بدنشان پیدا باشد. اگر لباس شما برای ورود نامناسب باشد در نزدیکی در ورودی به شما لباس‌های مناسبی خواهند داد که به تن کنید و خود را بپوشانید و درعوض باید مبلغی را نزدشان به امانت بگذارید.

قیمت بلیط کاخ بزرگ بانکوک

هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵:۳۰ بلیط ورودی کاخ فروخته می شود و قیمت آن ۵۰۰ بات است. با خرید یک بلیط می توانید به تالارهای تاج و تخت Vimanmek و Abhisek نیز وارد شوید.

چگونه به کاخ بزرگ بانکوک برویم؟

از مناطق سوخومویت، سیام، ساتورن، سیلوم و فایاتای می توانید سوار اتوبوس های BTS شوید و در ایستگاه Saphan Taksin پیاده شوید. همچنین می توانید با تاکسی مستقیما به کاخ بزرگ بروید.

آدرس کاخ بزرگ بانکوک

Na Phra Lan Road، شهر قدیمی آیوتایا، بانکوک، تایلند

ساعت کار کاخ بزرگ بانکوک

بازدید از کاخ بزرگ بانکوک هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵:۳۰ برای عموم آزاد است.

پیاده روی خیابان یکشنبه، چیانگ مای

Sunday Walking Street, Chiang Mai

پیاده روی خیابان یکشنبه، چیانگ مای، تایلند

هر بازدید کننده ای که به تایلند می رود، به نظر می رسد که به غذا های ارزان و خوشمزه بسیار مشتاق و علاقه مند است، و چنین غذاهایی را شب ها، در پیاده روی خیابان یکشنبه چیانگ مای به وفور می توان یافت. فروشندگان انواع مختلف خوراکی ها را می فروشند: پد تای ( نودل سرخ شده) ، چیکن ساتی (کباب مرغ ومیگو با سس)، سمبوسه، کیک خرچنگ، موز سرخ شده، و شیک میوه های تازه – اغلب هر تکه به قیمت کمتر از $۲ می باشد. بعد از اینکه دلی از عزا در آوردید و سیر شدید، شما می توانید به بررسی صد ها دکه و دکان که هر کدام محصولات منحصر به فردی مانند؛ صابون های کاملا طبیعی، منسوجاتی که به طور دستی با طرح و نقشه های محلی رنگ شده اند، روغن های مخصوص ماساژ یا بخور، آلات موسیقی، نقاشی و دیوار کوب ها و غیره دارند، بپردازید. فرقی نمی کند که شما چه زمانی از سال در حال بازدید از چیانگ مای هستید، بهر حال هر هفته بازار شلوغ و پر رونق می شود، بنابراین خودتان را کنترل کنید و سعی کنید از بودن در بخشی از ازدحام و شلوغی لذت ببرید. این جزو کارهایی است که باید در چیانگ مای انجام دهید، و در واقع بخش مهمی از تجربه ی سفر به تایلند است. اگر شما به دنبال یکشنبه بازار نیستید، و یا فقط می خواهید طعم و مزه غذا ها را تست کنید و بازارهای دیگر چیانگ مای را تجربه کنید، پیاده روی خیابان شنبه شب یا بازار شب در جاده چانگ کلان را امتحان کنید. برای چیز های کمتر توریستی، در طول روز بازار Warorot، را در نزدیکی رودخانه پینگ تجربه کنید. بازار Warorot صبح خیلی زود باز می شود و بعد از تاریکی هوا بسته می شود. در اینجا می توانید اجناس ارزان تر و با کیفیت بالاتری خریداری کنید حتی بسیاری از اجناسی که در اینجا هست در بازار توریستی شب نمی توانید پیدا کنید.

پای، تایلند
Pai, Thailand

پای، تایلند

شهرت تایلند به عنوان یک کشور با مناظر زیبا و مردم مهربان تا حد زیادی به خاطر سواحل جنوبی آن است که شهرت جهانی نیز دارند. اکثر مردم نمی دانند که سواحل شمالی نیز مناظر خیره کننده ی خود را دارد، هر چند این زیبایی ها به طور کامل از جنس دیگری هستند. شمال تایلند، به ویژه در منطقه غرب در نزدیکی مرز برمه، توسط زمین های جنگلی کوهستانی که ناهموار و زیبا است،مشخص شده اند. PAI، در استان مای هونگ سون، یک مکان مناسب، برای لذت بردن از زیبایی های طبیعی این کشور و همچنین مهمان نوازی و غذاهای خوشمزه تایلندی است. پای، یک شهر کوچک در استان مای هونگ سون شمال تایلند، در نزدیکی مرز میانمار است که در حدود ۱۴۶ کیلومتری شمال غرب چیانگ مای در مسیر شمال به Mae Hong Son قرار دارد. هر چند این شهر کوچک، شهرتش را به عنوان یک مقصد عالی برای هیپی ها، توسعه داده است، اما شما می توانید مردم محلی و خانواده ها را نیز در اینجا ببینید. در اینجا مغازه های شبانه ی کوچک، انواع غذاهای محلی و غربی، دسترسی آسان به معابد نزدیک، آبشارها، و همچنین دره عمیق و باریک پای Pai canyon وجود دارد. وقتی که شما در این شهر کوچک قدم می زنید، محیطی مملو از شادی و آرامش شما را احاطه خواهد کرد، و این همان دلیلی است که در تمامی فصول گردشگرانی را به سوی خود جذب می کند.

پارک ملی خائو یائی
Khao Yai National Park

پارک ملی خائو یائی، تایلند
در کشور تایلند، فیل ها مورد احترام هستند، و هر کجا که بروید مجسمه ها و نقاشی هایی از آنها را خواهید دید. تور ها و کمپ های بسیاری در کشور تایلند وجود دارد که با ثبت نام در آن ها شما می توانید یک و یا چند روز را با این حیوانات باشید، به کوهنوردی و راه رفتن در جنگل ها بپردازید، حتی فیل ها را حمام کنید و به آن ها غذا بدهید. اما هیجان انگیز تر و جذاب تر از همه این است که، شما این شانس را دارید که می توانید این حیوانات را در زیستگاه طبیعی خودشان ملاقات کنید و پارک ملی خائو یائی در تایلند چنین فرصت بزرگی را برای علاقه مندان ایجاد می کند. شما فیل هایی را خواهید دید که کنار آبشارها برای خود اتراق کرده اند، پرندگان عجیب و غریب شکاری ، میمون ها، و تعداد زیادی از دیگر موجودات گرمسیری که به اصطلاح پارک ملی خائو یائی خانه ی آن ها است. اگر اقامت یک روزه در کمپ برای دیدن تمام زیبایی های پارک و طبیعت، برای شما کافی نبوده است، شما می توانید در پارک چادر بزنید و بخوابید و صبح خیلی زود برای تماشای طلوع آفتاب بر فراز چشم انداز سرسبز پارک بیدار شوید و لذت ببرید. پارک ملی خائو یائی، از نظر وسعت دومین پارک ملی تایلند و از دیدنی های زیبا و منحصر به فرد بانکوک به شمار می رود. دامنه های کوهستانی آمیخته با آبشار های زیبا، جنگل های گرمسیری سبز، و گونه های مختلف جانوری و گیاهی فضای فوق العاده ای را برای عاشقان طبیعت ایجاد کرده است. انواع گونه های مختلف جانوری مانند خزندگان پرندگان و پستانداران در این پارک وجود دارد. از جمله حیوانات موجود در این پارک عبارتند از : خرس گیبون، فیل، میمون، سمور، و تمساح، و همچنین ۳۰۰ گونه ی مختلف پرنده در این پارک وجود دارد. پارک ملی خائو یائی حدود ۳ ساعت از بانکوک فاصله دارد و رستوران هایی برای گردشگران در داخل پارک و همچنین تعداد زیادی هتل خارج از پارک قرار دارد. گردشگران می توانند با دوچرخه یا موتور سیکلت در این پارک به گردش بپردازند و از طبیعت لذت ببرند.

شهر قدیمی سوخته
Sukhothai Old City

شهر قدیمی سوخته، تایلند

این شهر، برای علاقمندان به تاریخ و همچنین عکاسی توقف گاه بسیار جذاب و دوست داشتنی ای است، عکس های زیبا و دوست داشتنی بسیاری در این پایتخت باستانی تایلند می توانید بگیرید. خرابه های این شهر باستانی و قدیمی هنوز هم، با وجود قرن ها جنگ و ستیز و قرار داشتن در معرض عناصر، همچنان با اقتدار پایدار ایستاده است. شهر سوخته یک میراث جهانی یونسکو است، و برای بازگرداندن و حفظ این مکان مهم و تاریخی در تایلند سرمایه گذاری و هزینه ی زیادی شده است. جاذبه های این شهر شامل معابد بسیاری است، که از تاریخ طولانی این کشور در طرفداری و پرستش بودا سخن می گوید. هر یک از معابد، با بقایای خود و همچنین تأثیراتی که از دیگر تمدن های باستانی در طراحی خود گرفته اند، ، راوی داستان جامعه ی زمان خود می باشند.

شهر تاریخی آیوتایا
Historic City of Ayutthaya

شهر تاریخی آیوتایا، تایلند

در بانکوک، شهری به نام آیوتایا وجود دارد که به شهر سوخته ی تایلندی ها مشهور است و در گذشته حدود ۴۱۷ سال به عنوان پایتخت کشور تایلند و یکی از بزرگترین شهرهای جهان به شمار می رفته است. شهر تاریخی آیوتایا مرکز تمدن آسیای جنوب شرق بوده و امروزه نیز یکی از مهم ترین جاذبه های تمدن تایلند است. این شهر بزرگ و البته سوخته حدود ۹۰ کلیومتر از شهر بانکوک تایلند فاصله دارد و دارای معماری خاصی است که هنر دوستان را به سمت خود جذب می کند. این شهر دارای معماری های ترکیبی کامبوج و دوره ی سوخوتای است. این مکان در قرن هفدهم در لیست شهرهای زیبای دنیا قرار گرفته است و در سال ۱۹۹۱ میلادی در لیست یونسکو به ثبت رسیده است و هم اکنون نیزدر لیست مهم ترین جاذبه های گردشگری تایلند و دنیا محسوب می شود. تا قبل از اینکه برمه ای ها این مکان را در قرن ۱۸ فتح کنند، این شهر در واقع رنگ پادشاهی ۳۳ تن از پادشاهان را به خود دیده بود. در گذشته، در این مکان حدود ۴۰۰ معبد وجود داشته است که امروزه تنها بخش های ویران شده ای از مجموعه معابد وجود دارد که هیچ اثری از هیبت آن شهر بزرگ و با شکوه در آن دوره را ندارد؛ اما همچنان ارزش بازدید دارد.

در واقع بازدید از آیوتایا، همچون نگاهی اجمالی به جلال و شکوه تایلند باستان است، که در آن بازدید کنندگان می توانند در خرابه فراموش نشدنی و عاشقانه پایتخت سابق تایلند گشتی بزنند. بعد از دوره سوخوتای، شهر آیوتایا مهم ترین شهر تایلند بود، و کاخ های قدیمی و معابد آن به عنوان یک گواه همچنان در آن جا پا بر جا ایستاده اند. همچنین چندین شهرک خارجی در آن جا وجود دارد، که در آن شما می توانید درک بیشتری از نفوذ و تأثیر کشورهای دیگر در تایلند آن زمان، به دست آورید. فاصله ی آیوتایا از بانکوک، تنها به اندازه ی یک سفر کوتاه با اتوبوس یا قطار است، و اگر برامه ی سفر شما فشرده است این نوع سفر کار شما را راحت تر می کند. اگر شما در یک برنامه آرام تری هستید و به اندازه ی کافی فرصت دارید، طوری برنامه ریزی کنید که چند روزی زا در پایتخت باستانی تایلند بگذرانید و یک دوچرخه برای تور رفتن به هر دو شهر قدیمی و جدید اجاره کنید.

معبد فرادات دوی سوتپ
Phra That Doi Suthep

معبد فرادات دوی سوتپ، تایلند

معبد فرادات دوی سوتپ؛ معروف ترین معبد این منطقه است که بر روی تپه ای در شمال غربی شهر واقع شده است و ساخت آن به سال ۱۳۸۳ میلادی برمی گردد.

شاید بهترین و معروف ترین معبد در چیانگ مای و بر فراز دوی سوتپ، همین معبد دوی سوتپ باشد.
در جمعیتی از راهبان، پیروان بودایی مؤمن، هموطنان و مسافران، شما فرصت دیدن کنده کاری های پیچیده ی مذهبی معبد، انجام اعمال عبادت، و نگاه کردن و خیره شدن به شهر چیانگ مای را دارید. فقط مطمئن شوید که همراه خود، یک بطری آب و کفش راحت داشته باشید، زیرا راه پله هایی که به معبد می رود شیب دار است. در پایین پله ها، فروشندگان همه چیز؛ از خوراکی های محلی خوشمزه گرفته تا محصولات دست سازی روستاییان را به مردم می فروشند. همچنین یک مغازه فروش ماسک، فیل های چوبی کنده کاری شده، و وسایل تزئینی خانه، نیز وجود دارد که شما می توانید بخشی از خرید خود را، بعد از با زحمت بالا رفتن از پله ها و پایین امدن از آن ها، در آن جا انجام دهید.

شما می توانید سفر خود را به دویی سوتپ با گشت و گذار در دویی پیو، یک روستای کوچک همونگ در کوه ها کامل کنید. این روستا نسبت به روستاهای دیگر توریستی تر است، اگر شما در یک برنامه فشرده هستید، گشت و گذار در این روستا، شما را با طعم و مزه ی فرهنگ همونگ آشنا می کند و فرصتی برای یادگیری بیشتر در مورد جوامع قبیله ای در تپه های منطقه به شما می دهد. خرید برخی از منسوجات دست دوز را به شما توصیه می کنم. همچنین Bhubing Palace ، در مسیر دویی پیو به دویی سوتپ، به روی گردشگران باز است.

بازار های شناور
Floating Markets

بازار های شناور، تایلند

دیدن یکی از این بازارهای شناور راه سرگرم کننده و جالبی برای خرید بعضی خوراکی ها و خوردن آن ها در حین گردش است، در حالی که حمایت فروشندگان محلی و رعایت تجارت محلی در کار است. بعضی از آنها به نظر می رسد که برای جذب جمعیت توریستی بیشتر، این کار را انجام می دهند تا آن ها با بخشی از زندگی روزمره مردم محلی تایلند آشنا شوند، اما بهر حال دیدن و خرید از آن ها یک تجربه ی خوب در سفر خواهد بود. اگر شما می خواهید این بازار های قایقی را ببینید باید صبح زود بیدار شوید و به آنجا بروید تا فروشندگان را در قایق های چوبی دراز خود با کالاهایی چون، میوه های تازه، سبزیجات، ادویه جات، ترشی جات، و غذاهای خوشمزه ببینید. چند بازار شناور در نزدیکی بانکوک وجود دارد، که آمفاوا Amphawa و دمنن سدواک Damnoen Saduak در میان همه ی آنها محبوب تر هستند. شما می توانید به تنهایی و یا با یک تور و راهنما به آن جا بروید، که این بازدید می تواند شامل بازدید از خانه های محلی و مغازه ها باشد.

نظرتون راجع به تایلند و جاذبه های اون چیه؟ آیا شما هم دوست دارید سفر به تایلند رو تجربه کنید؟ پس همراه ما باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری تایلند
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *