مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۰ جاذبه ی گردشگری وین : راهنمای سفر به جاذبه های وین

وین پایتخت کشور اتریش و یکی از استان‌های نه‌گانه ی کشور اتریش است. شهر وین، بزرگترین شهر اتریش و همچنین نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا به شمار می رود که تا قبل از شروع قرن بیستم میلادی، بزرگترین شهر آلمانی زبان اروپا نیز بوده است. شهر وین در قرن پنجم پیش از میلاد مسیح بنا شد و به تدریج به پایتخت اتریش تبدیل شده‌است. نام وین از قدیم مترادف با موسیقی، مجالس بزم و رقص والس بوده است. در ادامه به معرفی جاذبه های وین می پردازیم که تک به تک آن مختص به وین می باشد.

وین از آن شهرهای فراموش‌ نشدنی و کلاسیک اروپایی  است. وین را می توان با شهرهایی همچون بارسلونا، پاریس، پراگ، و رم هم ردیف دانست.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

جاذبه های وین ، چکیده‌ی تاریخ، فرهنگ و سنت اروپا است و معماری خیره‌کننده‌ ی آن حکایت از سرگذشت کم‌نظیر خود دارد.

وین امروزی، شهری مدرن است، که البته هنوز هم سایه‌ی سنت‌های دل‌نشین و قدیمی بر سر این شهر هست. پیدا کردن اماکن دیدنی‌ و تاریخی و جاذبه های وین در این شهر کار سختی نیست.

معماری گوتیک و باروک، پیاده‌ رو های سنگ‌فرش‌شده، بوی قهوه و شیرینی‌ کافه‌های همیشه شلوغ، و رد پای تاریخ و هنر در هر خیابان حال و هوایی خیال‌انگیزی را به وین بخشیده است.

یک از جاذبه های وین که آن را خوش آوا کرده است ، محبوبیتش بین هواداران موسیقی است. موسیقی بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت شهر و مردم وین است. اگر درخیابان‌های نسبتا خلوت‌، گوشتان را تیز کنید، از پنجره‌های باز خانه‌ها و مدارس صدای بچه‌هایی را می‌شنوید که سونات‌های موتزارت را تمرین می‌کنند، یا نوازندگان خیابانی را می‌بینید که شاهکارهای موسیقی کلاسیک یا محلی را کنار خیابان اجرا می‌کنند.

سبک خاپخت و پز وینی از قرن‌ها رابطه با دیگر شهرها و کشورهای اروپایی تأثیر گرفته، اما همچنان حال و هوای ویژه‌ی خود را حفظ کرده است. وین از انگشت‌شمار شهر های جهان است که سنت آشپزی اش را به اسم خودش می‌نامند. به غیر از غذاهای خوشمزه‌، در وین بهترین کیک‌ها و شیرینی‌های دنیا را می توانید پیدا می‌کنید، از اشترودل سیب گرفته تا انواع پالاچینکن و ماریلن کنودل.

مانند تمام شهرهای بزرگ و شلوغ دنیا، خرید کردن در وین نیز بر خلاف جذابیت های خود، گاهی تجربه‌ای دیوانه‌کننده می شود. در وین، درست در کنار فروشگاه‌های بزرگ امروزی و همچنین لباس‌فروشی‌های معمولی، مغازه‌هایی سنتی ای را می‌بینید که زمانی مایحتاج البس سلطنتی را تأمین می‌کرده‌اند.

وین هنوز هم نشانه هایی از تاریخ در خود دارد و با افتخار بعضی از عالی ترین معماری های اروپا را مانند بسیاری از برترین جاذبه های گردشگری اتریش به نمایش می گذارد. ما در تورلند برای شما لیستی از برترین اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری وین تهیه کرده ایم تا با خواندن آن بتوانید برنامه ی مناسبی را برای سفر به وین تهیه کنید. همراه ما باشید.

قصر هافبرگ

Hofburg Palace

قصر هافبرگ از جاذبه های وین
قصر هافبرگ از جاذبه های وین

 

قصر هافبرگ، یکی از قصرهای سلطنتی اتریش که جزو برترین جاذبه های گردشگری وین است که در گذشته، نمسه نام داشته است. این کاخ از ۱۲۷۹ میلادی اقامتگاه برخی از قدرتمندترین اشخاص تاریخ اتریش، از جمله شاهان سلسله ی هابزبورگ بوده است و امروزه سکونتگاه رئیس جمهور اتریش است.
قصر سلطنتی بسیار زیبای هوفبرگ از جاذبه های وین است ، مرکز قدرت سلسله ی هابزبورگ برای هفت کشور می باشد! برای تماشای نمایش بی نظیر گروه کر وین، در روز های یکشنبه از این کلیسای کوچک بازدید کنید.

کاخ شون‌برون

Schönbrunn Palace

کاخ شون‌برون از جاذبه های وین
کاخ شون‌برون از جاذبه های وین

 

شون‌برون به معنای چشمه ی زیبا است، و کاخ شون‌برون اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین بوده‌است که امروزه به عنوان یکی از آثار فرهنگی مهم کشور اتریش به شمار می رود.

کاخ شون‌برون، بیش از ۱۴۰۰ اتاق دارد که به سبک روکوکو تزیین شده‌ اند. کاخ‌ ها و باغ‌ ها نشان دهنده ی سلایق، علایق و آرزوهای پادشاهان کشور اتریش می‌باشد.

در فضای ساختمان کاخ، باغ‌ هایی وجود دارد که قدیمی‌ترین باغ‌ وحش موجود در دنیا، نیز در این باغ قرار دارد. این باغ وحش در سال ۱۷۵۲ میلادی تاسیس شده‌است.

قصر شون برون در دوره ی باروک ساخته شده است و در آن سالنی قرار دارد که به سالن ایرانی مشهور است. معماری سالن به سبک معماری ایران است.

همچنین شون برون دارای یک گلخانه ی بسیار بزرگ و مجهز است که در نوع خود بی‌نظیر است.

فضای زیبای این باغ، که اقامتگاه تابستانی سابق هازبورگ بوده، دارای گلخانه، باغ وحش و حتی خرابه های مصنوعی روم می باشد که به شما توصیه می کنم  تور کاخ شون‌برون را از دست ندهید.

آلبرتینا

Albertina

آلبرتینا از جاذبه های وین
آلبرتینا از جاذبه های وین

 

موزه آلبرتینا در وین، موطن یکی از بزرگترین و مهم ترین اتاق های چاپ در جهان است و جاذبه های گردشگری وین است که حدود ۶۵۰۰۰ نقشه و تابلو، نزدیک به ۱ میلیون آثار هنری قدیمی، آثار گرافیکی مدرن تر، و عکس ها و نقشه های معماری را در خود جای داده است.

موزه ی آلبرتینا که از جاذبه های وین در محوطه ی کاخ هافبرگ قرار دارد که منزلگاه بسیاری از مجموعه های ارزشمند آثار گرافیکی دنیا است و مکانی جذاب برای گردشگران به شمار می رود!

راتائوس وین

Vienna Rathaus

راتائوس از جاذبه های وین
راتائوس از جاذبه های وین

 

تالار شهر به سبک نئو گوتیک، یکی از مشهور ترین مکان های جاذبه های وین است، اما در ساختمان اداری آن  یکی از بهترین رستوران ها در وین به نام رات اسکلری تاریخی (the historic Rathauskeller) وجود دارد.

اپرای وین

Vienna State Opera

اپرای از جاذبه های وین
اپرای از جاذبه های وین

 

بسیاری وین را پایتخت موسیقی جهان می دانند که به عنوان زادگاه بسیاری از آهنگسازان و بزرگان موسیقی دنیا معروف شده است.

در شهر وین مدارس، هنرستان ها و کنسرواتوارها، به تربیت هنرجویان و علاقه مندان به تحصیل در رشته‌های گوناگون مرتبط با موسیقی می پردازند.

هنرستان عالی موسیقی وین، کنسرواتوار شوبرت، و مدارس موسیقی از جمله این مراکز هستند که کار آموزش موسیقی را برعهده دارند.

در وین سی و پنج خانه وجود دارد که بتهوون مدتی را در آن ها زندگی کرده است.

معروف‌ترین ارکستر دنیا، ارکستر فلارمونیک در وین است که چندین نسل در آن می‌نوازند. به طوری که گاه پدر، پسر و نوه در یک شب با این ارکستر اجرا دارند و علاقه به موسیقی به صورت سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر می رسد. چند موسیقی دان و نوازنده ایرانی نیزدر این ارکستر ها مشغول به فعالیت هستند از جاذبه های گردشگری وین به شمار میروند.

اپرای وین منزلگاه یکی از بهترین و پر کار ترین شرکت های اپرا است. شما در هر کجای دنیا که به سفر بروید، شاید هرگز مکانی به این زیبایی را برای بار دوم نبینید.

موزه مادام توسو وین

Madame Tussauds Vienna

موزه مادام توسو از جاذبه های وین
موزه مادام توسو از جاذبه های وین

موزه مادام توسو، موزه های زنجیره ای در شهر های مهم دنیا هستند که در واقع یک مجسمه ی مومی از افراد معروف آمریکایی، سلبریتی ها، و مشاهیر تاریخی را در گالری های خود جای داده اند.

مادام توسو، نام موزه ی مشهوری است که مرکز آن در شهر لندن، انگلستان قرار دارد. در این موزه تندیس‌ های مومی افراد مشهور و تاریخ‌ساز، ساخته و نگهداری می‌شود. این موزه توسط مادام توسو در قرن هیجدهم میلادی پایه‌گذاری شد.

موزه‌های مادام توسو یکی از دیدنی‌های شهرهای مهم جهان و جاذبه های وین است. تندیس‌های مومی از افراد مشهور چنان به واقعیت شبیه‌اند که حیرت بازدیدکنندگان را بر می‌انگیزند.

وقتی نام مادام توسو به زبان می‌آید، همه به یاد تندیس‌های مومی افراد مشهور می‌افتند که تشابه آنها به واقعیت چنان است که مشکل می توان باور کرد این‌ها تنها مجسمه‌هایی ساخته شده از موم هستند.

در این میان بازدیدکنندگان مشتاق چنان غرق در دنیای ستارگان می‌شوند و به دنبال عکس گرفتن هستند که کمتر به تندیس مومی بانویی سالخورده توجه می‌کنند که در گوشه‌ای جای گرفته و شاهد این هیاهوست؛ بانویی به نام مادام توسو که دویست و پنجاه سال پیش چشم به جهان گشود و به جایی رسید که هیچ‌کس گمان نمی‌برد.

مادام توسو به همراه پسرانش تا هنگام مرگش در سن ۸۹ سالگی نمایشگاه تندیس‌های مومی را اداره می‌کرد. آخرین تندیسی که او پیش از مرگ به اتمام رساند پرتره‌ای از خود است.

بازدید کنندگان می توانند با مجسمه های موجود در این موزه عکس بگیرند و این مجسمه ها چنان واقعی به نظر می رسند که گویی با خود آن افراد عکس گرفته اید.

در موزه مادام توسو که از جاذبه های وین می باشد ، شما ممکن است با بعضی از افراد مشهور وین که قبلا آن ها را نمی شناختید.

کلیسای سنت استفان

St. Stephen’s Cathedral Vienna

کلیسای سنت استفان از جاذبه های وین
کلیسای سنت استفان از جاذبه های وین

کلیسای سنت‌استفان با قدمتی ۹۰۰ ساله بزرگ‌ترین کلیسای شهر وین به شمار می‌رود که در مرکز شهر قرار دارد و یکی از شاهکار های دوره ی گوتیک می باشد. ورود به کلیسای سنت‌استفان برای عموم رایگان است. یکی از جالب‌ترین قسمت‌های این کلیسا سردابه ی آن است که بقایای اسکلت قربانیان طاعون در قبرهای دست جمعی آن جا نگه داری می‌شود.

از ناقوس های عظیم کلیسا گرفته تا اجساد مشهور در سردابه ی آن، در کل کلیسای بی نظیر سنت استفان به عنوان یکی از بهترین جاذبه های وین شناخته شده است.

موزه لئوپارد

Leopold Museum

موزه لئوپارد از جاذبه های وین
موزه لئوپارد از جاذبه های وین

یک دیگر از جاذبه های گردشگری وین، نمایشگاه لئوپارد واقع در موزه ی منطقه ای وین می باشد ، یکی از بزرگترین مجموعه های هنر مدرن اتریش است که آثار هنرمندان مشهوری مانند اگون شیل و گوستاو کلیمت را در خود جای داده است.

خانه موتزارت

Mozarthaus Vienna

خانه موتزارت از جاذبه های وین
خانه موتزارت از جاذبه های وین

متزارت تنها برای ۳ سال در این خانه زندگی کرد اما از آنجا که خانه ی موتزارت تنها اقامتگاه وی بوده است، موقعیت مرکزی این خانه را به نمایشگاهی جامع در مورد زندگی و آثار وی تبدیل کرده است.

موزه یهودی ها

Jewish Museum Vienna

موزه یهودی ها از جاذبه های وین
موزه یهودی ها از جاذبه های وین

موزه یهودی هایکی از جاذبه های وین و دیدگاهی در مورد تاریخچه پر حادثه زندگی و فرهنگ یهودیان در وین را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه در دو محل قرار گرفته است: دروتیرگاز و یادنپلاز.

برنامه ریزی برای سفر به وین

شما می توانید طی ۳ تا ۴ روز به بازدید از اماکن دیدنی وین بپردازید، اما اگر برایتان امکان دارد، برای بازدید کامل از نمایشگاه ها، کنسرت ها و زندگی فرهنگی روشن فکرانه ی این شهر، کمی بیشتر در وین بمانید.

شبکه حمل و نقل عمومی وین فوق العاده است. با وجود اتوبوس ها، تراموا، قطارها و خطوط متروی تازه راه اندازی شده و همچنین کرایه ی ماشین، رفت و آمد در شهر برای شما آسان خواهد بود.

همچنین می توانید از تاکسی و دوچرخه نیز استفاده کنید، به شما توصیه می کنم دوچرخه کرایه کنید تا به راحتی بتوانید به گردش در شهر بپردازید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۰ جاذبه ی گردشگری وین : راهنمای سفر به جاذبه های وین
4 (80%) 5 votes
۲ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *