مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های برلین : آشنایی با جاذبه های برلین

برلین پایتخت کشور آلمان و بزرگ‌ترین و پر جمعیت ترین شهر در این کشور است و در کل اتحادیه اروپا مقام دوم را دارد. برلین همچنین نام ایالتی است که این شهر در آن قرار دارد. برلین، بزرگ‌ترین ایالت آلمان و از نظر تاریخی مهم‌ترین ایالت آن می باشد. جاذبه های برلین از جمله جاذبه های فرهنگی و تاریخی این شهر، برلین را به عنوان یکی از مراکز فرهنگی جهان تبدیل کرده است. برلین در قرن ۱۸ میلادی، به عنوان پایتخت پروس، قلب روشنگری بود. امروز نیز برلین، یکی از شهرهای مهم اروپا ب شمار می رود.

بسیاری از رویدادهای تاریخی آلمان در شهر برلین رخ داده است. پس از دوران نازی‌ها و پایان یافتن جنگ جهانی دوم، این خطه بین چهار قدرت بزرگ جهان؛ آمریکا، فرانسه، بریتانیا و شوروی تقسیم شد. در سال ۱۹۶۱ میلادی جدایی دو بخش از آلمان با ساختن دیوار برلین قطعی شد و تا ۹ نوامبر سال ۱۹۸۹ میلادی، زمان به‌وقوع پیوستن انقلاب صلح‌آمیز مردم آلمان شرقی، این دیوار هم‌چنان برقرار بود. یک سال پس از آن، دو آلمان به طور رسمی متحد شدند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

شهر بزرگ برلین، مرکز سیاسی و فرهنگی آلمان است و به خاطر تقسیم آن به دو بخش برلین غربی و برلین شرقی در سال‌های بین ۱۹۴۹ تا ۱۹۸۹ دارای یکی از متنوع‌ترین محیط‌های شهری اروپا است.

معرفی جاذبه های برلین

در حال حاضر برلین، پایتخت آلمان، مرکز دولت و مجلس فدرال این کشور است. هر چند هنوز برخی از وزارت‌خانه‌ها، شعبه‌هایی نیز در شهر بن، پایتخت پیشین آلمان نیز دارند. بخشی از شهر که بناهای دولتی در آن واقع‌ هستند، مانند رایشستاگ که مجلس فدرال آلمان در آن قرار دارد، دروازه ی براندنبورگ، یا میدان‌هایی چون بازار ژاندارمری، از جمله جاذبه های برلین است که تاریخ معاصر آلمان در آنجا رقم می خورد.

اخیرا در میدان پتسدام که در زمان جنگ سرد به آن نوار مرگ می‌گفتند، ساختمان‌های بسیار مدرن، بلند، و دیدنی بنا شده‌ است. میدان الکساندر، که در دوره ی حکومت آلمان دموکراتیک، میدان مرکز مرکزی برلین شرقی بود، در سال‌های گذشته تغییرات اساسی کرده‌است. تاریخ برلین نشان می دهد که آن را شکسته و تقسیم کرده اند، سبک زندگی در یک شهر شب زنده داری است و همسایه های آن به همان اندازه علاقه مند به موزه و معماری هستند. هر گوشه ای از شهر برلین برای خود یک داستان و حکایتی دارد و در برخی از محله‌های برلین، به ویژه در بخش شرقی آن، رد پای تاریخ را می‌توان به وضوح یافت.

میدان الکساندر پلاتس

Alexanderplatz

میدان الکساندر پلاتس، برلین
میدان الکساندر پلاتس از جاذبه های برلین

الکساندر پلاتس از میدان‌های اصلی شهر برلین، پایتخت کشور آلمان است.

میدان الکساندر پلاتس در دوره ی حکومت آلمان دموکراتیک، میدان مرکزی برلین شرقی بوده است، و در سال های گذشته تغییرات اساسی در آن رخ داده است و اکنون به یکی از اماکن سیاحتی برای گردشگران تبدیل شده است.

میدان الکساندر از محله های بسیار قدیمی شهر برلین است که رد پای تاریخ را می توان در آن یافت. میدان الکساندر به عنوان سکویی برای جاه طلبی های معماری جمهوری دموکراتیک آلمان استفاده می شد. یکی از نتایج این جاه طلبی ها، برج تلویزیونی ۳۶۵ متری این میدان است.

این میدان در مرکز شهر، قابل دسترس، و نزدیک به دیگر مناظر دیدنی و کلیدی شهر است، و بهترین نقطه برای گردش در حومه ی شهر است. در سال ۱۹۶۹ میلادی یادمان ساعت جهانی Weltzeituhr و آبشار دوستی بین المللی به میدان اضافه شد.

برج برلین

TV Tower

برج برلین
نمایی از برج برلین

برج برلین به عنوان بلندترین نقطه در شهر برلین و از محبوب ترین جاذب های برلین است، که از اکثر نقاط شهر قابل رویت است. بلیط ورودی برج برلین برای بزرگسالان از ۱۳ پوند شروع می شود. به این برج بروید تا بهترین چشم انداز شهر برلین را تماشا کنید.

برج برلین، دکل مخابراتی به ارتفاع ۳۶۸ متر، با کاربری دکل مخابراتی-رستوران است. پروژه ساخت این ساختمان در سال ۱۹۶۹ تکمیل و افتتاح شد.

دروازه براندنبورگ

Brandenburg Gate

دروازه براندنبورگ
تصویری از دروازه معروف براندنبورگ

دروازه براندنبورگ یک بنای تاریخی، واقع در پایین خیابان اونتر دن لیندن، نزدیک به رایشتاگ و یادبود هولوکاست است.

دروازه براندنبورگ، یکی از دروازه‌های قدیمی شهر برلین است که از میان دروازه‌های متعدد برلین در زمان قدیم، تنها همین دروازه باقی مانده است.

دروازه براندنبورگ، درب ورودی عظیم خیابان اونتر دن لیندن است. خیابان اونتر دن لیندن به قصر شهری پادشاهی پروس منتهی می‌شود، و درختان لیندن بسیاری دارد.

این بنا به عنوان یکی از معروفترین نماد های اروپا شناخته شده است. ساختمان پارلمان آلمان در شمال این دروازه و به فاصله یک بلوک از آن واقع شده است.

طرح بنای این دروازه مشابه دروازه ورودی شهر آتن یا دروازه معروف پروپیلائه، است که همچون تاریخ معماری کلاسیک برلین، همچنان استوار است. بر فراز دروازه ارابه ای با چهار اسب وجود دارد که توسط یوهان گوتفرید شاکو، ساخته شده است و مربوط به ویکتوریا، الهه ی پیروزی رومیان باستان است که در حال هدایت ارابه‌ای است که چهار اسب آن را می‌کشند.

در هر طرف دروازه براندنبورگ، شش ستون به سبک دُریک قرار دارد، که پنج راه عبور و مرور را تشکیل داده‌اند. مردم شهر فقط اجازه داشتند از دو مسیر واقع در منتهی الیه دو سمت دروازه برای رفت و آمد استفاده کنند.

جالب ‌ترین نکته درباره ی دروازه ی براندنبورگ این است که به رغم بر سرکار آمدن دولت‌های مختلف با جهت گیری‌های سیاسی متفاوت در این کشور، دروازه زیبای برلین همچنان پا بر جا باقی مانده است.

رایشتاگ

Reichstag

ساختمان پارلمان آلمان، رایشتاگ، برلین
ساختمان پارلمان آلمان، رایشتاگ

رایشتاگ نام ساختمان پارلمان آلمان است که در شهر برلین واقع شده‌است.

پارلمان آلمان به عنوان نماد معماری در برلین می باشد. مهمترین دستاورد ساختمان نئو باروک، گنبد شیشه ای مدرن آن است که به روی بازدید کنندگان باز است و شما می توانید از گنبد ساختمان رایشتاگ، یک چشم انداز بسیار جذاب و دیدنی از شهر را ببینید.

در این گنبد فاستر از سبک اکوتک استفاده کرده است. فاستر در طرح خود یک گنبد شیشه‌ای به جای گنبد تخریب شده پارلمان در جنگ جهانی دوم در نظر گرفت. این گنبد جدید از چند نظر جالب توجه‌است.

هنگام شب گنبد از طریق تالار مجلس روشن می‌شود و به صورت گنبدی نورانی می‌درخشد که نشانه‌ای از قدرت و توانایی پروسه دموکراتیک در آلمان فدرال است.

از نظر اقلیمی؛ در تابستان، تهویه طبیعی تالار از طریق گنبد شیشه‌ای صورت می‌گیرد، و در زمستان، هوای گرم از تالار مجلس به فضای زیر گنبد صعود کرده و بازیافت می شود و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

و در آخر، آینه‌های وسط گنبد، روشنایی طبیعی و تصویر مردم را به تالار نمایندگان منعکس می‌کنند.

سازه گنبد رایشتاگ از چادر شفافی است که نور را به وضوح از خود عبور می‌دهد. گنبد از چند جهت حائز اهمیت است؛ اول اینکه در داخل گنبد دو رمپ مارپیچ قراردارد که رفتن به سکوی فوقانی را برای تماشای مناظر امکان‌پذیر می کند.

سلولهای خورشیدی فتوولتیک با ۳۰۰ متر مربع مساحت بر روی بام جنوبی ساختمان برای تأمین برق قرار دارد.

پنجره‌های هوشمند برای تهویه هوا در اطراف خود گنبد و همچنین استفاده از سوخت تجدید شونده بیوگاز برای تولید برق استفاده می شود. در طراحی گنبد یک نقاب متحرک در زیر گنبد شیشه‌ای قرار دارد که حرکت آن با کامپیوتر کنترل می شود و از تابش و انعکاس مستقیم نور آفتاب به داخل تالار مجلس جلوگیری می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این گنبد، تمرکزحرارت اضافی در قسمت های مختلف ساختمان است که در یک مخزن طبیعی، آب گرم مورد نیاز برای گرمایش را تأمین می‌کند.

منطقه دولتی برلین

Government District

منطقه دولتی برلین
نمایی از منطقه دولتی برلین

تمام ناحیه ی دولتی در رایشستاگ قرار نگرفته است. در گوشه شمال شرقی پارک تیرگارتن نیز شما می توانید برخی از بهترین معماری های مدرن در برلین را تماشا کنید.

موزه مادام توسو در برلین

Madame Tussauds Berlin

موزه مادام توسو در برلین
موزه مادام توسو از جاذبه های برلین

مادام توسو نام موزه ی مشهوری است که مرکز آن در شهر لندن، انگلستان قرار دارد. در این موزه، تندیس‌های مومی افراد مشهور و تاریخ‌ساز ساخته و نگهداری می‌شود. این موزه در قرن هیجدهم میلادی توسط مادام توسو پایه‌گذاری شد. موزه‌های مادام توسو یکی از دیدنی‌های شهرهای مهم جهان است. تندیس‌های مومی از افراد مشهور چنان به واقعیت شبیه‌اند که حیرت بازدیدکنندگان را بر می‌انگیزند.

توریست‌هایی که به لندن، آمستردام یا برلین سفر می‌کنند، برای دیدن موزه مادام توسو از لحظاتی پیش از بازشدن درهای موزه، جلوی ورودی آن صف می‌کشند. نگاه‌های کنجکاو و علاقه‌مند منتظرند تا به دیدن چهره‌های سرشناس هالیوود یا دنیای موسیقی و مد و سیاست بروند و در کنار آنها عکس‌های یادگاری بگیرند.

موزه مادام توسو برلین چیز نسبتا جدیدی در شهر است اما در حال حاضر دارای سابقه رنگارنگ و خوبی است. در روز افتتاحیه موزه در برلین، یک بازدید کننده سر مجسمه ی مومی هیتلر را پاره کرد!

برلین دانجن (مأموریت زندان برلین)

Berlin Dungeon

برلین دانجن (مأموریت زندان برلین)
برلین دانجن (مأموریت زندان برلین)
برلین دانجن (مأموریت زندان برلین)
برلین دانجن (مأموریت زندان برلین)

مأموریت زندان برلین، یکی از جاذبه های برلین است که شامل سیاه چال لندن و سیاه چال هامبورگ می شود. مأموریت زندان برلین سفری را در طول تاریخ سیاه برلین تهیه و فراهم می کند که یک بازیگر همراه با تجربه های تعاملی آن را اجرا می کند. نمایش به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی است و بازیگران نیز آلمانی و انگلیسی صحبت می کنند
در یک روز بارانی، برای به یادآوردن گذشته ی بد و تاریک شهر، به برلین دانجن بروید. اگر به صورت گروهی به آن جا بروید، تخفیف خوبی دریافت خواهید کرد.

پوتسدامر پلاتس

Potsdamer Platz

پوتسدامر پلاتس
پوتسدامر پلاتس از جاذبه های برلین

میدان پوتسدامر پلاتس از مهم‌ترین میدان‌های شهر برلین، پایتخت کشور آلمان است.

پوتسدامر پلاتس پس از جنگ، یک زمین بایر بود و حالا تبدیل به مکانی برای هتل های لوکس و سطح بالا و فیلم های برتر از جمله IMAX شده است.

برلین فیلارمونی نیز تقریبا در نزدیکی پوتسدامر پلاتس واقع شده است.

برلین فیلارمونی
تصویری از ورودی برلین فیلارمونی
برلین فیلارمونی
تصویری از ورودی برلین فیلارمونی

برلین فیلارمونی یک سالن کنسرت در برلین، آلمان است. ساختمان خانه ی ارکستر فیلارمونیک برلین، به لحاظ آکوستیک و معماری به خود می بالد.

بلوار کوفورشتندام

Kurfürstendamm

بلوار کوفورشتندام، برلین
بلوار کوفورشتندام، برلین
بلوار کوفورشتندام، برلین
بلوار کوفورشتندام، برلین

بلوار کوفورشتندام که مردم محلی آن را با عنوان Ku’Damm می شناسند، پر از مراکز خرید و فروشگاه های مختلف در برلین است و از محبوب ترین جاذبه های برلین برای خانم ها است و از معروف ترین خیابان های این شهر و از حاذبه های برلین می باشد.

بلوار وسیع کوفورشتندام را می توان شانزه لیزه برلین نامید که مملو از مغازه ها، خانه ها، هتل ها و رستوران های فراوان است. به طور خاصی، بسیاری از طراحان مد، در این بلوار برای خود فروشگاه هایی دارند، و همچنین تعدادی از تولید کنندگان اتومبیل، برای نمایش و عرضه ی تولیدات خود در این بلوار؛ نمایشگاه اتومبیل دارند.

گندارمنمارکت

Gendarmenmarkt

گندارمنمارکت، برلین

گندارمنمارکت، یکی از زیباترین میدان های اروپا و از محبوب ترین جاذبه های برلین است که توسط سه ساختمان بسیار زیبا احاطه شده است: سالن کنسرت، کلیسای جامع فرانسوی، و کلیسای جامع آلمانی.

در میدان تاریخی گندارمنمارکت، سالن کنسرت برلین در میان دو کلیسای کناری خود، احاطه شده است. ورود به کلیسای جامع آلمان رایگان است، اما هزینه بلیط ورودی کلیسای جامع قدیمی تر فرانسوی ۳ یورو می باشد.

چشم انداز پانوراما از میدان گندارمنمارک، سالن کنسرت برلین، کلیسای آلمانی و فرانسوی

چشم انداز پانوراما از میدان گندارمنمارکت که سالن کنسرت برلین، را در کنار کلیسای آلمانی (سمت چپ) و کلیسای فرانسوی (سمت راست) نشان می دهد.

 

برنامه ریزی شما برای بازدید از جاذبه های برلین

زمان مناسب برای سفر به برلین

برلین

ما به شما توصیه می کنیم که در طول تابستان به این شهر سفر کنید و از جاذبه های برلین دیدن نمایید، مگر اینکه شما مخالف شلوغی و جمعیت باشید. هنگامی که خیابان های شهر و خلوت باشند، این آرامش به درون زندگی نیز سرایت می کند و البته یکشنبه ها روزی است که شما بودن در بازارهای شلوغ را تجربه می کنید.

بهتر است در کجا اقامت کنید

هتل تایتانیک، برلین

هر محله از برلین دارای ویژگی و حال و هوای خاص خود است و بهتر است در انتخاب هتل خود این نکته را در نظر داشته باشید.
به طور مثال منطقه ی شارلوتنبرگ، محل نسبتا شیکی است، کاخ شارلوتنبورگ که بزرگترین کاخ در برلین است، در این منطقه واقع شده است. این کاخ در اواخر قرن ۱۷ میلادی به دستور فردریش سوم، پادشاه پروس ساخته شد و در طول قرن ۱۸ میلادی تا حد زیادی توسعه و گسترش یافت. کاخ شامل بسیاری دکوراسیون داخلی‌های عجیب و غریب در سبک‌های معماری باروک و روکوکو است. یک باغ رسمی بزرگ که توسط جنگل احاطه شده است در پشت کاخ وجود دارد. کاخ شارلوتنبرگ و باغ آن یکی از بهترین دیدنی‌های آلمان و جاذبه‌های گردشگری برلین به شمار می‌رود.

چگونه در برلین به سفر های درون شهری بروید

حمل و نقل در برلین
حمل و نقل در برلین

تمام سطح شهر برلین با قطار، تراموا، تاکسی، و اتوبوس پوشش داده شده است و شما به راحتی می توانید در آن جابجا شوید. باجه های فروش بلیط در ایستگاه های قطار تا حد زیادی به صورت اتوماسیون هستند و شما با متصدی فروش بلیط مواجه نخواهید شد.

بسیاری از گردشگران قبل از اینکه توسط بازرسان به مبلغ ۶۰ پوند جریمه شوند، به اشتباه فکر می کنند که قطار ها رایگان هستند!

Berlin WelcomeCard حمل و نقل عمومی در برلین و پوتسدام را برای ۲-۵ روز پوشش می دهد. همچنین با داشتن این کارت می توانید در بسیاری از رستوران ها و جاذبه های گردشگری، از جمله مأموریت زندان برلین از تخفیف های بهره مند شوید.

در این مقاله تعدادی از جاذبه های برلین معرفی شد. امیدوارم این مقاله مورد توجه شما  قرار گرفته باشد و توانسته باشیم اطلاعات مفید و جذابی را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های برلین : آشنایی با جاذبه های برلین
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *