مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

بزرگ ترین شهر ویتنام، هوشی مین

هوشی‌مین بزرگ‌ترین شهر ویتنام است که در ساحل رود سایگون قرار دارد. شهر هوشی مین در ۶۰ کیلومتری دریای چین جنوبی و ۱۷۶۰ کیلومتری هانوی پایتخت ویتنام واقع شده اشت.

لو کوانگ کیم در منطقه ی 8، شهر هوشی مین

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

پیش از پایان جنگ ویتنام و یکی شدن ویتنام شمالی و جنوبی در سال ۱۹۷۵ میلادی این شهر، سایگون نام داشت و پایتخت ویتنام جنوبی بود. در قرن ۱۷ میلادی پیش از اضافه شدن این شهر به خاک ویتنام، پری نوکور نام داشت و مهمترین بندر کامبوج بود.

پس از انقلاب کمونیست این شهر را هوشی مین نامیدند. شهری که قبلا به سایگون معروف بود، با عبور از سخت ترین روز های خود، حالا به یکی از هیجان انگیز ترین شهرهای آسیا تبدیل شده است. روح زندگی پر انرژی و با نشاط در خیابان های شهر هوشی مین موج می زند.

ساختمان های جذاب و دیدنی و آب و هوای گرم در تمام طول سال از مشخصه های این شهر است. امروز در تورلند قصد داریم بهترین مکان های دیدنی و کارهایی را که باید در شهر هوشی مین انجام دهید، به شما معرفی کنیم.

تونل کو چی

تونل کوچی، ویتنام

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کشور ویتنام مجموعه تونل های معروف کو چی است.  این تونل در سال ۱۹۶۰ میلادی در جنگ با سربازان آمریکایی ساخته شد.
این مجموعه تونل ها یک شبکه عظیم اتصال تونل های زیر زمینی واقع در منطقه ی کو چی از هو شی مین (سایگون)، ویتنام، و همچنین بخشی از یک شبکه بسیار گسترده ای از تونل ها ی زیر زمینی کشور ویتنام می باشد که محل چندین عملیات نظامی در طول جنگ ویتنام بوده است.
به نظر شما چگونه آمریکایی ها جنگ ویتنام را از دست دادند. راهنمای تور، شما را از طریق درب های مخفی به کنکاش در تونل کو چی خواهد برد، تونلی که کمک کرد تا هر بار حملات ارتش آمریکا خنثی شود.

تونل کوچی، ویتنام
این تونل یکی از پایگاهای مهم ویتنامی ها در جنگ با آمریکا بود و هیچ وقت توسط ارتش آمریکا به طور کامل کشف نشد. تونل ها توسط سربازان ویت کانگ به عنوان پناهگاه و همچنین به عنوان ارتباط و تامین راه، بیمارستان، انبار مواد غذایی و اتاق های استراحت، انبار اسلحه و مهمات و اتاق جلسه های سری و همچنین محل زندگی برای تعداد زیادی از مبارزان ویتنام شمالی بوده است که با نیروی انسانی و ابتدایی ترین وسایل حفر شده است.

تونل کوچی، ویتنام

تونل کو چی به یک پارک حفاظت شده توسط دولت ویتنام تبدیل شده است که بیانگر یادبود زمان جنگ ویتنام می باشد و به دو قسمت بن دین و بن یوک نامگذاری شده است.

این تونل ها مکانی فوق العاده برای جذب گردشگر از تمام کشورهای دنیا شده است که هر ساله تعداد زیادی بازدید کننده دارد. در بعضی تورهای گردشی، برنامه‌ی رفتن به تونل هم در نظر گرفته می‌شود. اگر به تاریخ جنگ ویتنام علاقه‌مند هستید فرصت بازدید از این تونل را از دست ندهید.

شما می توانید از زیبایی های طبیعی این منطقه و همچنین جاذبه های گردشگری این منطقه بازدید کنید. بازدید از موزه های جنگی، تونل ها، مخفیگاه های فوق العاده، انبار اسلحه و مهمات، و دفتر کار فرماندهان ویتنامی و همچنین لذت بردن از تیر اندازی و صرف چای و میوه ی محلی تنها بخشی از فعالیت های شما خواهند بود.

خانه اپرا سایگون (تئاتر شهری)

خانه اپرا سایگون (تئاتر شهری)، هوشی مین، ویتنام

خانه اپرا سایگون نمونه ای از معماری استعماری فرانسه در ویتنام است که توسط معمار فرانسوی اوژن فرت در سال ۱۸۹۷ میلادی به عنوان اپرای سایگون ساخته شده است. ظرفیت این ساختمان ۸۰۰ نفر است، که بعد از سال ۱۹۵۶ میلادی به عنوان مجلس نمایندگان ویتنام جنوبی مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۷۵ میلادی به بعد دوباره به عنوان سالن تئاتر مورد استفاده قرار گرفت، و در سال ۱۹۹۵ نیز مورد بازسازی و ترمیم قرار گرفت.

خانه اپرا سایگون، نقشه ی کاخ پتی در پاریس را دارد. این نمونه ی برجسته از معماری استعماری فرانسه به راحتی قابل دسترس است و به طور منظم میزبان برخی از بهترین کنسرت های شهر می باشد.

اداره پست مرکزی سایگون

اداره پست مرکزی سایگون، هوشی مین، ویتنام

هر چند اداره پست مرکزی سایگون یکی از جاذبه های توریستی هوشی مین به شمار می رود که توریست های زیادی را به خود جلب می کند، اما همچنان به کار و فعالیت خود ادامه می دهد.

اداره پست سایگون در مرکز شهر و نزدیک کلیسای نوتردام قرار دارد. اداره پست سایگون در اوایل قرن ۲۰ میلادی، زمانی که ویتنام بخشی از هندو چین فرانسه بود، توسط معمار معروف فرانسوی گوستاو ایفل با یک هارمونی قابل توجهی طراحی و ساخته شده است. سبک نئو کلاسیک این بنا کاملا بیانگر ظرافت آن می باشد.

کلیسای جامع نوتردام سایگون

کلیسای جامع نوتردام سایگون، هوشی مین، ویتنام

کلیسای نوتردام که بطور رسمی به نام کلیسای جامع بانوی معصوم ما نامیده می شود در شهر هو شی مین، توسط معماران فرانسوی بین سال های ۱۸۶۳ تا ۱۸۸۰ ساخته شد. این بنای زیبا از دو برج ناقوس که ارتفاع هرکدام ۵۸ متر است تشکیل شده است.

در سال ۲۰۰۵ میلادی گزارش شد که از یک چشم تندیس حضرت مریم، که در کلیسای نوتردام قرار دارد، اشک می آید و همین موضوع باعث شد تا سیل عظیمی از مردم به این کلیسای زیبا سرازیر شوند. ما درباره ی صحت این موضوع مطمأن نیستیم، اما دلایل بهتری، مانند معماری فوق العاده کلیسا، می تواند شما را به بازدید از آن ترغیب کند!

کاخ استقلال (اتحاد)

کاخ استقلال (اتحاد)، هوشی مین، ویتنام

کاخ استقلال، نقطه ی عطفی در شهر هو شی مین ویتنام است که توسط معماری ویتنامی که برنده جوایز مهمی در فرانسه و ایتالیا شده بود، بنا شده است. نگو ویت تو، استحکام بنا را به حدی بالا گرفته بود که بمباران نیروهای ارتش ویتنام شمالی هم تخریب مهمی بر جای نگذاشت.

کاخ استقلال ویتنام در محل کاخ «نورودوم» ساخته شده و به عنوان کاخ ریاست جمهوری، محل استقرار رئیس جمهوری ویتنام جنوبی بود، تا اینکه ارتش ویتنام شمالی و چریک‌های آزادی بخش جنوبی (ویت کنگ ها) توانستند این شهر را فتح کنند.

در اصل کاخ ویتنام برای نشان دادن قدرت ویتنام در پی استقلال آن ساخته شد، اما در نهایت پس از سقوط سایگون به کاخ اتحاد تغییر نام یافت

کاخ استقلال در چهار طبقه و در فضایی معادل ۱۲۰ هزار متر مربع ساخته شده است. اطراف این کاخ پوشیده از درختان نخل و استوایی و چمنزاری وسیع با منظره‌ ای زیبا است. در طبقه ی همکف، اتاق های ملاقات و در طبقات بالاتر، اتاق‌ها و تالار پذیرایی از مهمانان خارجی ساخته شده است. در طبقه دوم می‌توانید اتاق های بازی و تفریح و همینطور سینما را مشاهده کنید.

فام نگو لائو استریت

فام نگو لائو استریت، هوشی مین، ویتنام

اگر چه فام نگو لائو استریت، به عنوان منطقه ای که پر از دستفروش و دوره گرد است، معروف است، اما خیابان های آن همیشه پر از توریست ها و مردم محلی است، که با وجود داشتن سبک های مختلف زندگی، همگی جذب این منطقه می شوند.

فام نگو لائو پر از مغازه ها و غرفه هایی است که لباس های فیک و ارزان، دی وی دی، سوغاتی و حتی یادبودهای جنگ می فروشند. رفتن به این محله حتما برای شما نیز خالی از لطف نخواهد بود.

موزه بقایای جنگ

موزه بقایای جنگ، هوشی مین، ویتنام

موزه بقایای جنگ در ویتنام فارغ از هر گونه عقیده ی سیاسی برای همه گردشگران جالب توجه می باشد.

این موزه که در یکی از مراکز فرماندهی آمریکایی‌ها قرار گرفته، هواپیماها، خودروهای زرهی، و ابزارهای شکنجه متعلق به آمریکایی‌ها را به نمایش گذاشته است.

در موزه بقایای جنگ تصاویری واضح و گاه نگران کننده، از مبارزات قرن بیستم این کشور به بازدید کنندگان ارائه می شود. بازدید از این موزه برای کسانی که علاقه مند به تاریخ پیچیده ی ویتنام هستند، ضروری است.

پارک تفریحی دام سن

پارک دام سن، هوشی مین، ویتنام

در کنار جاذبه‌های بسیار تاریخی و مذهبی که در شهر هو شی‌ مین قرار گرفته اند، پارک گردشگری و پارک آبی دام سن نیز در این شهر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. پارک گردشگری این شهر مجموعه‌ای تفریحی است که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و شامل باغ وحش، رستوران و هتل و… است.

پارک تفریحی دام سن با وجود دریاچه ها، باغ ها، و همچنین امکانات دیگر مکانی مناسب برای تمام سنین و تمام سلیقه ها است.

معبد امپراتور جید

معبدامپراتور جید، هوشی مین، ویتنام

معبدامپراتور جید، یک معبد تائویی واقع در خیابان ۷۳ مای تی لو، منطقه ی ۱، شهر هوشی مین است که در سال ۱۹۰۹ میلادی توسط چینی ها ساخته شد. این معبد از سال ۱۹۸۴ با نام چینی Phước Hải Tự به معنای “معبد دریای شانس” شناخته شده است.

معبدامپراتور جید، یکی از معابد و مکان‌های مذهبی و بسیار زیبای هوشی‌مین است که بازدکنندگان بسیاری نیز دارد. این بنا اگرچه در دهه اول قرن بیستم ساخته شده ولی از نظر مذهبی و اعتقادی، مورد احترام مردم منطقه است.

رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما، در سفر خود ویتنام در ۲۲ مه ۲۰۱۶ از این معبد بازدید کرد.

معبدامپراتور جید (Jade Emperor) با حجاری های زیبا و هاله های همیشگی دود عود، همان معبدی است که اگر شما تنها فرصت بازدید از یک معبد در هوشی مین را داشته باشید، باید به آنجا بروید. تمامی فضای معبد از سقف گرفته تا حیاط باشکوه آن را با دقت نگاه کنید!

موزه شهر هو شی مین

موزه شهر هوشی مین، هوشی مین، ویتنام

موزه هو شی مین در هانوی ویتنام واقع شده است. این موزه به رهبر اخیر ویتنام، هوشی مین و مبارزه ی انقلابی ویتنام علیه قدرت های خارجی اختصاص داده شده است. عکس ها و آثار باستانی موجود در این موزه، نمونه ای از گذشته ی خونین ویتنام است. این موزه در دهه ی ۱۹۹۰ ساخته شد.

در حال حاضر کاخ Gia Long ، رسما تبدیل به موزه شهر هوشی مین شده است. در واقع یک سایت تاریخی و موزه در شهر هوشی مین (سایگون)، در گوشه ای از خیابان های Lý Tự Trọng و Nam Kỳ Khởi Nghĩa ، واقع در زمینی به مساحت ۲ هکتار، در نزدیکی کاخ استقلال می باشد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید و جذاب بوده باشه. نظراتتوت رو با ما به اشتراک بگذارید.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

بزرگ ترین شهر ویتنام، هوشی مین
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *